Sain viimein aikaiseksi tutkailla moottorilämpöjä ajossa. Lämmöt nousi 76 asteeseen n. 40 min ajossa, keskinopeus 70 km/h. Kuinka nopeasti koneen lämmöt pitäisi nousta >85, jos termarit ovat kunnossa?
Auto 530dA LCI.
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Joo kyllä yli 90 asteen pitäisi päästä. Itselläni on normaaliajossa 92-95 astetta ja kun poltto on päällä nousee jopa 98 asteeseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Fabsu View PostViileänä käy, viimeistään syksyllä olet pulassa, kun lämmöt ei enää nouse ilman viilentyessä yli 75 asteen, jotta DPF poltto lähtisi toimimaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sami_R View PostHei, laitetaan nyt tänne kun on kuitenkin sama kone kyseessä kun 535d:ssä. Eli missä lukemissa tuollaisessa E70 X5 3.0sd:ssä pitäisi moottorinlämmöt olla? Ihan huvikseen kattelin lämpöjä salavalikosta maantieajossa +20 kelissä ja näytti heiluvan siellä 80-83 asteessa. Onkohan ok, vai meneekö hieman viileänä? :think
Leave a comment:
-
-
X5 e70 lämmöt?
Hei, laitetaan nyt tänne kun on kuitenkin sama kone kyseessä kun 535d:ssä. Eli missä lukemissa tuollaisessa E70 X5 3.0sd:ssä pitäisi moottorinlämmöt olla? Ihan huvikseen kattelin lämpöjä salavalikosta maantieajossa +20 kelissä ja näytti heiluvan siellä 80-83 asteessa. Onkohan ok, vai meneekö hieman viileänä? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by XV70D View PostMikä termari kannataisi ensinnä vaihtaa, kun lämmöt pysyy maantieajossa koko ajan 75 asteessa, paikallaan nousee yli 80:n? Kulutus suurenpuoleista, 8,7 L/100km. Auto 530xd lci.
EGR
Päätermari
Laatikon lämmönvaihdin (jos automaatti).
EGR termari vuotaa järkiään (voi testata puhaltamalla kylmään termariin,
ei saisi mennä solkenaan läpi vaan pihisemällä).
EGR termarin voi tietysti testata linttaamalla esim. lukkopihdeilä
EGR-termarille menevän / lähtevän letkun ja käymällä koeajolla.
Tosin tulppaus kertoo vain sen että onko jossain muualla vikaa,
voi se EGR termari silti vuotaa vaikka jompikumpi muista vuotaisi.
Sen jälkeen Päätermari vaihtoon. Sen voi testata "tulppaamalla"
EGR termari ja laatikon lämmönvaihtimelle menevä/lähtevä letku.
Tällöin vain olisi hyvä olla inpa tai joku muu millä näkee ajossa laatikon lämmöt ettei aiheuta vahinkoa...
Leave a comment:
-
-
Mikä termari kannataisi ensinnä vaihtaa, kun lämmöt pysyy maantieajossa koko ajan 75 asteessa, paikallaan nousee yli 80:n? Kulutus suurenpuoleista, 8,7 L/100km. Auto 530xd lci.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Malax View Post
+1
jos termarit on kunnossa (kaikki 3kpl automaatissa) lämmöt on juurikin mlatvalan mainitsemassa n.90c paikkeilla! se että lämpenemisnopeus riippuu aika monesta asiasta, webasto, lohkolämppäri, haluttu sisälämpötila jne...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostVastaan humalastani huolimatta.
(minun) mielestäni termarit kun rokkaa, auton lämmöt ei seilaa minnekään, pysyvät 91 astetta +- 3
Ei sinne mikään pakko ole mennä, jos ei mahdu, tai halua
+1
jos termarit on kunnossa (kaikki 3kpl automaatissa) lämmöt on juurikin mlatvalan mainitsemassa n.90c paikkeilla! se että lämpenemisnopeus riippuu aika monesta asiasta, webasto, lohkolämppäri, haluttu sisälämpötila jne...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BreeZi View PostEikös nyt kuitenkin vesipumppu aiheuta sen verran suuren työnnön tuonne järjestelmään, että se työntää termostaattia auki? Jostain vaan muistan lukeneeni tämmöistä.Originally posted by BreeZi View PostVaikka pieni mies olenkin niin minua et tuonne väliin saa menemään mittari kädessä.
(minun) mielestäni termarit kun rokkaa, auton lämmöt ei seilaa minnekään, pysyvät 91 astetta +- 3
Ei sinne mikään pakko ole mennä, jos ei mahdu, tai halua
Leave a comment:
-
Leave a comment: