Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofu
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 515
    • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

    Vaikuttaako muuten koneen lämmöt miten paljon kulutukseen?
    Omassa laitoksessa pyörii tällä hetkellä n.82-85 asteessa, pääasiassa n.82

    Auto 535d -06
    F01 730d -13

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      Originally posted by Tofu View Post
      Vaikuttaako muuten koneen lämmöt miten paljon kulutukseen?
      Omassa laitoksessa pyörii tällä hetkellä n.82-85 asteessa, pääasiassa n.82

      Auto 535d -06
      Minulla ainakin vaikutti kulutukseen arviolta puoli litraa verrattuna viime kesään, jolloin termari rikki, eikä lämmöt noussu edes 75 asteeseen.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        Originally posted by Tofu View Post
        Vaikuttaako muuten koneen lämmöt miten paljon kulutukseen?
        Omassa laitoksessa pyörii tällä hetkellä n.82-85 asteessa, pääasiassa n.82

        Auto 535d -06
        Omat kokemukset, että karkeasti arvioiden 1dl/100km/10-astetta.

        Kannattaa termari vaihtaa jos kesäkeleillä noin alhaiset lukemat.
        Itse vaihdoin termarin vaikka lämmöt oli 80-asteen pinnassa pikku pakkasilla.
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          Lue vikakoodit. Käytin omaa autoa tänää vikakoodi luvussa, ja ihan sattumoisin löyty vikakoodi kiertovesipumpulta. Eli siis sökönä. Ei puhalla kuin kylmää paikalla ollessa ka kierrosten lämmetessä lämpöstä. Samalla korjaaja sano että jos on huono akku, niin kaiki laturin tuottama virta menee auton käynnissä pitämiseen, ja joihinkin toimintoihin ei virta riitä. Jos on hyvä akku niin akun ottama virta ajossa kuulemma "katkeaa", ja laturi käyttää virtaa muihin toimintoihin kuten auton lämmittämiseen. Meni nyt vähä offtopiciks mut tuli kerrottua
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • Sami_R
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 276
            • Kurikka

            Originally posted by Sami_R View Post
            Hei, laitetaan nyt tänne kun on kuitenkin sama kone kyseessä kun 535d:ssä. Eli missä lukemissa tuollaisessa E70 X5 3.0sd:ssä pitäisi moottorinlämmöt olla? Ihan huvikseen kattelin lämpöjä salavalikosta maantieajossa +20 kelissä ja näytti heiluvan siellä 80-83 asteessa. Onkohan ok, vai meneekö hieman viileänä? :think
            Jees! Vaihdoin EGR-termareita ensiksi, mutta sillä ei ollut lämpöihin vaikutusta. Sitten vaihdoin päätermarin ja niin lämmöt on taas normaalissa 90 +-2 astetta. Vähän oli kovatöinen tuo päätermarin vaihto X:ssä, mutta kyllä siitä selviää.
            BMW F11 520d -11
            MINI Cooper D -11
            BMW E90 318i -11
            BMW E90 318i -06

            Ex:
            BMW E46 316i -04
            E70 X5 3.0sd M-Sport -08
            E46 325iA -03
            E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

            Comment

            • Aceishigh
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 292

              Originally posted by Aceishigh View Post
              Sain viimein aikaiseksi tutkailla moottorilämpöjä ajossa. Lämmöt nousi 76 asteeseen n. 40 min ajossa, keskinopeus 70 km/h. Kuinka nopeasti koneen lämmöt pitäisi nousta >85, jos termarit ovat kunnossa?

              Auto 530dA LCI.
              Nyt on hieman laajempi otanta, 83 asteeseen päästiin hetkellisesti, pääsääntöisesti 78-79 astetta koneen lämmöt n. 700 km maantieajosta. Kysymys, mitä haittaa siitä on, että lämmöt eivät nouse? Tuleeko polttotapahtuma noilla lämmöillä? Tiedän, että vaikuttaa kulutukseen 0,5 l/100 km, mutta loogisesti voisi kuvitella, että jos termari ei toimi, lämmöt nousisivat reilusti, miten se menee näin päin, että kone käy kylmänä?
              Old golfers never die, they only lose their balls.

              BMW 740d xDrive (06/2014).

              Comment

              • k0rppi
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 784
                • Varkaus

                Originally posted by Aceishigh View Post
                Nyt on hieman laajempi otanta, 83 asteeseen päästiin hetkellisesti, pääsääntöisesti 78-79 astetta koneen lämmöt n. 700 km maantieajosta. Kysymys, mitä haittaa siitä on, että lämmöt eivät nouse? Tuleeko polttotapahtuma noilla lämmöillä? Tiedän, että vaikuttaa kulutukseen 0,5 l/100 km, mutta loogisesti voisi kuvitella, että jos termari ei toimi, lämmöt nousisivat reilusti, miten se menee näin päin, että kone käy kylmänä?
                termari tahmaa auki asentoon ja tehokas syyläri jäähdyttää nesteen helposti, kun hukkalämpöä ei tule juurikaan.

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2979
                  • Uusimaa

                  Originally posted by Aceishigh View Post
                  mitä haittaa siitä on, että lämmöt eivät nouse?
                  Kone kuluu nopeammin. Moottori on suunniteltu toimimaan tietyillä välyksillä optimaalisimmin. Kylmänä välykset eivät ole optimaaliset.
                  [motivaatio termarin vaihtoon]
                  Voisin kuvitella, että tehotkin oliisvat hieman pienemmät.
                  [/motivaatio termarin vaihtoon]
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • Aceishigh
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 292

                    Originally posted by jaki View Post
                    Kone kuluu nopeammin. Moottori on suunniteltu toimimaan tietyillä välyksillä optimaalisimmin. Kylmänä välykset eivät ole optimaaliset.
                    [motivaatio termarin vaihtoon]
                    Voisin kuvitella, että tehotkin oliisvat hieman pienemmät.
                    [/motivaatio termarin vaihtoon]
                    Nyt se piti lämpöjä 93-96 asteessa kaupparessun ajan. Ota näistä nyt selvää.
                    Old golfers never die, they only lose their balls.

                    BMW 740d xDrive (06/2014).

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      Originally posted by Aceishigh View Post
                      Nyt se piti lämpöjä 93-96 asteessa kaupparessun ajan. Ota näistä nyt selvää.
                      Oisko ollu poltto päällä?
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • Aceishigh
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 292

                        Originally posted by Fabsu View Post
                        Oisko ollu poltto päällä?
                        Tunnistaako sen muusta kuin lämpöjen noususta? Ääni, haju?
                        Old golfers never die, they only lose their balls.

                        BMW 740d xDrive (06/2014).

                        Comment

                        • -rik
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 827
                          • Rovaniemi

                          Hajusta ainakin kun meet auton taakse haisteleen, semmonen paska ja karstan käry tulee. Ja äänistä nyt ei välttämättä huomaa jos ajat tasaista nopeutta vaan menemään. tyhjäkäynnillä vähän täristää ja moottori on äänekkäämpi.
                          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                          Comment

                          • Aceishigh
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 292

                            Originally posted by Aceishigh View Post
                            Nyt se piti lämpöjä 93-96 asteessa kaupparessun ajan. Ota näistä nyt selvää.
                            EGR-termostaatti vaihdettu ja eilisen 350 km ajelun aikana ei kertaakaan noussut lämmöt yli 80 asteen. BMW-asentaja, joka termarin vaihtoi sanoi sen avautuvan 73 asteessa ja oli saanut lämmöt 93 asteeseen = toimii hänen mielestään.

                            Onkohan tässä nyt päätermari rikki?
                            Old golfers never die, they only lose their balls.

                            BMW 740d xDrive (06/2014).

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7540
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by Aceishigh View Post
                              EGR-termostaatti vaihdettu ja eilisen 350 km ajelun aikana ei kertaakaan noussut lämmöt yli 80 asteen. BMW-asentaja, joka termarin vaihtoi sanoi sen avautuvan 73 asteessa ja oli saanut lämmöt 93 asteeseen = toimii hänen mielestään.

                              Onkohan tässä nyt päätermari rikki?
                              On, tai laatikon lämmönvaihdin jos oli automaattilootalla...

                              Päätermari vaihdettuna n. 200€.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • ptikkala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1575

                                ja pelkkä lauhdutin termari maksaa reipas 200e...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎