Originally posted by Aceishigh
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
-
-
Originally posted by Aceishigh View PostEGR-termostaatti vaihdettu ja eilisen 350 km ajelun aikana ei kertaakaan noussut lämmöt yli 80 asteen. BMW-asentaja, joka termarin vaihtoi sanoi sen avautuvan 73 asteessa ja oli saanut lämmöt 93 asteeseen = toimii hänen mielestään.
Onkohan tässä nyt päätermari rikki?
Kun lämmöt on yli 80 C, niin poltto kyllä menee päälle silloin kun pitää. Taisi ohjelmassa olla 75 tuo raja, mutta jos lämmöt on yli 80, niin suurta murhetta lämmöistä ei kannata ottaa. Antaa palaa vaan.F11 530 xD LCI
Comment
-
-
Originally posted by Aceishigh View PostEGR-termostaatti vaihdettu ja eilisen 350 km ajelun aikana ei kertaakaan noussut lämmöt yli 80 asteen. BMW-asentaja, joka termarin vaihtoi sanoi sen avautuvan 73 asteessa ja oli saanut lämmöt 93 asteeseen = toimii hänen mielestään.
Onkohan tässä nyt päätermari rikki?
Päätermari vaihtoon jos lämmöt ei pysy 90 asteen tuntumassa koko ajan. Asentaja on nyt vähän kuutamolla tässä asiassa.BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Originally posted by Shappire View PostEi kannata arvailla mikä termareista on rikki. Testaa ne, eli otat 3 letkupihtiä mukaan ja vuorotellen laitat jokaisen tukkoon. Selviää nopeasti mikä termari on rikki, jos sieltä jokin nyt on rikki.
Kun lämmöt on yli 80 C, niin poltto kyllä menee päälle silloin kun pitää. Taisi ohjelmassa olla 75 tuo raja, mutta jos lämmöt on yli 80, niin suurta murhetta lämmöistä ei kannata ottaa. Antaa palaa vaan.
Joku kysyi EGR-termarin vaihtohintaa, taisi olla n. 200 euroa. Itse osahan maksaa muutaman kympin ja työhön menee osaavalta asentajalta maksimissaan 0,5 h.Old golfers never die, they only lose their balls.
BMW 740d xDrive (06/2014).
Comment
-
-
Täältä löyty paras keskustelu tästä aiheesta, vaikka oma onkin e90..
Eli 12/05 valmistettu 330d ei puhalla lämmintä. Toisille oli riittänyt, että vaihtaa EGR- ja päätermostaatin, mutta ei auttanut itellä. Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu normiasennossa ja keula ylhäällä ja lämpimällä koneella cabiiniin menevä ja sieltä tuleva vesi on kuumaa. Kylmää automaatti-ilmastointi kyllä kehittää, mutta lämpimälle vaihdettaessa ilma muuttuu jääkylmästä kylmään.
Voisiko vika olla ilmastoinnin läpissä? pääseekö niihin kuinka helposti käsiksi?
Joillain oli myös vika löytynyt Changeover valvesta (osa 5 http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._water_valves/) . Omaa jäähdytysjärjestelmää kun kattelin nii näytti, että tuo osa olisi poistettu kokonaan?
Comment
-
-
Originally posted by Mixutin View PostTäältä löyty paras keskustelu tästä aiheesta, vaikka oma onkin e90..
Eli 12/05 valmistettu 330d ei puhalla lämmintä. Toisille oli riittänyt, että vaihtaa EGR- ja päätermostaatin, mutta ei auttanut itellä. Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu normiasennossa ja keula ylhäällä ja lämpimällä koneella cabiiniin menevä ja sieltä tuleva vesi on kuumaa. Kylmää automaatti-ilmastointi kyllä kehittää, mutta lämpimälle vaihdettaessa ilma muuttuu jääkylmästä kylmään.
Voisiko vika olla ilmastoinnin läpissä? pääseekö niihin kuinka helposti käsiksi?
Joillain oli myös vika löytynyt Changeover valvesta (osa 5 http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._water_valves/) . Omaa jäähdytysjärjestelmää kun kattelin nii näytti, että tuo osa olisi poistettu kokonaan?
[ATTACH]114254[/ATTACH]
[ATTACH]114255[/ATTACH]
Jos kennolle menee kuuma vesi eikä se jäähdy, kenno lienee sakkaa täynnä ja lämpö ei siirry ilmaan,
tai sitten ilma ei kulje.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Post
Tietääkö joku pääseekö noihin käsiksi avaamalla pelkästään alapaneeleja kuten hansikaslokero pois jne, vai kannattaako ottaa suosiolla koko kojelauta pois?
Comment
-
-
Originally posted by Mixutin View PostTäältä löyty paras keskustelu tästä aiheesta, vaikka oma onkin e90..
Eli 12/05 valmistettu 330d ei puhalla lämmintä. Toisille oli riittänyt, että vaihtaa EGR- ja päätermostaatin, mutta ei auttanut itellä. Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu normiasennossa ja keula ylhäällä ja lämpimällä koneella cabiiniin menevä ja sieltä tuleva vesi on kuumaa. Kylmää automaatti-ilmastointi kyllä kehittää, mutta lämpimälle vaihdettaessa ilma muuttuu jääkylmästä kylmään.
Voisiko vika olla ilmastoinnin läpissä? pääseekö niihin kuinka helposti käsiksi?
Joillain oli myös vika löytynyt Changeover valvesta (osa 5 http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._water_valves/) . Omaa jäähdytysjärjestelmää kun kattelin nii näytti, että tuo osa olisi poistettu kokonaan?
[ATTACH]114254[/ATTACH]
[ATTACH]114255[/ATTACH]
Mikä on moottorin lämpö salavalikon mukaan nyt? Meinaan, että käykö kone oikean lämpöisenä vai onko siellä vieläkin jotain häikkää. :think Onko automaatti? Yksi vikamahdollisuus on vielä automaattivaihteiston lauhdutin. Eikä olisi myöskään ensimmäinen kerta jos uusikin termostaatti olisi viallinen.BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Originally posted by Sami_R View PostMikä on moottorin lämpö salavalikon mukaan nyt? Meinaan, että käykö kone oikean lämpöisenä vai onko siellä vieläkin jotain häikkää. :think Onko automaatti? Yksi vikamahdollisuus on vielä automaattivaihteiston lauhdutin. Eikä olisi myöskään ensimmäinen kerta jos uusikin termostaatti olisi viallinen.apparin jalkatilan osia purin ja kääntelin kylmälle ja kuumalle niin näyttäs läpätkin vaihtelevan suuntaa hyvin.
Kuumaahan sieltä ei vieläkään tule, joten seuraavaksi vuorossa kennon puhdistus. Onko teillä vinkkejä siihen, että kannattaako vain tehdä oma pikkukierto kennolle väärään suuntaan, että tulisi liat pois? Kierrätänkö pelkkää vettä siellä vai onko siihen jotain erityisen hyvää ainetta, jolla liat lähtis liikkeelle?
Comment
-
-
Mistä mahtaa johtua kun ei puhalla kuin haaleaa ilmaa? Äsken kokeilin kun kääntää puhalluksen pelkästään tuulilasille niin tuli kuumaa, juuri ja juuri kärsi kättä pitää edessä mutta kun pyöräytti muihin asentoihin niin muuttui ensin viileäksi ja sitten lämpimän haaleaksi? Moottorin lämmöt 89°C ja kennolle menevä ja tuleva letku kuuma.
Comment
-
-
Kokeileppa laittaa i driven climate valikosta ne säätötäpit kaikki punaiselle.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Olisiko kenelläkään ehdotuksia vian/ominaisuuden poistamiseksi? Olen testaillut hieman ja puhaltaa kuumaa tuulilasille ja jaloille mutta keskisuulakkeille haaleaa? Sen verta katsoin inpalla että kun kääntää puhalluksen keskisuulakkeille niin vesiventtiili tekee on/off liikettä muutaman sekunnin välein, tuullilasille pysyy kokoajan off asennossa. Muuta ihmeellistä en huomannut.
Comment
-
Comment