Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Originally posted by Aceishigh View Post
    EGR-termostaatti vaihdettu ja eilisen 350 km ajelun aikana ei kertaakaan noussut lämmöt yli 80 asteen. BMW-asentaja, joka termarin vaihtoi sanoi sen avautuvan 73 asteessa ja oli saanut lämmöt 93 asteeseen = toimii hänen mielestään.

    Onkohan tässä nyt päätermari rikki?
    Ihan mielenkiinnosta, paljon veloittivat egr termarin vaihdosta?
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • Shappire
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 124
      • Sisä-Suomi

      Originally posted by Aceishigh View Post
      EGR-termostaatti vaihdettu ja eilisen 350 km ajelun aikana ei kertaakaan noussut lämmöt yli 80 asteen. BMW-asentaja, joka termarin vaihtoi sanoi sen avautuvan 73 asteessa ja oli saanut lämmöt 93 asteeseen = toimii hänen mielestään.

      Onkohan tässä nyt päätermari rikki?
      Ei kannata arvailla mikä termareista on rikki. Testaa ne, eli otat 3 letkupihtiä mukaan ja vuorotellen laitat jokaisen tukkoon. Selviää nopeasti mikä termari on rikki, jos sieltä jokin nyt on rikki.
      Kun lämmöt on yli 80 C, niin poltto kyllä menee päälle silloin kun pitää. Taisi ohjelmassa olla 75 tuo raja, mutta jos lämmöt on yli 80, niin suurta murhetta lämmöistä ei kannata ottaa. Antaa palaa vaan.
      F11 530 xD LCI

      Comment

      • Sami_R
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 276
        • Kurikka

        Originally posted by Aceishigh View Post
        EGR-termostaatti vaihdettu ja eilisen 350 km ajelun aikana ei kertaakaan noussut lämmöt yli 80 asteen. BMW-asentaja, joka termarin vaihtoi sanoi sen avautuvan 73 asteessa ja oli saanut lämmöt 93 asteeseen = toimii hänen mielestään.

        Onkohan tässä nyt päätermari rikki?

        Päätermari vaihtoon jos lämmöt ei pysy 90 asteen tuntumassa koko ajan. Asentaja on nyt vähän kuutamolla tässä asiassa.
        BMW F11 520d -11
        MINI Cooper D -11
        BMW E90 318i -11
        BMW E90 318i -06

        Ex:
        BMW E46 316i -04
        E70 X5 3.0sd M-Sport -08
        E46 325iA -03
        E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

        Comment

        • Aceishigh
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 292

          Originally posted by Shappire View Post
          Ei kannata arvailla mikä termareista on rikki. Testaa ne, eli otat 3 letkupihtiä mukaan ja vuorotellen laitat jokaisen tukkoon. Selviää nopeasti mikä termari on rikki, jos sieltä jokin nyt on rikki.
          Kun lämmöt on yli 80 C, niin poltto kyllä menee päälle silloin kun pitää. Taisi ohjelmassa olla 75 tuo raja, mutta jos lämmöt on yli 80, niin suurta murhetta lämmöistä ei kannata ottaa. Antaa palaa vaan.
          No joo, luulisi valtuutetun BMW-huollon (Autokeskus Konala) osaavan tarkistaa asian. Huolto meni kaikkinensa päin persettä ja en todellakaan suosittele ko. putiikkia kenellekään. Minun asiakkuuteni loppui tähän kertaan.

          Joku kysyi EGR-termarin vaihtohintaa, taisi olla n. 200 euroa. Itse osahan maksaa muutaman kympin ja työhön menee osaavalta asentajalta maksimissaan 0,5 h.
          Old golfers never die, they only lose their balls.

          BMW 740d xDrive (06/2014).

          Comment

          • Mixutin
            Newbiemmer
            • May 2010
            • 7
            • Seinäjoki

            Täältä löyty paras keskustelu tästä aiheesta, vaikka oma onkin e90..

            Eli 12/05 valmistettu 330d ei puhalla lämmintä. Toisille oli riittänyt, että vaihtaa EGR- ja päätermostaatin, mutta ei auttanut itellä. Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu normiasennossa ja keula ylhäällä ja lämpimällä koneella cabiiniin menevä ja sieltä tuleva vesi on kuumaa. Kylmää automaatti-ilmastointi kyllä kehittää, mutta lämpimälle vaihdettaessa ilma muuttuu jääkylmästä kylmään.

            Voisiko vika olla ilmastoinnin läpissä? pääseekö niihin kuinka helposti käsiksi?
            Joillain oli myös vika löytynyt Changeover valvesta (osa 5 http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._water_valves/) . Omaa jäähdytysjärjestelmää kun kattelin nii näytti, että tuo osa olisi poistettu kokonaan?

            Click image for larger version

Name:	2013-09-09-635[1].jpg
Views:	1
Size:	31.6 KB
ID:	4827354

            Click image for larger version

Name:	2013-09-09-636[1].jpg
Views:	2
Size:	23.0 KB
ID:	4827355

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7540
              • Jyväshyvä

              Originally posted by Mixutin View Post
              Täältä löyty paras keskustelu tästä aiheesta, vaikka oma onkin e90..

              Eli 12/05 valmistettu 330d ei puhalla lämmintä. Toisille oli riittänyt, että vaihtaa EGR- ja päätermostaatin, mutta ei auttanut itellä. Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu normiasennossa ja keula ylhäällä ja lämpimällä koneella cabiiniin menevä ja sieltä tuleva vesi on kuumaa. Kylmää automaatti-ilmastointi kyllä kehittää, mutta lämpimälle vaihdettaessa ilma muuttuu jääkylmästä kylmään.

              Voisiko vika olla ilmastoinnin läpissä? pääseekö niihin kuinka helposti käsiksi?
              Joillain oli myös vika löytynyt Changeover valvesta (osa 5 http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._water_valves/) . Omaa jäähdytysjärjestelmää kun kattelin nii näytti, että tuo osa olisi poistettu kokonaan?

              [ATTACH]114254[/ATTACH]

              [ATTACH]114255[/ATTACH]
              Onkos sulla webasto? Jos ei, ei ko. venttiiliä autostasi löydy...



              Jos kennolle menee kuuma vesi eikä se jäähdy, kenno lienee sakkaa täynnä ja lämpö ei siirry ilmaan,
              tai sitten ilma ei kulje.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Mixutin
                Newbiemmer
                • May 2010
                • 7
                • Seinäjoki

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Onkos sulla webasto? Jos ei, ei ko. venttiiliä autostasi löydy...



                Jos kennolle menee kuuma vesi eikä se jäähdy, kenno lienee sakkaa täynnä ja lämpö ei siirry ilmaan,
                tai sitten ilma ei kulje.
                Kiitos, tuollainenhan jäähd.järj. mulla taitaakin olla, eikä oo webastoa. Ei kai auta kun ruveta kattelemaan onko kaikki sähköjohdot kiinni + liikkuuko läpät.. Ja tietenkin jos kaikki näyttää olevan kiinni niin sitten putsata kenno..
                Tietääkö joku pääseekö noihin käsiksi avaamalla pelkästään alapaneeleja kuten hansikaslokero pois jne, vai kannattaako ottaa suosiolla koko kojelauta pois?

                Comment

                • Sami_R
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 276
                  • Kurikka

                  Originally posted by Mixutin View Post
                  Täältä löyty paras keskustelu tästä aiheesta, vaikka oma onkin e90..

                  Eli 12/05 valmistettu 330d ei puhalla lämmintä. Toisille oli riittänyt, että vaihtaa EGR- ja päätermostaatin, mutta ei auttanut itellä. Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu normiasennossa ja keula ylhäällä ja lämpimällä koneella cabiiniin menevä ja sieltä tuleva vesi on kuumaa. Kylmää automaatti-ilmastointi kyllä kehittää, mutta lämpimälle vaihdettaessa ilma muuttuu jääkylmästä kylmään.

                  Voisiko vika olla ilmastoinnin läpissä? pääseekö niihin kuinka helposti käsiksi?
                  Joillain oli myös vika löytynyt Changeover valvesta (osa 5 http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._water_valves/) . Omaa jäähdytysjärjestelmää kun kattelin nii näytti, että tuo osa olisi poistettu kokonaan?

                  [ATTACH]114254[/ATTACH]

                  [ATTACH]114255[/ATTACH]

                  Mikä on moottorin lämpö salavalikon mukaan nyt? Meinaan, että käykö kone oikean lämpöisenä vai onko siellä vieläkin jotain häikkää. :think Onko automaatti? Yksi vikamahdollisuus on vielä automaattivaihteiston lauhdutin. Eikä olisi myöskään ensimmäinen kerta jos uusikin termostaatti olisi viallinen.
                  BMW F11 520d -11
                  MINI Cooper D -11
                  BMW E90 318i -11
                  BMW E90 318i -06

                  Ex:
                  BMW E46 316i -04
                  E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                  E46 325iA -03
                  E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                  Comment

                  • Mixutin
                    Newbiemmer
                    • May 2010
                    • 7
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Sami_R View Post
                    Mikä on moottorin lämpö salavalikon mukaan nyt? Meinaan, että käykö kone oikean lämpöisenä vai onko siellä vieläkin jotain häikkää. :think Onko automaatti? Yksi vikamahdollisuus on vielä automaattivaihteiston lauhdutin. Eikä olisi myöskään ensimmäinen kerta jos uusikin termostaatti olisi viallinen.
                    Noniin, salavalikon mukaanhan siel näytti 60 astetta kiltillä ajolla. Vklp aikana vaihdettu päätermari (egr-term vaihdettu aiemmin) ja lämmöt nousee nyt sinne 90 tuntumaan apparin jalkatilan osia purin ja kääntelin kylmälle ja kuumalle niin näyttäs läpätkin vaihtelevan suuntaa hyvin.

                    Kuumaahan sieltä ei vieläkään tule, joten seuraavaksi vuorossa kennon puhdistus. Onko teillä vinkkejä siihen, että kannattaako vain tehdä oma pikkukierto kennolle väärään suuntaan, että tulisi liat pois? Kierrätänkö pelkkää vettä siellä vai onko siihen jotain erityisen hyvää ainetta, jolla liat lähtis liikkeelle?

                    Comment

                    • Habaza
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2012
                      • 73
                      • Suomi

                      Mistä mahtaa johtua kun ei puhalla kuin haaleaa ilmaa? Äsken kokeilin kun kääntää puhalluksen pelkästään tuulilasille niin tuli kuumaa, juuri ja juuri kärsi kättä pitää edessä mutta kun pyöräytti muihin asentoihin niin muuttui ensin viileäksi ja sitten lämpimän haaleaksi? Moottorin lämmöt 89°C ja kennolle menevä ja tuleva letku kuuma.

                      Comment

                      • -rik
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 827
                        • Rovaniemi

                        Kokeileppa laittaa i driven climate valikosta ne säätötäpit kaikki punaiselle.
                        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                        Comment

                        • Habaza
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 73
                          • Suomi

                          Originally posted by -rik View Post
                          Kokeileppa laittaa i driven climate valikosta ne säätötäpit kaikki punaiselle.
                          Juu punaisella on.

                          Comment

                          • Habaza
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 73
                            • Suomi

                            Olisiko kenelläkään ehdotuksia vian/ominaisuuden poistamiseksi? Olen testaillut hieman ja puhaltaa kuumaa tuulilasille ja jaloille mutta keskisuulakkeille haaleaa? Sen verta katsoin inpalla että kun kääntää puhalluksen keskisuulakkeille niin vesiventtiili tekee on/off liikettä muutaman sekunnin välein, tuullilasille pysyy kokoajan off asennossa. Muuta ihmeellistä en huomannut.

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              61 astetta. Jee. Egr kaks kuukautta vanha. Päätermari varmaan 10 kk, laatikon termari ehken 9kk vanha.

                              Bingo vitun termostaatin paskat.
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                Mitkähän superi termarit mulle on sattunut.. kohta kolme vuotta samoilla ja hyvin toimii edelleen.
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎