F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makek87
    replied
    Minkälaisia lukemia f10/11 530d/535d saa järkevästi ulos ohjelmoimalla??
    Paljonko noissa laatikot ja voimalinja yleensä kestää?? (Onko sama laatikko)?

    Aj tech on saanut paljon kehuja, ja mielikuvani pajasta on erittäin myönteinen. Löytyykö pk-seudulta vastaavaa osaamista, vai onko seinäjoella kannattavaa piipahtaa?? Siinähän se olis periaatteessa matkan varrella, kun ajelee pohjoiseen sukuloimaan.. No täytyy siinä pieni mutka tehdä..

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Jantsade View Post
    Missäs ihmiset on käyny ohjelmoimassa f11 535i versioita ja millasia tuloksia saanu irti? Lähinnä pk-seudun lähettyvillä.:think
    Ite miettinyt samaa. Vai onkohan näihin bensavehkeisiin MHD tai JB4 paras vaihtoehto kuitenkin? Löytyisi vielä joku taho, joka tuommoisen asentaisi tuohon autoon. Omassa 535 iX:ässä oli joku ohjelma ostettaessa ja nyt kyllä tuntuu aika aneemiselta vakiona.

    Leave a comment:


  • Jantsade
    replied
    Missäs ihmiset on käyny ohjelmoimassa f11 535i versioita ja millasia tuloksia saanu irti? Lähinnä pk-seudun lähettyvillä.:think

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Oli mahis kokeilla muutama vetäsy kovemmilla nopeuksilla, lusikka pohjassa ---> 230km/h asti kerkes ja pari vastaavaa lisää. Oiskohan tällaisissa sessioissa tuupannut nokea ulos? Ellei ihan normikiihdytyksissä vielä kuormita tuolla tavalla.

    Ei liene syytä huolestua?
    Ei ole syytä huolestua, voimaa siellä on kun vähän värjääntyy kromi

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Kyllä sieltä pieni höyry tulee kun laittaa kunnolla vetoja, näkee kyllä hyvin kun auringon paisteessa päästelee. Tuo kyllä saa kromin päivän jälkeen muuttumaan tummaksi. Noissa F-sarjoissa on kuitenkin kohtuu virtaavat DPF:t, mitkä päästää läpi myös nokihiukkasia. K-arvoon ei kuitenkaan vaikuta kun ei ole kuormaa.
    Oli mahis kokeilla muutama vetäsy kovemmilla nopeuksilla, lusikka pohjassa ---> 230km/h asti kerkes ja pari vastaavaa lisää. Oiskohan tällaisissa sessioissa tuupannut nokea ulos? Ellei ihan normikiihdytyksissä vielä kuormita tuolla tavalla.

    Ei liene syytä huolestua?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Kyllä sieltä pieni höyry tulee kun laittaa kunnolla vetoja, näkee kyllä hyvin kun auringon paisteessa päästelee. Tuo kyllä saa kromin päivän jälkeen muuttumaan tummaksi. Noissa F-sarjoissa on kuitenkin kohtuu virtaavat DPF:t, mitkä päästää läpi myös nokihiukkasia. K-arvoon ei kuitenkaan vaikuta kun ei ole kuormaa.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by Atom View Post
    Pikaista omatoimi selvitystä voi toki tehdä jos sattuu olemaan viime vuoden konttorilappu niin käy ottamassa uudet savut ja katsoo onko paljon eroa. Yleensä olen mitannut n57 single turboista 0,02-0,04 ennen ja jälkeen softan jos pönttö paikallaan.
    Juu totta, kaveri kun on töissä katsastusasemalla niin vois onnistua aika ohimennen. Ja katsastus tehtiin toukokuussa vähän ennen softausta.

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Vaikea sanoa ovatko olleet mustina ennen softaa, mun mielestä ei ja huomasin vasta eilen että putkien sisustat mustat vaikka aikaisemmin olleet taskulampillakin kurkattuna ihan puhtaat.

    Ajettu 104 000km. Dpf ei ole poistettu, tai ei ainakaan ole kerrottu

    AJtech softa.

    Tosiaan ei ole aiemmin pistänyt silmään että tummina, kattelin tänään täyskaasutuksella motarille ajaessa niin ei mitään pölläytyksiä peileistä näkynyt.

    Voisko justiinsa vaihdettu hehkujen ohjainboxi saada jotain efektiä aikaan?
    Pikaista omatoimi selvitystä voi toki tehdä jos sattuu olemaan viime vuoden konttorilappu niin käy ottamassa uudet savut ja katsoo onko paljon eroa. Yleensä olen mitannut n57 single turboista 0,02-0,04 ennen ja jälkeen softan jos pönttö paikallaan.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Paljon autolla ajettu? Onko ihan varma ettei päät ole olleet mustat ennen softausta?
    Ja tyhmä kysymys, mutta oletko varma että dpf:ää ei poistettu softauksen yhteydessä?
    Kenen softa?

    Jos on dpf paikallaan ja kunnossa niin ihan sama mikä softa (tai sit on jo tosi huono) on ni ei sen kuulu mustata putkenpäitä.
    Näissä tapauksissa missä on dpf paikallaan ja silti mustaa putkenpäitä on yleensä ollut viallinen dpf.
    Vaikea sanoa ovatko olleet mustina ennen softaa, mun mielestä ei ja huomasin vasta eilen että putkien sisustat mustat vaikka aikaisemmin olleet taskulampillakin kurkattuna ihan puhtaat.

    Ajettu 104 000km. Dpf ei ole poistettu, tai ei ainakaan ole kerrottu

    AJtech softa.

    Tosiaan ei ole aiemmin pistänyt silmään että tummina, kattelin tänään täyskaasutuksella motarille ajaessa niin ei mitään pölläytyksiä peileistä näkynyt.

    Voisko justiinsa vaihdettu hehkujen ohjainboxi saada jotain efektiä aikaan?

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kyllä ainakin M550:ssä on järkiään hivenen nokiset putket ihan vakionakin...
    Totta! Ja pölläyttää savut kun painaa kaasua reippaammin😃
    Jarppa

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Kyllä ainakin M550:ssä on järkiään hivenen nokiset putket ihan vakionakin...

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Paljon autolla ajettu? Onko ihan varma ettei päät ole olleet mustat ennen softausta?
    Ja tyhmä kysymys, mutta oletko varma että dpf:ää ei poistettu softauksen yhteydessä?
    Kenen softa?

    Jos on dpf paikallaan ja kunnossa niin ihan sama mikä softa (tai sit on jo tosi huono) on ni ei sen kuulu mustata putkenpäitä.
    Näissä tapauksissa missä on dpf paikallaan ja silti mustaa putkenpäitä on yleensä ollut viallinen dpf.
    Korjatkaa jos olen väärässä, mutta olen ymmärtänyt että jos softassa lamda-arvo säädetään tarpeeksi pieneksi, niin alkaa savuttamaan jonkin verran vaikka olisi dpf kunnossa?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Moi,

    Huomasin justiinsa että ennen niin puhtaat pakoputken päät ja sisukset ovat nyt mustat, varmaan softauksen jäljiltä ihan normia? En ole huomannut peileistä että pölläyttäisi mitään pilveä taakseen, mutta eipä ole tullut tarkemmin katseltuakaan. Ilmeisesti ei vielä softaamalla yleensä pahemmin mustaa pilveä tee.

    En ole siis aikaisemmin huomannut että putket olis tummuneet, voisko olla mitään tekemistä sen kanssa että pari päivää sitten autoon laitettiin uusi hehkujen ohjainboxi? Onko esim käynnistänyt jonkun pöntön polton tms. nyt kun vikakoodi hävisi?

    Oli alunperin vikakoodi yhdestä hehkusta, ne vaihdettiin, mutta vikakoodi jäi, ja nyt laitettiin siis uusi ohjainboxi ja vikakoodi hävis eli siitä kiinni alunperin. Hehkun vikakoodi oli jo ennen softausta.

    Vai ihan perinteisesti puskee vaan tummempaa pakokaasua softauksen takia ja ei haittaa niin kauaa kun ei mitään mustaa mattoa jätä jälkeensä?
    Paljon autolla ajettu? Onko ihan varma ettei päät ole olleet mustat ennen softausta?
    Ja tyhmä kysymys, mutta oletko varma että dpf:ää ei poistettu softauksen yhteydessä?
    Kenen softa?

    Jos on dpf paikallaan ja kunnossa niin ihan sama mikä softa (tai sit on jo tosi huono) on ni ei sen kuulu mustata putkenpäitä.
    Näissä tapauksissa missä on dpf paikallaan ja silti mustaa putkenpäitä on yleensä ollut viallinen dpf.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by Viltzuuu_ View Post
    F11 525d 340hv/680nm. 25 tkm sitten vaihdettu uusi kaksoismassa ja kytkimeksi tuli CG Performace Kevlar 6 lapainen sintteri. Jurinaa ja luistoa havaittavissa kun vedättää. Muita oireita ei ole. Ilmeisesti kaksoismassa pohjailee? Neuvoja?
    Vankempaa kytkintä tai väännön rajoitusta. Ei ole rakettitiedettä tämä jos paikat alkaa pettämään.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Moi,

    Huomasin justiinsa että ennen niin puhtaat pakoputken päät ja sisukset ovat nyt mustat, varmaan softauksen jäljiltä ihan normia? En ole huomannut peileistä että pölläyttäisi mitään pilveä taakseen, mutta eipä ole tullut tarkemmin katseltuakaan. Ilmeisesti ei vielä softaamalla yleensä pahemmin mustaa pilveä tee.

    En ole siis aikaisemmin huomannut että putket olis tummuneet, voisko olla mitään tekemistä sen kanssa että pari päivää sitten autoon laitettiin uusi hehkujen ohjainboxi? Onko esim käynnistänyt jonkun pöntön polton tms. nyt kun vikakoodi hävisi?

    Oli alunperin vikakoodi yhdestä hehkusta, ne vaihdettiin, mutta vikakoodi jäi, ja nyt laitettiin siis uusi ohjainboxi ja vikakoodi hävis eli siitä kiinni alunperin. Hehkun vikakoodi oli jo ennen softausta.

    Vai ihan perinteisesti puskee vaan tummempaa pakokaasua softauksen takia ja ei haittaa niin kauaa kun ei mitään mustaa mattoa jätä jälkeensä?

    Leave a comment:

Working...
X