Onko arvon foorumilaisilla kokemuksia F10 535D 313hv tehon lisäämisestä?
Paljon on luvattu ja mikä on todellinen lukema?
Vaikutus kulutukseen ja voimasiirron käyttäytymiseen?
Miten toimitte huoltojen suhteen, öljyt ja suodatin kerta vuoteen vaihtoon vai ajotietokoneen mukaisesti?
F10\F11 tehonlisäykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
AJ techillä tuli kanssa käytettyä tuo oma 530d 245hp versio. Downpipe vaihdettiin suoraan versioon ja softa sisään. 343hp/733nm Irtos. Täytyy itsekin todeta, että ammattimies oikealla asenteella. Ei tarvi miettiä seuraavankaan auton kohdalla missä asennetaan ohjelma.
Leave a comment:
-
Meikäläisellä tankin täytön jälkeen range ollut reilua tonnia (~1080km), äsken kävin tankilla ekaa kertaa softauksen jälkeen niin täydellä tankilla range 890km
Oiskohan parisataa lähtenyt arvioista pois kun hörppää löpöä reilummin nyt, ja toki hiukan enempi muutenkin kiihdytellyt testimielessä. Vasta 160km ajettu softauksen jälkeen, vaihdelaatikko totuttelee uusiin lukemiin noin 200km ajan laskee keskiarvoja, niin ei kauheasti kannattais hupsutella heti.
Vääntöön liittyvä vikakoodikin pomppas Carlyyn ( 2A8B00 Driver torque level greater than 1 to 2), kysyin onko ok niin sanottiin ettei haittaa mitään mutta 1/10 autosta tulee esille vaikkei heti testauksessa vielä antaiskaan. Tuon saa softaa muokkaamalla säädettyä kohdilleen jos se häiritsee. Tosin kannattaa ensin antaa laatikon kuulema oppia uudet lukemat ja katsella ilmestyykö myöhemmin uudelleen. Ei riko mitään.
Leave a comment:
-
Kulutusmittarin heitto / heitottomuus riippuu ihan siitä mitä softasta on muutettu. Parhaiten varmaan asian tietää se joka softaan loppupeleissä muutokset tekee vääristääkö kulutusmittarin lukemia.Originally posted by kktune View PostTuolla aiemmin mainittiin jotain ajotietokoneen kulutusmittarin paikkaansapitävyydestä moottorin optimoinnin jälkeen. Oliko tästä kenelläkään tarkempia, ehkä jopa mtattuja arvoja? Eli jos auto ainoastaan optimoidaan ilman teknisiä muutoksia, alkaako kulutusmittari näyttämään väärin?
Ja tekijöitä kun on paljon, on käytännössä mahdotonta sanoa varmuudella paljonko heittoa tulee. Parhaan tuloksen saat kun trippi mittarilla lasket kulutuksen ennen ja jälkeen niin tiedät mitä sinne tulee heittoa
Leave a comment:
-
Tuolla aiemmin mainittiin jotain ajotietokoneen kulutusmittarin paikkaansapitävyydestä moottorin optimoinnin jälkeen. Oliko tästä kenelläkään tarkempia, ehkä jopa mtattuja arvoja? Eli jos auto ainoastaan optimoidaan ilman teknisiä muutoksia, alkaako kulutusmittari näyttämään väärin?
Leave a comment:
-
Nuo hv vaikuttaa kyllä aika optimistisilta tähän 299hv malliin. Tai mitä nyt jonkin verran tosiaan elää se lukema.Originally posted by veku View PostSama mulla, ajettiin silloin Antilla ihan tappiin penkissä (ilman dpf) ja lukemaksi tuli 382\820..polttoaine loppuu kesken.
313 hp mallissa jo pikkasen isompi pumppu ja 550d vielä isompi..
Lähtötehot oli muistaakseni 305\574
Lähtötehoissa kuulema tosi vähän näissä 535D mitään menetyksiä vaikka kilsojakin olisi kertynyt.
Leave a comment:
-
Sama mulla, ajettiin silloin Antilla ihan tappiin penkissä (ilman dpf) ja lukemaksi tuli 382\820..polttoaine loppuu kesken.Originally posted by laur77 View PostMulla on tuo 300 (299) versio.
313 hp mallissa jo pikkasen isompi pumppu ja 550d vielä isompi..
Lähtötehot oli muistaakseni 305\574
Leave a comment:
-
Onko sulla 300 vai 313 hp alun perin ?Originally posted by laur77 View PostEli mulla oli justiinsa kosla softattavana tuolla BC motorsista, homma toimii hemmetin hyvin. Epeli siellä on ollut aikaisemmin merkkiliikkeessä töissä eli tuntee bemarit ja harrastanut muutoinkin niitä pitkään. Tietoa ja kokemusta tuntui riittävän runsaasti. Luki auton vikakoodit (ettei softausta haittaavia vikoja taustalla) ja teki testiajon että kaikki muutoin ok. Tän jälkeen ECU irti, alkuperäinen softa talteen ja AJtechille nettiä pisin muokattavaksi, takas ECUun ja uudet testiajot sekä useampi kerta mahdollisten virhekoodien lukua. Niitä ei tullut.
Itse softa muokattiin siis Seinäjoella.
Eli AJtech tekee yksilöllisen softan joka autoon, voidaan myös laittaa uudelleen sisään mikäli jossain huollossa päivittävät sen yli. Tehoja 535D tulee 390hv ja vääntöä 750Nm. Ja tehty niin että auto toimii kuten normaalistikin, ei persraiskattu. Dynoa tuolla ei ole, mutta kokemuksella pelkällä softalla heittoa on vain muutamia hevosvoimia ja väännössä 5-10Nm. Jos isompaa päivittelyä tekee niin sitten dynon kautta toki.
Kannattaa pirauttaa sinne jos mietityttää.
Sain sijais autonkin, Audi S4. Toimii BMW:n korvikkeena.
Nyt kulussa on kiukkua mukana, softan tuntee pakaradynamometrissä hyvin
Lisää testausta jahka kehtaa
Leave a comment:
-
Eli mulla oli justiinsa kosla softattavana tuolla BC motorsista, homma toimii hemmetin hyvin. Epeli siellä on ollut aikaisemmin merkkiliikkeessä töissä eli tuntee bemarit ja harrastanut muutoinkin niitä pitkään. Tietoa ja kokemusta tuntui riittävän runsaasti. Luki auton vikakoodit (ettei softausta haittaavia vikoja taustalla) ja teki testiajon että kaikki muutoin ok. Tän jälkeen ECU irti, alkuperäinen softa talteen ja AJtechille nettiä pisin muokattavaksi, takas ECUun ja uudet testiajot sekä useampi kerta mahdollisten virhekoodien lukua. Niitä ei tullut.
Itse softa muokattiin siis Seinäjoella.
Eli AJtech tekee yksilöllisen softan joka autoon, voidaan myös laittaa uudelleen sisään mikäli jossain huollossa päivittävät sen yli. Tehoja 535D tulee 390hv ja vääntöä 750Nm. Ja tehty niin että auto toimii kuten normaalistikin, ei persraiskattu. Dynoa tuolla ei ole, mutta kokemuksella pelkällä softalla heittoa on vain muutamia hevosvoimia ja väännössä 5-10Nm. Jos isompaa päivittelyä tekee niin sitten dynon kautta toki.
Kannattaa pirauttaa sinne jos mietityttää.
Sain sijais autonkin, Audi S4. Toimii BMW:n korvikkeena.
Nyt kulussa on kiukkua mukana, softan tuntee pakaradynamometrissä hyvin
Lisää testausta jahka kehtaa
Leave a comment:
-
Mä käytin ton oman Mersun 1,5 vuotta sitten (C180 CDI). Hyvin on pelannut, eikä tarvii enää niin hirveesti hävetä liikenteessäOriginally posted by kktune View PostOnko kukaan käyttänyt autoaan motorbitissä? Kokemuksia?
Vaikutti muutenkin rehdiltä kaverilta. Ajeli itte Bemarilla, joten olettaisin, että tietää niistäkin jotain.
Leave a comment:
-
Ainakaan omassani (vakiona ajotilat sport, comfort ja eco pro) moottorinohjauksen kartoissa ei ollut kuin yksi kartta, ei erillisiä eri ajotiloille. Näin ollen vaikutukset eri ajotiloihin on samat kuin originaalinakin. Eli kaasuvaste ja ohjaus hieman muuttuu tilan mukaan. Ja tietenkin jos on AD/DD alusta, niin siihen vaikuttaa myös.Originally posted by kktune View PostKuinkas ohjelmointi vaikuttaa noihin ajotiloihin, vai vaikuttaako mitenkään? Tarkoitan "comfort/normal/sport/sport+" jne. Ovatko ne varsinaisen moottorinohjaussoftan ulkopuolella vaikka esim. kaasuvaste muuttuu niiden myötä?
Vaihteistoonhan ajotilat vaikuttaa myös mutta sen tiesinkin että laatikolle on oma ohjain johon moottorin ohjelmointi ei vaikuta.
Onko kukaan käyttänyt autoaan motorbitissä? Kokemuksia?
Semmoinen käytännön ero tuli ohjelmoinnin jälkeen, että comfort asento muuttui ajettavaksi, eikä tarvitse olla kokoajan vaihtamassa sport moodiin. Ja minulla siis "normi" alustalla.
Näistä sen enempää tietämättä, niin ilmeisesti joissain autoissa erillinen kartta on sport+ tilalle? Ainakin olin ymmärtävinäni että X5 30d mallissa (-08) oli näin. Ja jos näin on, niin asiansa osaava ohjelman tekijä toki tekee molemmat kartat uusiksi.
Leave a comment:
-
Kuinkas ohjelmointi vaikuttaa noihin ajotiloihin, vai vaikuttaako mitenkään? Tarkoitan "comfort/normal/sport/sport+" jne. Ovatko ne varsinaisen moottorinohjaussoftan ulkopuolella vaikka esim. kaasuvaste muuttuu niiden myötä?
Vaihteistoonhan ajotilat vaikuttaa myös mutta sen tiesinkin että laatikolle on oma ohjain johon moottorin ohjelmointi ei vaikuta.
Onko kukaan käyttänyt autoaan motorbitissä? Kokemuksia?
Leave a comment:
-
Tähän väliin voikin Urpilainen kysellä, että onko automaatti laatikon omistaja pääsemässä "helpommalla" eli kestääkö A -laatikko enempi "namia"?
Leave a comment:
Leave a comment: