F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Palomies
    replied
    Onko arvon foorumilaisilla kokemuksia F10 535D 313hv tehon lisäämisestä?

    Paljon on luvattu ja mikä on todellinen lukema?

    Vaikutus kulutukseen ja voimasiirron käyttäytymiseen?

    Miten toimitte huoltojen suhteen, öljyt ja suodatin kerta vuoteen vaihtoon vai ajotietokoneen mukaisesti?

    Leave a comment:


  • H3nu
    replied
    AJ techillä tuli kanssa käytettyä tuo oma 530d 245hp versio. Downpipe vaihdettiin suoraan versioon ja softa sisään. 343hp/733nm Irtos. Täytyy itsekin todeta, että ammattimies oikealla asenteella. Ei tarvi miettiä seuraavankaan auton kohdalla missä asennetaan ohjelma.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Meikäläisellä tankin täytön jälkeen range ollut reilua tonnia (~1080km), äsken kävin tankilla ekaa kertaa softauksen jälkeen niin täydellä tankilla range 890km

    Oiskohan parisataa lähtenyt arvioista pois kun hörppää löpöä reilummin nyt, ja toki hiukan enempi muutenkin kiihdytellyt testimielessä. Vasta 160km ajettu softauksen jälkeen, vaihdelaatikko totuttelee uusiin lukemiin noin 200km ajan laskee keskiarvoja, niin ei kauheasti kannattais hupsutella heti.

    Vääntöön liittyvä vikakoodikin pomppas Carlyyn ( 2A8B00 Driver torque level greater than 1 to 2), kysyin onko ok niin sanottiin ettei haittaa mitään mutta 1/10 autosta tulee esille vaikkei heti testauksessa vielä antaiskaan. Tuon saa softaa muokkaamalla säädettyä kohdilleen jos se häiritsee. Tosin kannattaa ensin antaa laatikon kuulema oppia uudet lukemat ja katsella ilmestyykö myöhemmin uudelleen. Ei riko mitään.

    Leave a comment:


  • Jussi90
    replied
    Originally posted by kktune View Post
    Tuolla aiemmin mainittiin jotain ajotietokoneen kulutusmittarin paikkaansapitävyydestä moottorin optimoinnin jälkeen. Oliko tästä kenelläkään tarkempia, ehkä jopa mtattuja arvoja? Eli jos auto ainoastaan optimoidaan ilman teknisiä muutoksia, alkaako kulutusmittari näyttämään väärin?
    Kulutusmittarin heitto / heitottomuus riippuu ihan siitä mitä softasta on muutettu. Parhaiten varmaan asian tietää se joka softaan loppupeleissä muutokset tekee vääristääkö kulutusmittarin lukemia. Ja tekijöitä kun on paljon, on käytännössä mahdotonta sanoa varmuudella paljonko heittoa tulee. Parhaan tuloksen saat kun trippi mittarilla lasket kulutuksen ennen ja jälkeen niin tiedät mitä sinne tulee heittoa

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Tuolla aiemmin mainittiin jotain ajotietokoneen kulutusmittarin paikkaansapitävyydestä moottorin optimoinnin jälkeen. Oliko tästä kenelläkään tarkempia, ehkä jopa mtattuja arvoja? Eli jos auto ainoastaan optimoidaan ilman teknisiä muutoksia, alkaako kulutusmittari näyttämään väärin?

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Sama mulla, ajettiin silloin Antilla ihan tappiin penkissä (ilman dpf) ja lukemaksi tuli 382\820..polttoaine loppuu kesken.
    313 hp mallissa jo pikkasen isompi pumppu ja 550d vielä isompi..
    Lähtötehot oli muistaakseni 305\574
    Nuo hv vaikuttaa kyllä aika optimistisilta tähän 299hv malliin. Tai mitä nyt jonkin verran tosiaan elää se lukema.

    Lähtötehoissa kuulema tosi vähän näissä 535D mitään menetyksiä vaikka kilsojakin olisi kertynyt.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Mulla on tuo 300 (299) versio.
    Sama mulla, ajettiin silloin Antilla ihan tappiin penkissä (ilman dpf) ja lukemaksi tuli 382\820..polttoaine loppuu kesken.
    313 hp mallissa jo pikkasen isompi pumppu ja 550d vielä isompi..
    Lähtötehot oli muistaakseni 305\574

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Onko sulla 300 vai 313 hp alun perin ?
    Mulla on tuo 300 (299) versio.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Eli mulla oli justiinsa kosla softattavana tuolla BC motorsista, homma toimii hemmetin hyvin. Epeli siellä on ollut aikaisemmin merkkiliikkeessä töissä eli tuntee bemarit ja harrastanut muutoinkin niitä pitkään. Tietoa ja kokemusta tuntui riittävän runsaasti. Luki auton vikakoodit (ettei softausta haittaavia vikoja taustalla) ja teki testiajon että kaikki muutoin ok. Tän jälkeen ECU irti, alkuperäinen softa talteen ja AJtechille nettiä pisin muokattavaksi, takas ECUun ja uudet testiajot sekä useampi kerta mahdollisten virhekoodien lukua. Niitä ei tullut.

    Itse softa muokattiin siis Seinäjoella.

    Eli AJtech tekee yksilöllisen softan joka autoon, voidaan myös laittaa uudelleen sisään mikäli jossain huollossa päivittävät sen yli. Tehoja 535D tulee 390hv ja vääntöä 750Nm. Ja tehty niin että auto toimii kuten normaalistikin, ei persraiskattu. Dynoa tuolla ei ole, mutta kokemuksella pelkällä softalla heittoa on vain muutamia hevosvoimia ja väännössä 5-10Nm. Jos isompaa päivittelyä tekee niin sitten dynon kautta toki.

    Kannattaa pirauttaa sinne jos mietityttää.

    Sain sijais autonkin, Audi S4. Toimii BMW:n korvikkeena.

    Nyt kulussa on kiukkua mukana, softan tuntee pakaradynamometrissä hyvin

    Lisää testausta jahka kehtaa
    Onko sulla 300 vai 313 hp alun perin ?

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Eli mulla oli justiinsa kosla softattavana tuolla BC motorsista, homma toimii hemmetin hyvin. Epeli siellä on ollut aikaisemmin merkkiliikkeessä töissä eli tuntee bemarit ja harrastanut muutoinkin niitä pitkään. Tietoa ja kokemusta tuntui riittävän runsaasti. Luki auton vikakoodit (ettei softausta haittaavia vikoja taustalla) ja teki testiajon että kaikki muutoin ok. Tän jälkeen ECU irti, alkuperäinen softa talteen ja AJtechille nettiä pisin muokattavaksi, takas ECUun ja uudet testiajot sekä useampi kerta mahdollisten virhekoodien lukua. Niitä ei tullut.

    Itse softa muokattiin siis Seinäjoella.

    Eli AJtech tekee yksilöllisen softan joka autoon, voidaan myös laittaa uudelleen sisään mikäli jossain huollossa päivittävät sen yli. Tehoja 535D tulee 390hv ja vääntöä 750Nm. Ja tehty niin että auto toimii kuten normaalistikin, ei persraiskattu. Dynoa tuolla ei ole, mutta kokemuksella pelkällä softalla heittoa on vain muutamia hevosvoimia ja väännössä 5-10Nm. Jos isompaa päivittelyä tekee niin sitten dynon kautta toki.

    Kannattaa pirauttaa sinne jos mietityttää.

    Sain sijais autonkin, Audi S4. Toimii BMW:n korvikkeena.

    Nyt kulussa on kiukkua mukana, softan tuntee pakaradynamometrissä hyvin

    Lisää testausta jahka kehtaa

    Leave a comment:


  • pete95zhn
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Tuota AJtech softaa saa myös pk-seudulla tuolta BC Motorsin kautta, sain suosituksia tuonne myös. Tästä kokemuksia?
    Kiinnostaisi myös, on lähellä kuten Motorbitkin.

    Leave a comment:


  • Legge
    replied
    Originally posted by kktune View Post
    Onko kukaan käyttänyt autoaan motorbitissä? Kokemuksia?
    Mä käytin ton oman Mersun 1,5 vuotta sitten (C180 CDI). Hyvin on pelannut, eikä tarvii enää niin hirveesti hävetä liikenteessä Vaikutti muutenkin rehdiltä kaverilta. Ajeli itte Bemarilla, joten olettaisin, että tietää niistäkin jotain.

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Originally posted by kktune View Post
    Kuinkas ohjelmointi vaikuttaa noihin ajotiloihin, vai vaikuttaako mitenkään? Tarkoitan "comfort/normal/sport/sport+" jne. Ovatko ne varsinaisen moottorinohjaussoftan ulkopuolella vaikka esim. kaasuvaste muuttuu niiden myötä?
    Vaihteistoonhan ajotilat vaikuttaa myös mutta sen tiesinkin että laatikolle on oma ohjain johon moottorin ohjelmointi ei vaikuta.

    Onko kukaan käyttänyt autoaan motorbitissä? Kokemuksia?
    Ainakaan omassani (vakiona ajotilat sport, comfort ja eco pro) moottorinohjauksen kartoissa ei ollut kuin yksi kartta, ei erillisiä eri ajotiloille. Näin ollen vaikutukset eri ajotiloihin on samat kuin originaalinakin. Eli kaasuvaste ja ohjaus hieman muuttuu tilan mukaan. Ja tietenkin jos on AD/DD alusta, niin siihen vaikuttaa myös.

    Semmoinen käytännön ero tuli ohjelmoinnin jälkeen, että comfort asento muuttui ajettavaksi, eikä tarvitse olla kokoajan vaihtamassa sport moodiin. Ja minulla siis "normi" alustalla.

    Näistä sen enempää tietämättä, niin ilmeisesti joissain autoissa erillinen kartta on sport+ tilalle? Ainakin olin ymmärtävinäni että X5 30d mallissa (-08) oli näin. Ja jos näin on, niin asiansa osaava ohjelman tekijä toki tekee molemmat kartat uusiksi.

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Kuinkas ohjelmointi vaikuttaa noihin ajotiloihin, vai vaikuttaako mitenkään? Tarkoitan "comfort/normal/sport/sport+" jne. Ovatko ne varsinaisen moottorinohjaussoftan ulkopuolella vaikka esim. kaasuvaste muuttuu niiden myötä?
    Vaihteistoonhan ajotilat vaikuttaa myös mutta sen tiesinkin että laatikolle on oma ohjain johon moottorin ohjelmointi ei vaikuta.

    Onko kukaan käyttänyt autoaan motorbitissä? Kokemuksia?

    Leave a comment:


  • awd-69
    replied
    Tähän väliin voikin Urpilainen kysellä, että onko automaatti laatikon omistaja pääsemässä "helpommalla" eli kestääkö A -laatikko enempi "namia"?

    Leave a comment:

Working...
X