Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    Originally posted by Arnolds View Post
    Tuossa jotain ohjetta sen pumpun vaihtoon.
    http://www.e38.org/replacing_oil_pump(M60).pdf
    Thänks Muuten onkin jo irti, mutta ei oikein lähde hyppysiin, kun tuon rattaan mutterin tilalla on knööli hitsiä.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3311
      • Kajjjaani

      Originally posted by Rockford View Post
      Thänks Muuten onkin jo irti, mutta ei oikein lähde hyppysiin, kun tuon rattaan mutterin tilalla on knööli hitsiä.
      Rälläkkä tai polttoleikkaus
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        Originally posted by Arnolds View Post
        Rälläkkä tai polttoleikkaus
        Pakko vetää se pumpun akseli vaan rankasti poikki tai jotain. Vähän vaan extremeä vingutella tuolla motin sisällä. Tosin, onpa sitä metalli-silppua jo valmiiksi muutenkin.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by Rockford View Post
          Pakko vetää se pumpun akseli vaan rankasti poikki tai jotain. Vähän vaan extremeä vingutella tuolla motin sisällä. Tosin, onpa sitä metalli-silppua jo valmiiksi muutenkin.
          Ota isot pihdit ja nappaa ketju poikki. Siis sellaset millä saa kunnon kettinkiäkin katkottua.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            Originally posted by Cell View Post
            Ota isot pihdit ja nappaa ketju poikki. Siis sellaset millä saa kunnon kettinkiäkin katkottua.
            Mites, onko uusi ketju jatkettava malli vai voiko noita jatkaa lukolla? Nähnyt kyllä avattavia ketjuja, mutta bemareissa en ole törmännyt.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Kyllä ne taitaa yhtä puuta aina olla, mutta onkohan sulla paljoa vaihtoehtoja? :think Aika kinkkinen tilanne, kun jonkun rälläkkätouhun jälkeen taitaa olla koko kone täynnä silppua. Saisko siitä rattaasta väkivalloin tuhottua ne kevennysten väliset kapeimmat kohdat, ts. leikattua ulkokehän irti?
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Rockford
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 8028
                • Pinsiö

                Originally posted by Cell View Post
                Kyllä ne taitaa yhtä puuta aina olla, mutta onkohan sulla paljoa vaihtoehtoja? :think Aika kinkkinen tilanne, kun jonkun rälläkkätouhun jälkeen taitaa olla koko kone täynnä silppua. Saisko siitä rattaasta väkivalloin tuhottua ne kevennysten väliset kapeimmat kohdat, ts. leikattua ulkokehän irti?
                Tuosta kapeimmasta kohdasta rattaan vierestä ajattelin, jos mahtuisi silpaisemaan vinkulla - vaihtoehtoja kun ei oikein ole. Tutkailen vielä, josko pumpun saisi muuten paskaksi fyysisesti ja näin ei tarvitsisi tuota ketjua katkaista. Rautasaha voisi myös olla vaihtoehto nro.3.



                Mulkku tyyppi kyllä ollut, joka tuon on väsännyt. Kerran törmäsin Toyotan 2T:ssä, että oli hitsattu työntötanko yläpäästä, mutta että seiskassa jotain tällaista. Huhhu.
                Last edited by Rockford; 28-10-2010, 11:08.
                -Dodge Charger -73
                -Mercedes-Benz GLK
                -VW Transporter

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Saisko sen pumpun sitten purettua paikallaan? Muistelen vaan, että noissa magnesium-runkosissa löystyy ne pumpun kasassa pitävät pikkupultitkin yleensä. Ketjun oletkin varmaan jo löysännyt tappiinsa?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Rockford
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 8028
                    • Pinsiö

                    Originally posted by Cell View Post
                    Saisko sen pumpun sitten purettua paikallaan? Muistelen vaan, että noissa magnesium-runkosissa löystyy ne pumpun kasassa pitävät pikkupultitkin yleensä. Ketjun oletkin varmaan jo löysännyt tappiinsa?
                    Juuh, ketjua löysätty, joskin eriskummallinen systeemi ja ei tahdo sopivaa kuusiokoloa saada sopimaan.
                    Tuo pumpun purku paikallaan pitääkin tutkia tänään, kun tarkoitus mennä tässä pikapuoliin katsomaan, josko lähtisi irti.

                    Öljypohjan tiiviste, öljynsuodatin ja ölpät tuli hommattua, sekä oilipumppukin tilattu ja matkalla. Toivotaan, että ei ole mitään muuta rikkonut tai leikkauttanut koko mosaa.
                    -Dodge Charger -73
                    -Mercedes-Benz GLK
                    -VW Transporter

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2540
                      • Kirkkonummi

                      Muista tilata uusi ketju ajoissa, sillä huhtikuussa tilasin Ruotsin varaston viimeisen ketjun ja jos kyselyitä ei ole tullut, niin sitten se voi mennä Saksan-toimitukseksi joka voi viedä viikkoja. Luonnollisesti kannattaa sitten tilata myös uusi hammaspyöräkin, ei sen pitäisi kymppejä enempää maksaa?
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        No jos vanha ketju on ehjä niin helpompihan se on sillä mennä. Jos tuon joutuu vaihtamaan niin pitänee purkaa koko jakopää koska pääketju on tuon edessä.
                        Tietysti jos jokin tarvikevalmistaja tekee avonlenkkistä ketjua niin se on helpoin vaihtaa. Alkuperäiset on ainakin yhtä lenkkiä.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Tcdoe
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 393
                          • Helsinki

                          Vinkkejä E38 tuulilasin vaihtoon? Oliko E38:n lasilla myös taipumusta jäädä helposti suhisemaan jos ei ole tarkkana ja kokenut asentaja? E39 oli ainakin tälle herkkä (klik) ja asentaessa piti olla tarkkana, koskeeko sama seiskaa?
                          Last edited by Tcdoe; 28-10-2010, 20:28.

                          Comment

                          • Rockford
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 8028
                            • Pinsiö

                            Originally posted by Petteri75 View Post
                            Muista tilata uusi ketju ajoissa, sillä huhtikuussa tilasin Ruotsin varaston viimeisen ketjun ja jos kyselyitä ei ole tullut, niin sitten se voi mennä Saksan-toimitukseksi joka voi viedä viikkoja. Luonnollisesti kannattaa sitten tilata myös uusi hammaspyöräkin, ei sen pitäisi kymppejä enempää maksaa?
                            Originally posted by Supa View Post
                            No jos vanha ketju on ehjä niin helpompihan se on sillä mennä. Jos tuon joutuu vaihtamaan niin pitänee purkaa koko jakopää koska pääketju on tuon edessä.
                            Tietysti jos jokin tarvikevalmistaja tekee avonlenkkistä ketjua niin se on helpoin vaihtaa. Alkuperäiset on ainakin yhtä lenkkiä.
                            Pumppu lähti hienosti, kun hioin hitsiknöölin veks, mutta moottori oli aivan paskana, joten se siitä. Kiitos kuitenkin vinkeistä kaikille.
                            -Dodge Charger -73
                            -Mercedes-Benz GLK
                            -VW Transporter

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by Rockford View Post
                              Pumppu lähti hienosti, kun hioin hitsiknöölin veks, mutta moottori oli aivan paskana, joten se siitä. Kiitos kuitenkin vinkeistä kaikille.
                              Katsohan tuosta allekirjoituksesta ehjempi moottori.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • H.Aulakoski
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 336
                                • Oulu

                                Lainaan tätä aiheeseen sopivaa kuvaa tuolta muutoma sivu taaksepäin.

                                Autostani löytyy tuosta tupakinsytyttimen vierestä AUX IN ja OUT 3,5 mm liitännät sekä play-nappula. Mitä varten ne on? Soittimesta (pieni 4:3 navisysteemi) en löydä mitään, jolla olisi tekemistä ko. liittimien kanssa - mutta tuskin niitä muuten vain asennettu? :think
                                X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                                Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎