Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    Originally posted by Janzki View Post
    Manuaaliverhot ovat..Kaipa ne vaatii ainakin pilareihin osia oveen että saa kiinnikkin sen verhon, bmwfans.info sivustolta varmaan tuo selviää parhaiten.
    Omasta mielestä ei kyllä maksa vaivaa laittaa noita, ennemmin nekin pennoset asiallisiin tummennuksiin
    Tummenukset löytyy omasta autosta jo, mutta kun kerran jo nuo ovipahvitkin minulla on ja kerran sähkötöihin ei tarvitse ruveta, niin sikäli houkuttais toi projekti.

    EDIT: Jatketaanpas tähän samaan viestiin..

    Tänään autoon vaihdettiin uusi lukkoyksikön mikrokytkin paketti, mikä todettiin vialliseksi vikakoodilukijalla.
    Kaukosäätö ei siis toiminut keskuslukituksessa. Nyt olen koittanut tuota avaintani ohjelmoida autooni, mutta tuloksetta.
    Olisiko mahdollista, että vikakoodi täytyisi kuitata, jotta auto ymmärtää, että osa on vaihdettu?

    Ja kyllä, uudet paristot ovat avaimessa.

    Olen koittanut tällä taktiikalla:

    avain virtalukkoon, käännetään 1 kohtaan (olen kokeillut myös 2 kohtaa)
    avain pois ja lähelle peiliä jossa painetaan alempaa nappia pohjassa ja ylempää kolme kertaa.
    näin ledi vilkkuu n. 10s ajan.
    tämän jälkeen pitäisi ilmeisesti keskuslukon laittaa ovet ja lukkoon ja taas avata?

    Avaimeni on siis kaksi nappinen, auto BMW 740 vm 95.

    Kertokaahan, mikä mättää.
    Last edited by McBeast; 09-12-2009, 18:30. Reason: JATKOA
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      Originally posted by Ylkka View Post
      Mitäs oljyä oletta autoonne laittaneet? Auto siis e38 4.4i koneella. Ja sitten mitä tulppia suosittelette? Ja kuinkas kannattaako laatikkoon vaihtaa öljyt? Minkä hintainen operaatio tuo laatin öljyjen vaihto on liikkeessä?
      Kolme vaihtokertaa olen ajanut tällä.


      JA NIMENOMAAN C3 LUOKITUKSELLA.

      Castrol tarjoaa kyllä jotain muutakin "race" öljyä, mutta on kalliimpaa.
      Tuolla yllä mainisemalla öljyllä menee myös.

      Henk.Koht olen sitä mieltä, että Mobili on jäänyt jälkeen öljyissä. Paitsi hinnassa.

      Comment

      • Samee
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 888
        • Valkeakoski

        Originally posted by McBeast View Post
        Juu, tuo on se, jos haluaa auton pysyvän lämpimänä jos käy vaikka kaupassa välillä.

        Minulla on auto menossa huomenna lohkolämppäriasennukseen.

        Hinta-arvio Hämeen autosähköllä oli jotakin 450e luokkaa.

        Hintaan sisältyy johdotukset ja kaksi elementtiä. (EDIT: Ja luonnollisesti työtunnit)

        Sisätilan pistoketta en halunnut, koska se on kuitenkin pääasiassa mukavuuskysymys ja minusta sisätilan lämppäri on tökerö tuolla jalkatilassa pyörimässä. Kukin tyylillään.

        -Tuomas
        Tuli itsekin hankittua defan lämppäripaketti sisätilanhaaralla ja todella pienikokoinen 800/1850w sisätilanpuhallin. Paketille tuli hintaa kaikkinensa ~350e ja itse näpertelin äsken vastukset paikalleen.

        Asiaan liittyen, osaakos joku heittää vinkkiä mistä tuo sisätilapistokkeen johto kannattaisi tuoda cabiinin puolelle? Repsikanpuolen sisälokarinkin jo irroitin mutta eipä siellä oikein pätevää "ylimääräistä" paikkaa näkynyt.
        E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
        E30 316 4d '89
        E36 M3 Coupe '93
        F30 318d '13

        Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          Originally posted by Samee View Post
          Tuli itsekin hankittua defan lämppäripaketti sisätilanhaaralla ja todella pienikokoinen 800/1850w sisätilanpuhallin. Paketille tuli hintaa kaikkinensa ~350e ja itse näpertelin äsken vastukset paikalleen.

          Asiaan liittyen, osaakos joku heittää vinkkiä mistä tuo sisätilapistokkeen johto kannattaisi tuoda cabiinin puolelle? Repsikanpuolen sisälokarinkin jo irroitin mutta eipä siellä oikein pätevää "ylimääräistä" paikkaa näkynyt.
          Itsehän maksoin vastusten asennuksesta ja johtojen vetelystä 480e
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by Luntti View Post
            Kolme vaihtokertaa olen ajanut tällä.


            JA NIMENOMAAN C3 LUOKITUKSELLA.

            Castrol tarjoaa kyllä jotain muutakin "race" öljyä, mutta on kalliimpaa.
            Tuolla yllä mainisemalla öljyllä menee myös.

            Henk.Koht olen sitä mieltä, että Mobili on jäänyt jälkeen öljyissä. Paitsi hinnassa.
            Viimeksi käytin castrollin öljyjä M5:ssä, kun siinä oli koko sen eliniän niitä käytetty. En usko, että vaihtamalla mobilista castrolliin tulisi mitään ongelmia, mutta kokemuksen perusteella voin sanoa, että joissakin tapauksissa öljylaadun vaihtaminen toiseen ei aina ole moottorille edullista. Esim. jos vaikka autossa x on käytetty Luntin mainitsemaa öljyä, niin en menisi sitä enää siitä vaihtamaan. Joissakin tapauksissa on esiintynyt mm. venttiilien naputusta yms. Täytynee itse kokeilla joskus noita castrollin öljyjä, ei vain ole tullut niitä hankittua nykyiseen peliin, kun tuo edge ei ole hintansa vuoksi vielä houkutellut, mutta jospa sitä nyt kokeilisi seuraavan öljynvaihdon yhteydessä. :think

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              Originally posted by McBeast View Post
              Tummenukset löytyy omasta autosta jo, mutta kun kerran jo nuo ovipahvitkin minulla on ja kerran sähkötöihin ei tarvitse ruveta, niin sikäli houkuttais toi projekti.

              EDIT: Jatketaanpas tähän samaan viestiin..

              Tänään autoon vaihdettiin uusi lukkoyksikön mikrokytkin paketti, mikä todettiin vialliseksi vikakoodilukijalla.
              Kaukosäätö ei siis toiminut keskuslukituksessa. Nyt olen koittanut tuota avaintani ohjelmoida autooni, mutta tuloksetta.
              Olisiko mahdollista, että vikakoodi täytyisi kuitata, jotta auto ymmärtää, että osa on vaihdettu?

              Ja kyllä, uudet paristot ovat avaimessa.

              Olen koittanut tällä taktiikalla:

              avain virtalukkoon, käännetään 1 kohtaan (olen kokeillut myös 2 kohtaa)
              avain pois ja lähelle peiliä jossa painetaan alempaa nappia pohjassa ja ylempää kolme kertaa.
              näin ledi vilkkuu n. 10s ajan.
              tämän jälkeen pitäisi ilmeisesti keskuslukon laittaa ovet ja lukkoon ja taas avata?

              Avaimeni on siis kaksi nappinen, auto BMW 740 vm 95.

              Kertokaahan, mikä mättää.
              Tietysti jos intoa löytyy, niin ei muutako verhoa paikalleen

              Avain kaksi nappinen? woot? Pitäisi olla kyllä oman ymmärryksen mukaan kolmi nappinen..Eli ovet lukkoon, auki sekä kontti auki..Näin ainakin itsellä omassa susiviisi vuoden autossa.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • HottiSetä
                Newbiemmer
                • Nov 2009
                • 2
                • Hämeenlinna

                BMW GSM toimintaan?

                Onks tietoo tai kokemuksia! Saaks ton alkuperäisen BMW:n Gesmin toimiin? Auto (740 -95) tuotu Ruotsista ja ei tunnistanut ainakaan suomalaista SIM-korttia?!
                --
                740 iA -95

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  Originally posted by HottiSetä View Post
                  Onks tietoo tai kokemuksia! Saaks ton alkuperäisen BMW:n Gesmin toimiin? Auto (740 -95) tuotu Ruotsista ja ei tunnistanut ainakaan suomalaista SIM-korttia?!

                  Sim-kortti takaluukun kuskin puolen sivuverhoilun taka löytyvään paikkaan ja toimii nykysilläkin korteilla.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • VetteMan
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 173
                    • Jämsä

                    Kun öljyistä puhetta oli, niin omaan just vaihdoin. 5W40 King Oilit, purkista löytyy BMW Long Life 98 hyväksyntä, joten kai se asiansa ajaa.
                    Mutta samalla tarkistin öljypumpun pultit, kun tuppaavat ajan kanssa löystymään.
                    ÖP irroitettuani, pohjassa oli 4kpl M6 pultteja ja 1kpl M8. Tarkempi katsominen osoitti että M6 pultit oli pumpun puolikkaita kasassa pitäviä. Lisäksi 2kpl pumpussa olevista oli täysin irti, mutta eivät ole sopineet tippumaan öljypohjaan. Myös muut pumpunpuoliskojen pultit löysässä.
                    Itse pumpun kiinnitys oli vielä kahden löysän mutterin varassa. M8 pultti oli kiristimen kohdalta irti ja vähän saanut osumaa matkalla, ulkonäöstä päätellen.
                    Ketjussa ja rattaissa ei jälkiä näkynyt.
                    Kaikki irti ja uudelleen lukitteella kiinni, sekä samalla pumpun ketjun kireydensäätö.
                    Nyt pitäisi taas olla turvallisia kilometrejä edessä siltä osin.
                    Auto 12/94 730ia ajettu 297tkm.
                    Joten tarkistakaa omastanne mikä on pulttien tilanne jos ette vielä ole tarkistaneet..
                    ex. BMW E38 730ia, E34 525i, E34 535i, E34 520i, E28 518i
                    Muut harrastekohteet: Corvette -98,-78,-71 454, Lincoln Town Car -98 ja Town Car -94 Limousine

                    Comment

                    • Lanakt
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 147
                      • Helsinki / Orimattila

                      Originally posted by Samee View Post
                      Tuli itsekin hankittua defan lämppäripaketti sisätilanhaaralla ja todella pienikokoinen 800/1850w sisätilanpuhallin. Paketille tuli hintaa kaikkinensa ~350e ja itse näpertelin äsken vastukset paikalleen.

                      Asiaan liittyen, osaakos joku heittää vinkkiä mistä tuo sisätilapistokkeen johto kannattaisi tuoda cabiinin puolelle? Repsikanpuolen sisälokarinkin jo irroitin mutta eipä siellä oikein pätevää "ylimääräistä" paikkaa näkynyt.
                      Pelkääjän jalkatilassa on läpivientipaikka. Hanskalokeron alla on ns. "kattomuovi", kolmesta kohtaa kiinni, se irti. Lattimattoa kun raottaa niin pitäisi näkyä valkoinen pyöreähkö muovi missä on läpivientejä. Joutuu poraamaan n20mm reiän ja siihen läpivientikumi. Ne tulee sinne sähköboksin ja korttien alle konehuoneen vasempaan yläkulmaan (auton edestäpäin katsottuna), josta vienti pois onnistuu suht kivuttomasti. En osaa sanoa onko "virallinen" tapa.
                      Last edited by Lanakt; 10-12-2009, 22:11.

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        Originally posted by Janzki View Post
                        Tietysti jos intoa löytyy, niin ei muutako verhoa paikalleen

                        Avain kaksi nappinen? woot? Pitäisi olla kyllä oman ymmärryksen mukaan kolmi nappinen..Eli ovet lukkoon, auki sekä kontti auki..Näin ainakin itsellä omassa susiviisi vuoden autossa.
                        No intoahan löytyy aina!

                        Hmm.. Mitähän mallia tämä meikäläisen avain sitten oikein on?

                        Kertokaahan kaikki kellä on 94-95 vuosimallisia, että monta näppäintä on avaimessa?

                        Täytyy varmaan tilailla toinen avain, kun ei noita muutenkaan ole kuin yksi kappale.
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • Tomi T
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 3828
                          • Nokia

                          Originally posted by McBeast View Post
                          No intoahan löytyy aina!

                          Hmm.. Mitähän mallia tämä meikäläisen avain sitten oikein on?

                          Kertokaahan kaikki kellä on 94-95 vuosimallisia, että monta näppäintä on avaimessa?

                          Täytyy varmaan tilailla toinen avain, kun ei noita muutenkaan ole kuin yksi kappale.
                          Kolme näppäintä oli mulla 740iA '95:ssa, enkä muunlaisia vielä ole E38:ssa nähnyt. Mutta: infrapunatoimisessa lie kaksinäppäiminen, tuossa '93 325i Cabriossa mulla oli sellanen.

                          Last edited by Tomi T; 10-12-2009, 23:43.
                          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                          ex. 53*BMW

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            Originally posted by McBeast View Post
                            No intoahan löytyy aina!

                            Hmm.. Mitähän mallia tämä meikäläisen avain sitten oikein on?

                            Kertokaahan kaikki kellä on 94-95 vuosimallisia, että monta näppäintä on avaimessa?

                            Täytyy varmaan tilailla toinen avain, kun ei noita muutenkaan ole kuin yksi kappale.
                            Taitaa olla ns. vanhan mallin avain se sinun avaimesi..Onko auto varmasti -95:nen? Ettei ole -94? Niissä kait niitä vanhoja avaimia on myös ollut, olikohan niissä ajoneston kanssa jotain ihmeellisyyksiä, lähinnä sen puutteessa tms. Ei voi muistaa
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by McBeast View Post
                              No intoahan löytyy aina!

                              Hmm.. Mitähän mallia tämä meikäläisen avain sitten oikein on?

                              Kertokaahan kaikki kellä on 94-95 vuosimallisia, että monta näppäintä on avaimessa?

                              Täytyy varmaan tilailla toinen avain, kun ei noita muutenkaan ole kuin yksi kappale.
                              Oma seiska on malliltaan -97, mutta VIN-koodin mukaan 11/96 ja ainakin tuossa on se kolme nappinen avain (lukot auki, kiinni, takaluukku auki). Uudemmissa seiskoissa onkin sitten se tyylikkäämmän mallinen avain, missä se lukitsemisnappi on BMW-logo.

                              Comment

                              • Sie7ben
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2006
                                • 68
                                • Itä-Helsinki

                                Originally posted by McBeast View Post
                                No intoahan löytyy aina!

                                Hmm.. Mitähän mallia tämä meikäläisen avain sitten oikein on?

                                Kertokaahan kaikki kellä on 94-95 vuosimallisia, että monta näppäintä on avaimessa?

                                Täytyy varmaan tilailla toinen avain, kun ei noita muutenkaan ole kuin yksi kappale.
                                6/94 ja molemmissa avaimissa 3näppäintä...
                                Nyt: 740iA -99
                                ex:740iA -94 E38
                                ex: 730i -90 E32
                                ex: 728i -83 E23

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎