Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ylkka
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 316
    • Seinäjoki

    Originally posted by Matula View Post
    Eikö tuo ole ajastettavan taukotuuletuksen ajat? Laita siitä masiinastasi kieli englanniksi niin voi helpottua.
    Eihän sitä saa ilman tietokonetta vaihdettua vai?
    Nyt Suzuki gsx-r
    ex. e91 320d m-sport
    ex.Bmw e46 330ia cäbi
    ex.Mazda Rx-8
    ex.Bmw e36 328i touring
    ex.Bmw e38 740il vm. 1996

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by Ylkka View Post
      Kysyisin että mikä tämä valikko mahtaa olla?





      Ja sitten vielä kysymys liittyen laatikkoon. Mulla on toi uudempi vaihdelaatikko, niin kuinka sen sportin saa päälle. Onko se niin vain että siirrän kahvan m/s puolelle vai kuinka? Kun ei mittariin syty silloin kuin pelkkä M valo. Ja testillä koitin että S valokaan ei ole rikki.
      Tuosta valikosta ajastetaan taukotuuletus ja standlüftungia (taukotuuletus) painamalla tuuletus käynnistyy heti. Alkuperäistä webastoa ei näytä olevan, koska se olisi tuon edellämainitun valinnan vieressä. Englanniksi siinä lukisi direct heating. Kannattaa tosiaan vaihtaa tuo kieli sieltä asetuksista englanniksi, niin helpottuu noiden asioiden tulkinta merkittävästi.

      Autossasi on ilmeisesti steptronic laatikko ja sportin saa päälle vetämällä se valintavipu vasempaan, eli sinne manuualivaihtamisen puolelle, mutta älä vedä vipua ylös tai alas, koska muuten syttyy juuri tuo M ja vaihteet pitää valita manuaalisesti. Eli vedä D:ltä vasempaan äläkä tee muuta, niin Sport kytkeytyy päälle.

      EDIT: englannin saat valittua siten, että menet sen päävalikon vasempaan alalaitaan ja valitset sen ja aukeavassa valikossa taitaa olla ylimpänä se, mistä kieli valitaan. Valitset D:n tilalle GB:n, niin muuttuu kieli englanniksi.
      Last edited by Ramzez; 06-12-2009, 22:27.

      Comment

      • Ylkka
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 316
        • Seinäjoki

        Originally posted by Ramzez View Post
        Tuosta valikosta ajastetaan taukotuuletus ja standlüftungia (taukotuuletus) painamalla tuuletus käynnistyy heti. Alkuperäistä webastoa ei näytä olevan, koska se olisi tuon edellämainitun valinnan vieressä. Englanniksi siinä lukisi direct heating. Kannattaa tosiaan vaihtaa tuo kieli sieltä asetuksista englanniksi, niin helpottuu noiden asioiden tulkinta merkittävästi.

        Autossasi on ilmeisesti steptronic laatikko ja sportin saa päälle vetämällä se valintavipu vasempaan, eli sinne manuualivaihtamisen puolelle, mutta älä vedä vipua ylös tai alas, koska muuten syttyy juuri tuo M ja vaihteet pitää valita manuaalisesti. Eli vedä D:ltä vasempaan äläkä tee muuta, niin Sport kytkeytyy päälle.

        EDIT: englannin saat valittua siten, että menet sen päävalikon vasempaan alalaitaan ja valitset sen ja aukeavassa valikossa taitaa olla ylimpänä se, mistä kieli valitaan. Valitset D:n tilalle GB:n, niin muuttuu kieli englanniksi.
        Kiitos neuvoista, sain vaihdettua kielen nyt enkuksi. Mutta vaikka vaikka vedän valintavipun vasempaa ja enkä satu siihen sitten. Niin ei syty S pelkkä M
        Nyt Suzuki gsx-r
        ex. e91 320d m-sport
        ex.Bmw e46 330ia cäbi
        ex.Mazda Rx-8
        ex.Bmw e36 328i touring
        ex.Bmw e38 740il vm. 1996

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by Ylkka View Post
          Kiitos neuvoista, sain vaihdettua kielen nyt enkuksi. Mutta vaikka vaikka vedän valintavipun vasempaa ja enkä satu siihen sitten. Niin ei syty S pelkkä M
          On kyllä kumma juttu, kun minulla ainakin syttyy se S-valo sinne mittaristoon, kun kiskaisee sen vivun vasempaan. Mutta jos vedän vipua ylös tai alas, niin syttyy tuo M-valo ja silloin vaihtaminen tapahtuu manuaalisesti. Voit koittaa, meneekö sportti päälle siten, että ajat tasaisella tiellä käyttäen hieman kaasua ja kun tuon sportin kytkee, niin kyllä semmoinen pienehkö nykäys pitäisi tapahtua ja kierrosten hieman nousta, kun laatikko vaihtaa pykälän pienemmälle.

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6324
            • P-Pohjanmaa

            Originally posted by Ramzez View Post
            Ajattelin tossa munuaisten yhteydessä tilailla valkoiset sivuvilkut (auton kyljissä olevat). Tocar, Street Tuning Car, Piritek ja Octane Styling myy noita vilkkuja, mutta niissä on 20 euronkin eroja, mikähän noista olisi laadukkain? Jos kokemuksia löytyy, olisin kiinnostunut tietämään, ovatko olleet hyviä.

            Piritekiltä tilasin kaikki valot (etulasit ,tosin vain toinen löyty,etuvilkut,takavalot ja sivuvilkut)

            Ihan ok laatu ei tosin alkup hellan tasoisia mutta sopivuus ok .

            Etuvilkut otin savunharmaat ja mielellään vaihtaisin ne kirkkaisiin jos jollain olisi sellaiset,ovat siis ihan uudet
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Ylkka
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 316
              • Seinäjoki

              Kysyn kaverin puolesta. Kuinkas vaihdetaan kieli e38 740i vm. 1994. Radiona aivan se perus malli. Eli ei navia.
              Nyt Suzuki gsx-r
              ex. e91 320d m-sport
              ex.Bmw e46 330ia cäbi
              ex.Mazda Rx-8
              ex.Bmw e36 328i touring
              ex.Bmw e38 740il vm. 1996

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                Originally posted by Ylkka View Post
                Kysyn kaverin puolesta. Kuinkas vaihdetaan kieli e38 740i vm. 1994. Radiona aivan se perus malli. Eli ei navia.
                Taitaa olla läppäri hommia. Tietääkseni ei saa muuten vaihdettua.
                Eli johonkin missä on BMW lukulaitteet.

                Comment

                • McBeast
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 2998
                  • Tallinn

                  Minulla olisi tuollaiset verhomalliset takaovipahvit ylimääräisenä ja rupesin tuossa miettimään, että mitä, jos laittaisi takasivulaseihin aurinkoverhot. Takalasissa on sähköllä toimiva, niin se olisi mukava ripaus, kun saisi sivulaseihinkin verhot.

                  Eli.

                  Mitä vaatii vielä ovipahvien lisäksi ja mitä maksaa?
                  Toimiiko noi sähköllä vai onko ihan manuaaliset setit?

                  Autona BMW 740i -95

                  -Tuomas
                  Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by McBeast View Post
                    Minulla olisi tuollaiset verhomalliset takaovipahvit ylimääräisenä ja rupesin tuossa miettimään, että mitä, jos laittaisi takasivulaseihin aurinkoverhot. Takalasissa on sähköllä toimiva, niin se olisi mukava ripaus, kun saisi sivulaseihinkin verhot.

                    Eli.

                    Mitä vaatii vielä ovipahvien lisäksi ja mitä maksaa?
                    Toimiiko noi sähköllä vai onko ihan manuaaliset setit?

                    Autona BMW 740i -95

                    -Tuomas
                    Hinnoista ei ole tietoa, tosin kiinnostaisi itseänikin pari uutta verhoa, kun edellinen omistaja oli onnistunut rikkomaan kuskin puolen takaoven molemmat verhot.

                    E38:ssa ei ole ollut tietääkseni milloinkaan sähköisiä sivuverhoja, mutta E65 bemmissä toimii sähköllä, jos verhot löytyy.

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      Manuaaliverhot ovat..Kaipa ne vaatii ainakin pilareihin osia oveen että saa kiinnikkin sen verhon, bmwfans.info sivustolta varmaan tuo selviää parhaiten.
                      Omasta mielestä ei kyllä maksa vaivaa laittaa noita, ennemmin nekin pennoset asiallisiin tummennuksiin
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Ylkka
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 316
                        • Seinäjoki

                        Mitäs oljyä oletta autoonne laittaneet? Auto siis e38 4.4i koneella. Ja sitten mitä tulppia suosittelette? Ja kuinkas kannattaako laatikkoon vaihtaa öljyt? Minkä hintainen operaatio tuo laatin öljyjen vaihto on liikkeessä?
                        Nyt Suzuki gsx-r
                        ex. e91 320d m-sport
                        ex.Bmw e46 330ia cäbi
                        ex.Mazda Rx-8
                        ex.Bmw e36 328i touring
                        ex.Bmw e38 740il vm. 1996

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Ylkka View Post
                          Mitäs oljyä oletta autoonne laittaneet? Auto siis e38 4.4i koneella. Ja sitten mitä tulppia suosittelette? Ja kuinkas kannattaako laatikkoon vaihtaa öljyt? Minkä hintainen operaatio tuo laatin öljyjen vaihto on liikkeessä?
                          Täällä on käyty aika paljon keskustelua siitä, mutta laitetaan nyt näin tiivistetysti:

                          Öljyt mielellään sen mukaan, mitä on autossa ennenkin käytetty (huoltokirjasta saattaa selvitä), mutta suosittelen joko Mobil 1 0W-40 New Life (itse käytän tuota, motonet hinta n. 43e) tai Castrol Edge 0W-40 (motonet hinta n. 50e). Ja kaksi 4l kannullista tarvitaan. Mannin suodatinta suosittelen.

                          Laatikon öljyt ehdottomasti vaihtoon, jos ei ole ennen vaihdettu. Useimmiten särkyvät siksi, että öljyt ajan mittaan vähentyneet, seurauksena laatikon hajoaminen. Vaihtaminen kannattaa tehdä "huuhtelemalla" ja noita töitä tekee Tampereella esim. Benkara. Itsellä tuo toimenpide on vielä edessä, joten kokemuksia ei vielä ole. Hinta vaihdolle kuulemma n. 4-500e.

                          Tulpiksi NGK:n platinat, mallia BKR6EQUP. Taisi olla hessumobiilissa myytävänä hintaan 11,5e/kpl.

                          Comment

                          • McBeast
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2007
                            • 2998
                            • Tallinn

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Täällä on käyty aika paljon keskustelua siitä, mutta laitetaan nyt näin tiivistetysti:

                            Öljyt mielellään sen mukaan, mitä on autossa ennenkin käytetty (huoltokirjasta saattaa selvitä), mutta suosittelen joko Mobil 1 0W-40 New Life (itse käytän tuota, motonet hinta n. 43e) tai Castrol Edge 0W-40 (motonet hinta n. 50e). Ja kaksi 4l kannullista tarvitaan. Mannin suodatinta suosittelen.

                            Laatikon öljyt ehdottomasti vaihtoon, jos ei ole ennen vaihdettu. Useimmiten särkyvät siksi, että öljyt ajan mittaan vähentyneet, seurauksena laatikon hajoaminen. Vaihtaminen kannattaa tehdä "huuhtelemalla" ja noita töitä tekee Tampereella esim. Benkara. Itsellä tuo toimenpide on vielä edessä, joten kokemuksia ei vielä ole. Hinta vaihdolle kuulemma n. 4-500e.

                            Tulpiksi NGK:n platinat, mallia BKR6EQUP. Taisi olla hessumobiilissa myytävänä hintaan 11,5e/kpl.
                            Paljon näihin koneisiin on laitettu myös Castrol Magnatec 5w-40, itsellä
                            myös tuollaiset nyt koneessa ollut n.5 tkm ja hienosti on pelannut.
                            Edgeä ajattelin seuraavalla kerralla laittaa. Tuskin ainakaan huononee laatu.
                            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                            Comment

                            • imppa81
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2005
                              • 650
                              • Raahe

                              Onko kellään esiintynyt seuraavaa vaivaa eli kun lähtee tyhjäkäynniltä painamaan hiljaa kaasua ja kun kierrokset hiukan nousee ja pitää kaasua siinä käy epätasasesti, tuntuu että tukehtuu. Ja kun jatkaa painamista, nii käynti muuttuu normaaliksi. 1000 kierroksen kohdilla vika esiintyy. Lämpimänä ei ehkä niin pahana, mutta kuitenki havaittavissa. Tulpat vaihdoin just, ettei sielä ole ongelma. Ilmamassamittari, kaasupolkimen asentotunnistin tuli mieleen. Miten tuo tyhjäkäyntiventtiili? Voisko se olla jumissa...tai voishan se tietenki, mutta että aiheuttaako kyseisen "ominaisuuden"? Seiska mallia 4.4i -97.
                              F26 X4 m-sport
                              E60 M5

                              -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
                              -Team Kärppä- limited edition
                              "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                No niin tänään kävin katsastamassa auton (v*ttu ku makso 75e ). Ei tullut mitään sanomista luonnollisesti. Mikä tästä tekee erilaisen, on se, että vaihdoin syksyn mittaan uudet Magnaflown katit autoon, kun repsikan puoleinen katti petti, niin hieman arveluutti, kuinka päästöjen kanssa käy. No päästöt oli täysin kohdillaan ja eipä katsastusmies mitään ihmeempiä kateista kommentoinut, muuta kuin että on ilmeisesti vaihdettu.

                                Eli jos katit seiskasta pettää, niin yhteydenotto Määttälään ja Magnat tilaukseen. Hintaa koko lystille kaikkine tarvikkeineen tuli yhteensä 360e. Katit pitää itse hitsailla kiinni ja vanhojen kattien putkien etuosat kannattaa käyttää hyväksi. Positiivisena asiana kulutus sataa kohden putosi yli litralla! Äänet ovat kuten ennenkin, eli ääntä ei kuulu. Vertailukohtana esim. Tocar myy valmiita katteja hintaan 430e/kpl (tarvike), KL-varaosat 730e/kpl (tarvike) ja marmori 1100e/kpl (orkkiskatit).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎