Originally posted by Matula
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt Suzuki gsx-r
ex. e91 320d m-sport
ex.Bmw e46 330ia cäbi
ex.Mazda Rx-8
ex.Bmw e36 328i touring
ex.Bmw e38 740il vm. 1996
-
-
Originally posted by Ylkka View PostKysyisin että mikä tämä valikko mahtaa olla?
Ja sitten vielä kysymys liittyen laatikkoon. Mulla on toi uudempi vaihdelaatikko, niin kuinka sen sportin saa päälle. Onko se niin vain että siirrän kahvan m/s puolelle vai kuinka? Kun ei mittariin syty silloin kuin pelkkä M valo. Ja testillä koitin että S valokaan ei ole rikki.
Autossasi on ilmeisesti steptronic laatikko ja sportin saa päälle vetämällä se valintavipu vasempaan, eli sinne manuualivaihtamisen puolelle, mutta älä vedä vipua ylös tai alas, koska muuten syttyy juuri tuo M ja vaihteet pitää valita manuaalisesti. Eli vedä D:ltä vasempaan äläkä tee muuta, niin Sport kytkeytyy päälle.
EDIT: englannin saat valittua siten, että menet sen päävalikon vasempaan alalaitaan ja valitset sen ja aukeavassa valikossa taitaa olla ylimpänä se, mistä kieli valitaan. Valitset D:n tilalle GB:n, niin muuttuu kieli englanniksi.Last edited by Ramzez; 06-12-2009, 22:27.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostTuosta valikosta ajastetaan taukotuuletus ja standlüftungia (taukotuuletus) painamalla tuuletus käynnistyy heti. Alkuperäistä webastoa ei näytä olevan, koska se olisi tuon edellämainitun valinnan vieressä. Englanniksi siinä lukisi direct heating. Kannattaa tosiaan vaihtaa tuo kieli sieltä asetuksista englanniksi, niin helpottuu noiden asioiden tulkinta merkittävästi.
Autossasi on ilmeisesti steptronic laatikko ja sportin saa päälle vetämällä se valintavipu vasempaan, eli sinne manuualivaihtamisen puolelle, mutta älä vedä vipua ylös tai alas, koska muuten syttyy juuri tuo M ja vaihteet pitää valita manuaalisesti. Eli vedä D:ltä vasempaan äläkä tee muuta, niin Sport kytkeytyy päälle.
EDIT: englannin saat valittua siten, että menet sen päävalikon vasempaan alalaitaan ja valitset sen ja aukeavassa valikossa taitaa olla ylimpänä se, mistä kieli valitaan. Valitset D:n tilalle GB:n, niin muuttuu kieli englanniksi.Nyt Suzuki gsx-r
ex. e91 320d m-sport
ex.Bmw e46 330ia cäbi
ex.Mazda Rx-8
ex.Bmw e36 328i touring
ex.Bmw e38 740il vm. 1996
Comment
-
-
Originally posted by Ylkka View PostKiitos neuvoista, sain vaihdettua kielen nyt enkuksi. Mutta vaikka vaikka vedän valintavipun vasempaa ja enkä satu siihen sitten. Niin ei syty S pelkkä M
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostAjattelin tossa munuaisten yhteydessä tilailla valkoiset sivuvilkut (auton kyljissä olevat). Tocar, Street Tuning Car, Piritek ja Octane Styling myy noita vilkkuja, mutta niissä on 20 euronkin eroja, mikähän noista olisi laadukkain? Jos kokemuksia löytyy, olisin kiinnostunut tietämään, ovatko olleet hyviä.
Piritekiltä tilasin kaikki valot (etulasit ,tosin vain toinen löyty,etuvilkut,takavalot ja sivuvilkut)
Ihan ok laatu ei tosin alkup hellan tasoisia mutta sopivuus ok .
Etuvilkut otin savunharmaat ja mielellään vaihtaisin ne kirkkaisiin jos jollain olisi sellaiset,ovat siis ihan uudetF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Kysyn kaverin puolesta. Kuinkas vaihdetaan kieli e38 740i vm. 1994. Radiona aivan se perus malli. Eli ei navia.Nyt Suzuki gsx-r
ex. e91 320d m-sport
ex.Bmw e46 330ia cäbi
ex.Mazda Rx-8
ex.Bmw e36 328i touring
ex.Bmw e38 740il vm. 1996
Comment
-
-
Minulla olisi tuollaiset verhomalliset takaovipahvit ylimääräisenä ja rupesin tuossa miettimään, että mitä, jos laittaisi takasivulaseihin aurinkoverhot. Takalasissa on sähköllä toimiva, niin se olisi mukava ripaus, kun saisi sivulaseihinkin verhot.
Eli.
Mitä vaatii vielä ovipahvien lisäksi ja mitä maksaa?
Toimiiko noi sähköllä vai onko ihan manuaaliset setit?
Autona BMW 740i -95
-Tuomas
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostMinulla olisi tuollaiset verhomalliset takaovipahvit ylimääräisenä ja rupesin tuossa miettimään, että mitä, jos laittaisi takasivulaseihin aurinkoverhot. Takalasissa on sähköllä toimiva, niin se olisi mukava ripaus, kun saisi sivulaseihinkin verhot.
Eli.
Mitä vaatii vielä ovipahvien lisäksi ja mitä maksaa?
Toimiiko noi sähköllä vai onko ihan manuaaliset setit?
Autona BMW 740i -95
-Tuomas
E38:ssa ei ole ollut tietääkseni milloinkaan sähköisiä sivuverhoja, mutta E65 bemmissä toimii sähköllä, jos verhot löytyy.
Comment
-
-
Manuaaliverhot ovat..Kaipa ne vaatii ainakin pilareihin osia oveen että saa kiinnikkin sen verhon, bmwfans.info sivustolta varmaan tuo selviää parhaiten.
Omasta mielestä ei kyllä maksa vaivaa laittaa noita, ennemmin nekin pennoset asiallisiin tummennuksiinSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Mitäs oljyä oletta autoonne laittaneet? Auto siis e38 4.4i koneella. Ja sitten mitä tulppia suosittelette? Ja kuinkas kannattaako laatikkoon vaihtaa öljyt? Minkä hintainen operaatio tuo laatin öljyjen vaihto on liikkeessä?Nyt Suzuki gsx-r
ex. e91 320d m-sport
ex.Bmw e46 330ia cäbi
ex.Mazda Rx-8
ex.Bmw e36 328i touring
ex.Bmw e38 740il vm. 1996
Comment
-
-
Originally posted by Ylkka View PostMitäs oljyä oletta autoonne laittaneet? Auto siis e38 4.4i koneella. Ja sitten mitä tulppia suosittelette? Ja kuinkas kannattaako laatikkoon vaihtaa öljyt? Minkä hintainen operaatio tuo laatin öljyjen vaihto on liikkeessä?
Öljyt mielellään sen mukaan, mitä on autossa ennenkin käytetty (huoltokirjasta saattaa selvitä), mutta suosittelen joko Mobil 1 0W-40 New Life (itse käytän tuota, motonet hinta n. 43e) tai Castrol Edge 0W-40 (motonet hinta n. 50e). Ja kaksi 4l kannullista tarvitaan. Mannin suodatinta suosittelen.
Laatikon öljyt ehdottomasti vaihtoon, jos ei ole ennen vaihdettu. Useimmiten särkyvät siksi, että öljyt ajan mittaan vähentyneet, seurauksena laatikon hajoaminen. Vaihtaminen kannattaa tehdä "huuhtelemalla" ja noita töitä tekee Tampereella esim. Benkara. Itsellä tuo toimenpide on vielä edessä, joten kokemuksia ei vielä ole. Hinta vaihdolle kuulemma n. 4-500e.
Tulpiksi NGK:n platinat, mallia BKR6EQUP. Taisi olla hessumobiilissa myytävänä hintaan 11,5e/kpl.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostTäällä on käyty aika paljon keskustelua siitä, mutta laitetaan nyt näin tiivistetysti:
Öljyt mielellään sen mukaan, mitä on autossa ennenkin käytetty (huoltokirjasta saattaa selvitä), mutta suosittelen joko Mobil 1 0W-40 New Life (itse käytän tuota, motonet hinta n. 43e) tai Castrol Edge 0W-40 (motonet hinta n. 50e). Ja kaksi 4l kannullista tarvitaan. Mannin suodatinta suosittelen.
Laatikon öljyt ehdottomasti vaihtoon, jos ei ole ennen vaihdettu. Useimmiten särkyvät siksi, että öljyt ajan mittaan vähentyneet, seurauksena laatikon hajoaminen. Vaihtaminen kannattaa tehdä "huuhtelemalla" ja noita töitä tekee Tampereella esim. Benkara. Itsellä tuo toimenpide on vielä edessä, joten kokemuksia ei vielä ole. Hinta vaihdolle kuulemma n. 4-500e.
Tulpiksi NGK:n platinat, mallia BKR6EQUP. Taisi olla hessumobiilissa myytävänä hintaan 11,5e/kpl.
myös tuollaiset nyt koneessa ollut n.5 tkm ja hienosti on pelannut.
Edgeä ajattelin seuraavalla kerralla laittaa. Tuskin ainakaan huononee laatu.
Comment
-
-
Onko kellään esiintynyt seuraavaa vaivaa eli kun lähtee tyhjäkäynniltä painamaan hiljaa kaasua ja kun kierrokset hiukan nousee ja pitää kaasua siinä käy epätasasesti, tuntuu että tukehtuu. Ja kun jatkaa painamista, nii käynti muuttuu normaaliksi. 1000 kierroksen kohdilla vika esiintyy. Lämpimänä ei ehkä niin pahana, mutta kuitenki havaittavissa. Tulpat vaihdoin just, ettei sielä ole ongelma. Ilmamassamittari, kaasupolkimen asentotunnistin tuli mieleen. Miten tuo tyhjäkäyntiventtiili? Voisko se olla jumissa...tai voishan se tietenki, mutta että aiheuttaako kyseisen "ominaisuuden"? Seiska mallia 4.4i -97.F26 X4 m-sport
E60 M5
-Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
-Team Kärppä- limited edition
"lepponen selvinpäin - löysä kännissä"
Comment
-
-
No niin tänään kävin katsastamassa auton (v*ttu ku makso 75e ). Ei tullut mitään sanomista luonnollisesti. Mikä tästä tekee erilaisen, on se, että vaihdoin syksyn mittaan uudet Magnaflown katit autoon, kun repsikan puoleinen katti petti, niin hieman arveluutti, kuinka päästöjen kanssa käy. No päästöt oli täysin kohdillaan ja eipä katsastusmies mitään ihmeempiä kateista kommentoinut, muuta kuin että on ilmeisesti vaihdettu.
Eli jos katit seiskasta pettää, niin yhteydenotto Määttälään ja Magnat tilaukseen. Hintaa koko lystille kaikkine tarvikkeineen tuli yhteensä 360e. Katit pitää itse hitsailla kiinni ja vanhojen kattien putkien etuosat kannattaa käyttää hyväksi. Positiivisena asiana kulutus sataa kohden putosi yli litralla! Äänet ovat kuten ennenkin, eli ääntä ei kuulu. Vertailukohtana esim. Tocar myy valmiita katteja hintaan 430e/kpl (tarvike), KL-varaosat 730e/kpl (tarvike) ja marmori 1100e/kpl (orkkiskatit).
Comment
-
Comment