Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juzu3
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 237

    Ei kukaan ole vaihtanut ovenkahvaa seiskaan?
    VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
    MB Vito 116cdi 4x4 special
    BMW E92 320d
    Kawasaki Z750
    EX:
    E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

    Comment

    • McBeast
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2007
      • 2998
      • Tallinn

      Käsittääkseni kahva irtoaa "erikoistyökalulla". Tai niin sen kai insinöörit ovat suunnitelleet.

      Ei se ovipahvin purkaminen niin kovin työlästä ole. Sitten kun sen kerran on tehnyt niin menee toisella kerralla ja huomattavasti kivuttomammin.
      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3311
        • Kajjjaani

        Taakse parkkianturin vaihto how to?
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          Originally posted by 540iAV8 View Post
          Taakse parkkianturin vaihto how to?
          - Sisälokasuojista parit muovikiinnikkeet auki per puoli
          - Takaluukun sisältä törmäysvaimentimien pultit auki (3kpl / puoli, takavalojen alapuolella)
          - Takapuskuri tulee vetämällä "irti", eli hyvä väli työstää anturit pois
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • jaiwe
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 328
            • virrat

            Originally posted by 540iAV8 View Post
            Taakse parkkianturin vaihto how to?
            Ei tartte puskuria irrottaa. Ne listat irti missä anturit on, pienellä ruuvarilla esim. alapuolelta kampeaa. En nyt muista kumpi ensin se pitkä vai kulmapalat, mutta selviää katsomalla. Ne anturit on kiinni niissä listoissa.

            edit: Ne kromilistat ensin irti, nekin lähtee pienellä meisselillä.
            750 Oxfordgrun

            __

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3311
              • Kajjjaani

              Originally posted by jaiwe View Post
              Ei tartte puskuria irrottaa. Ne listat irti missä anturit on, pienellä ruuvarilla esim. alapuolelta kampeaa. En nyt muista kumpi ensin se pitkä vai kulmapalat, mutta selviää katsomalla. Ne anturit on kiinni niissä listoissa.

              edit: Ne kromilistat ensin irti, nekin lähtee pienellä meisselillä.

              Ok kiitos. se on sitten seuraava rojekti.
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by jaiwe View Post
                Ei tartte puskuria irrottaa.
                Ei tartte joo, mutta itellä ainakin yhden anturin johto oli takaa kiinnikkeessään niin, että jäi lyhyeksi jos listan kautta yritti mennä.

                Noin työnä puskurin kuusi mutteria irroitti nopeammin ja sai kunnon tilan työstää.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • Hemu__
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 972
                  • Kirkkonummi

                  Noniin, palataas taas tähän minun aiheeseeni, kun auto päästi öljyt pihalle ja vedet ja öljyt sekasin, mittasimme puristuspaineet ja saimme tällaiset tulokset:

                  Etupää

                  Kuskin puoli Apparin puoli
                  1.sylinteri14kg 5.sylinteri 12kg
                  2.sylinteri13kg 6.sylinteri 8,5kg
                  3.sylinteri13kg 7.sylinteri 11kg
                  4.sylinteri13,5kg 8.sylinteri 8,5kg

                  Auton takapää

                  Mitäs raati on mieltä, taitaa se olla nyt niin, että kansi mennyt tuosta apparin puolelta? Mitenhän mahtaa onnistua tuo remontti kotiolosuhteissa ulkona, sillä auto ei mahdu edes talliimme, kun on mitoitettu jollekkin pikkuautoille

                  Saako kannen irti ilman moottorin irroittamista, ja kuinkahan hankala homma tuo nyt sitten onkaan? Mitähän korjaamossa veloittavat kyseisestä hommasta? Pitääkö kummatkin kannet kunnostaa samalla, vai riittääkö vain tuon mahdollisesti rikkinäisen kannen kunnostus?

                  Sitten vielä, että mikähän mahtaisi olla "hyvä ja halpa" korjaamo joka tuon remontin pystyisi suorittamaan?

                  Kiitos neuvoista jo etukäteen!

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Hemu__ View Post
                    Noniin, palataas taas tähän minun aiheeseeni, kun auto päästi öljyt pihalle ja vedet ja öljyt sekasin, mittasimme puristuspaineet ja saimme tällaiset tulokset:

                    Etupää

                    Kuskin puoli Apparin puoli
                    1.sylinteri14kg 5.sylinteri 12kg
                    2.sylinteri13kg 6.sylinteri 8,5kg
                    3.sylinteri13kg 7.sylinteri 11kg
                    4.sylinteri13,5kg 8.sylinteri 8,5kg

                    Auton takapää

                    Mitäs raati on mieltä, taitaa se olla nyt niin, että kansi mennyt tuosta apparin puolelta? Mitenhän mahtaa onnistua tuo remontti kotiolosuhteissa ulkona, sillä auto ei mahdu edes talliimme, kun on mitoitettu jollekkin pikkuautoille

                    Saako kannen irti ilman moottorin irroittamista, ja kuinkahan hankala homma tuo nyt sitten onkaan? Mitähän korjaamossa veloittavat kyseisestä hommasta? Pitääkö kummatkin kannet kunnostaa samalla, vai riittääkö vain tuon mahdollisesti rikkinäisen kannen kunnostus?

                    Sitten vielä, että mikähän mahtaisi olla "hyvä ja halpa" korjaamo joka tuon remontin pystyisi suorittamaan?

                    Kiitos neuvoista jo etukäteen!
                    Kannen saa pois kyllä vaikka alakerta on paikallaan.
                    Nousee pakosarjojen kanssa kätevästi, irrottaa vaan putken liitoksen laatikon kohdalta.
                    Tietysti tuosta pitää purkaa kaikki pois tieltä ensin. Eli imusarja, ketjukotelo yms yms jotta pääsee kantta irroittamaan.
                    Hommana ei ole mahdoton mutta en lähtis talvella kyllä ulkona ite tekemään.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • CaJii
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 30
                      • Kokkola

                      miten saada automaattinen ajovalojen korkeudensäätö pois päältä?

                      Lisätäänpäs tämä tänne kun en jostain syystä pysty laittamaan uutta treadia tekniikka-osiolle. Mistäköhän sekin johtuu?

                      Onko mahdollista saada ohjelmallisesti kytkettyä pois päältä käynnistyksen jälkeen tapahtuva ajovalojen automaattinen suuntaus? Autona 725 tds, vm.96.

                      Ärsyttävä ominaisuus kun säätömoottorit depon lampuissa ei ole kovin pitkäikäiset ja sitten ne tahtovat vanhemmiten jämähtää alkusuuntauksen aikana joko aivan ylös tai ihan alas. Ja vieläpä niin että toinen ajovalo näyttää ylös ja toinen aivan alas. Seuravaalla käynnistyksellä tilanne saattaa olla juuri päinvastainen.

                      Nyt laitoin uudet ajovalot keulalle, säätömoottorit toimivat nyt taas oikein, mutta haluaisin saaada tuon automaattisesti tapahtuvan säädön pois päältä, jotta se säästäisi korkeudensäätömoottoreita. Niitä kun melkeinpä tarvii vain kerran vuodessa, eli katsastuksessa pitäis toimia
                      Last edited by CaJii; 07-02-2010, 19:27.

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        Originally posted by Hemu__ View Post
                        Noniin, palataas taas tähän minun aiheeseeni, kun auto päästi öljyt pihalle ja vedet ja öljyt sekasin, mittasimme puristuspaineet ja saimme tällaiset tulokset:

                        Etupää

                        Kuskin puoli Apparin puoli
                        1.sylinteri14kg 5.sylinteri 12kg
                        2.sylinteri13kg 6.sylinteri 8,5kg
                        3.sylinteri13kg 7.sylinteri 11kg
                        4.sylinteri13,5kg 8.sylinteri 8,5kg

                        Auton takapää

                        Mitäs raati on mieltä, taitaa se olla nyt niin, että kansi mennyt tuosta apparin puolelta? Mitenhän mahtaa onnistua tuo remontti kotiolosuhteissa ulkona, sillä auto ei mahdu edes talliimme, kun on mitoitettu jollekkin pikkuautoille

                        Saako kannen irti ilman moottorin irroittamista, ja kuinkahan hankala homma tuo nyt sitten onkaan? Mitähän korjaamossa veloittavat kyseisestä hommasta? Pitääkö kummatkin kannet kunnostaa samalla, vai riittääkö vain tuon mahdollisesti rikkinäisen kannen kunnostus?

                        Sitten vielä, että mikähän mahtaisi olla "hyvä ja halpa" korjaamo joka tuon remontin pystyisi suorittamaan?

                        Kiitos neuvoista jo etukäteen!
                        Kansihan se siellä , jos oikeen tuuri on niin voisi olla pelkkä tiivistekkin.
                        Hommana on melkoinen..Jos esim. pakosarjanpultit ei ala aukeamaan jne niin hommaa piisaa..Missä kunossa jakoketjut sun muut kuluvat osat. Koneeseen joudut ostamaan tiivistesarjan, kannentiivisteen ja pultit..Momenttiavain on ehdoton (ei se halvin motonetin avain), sekä erinäinen määrä torx jne. hylsyjä. Samaten tietysti kannen joudut kiikuttamaan koneistamolle tarkistettavaksi, ponnistettavaksi jne jne.
                        Arvio moiselle työlle teetätettynä on siinä 1000-2000e riippuen paikasta sekä työmiesten halukkuudesta, pelkkä kannen koneistaminenkin varmasti pyörii siinä 500-600e hinnassa.

                        Ts. Osta vaihtomoottori ja laita se..Tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi, toki tuohonkin tarvii sitte työkaluja että saa vaihdettua mutta halvempi on.
                        Originally posted by CaJii View Post
                        Lisätäänpäs tämä tänne kun en jostain syystä pysty laittamaan uutta treadia tekniikka-osiolle. Mistäköhän sekin johtuu?

                        Onko mahdollista saada ohjelmallisesti kytkettyä pois päältä käynnistyksen jälkeen tapahtuva ajovalojen automaattinen suuntaus? Autona 725 tds, vm.96.

                        Ärsyttävä ominaisuus kun säätömoottorit depon lampuissa ei ole kovin pitkäikäiset ja sitten ne tahtovat vanhemmiten jämähtää alkusuuntauksen aikana joko aivan ylös tai ihan alas. Ja vieläpä niin että toinen ajovalo näyttää ylös ja toinen aivan alas. Seuravaalla käynnistyksellä tilanne saattaa olla juuri päinvastainen.

                        Nyt laitoin uudet ajovalot keulalle, säätömoottorit toimivat nyt taas oikein, mutta haluaisin saaada tuon automaattisesti tapahtuvan säädön pois päältä, jotta se säästäisi korkeudensäätömoottoreita. Niitä kun melkeinpä tarvii vain kerran vuodessa, eli katsastuksessa pitäis toimia
                        Ota piuhat irti niistä korkeudensäätömoottoreista jos et kerta tarvitse?
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Hemu__
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 972
                          • Kirkkonummi

                          Koneistukset ja muut saan luultavasti halvalla n. 100-200euroa, kun tunnen tuon kansisetin kaverin, mutta en sitten tiedä että pitääkö tuohon ite ollenkaan ruveta... Mitähän tuon kanssa nyt sitten tekis.

                          Comment

                          • CaJii
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 30
                            • Kokkola

                            Originally posted by Janzki View Post
                            Ota piuhat irti niistä korkeudensäätömoottoreista jos et kerta tarvitse?
                            Kävi tuokin mielessä. Ajattelin vain että olisiko jokin vähemmän radikaali keino. Eihän kaikissa malleissa valot tee korkeussäätöä aluksi. Vai onkohan siinä vain vuosimalleissa eroa..

                            Comment

                            • jakusa
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 515
                              • Lempäälä

                              Originally posted by CaJii View Post
                              Kävi tuokin mielessä. Ajattelin vain että olisiko jokin vähemmän radikaali keino. Eihän kaikissa malleissa valot tee korkeussäätöä aluksi. Vai onkohan siinä vain vuosimalleissa eroa..
                              Oma on vuodelta 1995 ja tekee käynnistettäessä tuon. Ei ees tarvisi koko säätöä kun on tasonsäätö perseessä... Mutta eipähän moottorit jumiudu.
                              -after all is said and done more is said than done-


                              Comment

                              • Janzki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 4947
                                • Lohja

                                Originally posted by 540iAV8 View Post
                                Ok kiitos. se on sitten seuraava rojekti.
                                Huomasinpa vasta nyt..enpä lähtis repimään niitä kromilistoja ekana..Saattaa tulla kourallinen rikottuja listoja käsiin.
                                Sivulistat irroitettaan ensin, irroitetaan takaa käsin, eli ovat pujottamalla takapuskurin päädyssä. Keskipala irtoaa noiden jälkeen.
                                Kromit voi irroittaa särkemättä vasta kun listat on käsissä.
                                Sähköposti.
                                IG: janzki_

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎