Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    Originally posted by Slazha View Post
    lämpötila-anturi mennyt, tuskin montaakaan rahaa maksaa
    Eikös näitä antureita ole kaksin kappalein koneessa?

    Ainakin tuossa omassa 95 oli ja molemmat vaihdatin merkkiliikkeessä ja rupes mittari pelaamaan. Ilmeni sellaisena, että ihan kun ei nostaisi lämpöjä. Jäi tohon vähän reilu sinisen yläpuolelle.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • Komu
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 1037
      • Nurmijärvi

      Originally posted by JiPe View Post
      Nostaako teillä muilla mitenkä auto noita lämpöjä yli -10 asteen pakkasessa? Itellä ei tahdo saavuttaa normaalia lämpötilaa, varsinkaan maantiellä. Pitäisi kai pahvia jaksaa vähän leikellä.
      Omassani 315tkm ajetussa 730i on alle 1kk vanhat jäähdytin, paisari, vesipumppu, termari, visko + hihnoja. Ja nousee lämmöt erittäin loogisesti, hyvinkin nopeasti ja pysyy tasan puolessa välissä tämän jälkeen...
      Eli pientä tutkimista olis syytä tehdä! Jätä pahvit mersumiehille.
      Edit: Ja edellä mainitun rempan aiheutti jumiutunut visko tai vesipumppu joidenka jälkeen viskon siivet hajoitti kaiken muun... Konepeltikin melkein vaihtokunnossa.
      Last edited by Komu; 17-12-2010, 23:40.
      E70 X5 40d + F31 330d
      Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
      Myyty tämäkin335d E91 perheauto
      Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

      Comment

      • JiPe
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2548
        • Kuopio

        Originally posted by juho-85 View Post
        Älä nyt mitään pahveja sinne laita vaan vaihda termari. Siinä se vika on todennäköisesti. Kyllä kaikki bemarit mitä itellä on ollut nostaa lämmön mittarin puoleen väliin jos vaan termari toimii oikein.
        Jaahas, sitä saa sitten semmosen hommata. Vai onko toivoa että olisi vain joku roska tai muu ongelma?

        E: Netistä nopeesti surffattuna 60€ pintaan, tietoa paljonko on jos marmorilta hakee? Ja onko mitenkä eroa tarvike/alkuperäinen välillä?
        Last edited by JiPe; 18-12-2010, 00:04.
        MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
        MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
        MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
        Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

        Comment

        • juho-85
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 753
          • Pirkkala

          Originally posted by JiPe View Post
          Jaahas, sitä saa sitten semmosen hommata. Vai onko toivoa että olisi vain joku roska tai muu ongelma?

          E: Netistä nopeesti surffattuna 60€ pintaan, tietoa paljonko on jos marmorilta hakee? Ja onko mitenkä eroa tarvike/alkuperäinen välillä?
          KL:ssä näyttäis olevan 58,50,- marmorin hinnasta ei tietoa.
          kyllä termostaatin osalta mielestäni aika sama että onko tarvike vai alkuperäinen.
          F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
          Tilattu i4 M50

          Exät:
          e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

          Comment

          • JiPe
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2548
            • Kuopio

            Originally posted by juho-85 View Post
            KL:ssä näyttäis olevan 58,50,- marmorin hinnasta ei tietoa.
            kyllä termostaatin osalta mielestäni aika sama että onko tarvike vai alkuperäinen.
            Juuh.

            Ei oo ennen tullu tuommosta vaihdettuu, niin tarvitaanko vaihtoon jotain muutakin osaa? Tiiviste tai jotain? Ja onko millanen työ vaihtaa?
            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by JiPe View Post
              Ei oo ennen tullu tuommosta vaihdettuu, niin tarvitaanko vaihtoon jotain muutakin osaa? Tiiviste tai jotain? Ja onko millanen työ vaihtaa?
              Vain se tiiviste, joka tulee termarin mukana. Kannattaa samalla vaihtaa se termarin kotelokin, jos sitä ei oo sun aikana vaihdettu.

              Vaihtoon tarvi vain ruuvarin, räikän, yli 10cm jatkoverren ja 10mm (muistaakseni) hylsyn. Helppo homma, max puoli tuntia parkkiksella.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Rockford
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 8028
                • Pinsiö

                Originally posted by kaol View Post

                Vaihtoon tarvi vain ruuvarin, räikän, yli 10cm jatkoverren ja 10mm (muistaakseni) hylsyn. Helppo homma, max puoli tuntia parkkiksella.
                Jep, termarikoppa on neljällä kiinni ja 10mm hylsyllä lähtee. Toinen alimmainen hieman hankalassa paikassa, joten saattaa tarvita myös nivelen, jatkovarsia ja lenkin, joka myös sopi hienosti.
                -Dodge Charger -73
                -Mercedes-Benz GLK
                -VW Transporter

                Comment

                • JiPe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2010
                  • 2548
                  • Kuopio

                  Kiitoksia tiedoista. Ei onneksi tarttee parkkipaikalla vaihtaa vaan lämpimässä tallissa
                  MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                  MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                  MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                  Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                  Comment

                  • McBeast
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2007
                    • 2998
                    • Tallinn

                    Viittaiskohan tuohon kiertovesipumppuvikaan tälläinen ongelma.

                    Lämmintä tulee kyllä tuulilasille ja jalkatilaan mukavasti, mutta keskiräppänöistä tulee vaan haaleeta. Ei ole varsinaisesti kierroksistakaan kiinni.

                    Joskus laitoin tuon taukolämmityksen päälle, kun menin kauppaan ja hienosti kyllä puhalsi ilmaa suuttimista, mutta todella haaleeta. Vaikka koneen lämmöt kyllä oli puolessa välissä.

                    Minkälainen homma tää osa olis vaihdella, mikäli vika siinä olisi?

                    Tiputtelee hiljaksiin yön aikana jäähdytysnestettä myös, voisiko tämä olla senkin takana? Suoranaisesti ei näytä roiskivan vettä ympäriinsä ja vesipumppu on vaihdeltu viime kesänä Originaaliin.

                    -Tuomas
                    Last edited by McBeast; 19-12-2010, 00:50. Reason: Jatkoa.
                    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by McBeast View Post
                      Viittaiskohan tuohon kiertovesipumppuvikaan tälläinen ongelma.

                      Lämmintä tulee kyllä tuulilasille ja jalkatilaan mukavasti, mutta keskiräppänöistä tulee vaan haaleeta. Ei ole varsinaisesti kierroksistakaan kiinni.

                      Joskus laitoin tuon taukolämmityksen päälle, kun menin kauppaan ja hienosti kyllä puhalsi ilmaa suuttimista, mutta todella haaleeta. Vaikka koneen lämmöt kyllä oli puolessa välissä.

                      Minkälainen homma tää osa olis vaihdella, mikäli vika siinä olisi?

                      Tiputtelee hiljaksiin yön aikana jäähdytysnestettä myös, voisiko tämä olla senkin takana? Suoranaisesti ei näytä roiskivan vettä ympäriinsä ja vesipumppu on vaihdeltu viime kesänä Originaaliin.

                      -Tuomas
                      Omassa seiskassa semmoista vikaa, että välillä löi saunakuumaa tuulilasiin ja jalkotilaan (vesiventtiili ilmeisesti meni aina silloin jumiin) säädöistä riippumatta, kun keskiventtiileistä tuli juuri sitä, mitä halusinkin. Tyhjäkäynnillä taas ei tullut lämmintä, kun pumppu oli lähes sökö. Vaihtamisesta en vielä tiedä, kun tässä joku päivä talven aikana sen vielä teen. Ohjeet näkyi löytyvän e38.org:sta. KLIK

                      Comment

                      • JiPe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2548
                        • Kuopio

                        Kun kerran on räppänöistä puhe, niin kysympäs nyt sitten tässä kun on mietityttäny.

                        Eli taakse siitä penkkienvälisestä räppänästä tulee aina kylmää, kaikkialla muualle tulee aina mitä pitääkin. Onko siellä joku ongelma vai onko se vain jonkinnäköinen raitisilma kanava?
                        MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                        MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                        MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                        Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                        Comment

                        • Rockford
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 8028
                          • Pinsiö

                          Originally posted by JiPe View Post
                          Kun kerran on räppänöistä puhe, niin kysympäs nyt sitten tässä kun on mietityttäny.

                          Eli taakse siitä penkkienvälisestä räppänästä tulee aina kylmää, kaikkialla muualle tulee aina mitä pitääkin. Onko siellä joku ongelma vai onko se vain jonkinnäköinen raitisilma kanava?
                          Sama meitsillä. Auto kuin sauna ja kaikista muista puhaltaa tulikuumaa, mutta takapenkkiläisille konsolin takakanavista jääkylmää, kun avaa räppänät. En ole sen paremmin syventynyt asiaan, kun sisällä kyllä tarkenee takanakin varsin mainiosti.
                          -Dodge Charger -73
                          -Mercedes-Benz GLK
                          -VW Transporter

                          Comment

                          • JiPe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2548
                            • Kuopio

                            Originally posted by Rockford View Post
                            Sama meitsillä. Auto kuin sauna ja kaikista muista puhaltaa tulikuumaa, mutta takapenkkiläisille konsolin takakanavista jääkylmää, kun avaa räppänät. En ole sen paremmin syventynyt asiaan, kun sisällä kyllä tarkenee takanakin varsin mainiosti.
                            Tarkenee toki, mutta välillä meinaa lyödä huuruun, jos takapenkillä käydään kovin kuumana
                            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                            Comment

                            • Jeep-A-Holic
                              Newbiemmer
                              • Sep 2010
                              • 12
                              • KVL

                              Mistähän mahtais saada parhaiten osia näihin vehkeisiin...??Siis moottorin anturoita sun muuta??
                              VW Passat 4motion 2.8 V6 -02
                              Jeep Wrangler 4.2 -88
                              e38 730 -94

                              exinä:
                              1kpl e34
                              4kpl e30
                              Helvetinmoinen määrä erinäisiä romuja ja helmiä

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 2998
                                • Tallinn

                                Originally posted by Jeep-A-Holic View Post
                                Mistähän mahtais saada parhaiten osia näihin vehkeisiin...??Siis moottorin anturoita sun muuta??
                                Suosittelisin kääntymään KL-varaosien puolelle tai sitten merkkiliikkeeseen. Anturit on melkein semmosia, minkä kanssa ei kannattas kauheesti säästellä.
                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎