okei, pitänee purkaa vähä ja toivoo että olis toi pultti ollut koko omistusajan tuo napina, ei se kovasti kuulu mutta omaan herkät korvat jos ei pultin kiristyksellä napinat lähe nii kai sitä voi pajalle viedä... pitää nyt kahtoo mitä saa aikaseks vkl... varmaa samalla pitäs koiranluu oikeelle etee vaihtaa. kolisee pikakse terävissä töyssyissä. ei täriste yhtää auto, joten ite epäilisin(lue toivon) tota koiranluuta
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
G11 740e
Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d
-
-
Ja kolmekasin jousia puristellessa, suosittelen ERITTÄIN lämpimästi kunnollisia jousipuristimia. King-biltema jne. halpiksilla tulee henkikulta erittäin kalliiksi kun korkkaavat..nimim. kokemuksella. Jousi ampuu - JA PITKÄLLE !Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostJa kolmekasin jousia puristellessa, suosittelen ERITTÄIN lämpimästi kunnollisia jousipuristimia. King-biltema jne. halpiksilla tulee henkikulta erittäin kalliiksi kun korkkaavat..nimim. kokemuksella. Jousi ampuu - JA PITKÄLLE !
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostIKH:sta saa niitä sinisellä leibelillä olevia ruuvattavia jousipuristimia ja nuo ainakin kestävät (paljon järeämmät, kuin Motonetin/Bilteman vastaavat). Maksoikohan 60€, eli ei paha. Turhaan upottaa rahaa mihinkään hydrauliseen systeemiin, joka maksaakin sitten sen 700€, ellei aio työkseen jousia/iskareita vaihdella.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostAp Sportfahrwerke -40mm sarja edessä ja on varsin pätevä, ei muutu mitenkään kovaksi ja laskee keulaa aavistuksen. Peräpää e38:ssa onkin aika hyvässä kohdin ihan vakiojousilla.
eBaysta saa etujouset ~80eurolla. Suosittelen
EDIT: Niin ja nämä ihan vakioilla Sachs Super Touring iskareille, pätevä yhdistelmä
Onks toi 40/00 setti semmonen että sis. jouset eteen ja taakse. vai pelkkä eteen?
Sitten vielä mitkä iskarit kannattaa laittaa noitten jousien kaveriksi. Ostan samalla kertaa, vakio iskarit mitkä alla ovat vaihtokunnossa.. Ja mistä saisi edullisesti?E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
-
-
Kolme motonetin tms.puristinta riittää E38:lle, kaks korkkaa.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by #BMW# View PostKävin sivuilla, mutta kun saksa ei taivu..
Onks toi 40/00 setti semmonen että sis. jouset eteen ja taakse. vai pelkkä eteen?
Sitten vielä mitkä iskarit kannattaa laittaa noitten jousien kaveriksi. Ostan samalla kertaa, vakio iskarit mitkä alla ovat vaihtokunnossa.. Ja mistä saisi edullisesti?
Comment
-
-
käyköhän
Originally posted by E-machines View Postnoniin, nyt on navi mapit eurooppaan, latasin netistä ja poltin cdlle, 6 kertaa yrittämistä niin sain toimivan version testasin ja toimii, eli jos joku tarvii kartat autoonsa cd navi versioon, niin autan mielelläniLast edited by junkkri; 08-06-2010, 13:53.
Comment
-
-
Tohtiikohan ostaa päälle 300 000 ajetun 730d e38, molemmat automaattivaihteisia? Olisi pari vaihtoehtoa vuosimalliltaan 1998 ja 1999.
Olisiko ns. jotain tärkeitä tarkistettavia hommia, kun menee katsomaan?
Tärkeimpänä kysymyksenä on kuitenkin, että kestääkö tuo kone hyvin kilometrejä ja entäs laatikko?Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
Ex: Porsche 911 "GT3RS"
Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
Ex: E71 X6 40d Titangrau
EX: F07 530d Carbonschwarz
Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E38 730d Biarritzblau
Ex: E65 730d White
Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot
Comment
-
-
Originally posted by anttiboy View PostTohtiikohan ostaa päälle 300 000 ajetun 730d e38, molemmat automaattivaihteisia? Olisi pari vaihtoehtoa vuosimalliltaan 1998 ja 1999.
Olisiko ns. jotain tärkeitä tarkistettavia hommia, kun menee katsomaan?
Tärkeimpänä kysymyksenä on kuitenkin, että kestääkö tuo kone hyvin kilometrejä ja entäs laatikko?
Tsekkaa kaikessa rauhassa kaikki sähköhilppeet ja muidenkin laitteiden toiminta, jottei sitten kotipihassa ala ketuttamaan, että tullut ostettua kuraa.
Jos mahdollista, tankkaa auto täyteen, jotta tiedät, vuotaako tankki, sillä E38:ssa tankki on ohutta peltiä, joka joissakin tapauksissa saattaa vuotaa saumoista.
Lämmitys/ilmastointijärjestelmän toiminta kannattaa tsekata, sillä vesiventtili/kiertovesipumppu tuntuu olevan useimmista vanhemmista E38 Bemareista rikki tai vajaatoiminen. Jos vikaa löytyy, niin esim. lämpötilaa muuttamalla saattaa käydä siten, että tuulilasiin ja jalkotilaan alkaa puhaltamaan kuumaa (tämä on merkki viallisesta vesiventtiilistä) tai sitten jos tyhjäkäynnillä venttiileistä ei tule kunnolla lämmintä, niin kiertovesipumpussa saattaa olla vikaa.
Jäähdytysjärjestelmä kannattaa tsekata vuotojen varalta, erityisesti paisuntasäiliö ja itse jäähdytin.
Ohjaustehostimen letkut saattavat joskus vuotaa.
Automaatin toiminta kannattaa tsekata koeajolla ja arvioitava, tuntuuko vaihtaminen pehmeältä ja luistaako laatikko.
Koeajolla jarruttele isommista nopeuksista kevyesti. Jos tutisee/täristää, voi jarrut olla jumissa tai reaktiotanko/tangot tai niiden puslat olla lopussa.
Tuossa nyt muutama kohta, jotka kannattaa E38:sta katsoa.
Comment
-
-
Nyt olis kiirus.
Eli kuskin ajovaloa olen irroittamassa ja ilmeni ongelmia ton alalistan kanssa, joka ei tunnu irtoavan.
Lähteekö vaan repimällä vai onko tuolla joku nippeli mitä pitää kanittaa, että lähtee lista irti?
Noiden ohjeiden perusteella ei pitäs kun näyttää ruuvimeisseliä tolle valolle niin alkaa irtoamaan osat? :think
-Tuomas
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostLähteekö vaan repimällä vai onko tuolla joku nippeli mitä pitää kanittaa, että lähtee lista irti?
Noiden ohjeiden perusteella ei pitäs kun näyttää ruuvimeisseliä tolle valolle niin alkaa irtoamaan osat? :think
Eli siellä on joku kynsi suorittamassa juurikin sitä kanittamista.
Jos et saa listaa autoon päin irti, niin irroita puskuri, jolloin pääset vapaasti käsiksi niihin valojen alapuolisiin kiinnityksiin.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
nonii, laitetaas sitte lisäkyssäriä... eli saako jostain ostetua noita umpioiden sisempiä laseja? eli niitä pyöreitä? omassa vaikuttas vähä kellertyneet ja jos uudet vaikka sitte hommais... tai saako jollain aineilla kirkastettua?
ja toinen kyssäri,
omassa e38ssa on ns tummaoptiikkavalot, eli siis musta/tuma tuo kehys pyöreiden umpioiden ympärillä. kysymys onkin, että kestääkö jos sen maalaisi korin väriin ihan normaalilla spraymaalilla, vai pitääkö olla kuumakesto maalia? autossa siis xenon valot lyhyillä ja normit pitkissä...G11 740e
Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d
Comment
-
Comment