Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joni88
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 308

    okei, pitänee purkaa vähä ja toivoo että olis toi pultti ollut koko omistusajan tuo napina, ei se kovasti kuulu mutta omaan herkät korvat jos ei pultin kiristyksellä napinat lähe nii kai sitä voi pajalle viedä... pitää nyt kahtoo mitä saa aikaseks vkl... varmaa samalla pitäs koiranluu oikeelle etee vaihtaa. kolisee pikakse terävissä töyssyissä. ei täriste yhtää auto, joten ite epäilisin(lue toivon) tota koiranluuta
    G11 740e

    Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      Ja kolmekasin jousia puristellessa, suosittelen ERITTÄIN lämpimästi kunnollisia jousipuristimia. King-biltema jne. halpiksilla tulee henkikulta erittäin kalliiksi kun korkkaavat..nimim. kokemuksella. Jousi ampuu - JA PITKÄLLE !
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by Janzki View Post
        Ja kolmekasin jousia puristellessa, suosittelen ERITTÄIN lämpimästi kunnollisia jousipuristimia. King-biltema jne. halpiksilla tulee henkikulta erittäin kalliiksi kun korkkaavat..nimim. kokemuksella. Jousi ampuu - JA PITKÄLLE !
        IKH:sta saa niitä sinisellä leibelillä olevia ruuvattavia jousipuristimia ja nuo ainakin kestävät (paljon järeämmät, kuin Motonetin/Bilteman vastaavat). Maksoikohan 60€, eli ei paha. Turhaan upottaa rahaa mihinkään hydrauliseen systeemiin, joka maksaakin sitten sen 700€, ellei aio työkseen jousia/iskareita vaihdella.

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          Originally posted by Ramzez View Post
          IKH:sta saa niitä sinisellä leibelillä olevia ruuvattavia jousipuristimia ja nuo ainakin kestävät (paljon järeämmät, kuin Motonetin/Bilteman vastaavat). Maksoikohan 60€, eli ei paha. Turhaan upottaa rahaa mihinkään hydrauliseen systeemiin, joka maksaakin sitten sen 700€, ellei aio työkseen jousia/iskareita vaihdella.
          Juu, sellaiset "lusikka" malliset on todettu hyväksi..Mutta vain varottavana ettei kukaan mene niillä pienemmillä kokeilemaan. Ne pienet passaakin sitte kolmosiin jne. varsin sopivasti
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • #BMW#
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 488
            • Espoo

            Originally posted by Supa View Post
            Ap Sportfahrwerke -40mm sarja edessä ja on varsin pätevä, ei muutu mitenkään kovaksi ja laskee keulaa aavistuksen. Peräpää e38:ssa onkin aika hyvässä kohdin ihan vakiojousilla.
            eBaysta saa etujouset ~80eurolla. Suosittelen



            EDIT: Niin ja nämä ihan vakioilla Sachs Super Touring iskareille, pätevä yhdistelmä
            Kävin sivuilla, mutta kun saksa ei taivu..
            Onks toi 40/00 setti semmonen että sis. jouset eteen ja taakse. vai pelkkä eteen?

            Sitten vielä mitkä iskarit kannattaa laittaa noitten jousien kaveriksi. Ostan samalla kertaa, vakio iskarit mitkä alla ovat vaihtokunnossa.. Ja mistä saisi edullisesti?
            E38 pre 740i 4.4l Manual

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              Kolme motonetin tms.puristinta riittää E38:lle, kaks korkkaa.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by #BMW# View Post
                Kävin sivuilla, mutta kun saksa ei taivu..
                Onks toi 40/00 setti semmonen että sis. jouset eteen ja taakse. vai pelkkä eteen?

                Sitten vielä mitkä iskarit kannattaa laittaa noitten jousien kaveriksi. Ostan samalla kertaa, vakio iskarit mitkä alla ovat vaihtokunnossa.. Ja mistä saisi edullisesti?
                Itsellänikin olisi kiinnostusta samaan asiaan. Tosin tarvitsisin lähinnä jotkut madaltavat etujouset, kun takaa on vakionakin ihan OK nykyisellä rengastuksella. Iskarit ovat kunnossa, mutta aiheuttaako ongelmia, jos en vaihda eteen uusia iskareita, jos vaihdan jouset, kun autossa on lisäksi EDC.

                Comment

                • junkkri
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 664
                  • Järvenpää

                  käyköhän

                  Originally posted by E-machines View Post
                  noniin, nyt on navi mapit eurooppaan, latasin netistä ja poltin cdlle, 6 kertaa yrittämistä niin sain toimivan version testasin ja toimii, eli jos joku tarvii kartat autoonsa cd navi versioon, niin autan mielelläni
                  tuo cd-navi myös minun 745 2003:seen?? Jos, ni laitatko tietoo vaikka privaan!?
                  Last edited by junkkri; 08-06-2010, 13:53.

                  Comment

                  • anttiboy
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2007
                    • 258
                    • Alajärvi

                    Tohtiikohan ostaa päälle 300 000 ajetun 730d e38, molemmat automaattivaihteisia? Olisi pari vaihtoehtoa vuosimalliltaan 1998 ja 1999.

                    Olisiko ns. jotain tärkeitä tarkistettavia hommia, kun menee katsomaan?
                    Tärkeimpänä kysymyksenä on kuitenkin, että kestääkö tuo kone hyvin kilometrejä ja entäs laatikko?
                    Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
                    Ex: Porsche 911 "GT3RS"
                    Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
                    Ex: E71 X6 40d Titangrau
                    EX: F07 530d Carbonschwarz
                    Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
                    Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
                    Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
                    Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
                    Ex: E38 730d Biarritzblau
                    Ex: E65 730d White
                    Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
                    Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
                    Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
                    Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

                    Comment

                    • E-machines
                      Newbiemmer
                      • Jun 2010
                      • 11
                      • helsinki

                      Originally posted by junkkri View Post
                      tuo cd-navi myös minun 745 2003:seen?? Jos, ni laitatko tietoo vaikka privaan!?
                      toimii ja jos ei toimi nii hommaan sellasen joka toimii myös sun autossa . Laitan tiedot illalla.

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by anttiboy View Post
                        Tohtiikohan ostaa päälle 300 000 ajetun 730d e38, molemmat automaattivaihteisia? Olisi pari vaihtoehtoa vuosimalliltaan 1998 ja 1999.

                        Olisiko ns. jotain tärkeitä tarkistettavia hommia, kun menee katsomaan?
                        Tärkeimpänä kysymyksenä on kuitenkin, että kestääkö tuo kone hyvin kilometrejä ja entäs laatikko?
                        Ei ole dieseleistä kokemuksia, mutta uskon, että hyvin pidettynä ei tuo 300 tkm, ole mahdoton ajomäärä E38 kopalle.

                        Tsekkaa kaikessa rauhassa kaikki sähköhilppeet ja muidenkin laitteiden toiminta, jottei sitten kotipihassa ala ketuttamaan, että tullut ostettua kuraa.

                        Jos mahdollista, tankkaa auto täyteen, jotta tiedät, vuotaako tankki, sillä E38:ssa tankki on ohutta peltiä, joka joissakin tapauksissa saattaa vuotaa saumoista.

                        Lämmitys/ilmastointijärjestelmän toiminta kannattaa tsekata, sillä vesiventtili/kiertovesipumppu tuntuu olevan useimmista vanhemmista E38 Bemareista rikki tai vajaatoiminen. Jos vikaa löytyy, niin esim. lämpötilaa muuttamalla saattaa käydä siten, että tuulilasiin ja jalkotilaan alkaa puhaltamaan kuumaa (tämä on merkki viallisesta vesiventtiilistä) tai sitten jos tyhjäkäynnillä venttiileistä ei tule kunnolla lämmintä, niin kiertovesipumpussa saattaa olla vikaa.

                        Jäähdytysjärjestelmä kannattaa tsekata vuotojen varalta, erityisesti paisuntasäiliö ja itse jäähdytin.

                        Ohjaustehostimen letkut saattavat joskus vuotaa.

                        Automaatin toiminta kannattaa tsekata koeajolla ja arvioitava, tuntuuko vaihtaminen pehmeältä ja luistaako laatikko.

                        Koeajolla jarruttele isommista nopeuksista kevyesti. Jos tutisee/täristää, voi jarrut olla jumissa tai reaktiotanko/tangot tai niiden puslat olla lopussa.


                        Tuossa nyt muutama kohta, jotka kannattaa E38:sta katsoa.

                        Comment

                        • McBeast
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2007
                          • 2998
                          • Tallinn

                          Nyt olis kiirus.

                          Eli kuskin ajovaloa olen irroittamassa ja ilmeni ongelmia ton alalistan kanssa, joka ei tunnu irtoavan.

                          Lähteekö vaan repimällä vai onko tuolla joku nippeli mitä pitää kanittaa, että lähtee lista irti?



                          Noiden ohjeiden perusteella ei pitäs kun näyttää ruuvimeisseliä tolle valolle niin alkaa irtoamaan osat? :think

                          -Tuomas
                          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by McBeast View Post
                            Lähteekö vaan repimällä vai onko tuolla joku nippeli mitä pitää kanittaa, että lähtee lista irti?

                            Noiden ohjeiden perusteella ei pitäs kun näyttää ruuvimeisseliä tolle valolle niin alkaa irtoamaan osat? :think
                            "Carefully lift up on the front trim piece retainer tab. This is a small piece of black plastic located just behind the corner of the trim piece, so lift gently."
                            Eli siellä on joku kynsi suorittamassa juurikin sitä kanittamista.

                            Jos et saa listaa autoon päin irti, niin irroita puskuri, jolloin pääset vapaasti käsiksi niihin valojen alapuolisiin kiinnityksiin.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • joni88
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 308

                              nonii, laitetaas sitte lisäkyssäriä... eli saako jostain ostetua noita umpioiden sisempiä laseja? eli niitä pyöreitä? omassa vaikuttas vähä kellertyneet ja jos uudet vaikka sitte hommais... tai saako jollain aineilla kirkastettua?

                              ja toinen kyssäri,

                              omassa e38ssa on ns tummaoptiikkavalot, eli siis musta/tuma tuo kehys pyöreiden umpioiden ympärillä. kysymys onkin, että kestääkö jos sen maalaisi korin väriin ihan normaalilla spraymaalilla, vai pitääkö olla kuumakesto maalia? autossa siis xenon valot lyhyillä ja normit pitkissä...
                              G11 740e

                              Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                              Comment

                              • hcaape
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2009
                                • 837
                                • hyvinkää

                                kuumaa ilmaa

                                eli e38 730d -99 puhaltaa kuumaa ilmaa tuulilasille vaikka lämpö on säädetty minimiin.onkohan vika "vesiventtiilissä"ja missähän moinen sijaitsee ja paljonko kustantaa.:think
                                sDrive23i A E89 Roadster -10

                                ex E92 325i -09

                                ex E65 735i -02
                                ex E38 730d -98 ;(

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎