Originally posted by Bouma
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
-
-
Originally posted by MasaTDS View PostOvien alareunat kumilistojen liepeiltä ja takaluukun kansi,takakaaret taitavat olla yleisimmät paikat..Vittu meni omasta hetimiten vesiletku Jos ostat v8 bmw:n niin välittömästi öljypohja irti ja tarkistaa onko pumpun pultit tipahdellut ja ketju löysällä..V8:n huoltojen tiimoilta voit ottaa privalla yhteyttä.
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostKiitos vastauksista.
Mistäs noi alkaa pahiten ruostumaan eli mitkä paikat on hyvä tarkistaa huolellisesti ennen ostoa? Onko jotain muuta mikä on hyvä muistaa tarkistaa paikanpäällä?
Voi olla ettei rahkeet riitä ihan faceliftiin mutta jos ostaisi kuitenkin prefaceliftin M62B44 koneella olevan.:think
Bensatankki
- tutki visuaalisesti ja mielellään tankki täyteen ennen ostoa. E38:ssa on joskus vuotava tankki, jos huohotusjärjestelmä on mennyt tukkoon ja alipaine on väsyttänyt saumat. Täydellä tankilla huomaa, jos on vuotoja.
Tuuletus/ilmastointi
- venttiili/sähköinen kiertovesipumppu näistä on yleensä rikki ja uusi osa sen verran kallis, etteivät kaikki sitä ainakaan myydessä vaihda. Toiminnan voi testata siten, että auto sammuksissa laittaa tuuletuksen päälle hitaimpaan nopeuteensa ja kuuntelee suriseeko pumppu. Talvella helpompi diagnosoida, koska jos kabiiniin ei tahdo tulla lämmintä tyhjäkäynnillä, niin kiertovesipumppu yleensä rikki. Venttiilit pystyy testaamaan siten, että vaihtelee lämpötilaa ylös ja alas. Jos yhtäkkiä alkaa joistakin suuttimista (yleensä jalkatilaan ja tuulilasiin) puskea todella kuumaa, ovat venttiilit entiset.
Venttiilikopan tiivisteet
- kannattaa ainakin silmämääräisesti tsekata. Tuppaavat vanhuuttaan vuotamaan.
Katalysaattorit
- joskus menevät rikki ja pitää etenkin kevyessä kiihdytyksessä peltistä kolinaa, jos sisäkalut liikkeellä.
Ohjaustehostimen letkut
- vanhuuttaan saattavat vuotaa
Vaihteiston toiminta
- nykiikö, luistaako yms.? Satasen nopeudessa kierrosten tulisi olla n. 1850. Jos yli 2000, turbiinilukko ei kytkeydy.
Jäähdytysjärjestelmä
- paisari monesti halkeaa vanhuuttaan tai vuotaa anturin juuresta. Hankala havaita, mutta jos tasoanturi toimii, varoittaa se melko herkästi, jos järjestelmä ei ole täysin tiivis. Jäähdytin menee myös ajan kuluessa luonnottoman muotoiseksi, esim. yläosa muuttuu "puolikuun" muotoiseksi. Ylävesiletkun juuressa saattaa myös esiintyä vuotoa, samoin yllä olevassa muovisessa kulmaliittimessä, joka vanhuuttaan haurastuu.
Alusta
- Koeajolla jos esiintyy tärinää, vika on yleensä jarruissa tai tukivarsissa, mutta joskus muuallakin. Nuo kuitenkin yleisimmät.
Sähköhilppeet
- kaikki kannattaa tsekata ja etenkin takalasin verho, jos sellainen on. Siitä yleensä hajoaa muoviratas, jolloin verho ei liiku.
Sitten jos päätät ostaa jonkun auton, niin ensimmäisenä luonnollisesti kattava huolto, jos sellaista ei ole juuri tehty ja ehkä tärkein, eli öljypumpun mutterien kireyden tarkastus. Jos tämä jää hoitamatta ja pumppu irtoaa, ei muuta kuin uutta konetta metsästämään. Itselläni juuri kyseinen operaatio menossa ja todennäköisesti huomenna postaan tänne, miltä näytti 205 tkm ajettu 740i M62 koneella, eli oliko irtonaisia/löysiä muttereita.
Comment
-
-
Originally posted by MasaTDS View PostOvien alareunat kumilistojen liepeiltä ja takaluukun kansi,takakaaret taitavat olla yleisimmät paikat..Vittu meni omasta hetimiten vesiletku Jos ostat v8 bmw:n niin välittömästi öljypohja irti ja tarkistaa onko pumpun pultit tipahdellut ja ketju löysällä..V8:n huoltojen tiimoilta voit ottaa privalla yhteyttä.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostJa ite vielä ostasin M60-koneella, niin ois luotettavampi ja yksinkertasempi laite. Ei menis laajan ensihuollon jälkeen niin monesti yöunet kuin M62:n kikkailujen kanssa. Toki M62:n hyvä kone on, mutta ei sitä mun mielestä varsinaisesti kannata metsästää jos parempi yksilö löytyy vanhemmasta..E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Originally posted by MasaTDS View PostTaitaa vanhemmassa m60 mallissa olla jakopääkin kestävämpää mallia,eikä kyllä keksi m60:stä mitään pahaa sanottavaa,kaikin puolin oikein hoidettuna vallan mainio tekniikka.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostItse asiassa, hintaero M62:een taitaa olla sitä luokkaa, että halvemmalla ei pääse kiinni enää kohtuukuntoiseen V8-autoiluun. Ja ei se hidas ole, painoa melkein 2t ja silti 0-100km/h 7.0s. Siinä on muutamalla "sportillakin" tekemistä..E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Originally posted by Arnolds View PostEnemmän kokemusta omaavilta oltas taas neuvoa vailla.
Eli E38 vasentakaovi ja lukko ei aukea. Mikäs tuolta on pettänyt, moottori vai jokin muu?
Tuosta
osa 1 vai 2? :think
Samoin miten tuo ovipaneelin parhaiten irti kun ovi lukossa?
Tarkemmin ei vielä ole ollut aikaa tutkia kun taas viikko poissa auton luota mutta jos sais vähän vinkkiä niin ruvetaan töihin kun on taas pelipaikalla ja on aikaa.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Nopeata vastausta kaipaan. Eli miten toimin tuon öljypumpun kanssa, kun kaikki pultit/mutterit ovat momentissaan ja mikään niistä ei ollut löysällä. Ketjun välys näytti myös olevan kohdallaan, joka viittaa siihen, että mutterit on joskus ennenkin katsottu. Pitäisikö vain kasata paketti kokoon ja kovaa ajoa, vai avata mutterit siitä huolimatta, vaikka ne ovatkin varmasti yli 25 newtonissa ja laittaa uudet lukitteet, vai miten olisi järkevin toimia?? Itse en osaa päättää...
Comment
-
-
Eikö tuo ylin listassa -> http://suomi.schmiedmann.com/7_sarja...u5.htm#1933337 Ole virtalukonpohja mikä tekee jos jonkin näköistä sähkö ongelmaa? Onko kukaan tilannu tuolta puljusta mitään? Liekkö hinta ihan kohdallaan tuossa osassa? kun ei ole tullut marmori tiskiltä vielä hintaa kysyttyä.E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostEikö tuo ylin listassa -> http://suomi.schmiedmann.com/7_sarja...u5.htm#1933337 Ole virtalukonpohja mikä tekee jos jonkin näköistä sähkö ongelmaa? Onko kukaan tilannu tuolta puljusta mitään? Liekkö hinta ihan kohdallaan tuossa osassa? kun ei ole tullut marmori tiskiltä vielä hintaa kysyttyä.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostVarmaan suurinpiirtein samaan hintaan saat marmorilta. Jos ei osalla ole kiire niin tilaa tuolta :thinkE61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostJoo sitten taidan tilata marmorilta saa vähän sukulais alennusta sieltä kuitenki vaikka ei sillä mahoton kiire ole, ilmastointi ja jälki asennus soitin tekee vaan välillä mitä sattuu..E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment