Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Originally posted by Ramzez View Post
    Onhan itsellänikin parit eri kaapelit ja softat, mutta kun en ole harrastanut vielä tuota koodaamista, niin melkeinpä teettää sen jollakin muulla. Tuo mittaristo vaikuttaisi ihan hyvältä, tosin hiukan arvokas sen suhteen, että ne harvat kerrat kun olen nähnyt täällä myytävän mittaristoja, niitä on saanut alle parinsadan. Ja noinkohan faceliftin mittaristo sopii prefaceliftiin? Ei myöskään siinä mielessä houkuta pistää 250€ menemään todetakseni, ettei vika ollutkaan mittaristossa. Täytynee seurata tilannetta...
    Eihän tuo ole facelift...
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by BeamR View Post
      Eihän tuo ole facelift...
      Eipä muuten olekaan. Jäin vain tuijottamaan vuosimallia ja menin sen perusteella päättelemään, että kyse on faceliftista.

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        Sisemmät raidetangot, milläs osanumerolla nämä löytyvät, vai saako erikseen, pitääkö ostaa koko keskiosa kuten uhkaavasti bmwfans näyttää?
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7045
          • Forssa

          Ilmeisesti ei kellään ole onniarvalla veikata mitään sleep mode vian syyksi?
          Tässä ketjussa jo jonnin verran oireita.
          Ei sitten enää lähtenyt tänään töiden jälkeen omin voimin käyntiin. Eli purkaa akun jo 8h!!!!!
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by |foder| View Post
            Ilmeisesti ei kellään ole onniarvalla veikata mitään sleep mode vian syyksi?
            Tässä ketjussa jo jonnin verran oireita.
            Ei sitten enää lähtenyt tänään töiden jälkeen omin voimin käyntiin. Eli purkaa akun jo 8h!!!!!
            Tiedätkö jo, minkä kaikkien asioiden siellä pitäisi nukkua ja minkä pysyä valmiustilassa? Eihän tuossa kai loppupeleissä auta muu, kuin käydä systemaattisesti joka erillinen moduuli ja laite läpi ja etsiä se komponentti, joka ei joko nuku tai on muuten viallinen ja syö valmiustilassa aivan liikaa virtaa.

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7045
              • Forssa

              Originally posted by Ramzez View Post
              Tiedätkö jo, minkä kaikkien asioiden siellä pitäisi nukkua ja minkä pysyä valmiustilassa? Eihän tuossa kai loppupeleissä auta muu, kuin käydä systemaattisesti joka erillinen moduuli ja laite läpi ja etsiä se komponentti, joka ei joko nuku tai on muuten viallinen ja syö valmiustilassa aivan liikaa virtaa.
              Eli täytyy purkaa auto palalsiksi?

              Ei hajua minkä pitäis nukkua tai ei. Eihän noita edes pysty tarkistaa että meneekö ne nukkumaan. Näkee vaan kokonaisuutena ettei nuku.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by |foder| View Post
                Eli täytyy purkaa auto palalsiksi?

                Ei hajua minkä pitäis nukkua tai ei. Eihän noita edes pysty tarkistaa että meneekö ne nukkumaan. Näkee vaan kokonaisuutena ettei nuku.
                Ei välttämättä purkaa autoa palasiksi, mutta jos saisit selville, minkä laitteiden pitäisi nukkua ja minkä ei, niin olisi kaiketi helpompaa selvittää, mihin se sähkö katoaa. Toki siellä voi olla johtosarjavikakin, jolloin joku johto lyö maihin ja estää systeemien nukkumisen kokonaisuudessaan. Yksi vaihtoehto on, kuten tuossa minun sähköprobleemassani, että käyt komponentti komponentilta läpi ja selvität, josko joku niistä aiheuttaisi nukkumisongelman. Ts. poista ensiksi navi, jos ei auta, poista radiomoduuli, jne. Sitten kun ne on saatu eliminoitua, ala poistaa yksittäisiä sulakkeita ja jos auto nyt nukkuu, niin sitten selvität, minkä sulakkeen irroitit ja mitä sen takana oli. Tämä voi olla kaukaa haettua, mutta näin ainakin itse toimisin.

                Comment

                • Jolli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2556
                  • Virolahti

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Ei välttämättä purkaa autoa palasiksi, mutta jos saisit selville, minkä laitteiden pitäisi nukkua ja minkä ei, niin olisi kaiketi helpompaa selvittää, mihin se sähkö katoaa. Toki siellä voi olla johtosarjavikakin, jolloin joku johto lyö maihin ja estää systeemien nukkumisen kokonaisuudessaan. Yksi vaihtoehto on, kuten tuossa minun sähköprobleemassani, että käyt komponentti komponentilta läpi ja selvität, josko joku niistä aiheuttaisi nukkumisongelman. Ts. poista ensiksi navi, jos ei auta, poista radiomoduuli, jne. Sitten kun ne on saatu eliminoitua, ala poistaa yksittäisiä sulakkeita ja jos auto nyt nukkuu, niin sitten selvität, minkä sulakkeen irroitit ja mitä sen takana oli. Tämä voi olla kaukaa haettua, mutta näin ainakin itse toimisin.
                  Tuota sulakejuttuahan voi nopeuttaa vaikka irroittamalla 2-3 sulaketta kerrallaan, jos löytyy että nyt nukkuu auto, voi tämän jälkeen haarukoida sulake kerrallaan tuosta ryhmästä että mikäs sen voisi aiheuttaa. E38 muutama sulake kuitenkin on.
                  Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                  Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                  PM tavoittaa, puhelimella ei.

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7045
                    • Forssa

                    Okei. Viikonloppuna sitten rupean repimään bokseja irti yksi kerrallaan.
                    Mitkä kaikki laitteet siis pitäisi mennä nukkumatilaan? Lähdetään siitä. Onko kellää hajua?
                    Tosin mun järjellä jos jokin komponentti puuttuu sarjasta niin silloinhan se ei saa singnaalia että pitäisi mennä nukkumaan? Kö?
                    Mikä ohjain boksi menee nukkumaan? Siis että mikä boksi laskee 16min ja sitten katkaisee virrat tarpeettomilta laitteilta? Korimoduuliko tätä yksin hoitaa?
                    Jos kysyn tyhmiä, vastatkaa yhtä tyhmästi. Minä en näistä mittään tiedä...
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • 2bar..ahhh
                      BTCF Honorary Member
                      • Nov 2004
                      • 3351
                      • haapavesi

                      jahas piäis lähtä kahteleen virran kulutus paikkaa seiskasta. onko porukalla löytynyt muuta kuin ite löysin viimesyksynä et navi kulutaa sähköä muistaakseni 4A kun auto on "nukahtanut" nyt navi ei olle ollut paikoilaan mut taas kun selailin hydronikkejä ebaysta niin on kummasti ruennu syömään akkua tyhyjäksi.

                      toinen kyssäri miten mahoton homma olisi laitaa mk4 tuohon mun kapistukseen siel on nyt mk 2 :nen ja dsp?

                      ja onko jo olemassa sellaisia jälkiasennus adinejä jossa saisi kaikki normi toiminnot pelaan näytöllä? "dynanavi"
                      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Okei. Viikonloppuna sitten rupean repimään bokseja irti yksi kerrallaan.
                        Mitkä kaikki laitteet siis pitäisi mennä nukkumatilaan? Lähdetään siitä. Onko kellää hajua?
                        Tosin mun järjellä jos jokin komponentti puuttuu sarjasta niin silloinhan se ei saa singnaalia että pitäisi mennä nukkumaan? Kö?
                        Mikä ohjain boksi menee nukkumaan? Siis että mikä boksi laskee 16min ja sitten katkaisee virrat tarpeettomilta laitteilta? Korimoduuliko tätä yksin hoitaa?
                        Jos kysyn tyhmiä, vastatkaa yhtä tyhmästi. Minä en näistä mittään tiedä...
                        Nää on niin vanhoja laitteita etteivät moduulit herättele toisiaan väylän kautta kuten e60:ssä ja vastaavissa.
                        Eikä e38:ssa ole muita yksiköitä juurikaan virroissa kuin korimoduuli joka itte sitte katkasee sähköt mm. valoilta ja penkeiltä.
                        Eli pitäs olla itsessään korimoduulista kii jossei mene nukkumaan.
                        Tossa on kaavio minkä kautta tulee syötöt kun auto on parkissa ilman virtoja ja joiden pitäisi katketa 16 minuutin jälkeen, siinä näkyy tuo vaihdekepin valokin olevan suoraan rinnalla vaan. Eli mm. kun tuonne ilmastointipaneelille menee virrat niin siellä pyörii flekti sisällä joka haistelee sisäilmaa. Tää nyt ei oo iso kuluttaja mutta vähän kuitenkin.


                        Eli kokeile nyt vaihtaa sitä korimoduulia vaan, todennäkösesti siinä jotain jumissa eikä nukahda.

                        Load cut-out

                        The following lights in the vehicle can be switched on when the vehicle is parked:

                        Reading light
                        Glovebox lighting
                        Engine compartment and luggage compartment lighting

                        The voltage (B+ supply) for these loads is supplied by the general module.

                        To ensure the vehicle battery is not discharged when the lights are switched on permanently, the general module switches off the B+ supply 16 minutes after switching off terminal R.

                        The "load cut-out" line is also routed to the closed-circuit (standby) current relay K72. This relay switches the load circuits for:

                        Series E38, up to 9/95: Seat adjustment, rear head restraint adjustment, steering column adjustment and sun shade.
                        Series E38, as of 9/95: Seat/steering column memory
                        Series E39: Seat/steering column memory

                        Relay K72 therefore disconnects these systems from the terminal 30 supply 16 minutes after switching off terminal R.

                        These loads are switched on again when terminal R or 15 is switched on in conjunction with a signal change at an input of the general module or peripheral module, e.g. opening a door, opening the front (bonnet) lid, unlocking a door.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Jolli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2556
                          • Virolahti

                          Originally posted by Jolli View Post
                          Sisemmät raidetangot, milläs osanumerolla nämä löytyvät, vai saako erikseen, pitääkö ostaa koko keskiosa kuten uhkaavasti bmwfans näyttää?
                          Kenellään tietoa, käväsin tänää kysäsemässä valtuutetulta jämyltä, jossa tutkittiin vähänaikaa ja totesi että koko setti pitää varmaankin ostaa, he eivät löytäneet osanumeroita ko. osille.
                          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                          PM tavoittaa, puhelimella ei.

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7045
                            • Forssa

                            Originally posted by Supa View Post
                            Neuvoja...
                            Kiitos. Noista täytyy lähtee kattoo mitä tapahtuu tai ei tapahdu.
                            Kellää forssan lähistöllä korimoduulia lainata vartiksi?
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • 2bar..ahhh
                              BTCF Honorary Member
                              • Nov 2004
                              • 3351
                              • haapavesi

                              Originally posted by Jolli View Post
                              Kenellään tietoa, käväsin tänää kysäsemässä valtuutetulta jämyltä, jossa tutkittiin vähänaikaa ja totesi että koko setti pitää varmaankin ostaa, he eivät löytäneet osanumeroita ko. osille.
                              ei tuota kyllä palasina kannata etes ostaa ... kohta on kuiteski toinenki nivel pasaana....

                              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Originally posted by Jolli View Post
                                Kenellään tietoa, käväsin tänää kysäsemässä valtuutetulta jämyltä, jossa tutkittiin vähänaikaa ja totesi että koko setti pitää varmaankin ostaa, he eivät löytäneet osanumeroita ko. osille.
                                raidetangon ulommat päät saa ostaa erikseen, sisemmät päät tulee aina keskipalan kanssa.
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎