Originally posted by illevi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Originally posted by Morkai View PostKuulostaa vähän sille, että bensansyötön takaiskuventtiili päästää letkut tyhjiks. M62:ssa takaiskuventtiili tais olla bensansuodattimessa jos en väärin muista. Vähän vaikee asia todeta näppituntumalla kurkkimatta letkuihin.
Tänään aamulla lähti neljännellä startilla käyntiin ja kävi muutaman sekunnin vajailla pytyillä. Myös ajossa oli ensimmäisen noin kilometrin matkalla havaittavissa lievää nykimistä. :thinkEntiset: e38 740iA -97, e34 525i -95, e39 535iA -97, e60 530d -03, e36 320 coupe -92,
Comment
-
-
Originally posted by illevi View PostJoo täytyypä alkaa tutkailla tuota bensansaantia.
Tänään aamulla lähti neljännellä startilla käyntiin ja kävi muutaman sekunnin vajailla pytyillä. Myös ajossa oli ensimmäisen noin kilometrin matkalla havaittavissa lievää nykimistä. :thinksigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostKäyköhän nämä sitten normi-iskareiden kanssa? Jotkut Bilsteinit näytti olevan alla.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostKyllähän tollaset miedot madallukset menee hyvin vielä vakio mittasilla iskareilla.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
vaihdeltiin "narinahelat" tänään, meni suunnilleen tunti
vielä jäi silti toiselle puolelle pienempi narina joka tulee selkeästi iskarista.. mikäs niissä vois narinaa/vinkunaa pitääF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postvaihdeltiin "narinahelat" tänään, meni suunnilleen tunti
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostErikoistyökalu valmiina, että noin äkkiä kävi? Itse ähersin kyseisen homman kanssa useamman päivän, kun piti ensiksi metsästää oikea rautatavara käsiin ja hitsailla niistä työkalu hommaa varten. Kai ne helat olisi voinut leikatakin pois, mutta toisaalta uusien asennuksessa tuo työkalu auttoi paljon. Nykyään taitaa KL myydä tuota erikoistyökalua, olisiko hintaa ollut n. 100€. Itse tekemällä pääsee alle parinkympin. Pitää vaan muistaa tehdä tarpeeksi järeästä tavarasta.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Kysytääs näihin vanhoihin korjauskohteisiin neuvoja.
Vasemman takaoven stoppari on rikki eli ovi ei jää itsestään auki. Onko kellään ollut samaa ongelmaa, minkälainen homma korjata?
Oikean takaoven lasi ei liiku. Moottori kyllä pyörii kun napista painaa. Paneelin irrottamiseen löytyy ohje mutta ei ole tietoa mitä alta paljastuu. Arvauksia mitä voisi olla rikki?exät:
740dA -00
Z3 roadster 2.8 -99
325 sedan -95
Comment
-
-
Lyhyesti: oli sieltä mitä vaan paskana, niin joudut vaihtamaan sen koko moottori/vaijeri/nostin -hässäkän.
Purkuohjeena:
- ovipahvi irti
- lämmität/leikkaat eristeen auki
- irrotat pikkuikkunan ja ison ikkunan välisen koristepellin oven ulkopuolelta
- lasket ikkunan alas (siis leikkaat vaijerin poikki ja kampeat väkisin, jos ei muu auta) jotta saat sen irti nostimesta
- otat ikkunan irti (tätä varten se ulkopuolinen pelti on irroitettu, jotta ikkuna tulee pois kiskoilta)
- avaat kolme torxia
- kiroilet ja taiteilet sitä ikkunahissiä pois
ja sitten päinvastoin.
Toivottavasti en unohtanut mitään... pääpiirteittäin noin.Last edited by BeamR; 12-04-2012, 21:12.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by renze View PostVasemman takaoven stoppari on rikki eli ovi ei jää itsestään auki. Onko kellään ollut samaa ongelmaa, minkälainen homma korjata?
Korjaus menee siten, että irroitat ovipahvin, kaiuttimen ja vaahtomuovisen kosteussulun. Tämän jälkeen irroitat tuulihaan lukituksen B-pilarin päästä (osa #4) ja sitten kaksi torx-pulttia (osat #3) ovesta B-pilarin puolelta. Sitten tuulihaan pitäisikin jo irrota oven sisäkautta tuon kumisen suojahupun (osa #15) kanssa.
Kokoaminen käänteisesti uuden stopparin (osa #2) kanssa.
Esimerkkikuva: http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=45&lang=en
Etu ja takaoven stopparit käy ristiin, vaikka niillä on eri osanumerot. Osien ero on jousitangon jäykkyydessä.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Muutama ongelma ilmennyt -94 740i:ssä:
Varashälytin huutelee itsekseen satunnaisesti, ja naapurit on tyytyväisiä (itsehän en sitä kotiin kuule, vaan nukun yöni rauhassa). Ongelma ei poistu konepellin anturin irroittamisella eikä lukitus napin painamisella kahdesti. Kaverin kanssa luettiin vikakoodeja, mutta inpa jumiutui kesken kaiken ja kaatui, joka kerta. Yritin etsiä äänitorvea oikean takarenkaan sisälokarista, sieltä löytyi vain tyhjä liitin (kerran olen itse kuullut hälytyksen, oli töötin ääni, ei sireeni (töötin sulakkeen irroitus ei auttanut)). Saako tuota edes väliaikaisesti hiljaiseksi mitenkään?
Voiko ABS valon palaminen (sisälokaria irroittaessa käytin anturin liittimen auki, jäi varmaan huonosti kiinni, koska valo syttyi tuolloin) aiheuttaa inpan jumiutumisen? Millä selvitän mistä hälytys johtuu? Aina en edes tiedä että auto on hälyttänyt, muuta kuin naapurin jättämästä lapusta ikkunassa. Joskus hätävilkut ovat hälytyksestä muistuttamassa.
Toinen kysymys, huomasin kuukausi sitten ratissa tuntuvan pienen "napsahduksen" kun rattia kääntää n. 10 astetta keskiasennosta kumpaan tahansa suuntaan. Tuntuu selkeästi käsissä, vaikkakin todella hento napsahdus, tämä on varmaan oire jostain todella hintavasta? Ei tunnu ohjauksessa muuten mitään erikoista.
Kolmas asia. Itselläkin jousi poikki, eikä näyttäneet pahan hintaiselta nuo ebaystä linkitetyt hiukan madaltavat jouset, mutta entäs niiden vaihto? Itsellä ei paikkaa, työkaluja eikä kokemusta, mutta saakos sen teetettyä halvallakin jossain? Vai onko halvempaa vaihtaa suoraan iskaritkin?
Comment
-
-
Originally posted by paahtis View PostKolmas asia. Itselläkin jousi poikki, eikä näyttäneet pahan hintaiselta nuo ebaystä linkitetyt hiukan madaltavat jouset, mutta entäs niiden vaihto? Itsellä ei paikkaa, työkaluja eikä kokemusta, mutta saakos sen teetettyä halvallakin jossain? Vai onko halvempaa vaihtaa suoraan iskaritkin?
Comment
-
-
Millä nuo ovien alalistat kuuluisi olla kiinni vai onko vaan painamalla ovi listan loveen kiinni? Nykäsin omasta muutaman irti pesua varten, mutta takaisin laittaessa kiinnitys tuntuu olevan vähän heppoinen.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by VaihtoVirta View PostSaman työn joutuu tekemään, vaikka uusisit iskaritkin, koska sinne joutuu vanhat yläpään-laakerit jne. kasaamaan. Korjaamolla lienee etupään jousien vaihto noin tunnin homma, takapäähän pari tuntia (joutuu purkamaan hattuhyllyn).’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Comment