Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isolohko
    BTCF Member
    • May 2004
    • 902
    • Kymenlaakso

    Originally posted by pyroz View Post
    Sähköautoilussa on merkittävä asia jos kotona voi ladata kunnolla (11kw 3-vaihelataus). Heti jos joutuu kikkailemaan ja kotona ei voi aina ladata autoa täyteen se on kompromisseja ja tietyissä tilanteissa alkaa sapettaa. Sähköautoilun hintaan tuolla on myös iso vaikutus. 10-15c/kWh kotilatauksen hinta vs. moninkertainen hinta tien päällä pikalatureilta.
    Kotilatausmahdollisuus on juurikin se juttu, sanoisin niin, että kunhan valtaosa arkipäivän ja viikonlopun ajosuoritteista hoituu ajokertojen välissä olevilla kotilatauksilla, niin on kyllä aika vaivatonta, saattaa riittää jopa pienempikin teho, kuin 11kWh. Ja ainahan voi maitopurkkia tai kahvipakettia hakiessa täydentää marketin pikalaturista.

    Hintajuttu on myös mielenkiintoinen, toivottavasti kilpailun lisääntymisen myötä hinta pysyisi ”abc-smarket” tasolla tien varsien pikalatureillakin eli 25c/kWh.

    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

    Comment

    • PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1119
      • Espoo

      Originally posted by TheRipper View Post
      Niin miten sen sitten ottaa...toki jos hinnalta katsoo niin ei, mutta jos auton speksejä katsoo niin M4 on hyvä vertailukohta. Toki toinen täysiverinen urheiluauto ja toinen enemmän perheviistoperä isolla teholla...
      Hintaero näissä on niin iso suurimmalle osalle M50:n ostajista, että about se tuplahinta mallien välillä tässä se tärkein tekijä on. Realistisesti näitä kannattaa miettiä ja mä ainakin voin myöntää, ettei M4 ollut missään nimessä vaihtoehtona ja nimenomaan juuri hintansa vuoksi, vaikka miten olisi spekseiltään lähellä.
      i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5057
        • Paimio

        Originally posted by JH. View Post
        Ei i4 M50 kyllä käsittääkseni missään Bemarin positioinnissa yritä olla M4 kilpailija, kyse on enemmän normaalimalliston tehoversiosta. Jotain iM4-tyyppistä varmaan tulee sitten kun aika on sille kypsä :think
        Ei tietenkään yritä. Mutta tehovertailussa pitää verrata M4:seen koska on lähinnä.

        Ei oikein mielestäni mitään järkeä verrata 500hv sähkäriä alle 200hv dieseliin...

        Sehän näissä sähköpeleissä on vähän huono puoli...tehoa on paljon mutta ominaisuudet kuitenkin vain normiperheautotasoa...Siinä voi helposti tulla epämiellyttäviä yllätyksiä.

        Eikä nyt muutenkaan tietenkään mitään järkeä ole sähköautoa verrata mihinkään polttomoottorivehkeeseen. Ihan eri laite kuitenkin kyseessä. Ja monelle kuitenkin tärkein juttu on nimenomaan autoa valittaessa vielä on se että millä energialla se kulkee. Toiset haluaa absolut sähköä ja toiset taas mielummin vielä kulkee moottorilla...
        Last edited by TheRipper; 14-02-2022, 18:25.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • PNM2
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2015
          • 1119
          • Espoo

          Originally posted by TheRipper View Post
          Ei tietenkään yritä. Mutta tehovertailussa pitää verrata M4:seen koska on lähinnä.

          Ei oikein mielestäni mitään järkeä verrata 500hv sähkäriä alle 200hv dieseliin...

          Sehän näissä sähköpeleissä on vähän huono puoli...tehoa on paljon mutta ominaisuudet kuitenkin vain normiperheautotasoa...Siinä voi helposti tulla epämiellyttäviä yllätyksiä.

          Eikä nyt muutenkaan tietenkään mitään järkeä ole sähköautoa verrata mihinkään polttomoottorivehkeeseen. Ihan eri laite kuitenkin kyseessä. Ja monelle kuitenkin tärkein juttu on nimenomaan autoa valittaessa vielä on se että millä energialla se kulkee. Toiset haluaa absolut sähköä ja toiset taas mielummin vielä kulkee moottorilla...
          Eihän tässä ollut välttämättä mikään yksipuolinen tehovertailu vaan realistisesti hankittavisssa olevien autojen vertailu. Totta mooses esim i4 M50 hyötyy tällä hetkellä veroedusta, jos hinnat alkaen -polttomoottorit ovat pahimmillaan samanhintaisia. Mulla vaihtoehtoina olivat lopulta i4 M50 ja X5 hybridi ja vertailin siinä autojen speksejä ja M50:n teho ja kiihtyvyys kiinnosti. Uskon myös Bemarin tehneen tuosta ihan hyvän ajettavan, mutta mitään varmaa tästä ei ole, koska koeajo siintää jossain tulevaisuudessa.
          Last edited by PNM2; 14-02-2022, 18:47.
          i4 M50
          ex: G30 530e xDrive M-Sport
          ex: F11 525d xDrive
          ex: F11 520d
          ex: E91 318i

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6768
            • PK-seutu

            Originally posted by isolohko View Post
            Hintajuttu on myös mielenkiintoinen, toivottavasti kilpailun lisääntymisen myötä hinta pysyisi ”abc-smarket” tasolla tien varsien pikalatureillakin eli 25c/kWh.
            Toivotaan tosiaan näin. Viikonloppuna oli mieltä ylentävää latailla Saksassa baanan varrella hintaan 0,64€/kWh
            S65, S85, H1, N63TU, IB1

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5057
              • Paimio

              Originally posted by PNM2 View Post
              Eihän tässä ollut välttämättä mikään yksipuolinen tehovertailu vaan realistisesti hankittavisssa olevien autojen vertailu. Totta mooses esim i4 M50 hyötyy tällä hetkellä veroedusta, jos hinnat alkaen -polttomoottorit ovat pahimmillaan samanhintaisia. Mulla vaihtoehtoina olivat lopulta i4 M50 ja X5 hybridi ja vertailin siinä autojen speksejä ja M50:n teho ja kiihtyvyys kiinnosti. Uskon myös Bemarin tehneen tuosta ihan hyvän ajettavan, mutta mitään varmaa tästä ei ole, koska koeajo siintää jossain tulevaisuudessa.
              Hintahan se nimenomaan suurin valtti tässä on. Tosin ei se johdu autosta vaan nimenomaan suomen valtiosta.

              Jos budjetti on vaikkapa nimenomaan 80t€ eikä muulla ole juurikaan väliä niin saahan tässä aika paljon tehoa siihen rahaan.

              Nyt vaan suurin ongelma on se että varusteista joutuu tinkimään aika reilusti tuon komponettipulan takia.
              Tosin en tiedä vaikuttaako se myös esim 5-sarjan autoihin...
              Hieman itseäkin kiinnosti tämä mutta nyt kun tietää että edes aktiivivakkaria ei enään saa niin kiinnostus lopahti siihen samantein.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • PNM2
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2015
                • 1119
                • Espoo

                Originally posted by TheRipper View Post
                Hintahan se nimenomaan suurin valtti tässä on. Tosin ei se johdu autosta vaan nimenomaan suomen valtiosta.

                Jos budjetti on vaikkapa nimenomaan 80t€ eikä muulla ole juurikaan väliä niin saahan tässä aika paljon tehoa siihen rahaan.

                Nyt vaan suurin ongelma on se että varusteista joutuu tinkimään aika reilusti tuon komponettipulan takia.
                Tosin en tiedä vaikuttaako se myös esim 5-sarjan autoihin...
                Hieman itseäkin kiinnosti tämä mutta nyt kun tietää että edes aktiivivakkaria ei enään saa niin kiinnostus lopahti siihen samantein.
                Niin, Suomessa tässä nyt autoa hankitaan ja täällä pätevillä realiteeteilla mennään. Auton hinta jos on vaikka tuo 80000€, niin mulle siinä kategoriassa i4 M50 oli pariksi vuodeksi kiinnostavin auto. Sen jälkeen sitten taas jotain muuta.

                Komponenttipulaa on mutta BMW panostaa sähköautoihinsa eli niistä jää käsittääkseni vähiten varusteita puuttumaan enkä mä nyt vielä huolissani ole vuoden päästä tulevan auton varusteista. Saa niitä sitten seuraavaan, jos tästä jää jotain puuttumaan.
                i4 M50
                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                ex: F11 525d xDrive
                ex: F11 520d
                ex: E91 318i

                Comment

                • JH.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 794
                  • PKS

                  Viime viikolla oli muuten aktiivivakkari normaalisti saatavilla kun kysyin kaveria varten. Liekö lähtenyt vähän tilanne paranemaan.

                  Myyntihinta johtaa sähkövehkeitten kaa aina hieman harhaan, yleensä kuitenkin loppupelissä vaan kokonaiskuluilla on väliä. Karkeesti esim. i4 saa maksaa 60k€ jotta esim. leasingkulut per kk vastaa 40k€ bensaa.
                  MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                  Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                  BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                  Käyttis i4 eDrive40
                  Kesällä E36 M3
                  Radalla E36 325i track day tool

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5057
                    • Paimio

                    Onkos joku muuten saanut leasing tarjousta näistä?

                    BMW:n omien sivujen laskuria ei edelleenkään ole olemassa mikä itseä ainakin ketuttaa kovasti.

                    Veikkaisin että hinta olisi jossain 650-750€ kuussa? Siis 40 mallille...

                    Tein juuri konfiguraattorin ja näemmä taas aktiivivakkari tullut takaisin myös sinne... 76270€ oli hintaa varusteineen.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • PNM2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2015
                      • 1119
                      • Espoo

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Onkos joku muuten saanut leasing tarjousta näistä?

                      BMW:n omien sivujen laskuria ei edelleenkään ole olemassa mikä itseä ainakin ketuttaa kovasti.

                      Veikkaisin että hinta olisi jossain 650-750€ kuussa? Siis 40 mallille...

                      Tein juuri konfiguraattorin ja näemmä taas aktiivivakkari tullut takaisin myös sinne... 76270€ oli hintaa varusteineen.
                      Mulla on siis tulossa liisarina ja ei ole tainnut olla laskuria Bemarin saitilla ollenkaan i4:n osalta. Muistat vaan, että paketit (Fully charged, Supercharged ym) jättävät myös jäännösarvoa, kun taas yksittäin lisätyt varusteet maksat kokonaan liisariaikana. Osa varusteista puuttuu myös pakettien listoilta eli esim Fully charged sisältää metallivärin ja Sensatec-nahat ovat lähes ilmaiset siihen. Nämä kyllä näkyvät sitten paketin valittuasi em varusteiden hinnoissa.
                      i4 M50
                      ex: G30 530e xDrive M-Sport
                      ex: F11 525d xDrive
                      ex: F11 520d
                      ex: E91 318i

                      Comment

                      • sohjo
                        Newbiemmer
                        • Feb 2022
                        • 3
                        • Helsinki

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Onkos joku muuten saanut leasing tarjousta näistä?

                        BMW:n omien sivujen laskuria ei edelleenkn ole olemassa mikä itseä ainakin ketuttaa kovasti.

                        Veikkaisin että hinta olisi jossain 650-750€ kuussa? Siis 40 mallille...

                        Tein juuri konfiguraattorin ja näemmä taas aktiivivakkari tullut takaisin myös sinne... 76270€ oli hintaa varusteineen.
                        Oli black fridayna tarjouksessa alkaen 499e/kk 36kk/30tkm. 40tkm taisi olla suunnilleen 525e. Ylimenevät kilometrit 0.2e/km.
                        Veikkaan ilman tarjousta hinnan alkavan reilusti korkeampaa. Leaseplanilla näkyi olevan yritysleasing 36kk/30tkm 643e alv0.

                        Oon ymmärtänyt tutkan olevan vakiona kaikissa, voi halutessa aktivoida jälkikäteen. Ainakin ulkomaisilla sivustoilla on mainittu valmius adaptiiviseen vakkariin, jos ei ole ruksittuna.

                        Omalle leasingille tuli hintaa 560e/kk.
                        Last edited by sohjo; 14-02-2022, 20:15.

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5057
                          • Paimio

                          Tuo 499€ tarjous nyt oli ihan karvalakista...sellainen ei nyt tulisi missään nimessä kysymykseenkään.

                          Tuo 10tkm vuodessa ei ihan omiin ajoihin riitä vaan 15t pitäisi olla...se toki myös nostaa hintaa.

                          Voi olla että menee kannattavuuden yli jo omilla varusteilla ja km...

                          En ole noihin paketteihin tutustunut että mitä mahtavat sisältää...mutta tuskin kaikkia tarvittavia kuitenkaan...keinonahkoihin en ainakaan sotkeudu...ne kun ei vaan kestä mitään. Aitoa sen olla pitää 100%
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • PNM2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2015
                            • 1119
                            • Espoo

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Tuo 499€ tarjous nyt oli ihan karvalakista...sellainen ei nyt tulisi missään nimessä kysymykseenkään.

                            Tuo 10tkm vuodessa ei ihan omiin ajoihin riitä vaan 15t pitäisi olla...se toki myös nostaa hintaa.

                            Voi olla että menee kannattavuuden yli jo omilla varusteilla ja km...

                            En ole noihin paketteihin tutustunut että mitä mahtavat sisältää...mutta tuskin kaikkia tarvittavia kuitenkaan...keinonahkoihin en ainakaan sotkeudu...ne kun ei vaan kestä mitään. Aitoa sen olla pitää 100%
                            Onhan aito nahka parempi kuin Sensatec mutta kyllä Sensatec sen kolmen vuoden liisarin ja 45000km kestää ellei sitten tarkoituksella riko. Ja jos ei kestä oikeasti, huoltoon vaan ja korjaavat.

                            Pakettien hintaeroesimerkkinä Charged+ vs Fully charged oli 20€/kk eli mä en ainakaan Fully chargedia vähemmällä menisi. Metalliväri Charged plussaan olisi ollut jo melkein 30€/kk eli enemmän kuin paketin upgrade.
                            i4 M50
                            ex: G30 530e xDrive M-Sport
                            ex: F11 525d xDrive
                            ex: F11 520d
                            ex: E91 318i

                            Comment

                            • lnaukkar
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2015
                              • 189
                              • Helsinki

                              Originally posted by PNM2 View Post
                              Onhan aito nahka parempi kuin Sensatec

                              Perforoitu sensatec näyttää kyl paremmalta ja varmaan kivempi istua kans.

                              Harmi tässä on noi värit mitkä menee vähän ristiin ja rastiin näiden verhoiluiden kanssa. Esim itselle musta sisustus on ehdoton eiperkleieieiei. Oli pakko ruksii vernasca, että sai oyster-värin ja takapenkille penkinlämmityksen. Samalla myös M Sport penkit eivät olleet edes vaihtoehto kun kumpikaan väreistä ei ollut omaan mieleen.

                              Ihmeteltiin kavereiden kans koeajolla iX:n verhoilua, että onko aito nahka vai sensatec, ei osattu sanoa kumpi se on. Tarkistettiin, oli sensatec. Sen verran hyvää kamaa toi uusin generaatio.
                              2023 G26 i4 M50
                              2023 U11 iX1 xDrive30

                              Comment

                              • PNM2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2015
                                • 1119
                                • Espoo

                                Originally posted by lnaukkar View Post
                                Perforoitu sensatec näyttää kyl paremmalta ja varmaan kivempi istua kans.

                                Harmi tässä on noi värit mitkä menee vähän ristiin ja rastiin näiden verhoiluiden kanssa. Esim itselle musta sisustus on ehdoton eiperkleieieiei. Oli pakko ruksii vernasca, että sai oyster-värin ja takapenkille penkinlämmityksen. Samalla myös M Sport penkit eivät olleet edes vaihtoehto kun kumpikaan väreistä ei ollut omaan mieleen.

                                Ihmeteltiin kavereiden kans koeajolla iX:n verhoilua, että onko aito nahka vai sensatec, ei osattu sanoa kumpi se on. Tarkistettiin, oli sensatec. Sen verran hyvää kamaa toi uusin generaatio.
                                Oikein mukava kuulla. Mä otin cognac-sensatecin ja mennään sillä nyt parin nahkapenkillisen ja yhden alcantarapenkillisen jälkeen.
                                i4 M50
                                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                                ex: F11 525d xDrive
                                ex: F11 520d
                                ex: E91 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎