BMW i4
Collapse
X
-
Latauksen virranrajoituksesta. Jos laitan esimerkiksi rajoituksen 10A onko rajoitus 3 vaihelatauksella 3 x 10A vai 10A kokonaisvirrasta?
-
-
Tuo energiasisältö vaihtelee ainakin hybridissä kelien mukaan - laskee pakkasilla ja nousee taas kesällä.
Leave a comment:
-
-
Mun autossani (i4 M50 09/2022, 35 tkm) 78 kWh ja SOCE 98 %. Lataukset 90 % hitaita AC-latauksia, loput DC-latauksia.
Pientä akun kulumista on tullut, mutta käytännössä tuo ei ole näkynyt eikä tuntunut lainkaan.
Hitaat lataukset säästävät akkua,
Leave a comment:
-
-
Meillä sanoi energiasisällöksi 73 kWh ja akun kunnoksi 97%. Auto on M50 ja matkamittarissa 85000 km.
Leave a comment:
-
-
Tilasin BMW:n sivuilta sen car data:n ja siellä korkeajännitenakun energiasisältö oli 71 kWh. Mitäs tuo nyt sitten tarkoittaa? Monilla on näkynyt soce arvo tuolla myös, mutta tästä autosta sellaista ei tullut.
Ja auto siis m50 ja 7000km ajettu.Last edited by BMWMaza; 14-03-2025, 10:05.
Leave a comment:
-
-
Sellaisen huomasin päivityksessä uusimpaan, että akun lämmityksen symboli syttyy heti kun navista laittaa osoitteen laturille vaikka ei ala lämmittämään. Edellisessä versiossa symboli syttyi vasta kun akkua aloitettiin lämmittämään.
Leave a comment:
-
-
Jep, omaan tuli myös eilen (asentui viime yönä) tuo uusin 11/2024.65 versio. En ole vielä autolla käynyt tänään, kun on etäpäivä, mutta ainakin sovellukseen oli ilmestynyt akun esilämmitys nappi. Varmaankin juuri nuo ongelmat 7/24 versiossa on aiheuttanut sen, että sitä ei moneen autoon tullut lainkaan. Sinänsä tuo nykyinen versio tuli ihan aikataulussa, että aiemmin OTA on tullut aina juuri ennen uutta isoa releaseä eli nythän on huollossa kohta 3/2025 versio saatavilla. Sen sitten saanee OTAna joskus kesäkuussa, mikäli vanhat merkit pitää paikkaansa.
Kerrankin oli release note jopa aika pitkä ja kertoi kuvien kanssa mitä uutta tulee. Monesti kun tuo on aika turhaa luettavaa ollut.
Leave a comment:
-
-
Eli BMW oli kenties keskeyttänyt jonkun väliversion jakelun ihan tietoisesti koska oli ongelmainen versio ja nyt on parempaa tiedossa ja homma jatkuu. Ja kestää ennenkuin jokaiselle on päivitystä tarjolla.
In the meanwhile sitä ehtii monet jantterit itkemään silmät päästään BUUHUU kun mä en saa joka viikko päivityksiä (vaikka auto toimii ok, mut ku päivitys olis fantsua saada hei heti)........
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWMaza View Post
Samaa tässä mietin. Tämä 11/2023 taitaa vain olla aika toimivaksi todettu versio. Varmaan osaksi sen vuoksi BMW ei ole kaikkia autoja päivittänyt eteenpäin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jaholopa View Post
Mulle tulis huolto syksyllä ja jos OTA päivitystä ei tule aiemmin, niin mitä kannattaisi valittaa huololle, että saisi 11/2024 päivityksen ? (varsinaisesti en mitään vikaa sinänsä en koe olevan tuossa 11/2023:ssa)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostNykyautoilun kirous, softa, softa ja softa.
Jos ratin ja penkin asento ei muutu eri softaversioiden väliin, ajaa vaan auringonlaskua kohti.
Ennen se oli helpompaa, sääti ryyppyä kaasarin ruuvista ja käänteli käsin virranjakajaa paremman kiihtyvyyden toivossa.
Meni myös kasarilla vähemmän keltaisia ja vihreitä aamutabletteja kun ei kaikki asiat olleet päin persettä eivätkä ahistaneet.
Nykyään ei riitä että on hieno alle 4 sec sataseen sähköBemari pihassa, mutta auta armias jos on viikon vanha softa sisässä, sitten maailma romahtaaLast edited by volvostabemariin; 26-02-2025, 13:10.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View Post
No mulle on aivan sama millä softa versioilla ajelette. Mutta kuten sanoin, niin se on potaskaa et kysyjän autossa olisi viimeisin softa versio (jos siinä on 11/2023.xx). Ei ole. Manuaalisesti asentamalla saa kyllä sen viimeisimmän. Se onkin sitten täysin eri asia tuleeko sitä softaa ikinä OTA:na vai ei. Se kun voi epäonnistuneen päivityksen jälkeen tippua pois kokonaan tuosta OTA:n piiristä. Sellainenkin vika on mahdollinen (huollossa kerrottu).
Ja sitten se että huolto ei suostu päivittämään jonkun autoon uudempaa softaa niin on ihan ymmärrettävää. Ei ne niitä huvikseen päivitä jos asiakas ei pysty reklamoimaan jotain oikeaa syytä (vikaa) huollolle. Se päivityksen laitto kun ei ole mikään tunnin eikä kahden homma. Jos huolto ei pysty laskuttamaan BMW:ltä kampanjapäivitystä asiakkaan reklamoiman vian vuoksi, niin silloin se jää laittamatta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: