memebuy23buy

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • torso1
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Tuo onkin eri asia kuin yllä kerrottu. Se, että huolto kyllä pystyy sen päivittämään on aivan eri asia kuin se kuuluuko ko. autoon OTAna päivitystä tulla vai ei. Ei ne tule kaikkiin lainkaan samaan aikaan ja sekin on ihan loogista että riippuu varusteista ja varmaan valmistusajankohdastakin (käytetyt komponentit) tarvitseeko samaa päivitystä kuin toiset autot.
    No mulle on aivan sama millä softa versioilla ajelette. Mutta kuten sanoin, niin se on potaskaa et kysyjän autossa olisi viimeisin softa versio (jos siinä on 11/2023.xx). Ei ole. Manuaalisesti asentamalla saa kyllä sen viimeisimmän. Se onkin sitten täysin eri asia tuleeko sitä softaa ikinä OTA:na vai ei. Se kun voi epäonnistuneen päivityksen jälkeen tippua pois kokonaan tuosta OTA:n piiristä. Sellainenkin vika on mahdollinen (huollossa kerrottu).

    Ja sitten se että huolto ei suostu päivittämään jonkun autoon uudempaa softaa niin on ihan ymmärrettävää. Ei ne niitä huvikseen päivitä jos asiakas ei pysty reklamoimaan jotain oikeaa syytä (vikaa) huollolle. Se päivityksen laitto kun ei ole mikään tunnin eikä kahden homma. Jos huolto ei pysty laskuttamaan BMW:ltä kampanjapäivitystä asiakkaan reklamoiman vian vuoksi, niin silloin se jää laittamatta.
    Last edited by torso1; 25-02-2025, 21:13.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by torso1 View Post

    No kyllä siihen saa manuaalisesti laitettua ihan sen viimeisen version BMW AG:ltä, joka on varmaan 11/2024.xx
    Tuo onkin eri asia kuin yllä kerrottu. Se, että huolto kyllä pystyy sen päivittämään on aivan eri asia kuin se kuuluuko ko. autoon OTAna päivitystä tulla vai ei. Ei ne tule kaikkiin lainkaan samaan aikaan ja sekin on ihan loogista että riippuu varusteista ja varmaan valmistusajankohdastakin (käytetyt komponentit) tarvitseeko samaa päivitystä kuin toiset autot.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Minulla on se käsitys, että kaikkiin (uudehkoihin tai ainakin tuotannossa oleviin) malleihin tulee 4 varsinaista päivitystä vuodessa, mutta OTA-päivitys jaellaan jollain käsittämättömällä logiikalla tai jätetään jakelematta. Kun menee huoltoon ja valittaa jostain ongelmasta, niin kyllä sieltä aina se uusi softa löytyy ja se voidaan autoon asentaa. Esim. kävin alkukuusta X5:n kanssa pajalla ja valitin, että lämmityslaite käyttäytyy oudosti (lämpö tahtoo tippua pitkällä matkalla) ja heti tiesivät, että edellisessä softassa oli vikaa ja tuuppasivat uusimmat softat (11/2024.50) autoon.
    Täällä ei ole esim viime vuodelta kerrottu muita versioita i4:llä kuin 03/2024 ja 07/2024 eli ei neljää välttämättä tule. Ei tullut neljää myöskään 2023.​ Tai sitten puolta päivityksistä ei jaeltaisi suurimmalle osalle autoista, missä toki ei järkeä olisi.

    Originally posted by torso1 View Post

    Juuri näin. Ja oikein toimittu. Taitaa uusin softa olla tällä hetkellä 11/2024.65

    omassa autossa on myös 11/2024.50 joka korjasi ajastetun latauksen ongelmat.
    Autosi siis i4? Voisin väittää, että mainitun X5:n softa ei sama ole i4:n kanssa ja miksi olisikaan.
    Last edited by PNM2; 25-02-2025, 20:14.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Minulla on se käsitys, että kaikkiin (uudehkoihin tai ainakin tuotannossa oleviin) malleihin tulee 4 varsinaista päivitystä vuodessa, mutta OTA-päivitys jaellaan jollain käsittämättömällä logiikalla tai jätetään jakelematta. Kun menee huoltoon ja valittaa jostain ongelmasta, niin kyllä sieltä aina se uusi softa löytyy ja se voidaan autoon asentaa. Esim. kävin alkukuusta X5:n kanssa pajalla ja valitin, että lämmityslaite käyttäytyy oudosti (lämpö tahtoo tippua pitkällä matkalla) ja heti tiesivät, että edellisessä softassa oli vikaa ja tuuppasivat uusimmat softat (11/2024.50) autoon.
    Juuri näin. Ja oikein toimittu. Taitaa uusin softa olla tällä hetkellä 11/2024.65

    omassa autossa on myös 11/2024.50 joka korjasi ajastetun latauksen ongelmat.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Minulla on se käsitys, että kaikkiin (uudehkoihin tai ainakin tuotannossa oleviin) malleihin tulee 4 varsinaista päivitystä vuodessa, mutta OTA-päivitys jaellaan jollain käsittämättömällä logiikalla tai jätetään jakelematta. Kun menee huoltoon ja valittaa jostain ongelmasta, niin kyllä sieltä aina se uusi softa löytyy ja se voidaan autoon asentaa. Esim. kävin alkukuusta X5:n kanssa pajalla ja valitin, että lämmityslaite käyttäytyy oudosti (lämpö tahtoo tippua pitkällä matkalla) ja heti tiesivät, että edellisessä softassa oli vikaa ja tuuppasivat uusimmat softat (11/2024.50) autoon.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by torso1 View Post

    No kyllä siihen saa manuaalisesti laitettua ihan sen viimeisen version BMW AG:ltä, joka on varmaan 11/2024.xx
    Onks tosta uusimmasta versiosta varmuus? Saitilta ei löydy infoa kuin tuosta 07/2024 edelleenkään. Ja mihin autoihin siis olisi uudempi eli onko i4:ään olemassa tuoreempi versio, missä sen changelog ja onko jollain se asennettuna?

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Millä lailla bullshittiä?
    No kyllä siihen saa manuaalisesti laitettua ihan sen viimeisen version BMW AG:ltä, joka on varmaan 11/2024.xx

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by torso1 View Post

    Bullshittiä
    Millä lailla bullshittiä?

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by jaholopa View Post
    Kyselin BMW tuesta noista päivityksistä, kun autossani edelleen vanha softa (Minullakin idrive 8.5 ja 11/2023 sw). Vastaus oli : " Vastauksena tiedusteluusi ilmoitamme, että tietokantamme mukaan uutta ohjelmistoversiopäivitystä ei tällä hetkellä ole saatavilla BMW I4 -ajoneuvoosi, eli sen ohjelmistoversio on ajan tasalla

    Remote Software Upgrade -ohjelmistopäivitykset tulevat saataville ajoneuvoihin porrastetusti ja kaikki versiot eivät välttämättä edes tule saataville kaikkiin ajoneuvoihin. Uuden version jakelu riippuu ajoneuvon mallista, teknisestä varustelusta sekä uuden version tarpeellisuudesta.​"
    Bullshittiä

    Leave a comment:


  • jaholopa
    replied
    Kyselin BMW tuesta noista päivityksistä, kun autossani edelleen vanha softa (Minullakin idrive 8.5 ja 11/2023 sw). Vastaus oli : " Vastauksena tiedusteluusi ilmoitamme, että tietokantamme mukaan uutta ohjelmistoversiopäivitystä ei tällä hetkellä ole saatavilla BMW I4 -ajoneuvoosi, eli sen ohjelmistoversio on ajan tasalla

    Remote Software Upgrade -ohjelmistopäivitykset tulevat saataville ajoneuvoihin porrastetusti ja kaikki versiot eivät välttämättä edes tule saataville kaikkiin ajoneuvoihin. Uuden version jakelu riippuu ajoneuvon mallista, teknisestä varustelusta sekä uuden version tarpeellisuudesta.​"

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by BMWMaza View Post
    Omassa idrive 8.5 autossa 11/2023 softa. Kyselin myös päivitystä huollosta, mutta eivät tosiaan ala tekemään ilman vikaa. Wetterillä päivityksen hinta 200e ja SAH:lla 150e. Kesällä ensimmäinen huolto ja softa silloin 1,5v vanha. Luulisi tuon OTA:n toimimattomuuden olevan jo vika itsessään.
    Kuten jo aiemmin sanoin niin niitä vikoja voi niille ilmoittaa. Yksikin epäonnistunut lataus aikaikkunassa riittää syyksi ja päivittävät softan viimeisimpään versioon (se on ensisijainen keino korjata vika). Ei ne niitä tietenkään huvikseen päivitä mutta ei mulla ole ainakaan ollut yhtään uudempaa bimmeriä, jonka softassa ei olisi jotain bugeja ollut. Näitä kun mainitsee niin aina on softa päivitetty kyselemättä. Ja kyllä se huoltoliike saa BMW:ltä laskuttaa nuo kampanjapäivitykset, joten eivät hekään jää ilman korvausta.

    Leave a comment:


  • BMWMaza
    replied
    Omassa idrive 8.5 autossa 11/2023 softa. Kyselin myös päivitystä huollosta, mutta eivät tosiaan ala tekemään ilman vikaa. Wetterillä päivityksen hinta 200e ja SAH:lla 150e. Kesällä ensimmäinen huolto ja softa silloin 1,5v vanha. Luulisi tuon OTA:n toimimattomuuden olevan jo vika itsessään.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    ^^kannattaa kokeilla vanhan apin poistamista kännykästä ja sitten uudelleen lataamista ja sitten uudelleen sisään kirjautumista. Se voi auttaa ainakin siihen ongelmaan, että appi on ajan tasalla.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by kobluna View Post
    Jatkan tänne aiemmassa ketjussa alkanutta keskustelua esilämmityksestä ja ohjelmistoversioista. Omassa on 3/2024 softa eikä uudempaa ole tullut OTAna, vaikka olen välillä tarkistanut manuaalisesti. Kartat ja sovellukset on päivittyneet monta kertaa tässä välissä eli yhteydet ja päivitykset kyllä sinänsä toimii.

    Tuo akun esilämmitys pikalatausta varten on ollut auton valikossa uudesta asti, kun on iDrive 8.5 kyseessä. Sen sijaan sovellukseen tuo valinta tulisi 7/2024 päivityksessä, mutta päivitystä ei tosiaan minulle ole tullut. Huolto ei suostu autoa päivittämään, koska BMW ei kuulemma korvaa kuluja, jos ei korjata mitään selkeää vikaa. Eli autossa on vuoden vanha softa ja huolto nostaa kädet pystyyn. Hieno juttu...

    Kyselin maahantuojan kantaa asiaan ja sieltä vastattiin ensin, että viime joulukuussa pitäisi tulla uusi softa autoon OTAna. Ilmeisesti 11/2024 versio siis. Kun sitten kyselin tammikuussa perään, olikin kanta vaihtunut, että ei päivitystä olekaan tällä hetkellä autolle, eikä tullut enää uutta arviota ajankohdasta. Jotain häikkää siellä on siis BMW:n päässä vissiin, kun aika monella on foorumeiden perusteella autossa hyvinkin vanha softa. En tiedä onko uusissa versioissa ilmennyt jotain ongelmia ja siksi on jakelu keskeytetty, mutta jännä tosiaan, että niin monta versiota olisi jäänyt väliin. Kuitenkin aiemmat versiot ennen tuota 3/2024 versiota tuli ihan ajallaan OTAna eli systeemi on kyllä toiminut, toisin kuin vaikka Volkkarin ekoissa MEB autoissa.

    Uudessa versiossa kiinnostaisi itseä eniten iDriven muokkausmahdollisuus ja tosiaan tuo etälämmitys. Akun lämpötilan näyttö olisi kiva ominaisuus myös, kuten myös päivitetty navi (ei siis kartat). Ehkä voisi ensi kuussa kysellä taas huollosta mielipidettä, kun on 3/2025 versio ulkona. Jos ei siis ala OTAna tulemaan.

    Lopuksi vähän kehujakin. Yllättävän hyvin toimii akku ja voimalinja pakkasellakin. Auto seisoi hiihtoloman aikana aika kylmässä vuokramökin pihassa ilman latausmahdollisuutta, mutta silti oli täydet tehot käytössä heti auton käynnistettyä. Myös regenerointi toimi saman tien. Samoin ohitukset sujui täydellä teholla vielä 15% varauksella eli pieniä prosentteja ei tarvitse vältellä. Latauskin oli valmis jo ennen ihmisiä, kun käytiin samalla syömässä. Ainoa puute oli, että navigaattori ei näytä arvioissaan miinusprosentteja. Eli kun panin naviin opastuksen kotiin, se näytti vaan viivaa eli että ei pääse kotiin asti. Tiedetään, mutta jos se olisi kertonut vaikka -40%, olisin tiennyt paljonko tarvitsee ladata lounaan aikana. Latausoptimoitu reitti oli pois päältä, koska halusin valita laturin itse. Voisi kai sen laturin valita käsin silloinkin, mutta ylimääräistä säätöä olisi tullut. Pieni juttu sinänsä, mutta tuo olisi hyvä päivitys jatkossa. Varsinkin, kun arvio sinänsä osuu kyllä hyvin kohdilleen. Nytkin oli lataustauon jälkeen prosentin tarkkuudella juuri nappiarvio kotiin asti.
    No tuohan on ihan bullshittiä. Ei ole mulla ikinä jäänyt softapäivitys saamatta. Kerrot vaan niille et ajastettu lataus ei toimi tai on ongelmia Carplayn kanssa. Tuon perusteella päivittävät softan huollossa takuuseen ihan varmasti.

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Jatkan tänne aiemmassa ketjussa alkanutta keskustelua esilämmityksestä ja ohjelmistoversioista. Omassa on 3/2024 softa eikä uudempaa ole tullut OTAna, vaikka olen välillä tarkistanut manuaalisesti. Kartat ja sovellukset on päivittyneet monta kertaa tässä välissä eli yhteydet ja päivitykset kyllä sinänsä toimii.

    Tuo akun esilämmitys pikalatausta varten on ollut auton valikossa uudesta asti, kun on iDrive 8.5 kyseessä. Sen sijaan sovellukseen tuo valinta tulisi 7/2024 päivityksessä, mutta päivitystä ei tosiaan minulle ole tullut. Huolto ei suostu autoa päivittämään, koska BMW ei kuulemma korvaa kuluja, jos ei korjata mitään selkeää vikaa. Eli autossa on vuoden vanha softa ja huolto nostaa kädet pystyyn. Hieno juttu...

    Kyselin maahantuojan kantaa asiaan ja sieltä vastattiin ensin, että viime joulukuussa pitäisi tulla uusi softa autoon OTAna. Ilmeisesti 11/2024 versio siis. Kun sitten kyselin tammikuussa perään, olikin kanta vaihtunut, että ei päivitystä olekaan tällä hetkellä autolle, eikä tullut enää uutta arviota ajankohdasta. Jotain häikkää siellä on siis BMW:n päässä vissiin, kun aika monella on foorumeiden perusteella autossa hyvinkin vanha softa. En tiedä onko uusissa versioissa ilmennyt jotain ongelmia ja siksi on jakelu keskeytetty, mutta jännä tosiaan, että niin monta versiota olisi jäänyt väliin. Kuitenkin aiemmat versiot ennen tuota 3/2024 versiota tuli ihan ajallaan OTAna eli systeemi on kyllä toiminut, toisin kuin vaikka Volkkarin ekoissa MEB autoissa.

    Uudessa versiossa kiinnostaisi itseä eniten iDriven muokkausmahdollisuus ja tosiaan tuo etälämmitys. Akun lämpötilan näyttö olisi kiva ominaisuus myös, kuten myös päivitetty navi (ei siis kartat). Ehkä voisi ensi kuussa kysellä taas huollosta mielipidettä, kun on 3/2025 versio ulkona. Jos ei siis ala OTAna tulemaan.

    Lopuksi vähän kehujakin. Yllättävän hyvin toimii akku ja voimalinja pakkasellakin. Auto seisoi hiihtoloman aikana aika kylmässä vuokramökin pihassa ilman latausmahdollisuutta, mutta silti oli täydet tehot käytössä heti auton käynnistettyä. Myös regenerointi toimi saman tien. Samoin ohitukset sujui täydellä teholla vielä 15% varauksella eli pieniä prosentteja ei tarvitse vältellä. Latauskin oli valmis jo ennen ihmisiä, kun käytiin samalla syömässä. Ainoa puute oli, että navigaattori ei näytä arvioissaan miinusprosentteja. Eli kun panin naviin opastuksen kotiin, se näytti vaan viivaa eli että ei pääse kotiin asti. Tiedetään, mutta jos se olisi kertonut vaikka -40%, olisin tiennyt paljonko tarvitsee ladata lounaan aikana. Latausoptimoitu reitti oli pois päältä, koska halusin valita laturin itse. Voisi kai sen laturin valita käsin silloinkin, mutta ylimääräistä säätöä olisi tullut. Pieni juttu sinänsä, mutta tuo olisi hyvä päivitys jatkossa. Varsinkin, kun arvio sinänsä osuu kyllä hyvin kohdilleen. Nytkin oli lataustauon jälkeen prosentin tarkkuudella juuri nappiarvio kotiin asti.

    Leave a comment:

Working...
X