BMW i4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • torso1
    replied
    Originally posted by JNIJNI View Post
    Onko se nyt 1 vai 5mm?
    Jos tosiaan 1mm, niin lienee monia odottamassa ikävä yllätys 1. määräaikaiskatsastuksessa

    BMW i4 ajoakussa lommo! Vai onko?
    Tuo video on ihan höpöhöpöä. Ilmeisesti ko. keissi jossa auto on käynyt merkkarilla akkutarkastuksessa. Eivät sitten ole siellä osanneet lukea oikein ISTA:sta löytyvää akuntarkastusohjetta. Vai liekkö edes löytynyt sitä oikeaa tarkastusohjetta i4 osalta. Jokatapauksessa se raja painaumalle taitaa olla enemmän kuin 1mm verran.

    Se keltä löytyy pääsy ja lisenssi BMW AG:n järjestelmiin voisi kaivella tuon ohjeen esiin ja postata vaikka tänne. Tämmöset epäselvyydet aiheuttaa päänvaivaa omistajille ja aivan turhaa mainehaittaa BMW:lle.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by JNIJNI View Post
    Onko se nyt 1 vai 5mm?
    Jos tosiaan 1mm, niin lienee monia odottamassa ikävä yllätys 1. määräaikaiskatsastuksessa

    BMW i4 ajoakussa lommo! Vai onko?
    Ainakin tuolla sähköautot face ryhmässä oli yhdellä näyttää BMW lausunto jossa oli 5mm painauma rajana.

    Leave a comment:


  • JNIJNI
    replied
    Onko se nyt 1 vai 5mm?
    Jos tosiaan 1mm, niin lienee monia odottamassa ikävä yllätys 1. määräaikaiskatsastuksessa

    BMW i4 ajoakussa lommo! Vai onko?

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    En tiedä, että onko näissä sähkövehkeissä sama, että mitä on esim NBT/NBT evon kanssa. Jos auto saksankielinen niin ei puhu navi suomea vaikka kielen vaihtaa. Vanhoissa autoissa saa puhumaan suomea kun vaihtaa varusteluettelon kielen suomeksi ja poistaa saksankielen+koodaukset päälle. Varusteluettelon muokkaus/koodaus ei pelkästään riiitä vaan headunit pitää päivittää uudella softalla uuden varustekoodin mukaiseksi. Eli ei puhu suomea pelkällä FA muutoksella vaan sen jälkeen uudet softat, mikä toi suomen kielen ainakin vanhoissa headuniteissa. Eri datat taitaa mennä sisään S8A9(suomen kieli) vs. S851(saksan kieli). Toivottavasti i4:ssä sama homma toimii.

    Leave a comment:


  • Exvag
    replied
    Originally posted by Juize View Post

    Onko Saksta käytettynä tuotu auto? Itsellä käytettynä tuotu iX ja sama vastaus merkkarilta ja Connected Dirve suomelta, navin puheopastusta ei saa puhumaan suomea vaikka kieliasetuksena suomi, koska tuonti auto. Pitäis ilmeisesti olla ensirekisteröity pohjoismaihin että opastus taipuisi suomeksi. Näin iX osalta, liekkö sama i4
    No tuo selittää asian. Kyseessä on siis Saksasta tuotu auto. Kiitos tiedosta!

    Leave a comment:


  • PAT_74
    replied
    Originally posted by PAT_74 View Post
    Lataan lähes pelkästään kotona AC latauksella, joten DC latauksista on todella vähän kokemuksia. Nyt kesälomareissulla on tullut latailtua pikalatureilla ja olen päässyt parhaimmillaankin vain n. 130kW hetkelliseen lataustehoon, vaikka laturille on ajettu navilla ja lataus on aloitettu alle 10% varauksesta. Ja Ionityn latureilla, eli latausaseman ei pitäisi olla pullonkaulana. Autona i4 M50.

    Katselin sovelluksesta, että viime talvena olin päässyt n. 150kW huippuihin. Mutta kesällähän tuon pitäisi olla vielä nopeampaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia / vinkkejä?
    Ionityn latureilla on ilmeisesti ollut viime aikoina ongelmia i4 lataustehon kanssa, ainakin osalla latureista. Loppureissulla latailin ABC:lla 150kW latureilla, joista auto latasi parhaimmillaan 158kW teholla. Ei valitettavasti sattunut sopivasti matkan varrelle tehokkaampia latureita. Eli vika taisi olla Ionityn puolella. Pitää kokeilla vielä jonkin muun firman >200kW laturilla, ettei jää vaivaamaan…

    Leave a comment:


  • Hobbes
    replied
    Edellisiin lataus postauksiin oma kokemus juhannukselta, jolloin oli suht vilpoisaa. Kulutus pääsi yllättämään täyden auton takia enkä päässytkään mökkireissulta kotiin asti ja piti ladata matkalla. Ilman mitään esilämmityksiä auto kiinni Rechargen asemaan ja lataus lähti heti 195 kW nopeudella rangen ollessa 4% ja ulkona muistaakseni n. 15 astetta. 5 minuuttia riitti ja sain 15kW eli laskennallinen latausteho oli 180kW.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Hobbes View Post

    Mitkäs sulla on ne kulutuslukemat? Ja katsotko äpistä vai onko tarkempaa seurantaa? Itellä on edessä on 255/35 R20 ja takana 285/30 R20 ja kulutus on ollut huhti-kesäkuu 24,6 kW. Vertailuna tammi-maaliskuu 22,6 kW 18 tuuman kitkarenkailla.
    Aplikaation mukaan huhti 19,9kWh, touko 21.3kWh, kesä 18,1 kWh ja heinä 18,6 kWh.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by PAT_74 View Post
    Eikös tuo esilämmitys tapahdu automaattisesti tarpeen mukaan, jos navissa on valinnut kohteeksi latausaseman? En ole päässyt tuon 130kW yli vaikka olen päästellyt näillä helteillä laturille navin kanssa pidemmänkin ajorupeaman päätteeksi.
    Merkillistä. Kyllähän se esilämmitys tapahtuu juuri noin kuin kirjoitit. Kylmällä kelillä esilämmitys tietysti vie jonkin aikaa, mutta nyt kun on ollut näin lämpimiä kelejä, niin kovin pitkään ei pitäisi mennä, jos autolla on vielä ajettu ennen navin päälle kytkemistä.

    Oma autoni ottaa kuumalla kelillä todella hyvin virtaa suurteholaturista, alussa jopa 208 kW:n lukemia on tullut näyttöön hetkeksi, kun kokeilin latausta SoC:n ollessa noin 7 %.

    Leave a comment:


  • PAT_74
    replied
    Eikös tuo esilämmitys tapahdu automaattisesti tarpeen mukaan, jos navissa on valinnut kohteeksi latausaseman? En ole päässyt tuon 130kW yli vaikka olen päästellyt näillä helteillä laturille navin kanssa pidemmänkin ajorupeaman päätteeksi.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by PAT_74 View Post
    Lataan lähes pelkästään kotona AC latauksella, joten DC latauksista on todella vähän kokemuksia. Nyt kesälomareissulla on tullut latailtua pikalatureilla ja olen päässyt parhaimmillaankin vain n. 130kW hetkelliseen lataustehoon, vaikka laturille on ajettu navilla ja lataus on aloitettu alle 10% varauksesta. Ja Ionityn latureilla, eli latausaseman ei pitäisi olla pullonkaulana. Autona i4 M50.

    Katselin sovelluksesta, että viime talvena olin päässyt n. 150kW huippuihin. Mutta kesällähän tuon pitäisi olla vielä nopeampaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia / vinkkejä?
    Lämpötila pitää myös huomioida. Akun optimilämpötila vaatii lisälämmitystä Suomen kesässäkin. Toki jos auto on ollut hellelukemissa vuorokausia putkeen niin ei pitäisi olla siitä kiinni. Mutta jos olet vaikka ajanut viileästä parkkihallista suoraan laturille lämmittämättä akkua niin liian kylmä se on.

    Leave a comment:


  • PAT_74
    replied
    Lataan lähes pelkästään kotona AC latauksella, joten DC latauksista on todella vähän kokemuksia. Nyt kesälomareissulla on tullut latailtua pikalatureilla ja olen päässyt parhaimmillaankin vain n. 130kW hetkelliseen lataustehoon, vaikka laturille on ajettu navilla ja lataus on aloitettu alle 10% varauksesta. Ja Ionityn latureilla, eli latausaseman ei pitäisi olla pullonkaulana. Autona i4 M50.

    Katselin sovelluksesta, että viime talvena olin päässyt n. 150kW huippuihin. Mutta kesällähän tuon pitäisi olla vielä nopeampaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia / vinkkejä?

    Leave a comment:


  • Hobbes
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post

    Näin sen pitäisi mennä ja itsekin pelkäsin isoa kulutuksen nousua kun talvirenkaat 245/50 19" vaihtui 245/45 275/35 20" kesäisiin mutta nyt näyttää siltä että muutosta ei juurikaan ole.
    Mitkäs sulla on ne kulutuslukemat? Ja katsotko äpistä vai onko tarkempaa seurantaa? Itellä on edessä on 255/35 R20 ja takana 285/30 R20 ja kulutus on ollut huhti-kesäkuu 24,6 kW. Vertailuna tammi-maaliskuu 22,6 kW 18 tuuman kitkarenkailla.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post

    Näin sen pitäisi mennä ja itsekin pelkäsin isoa kulutuksen nousua kun talvirenkaat 245/50 19" vaihtui 245/45 275/35 20" kesäisiin mutta nyt näyttää siltä että muutosta ei juurikaan ole.
    Varmaan lämpimät kelit osaltaan kompensoivat tätä, kun energiaa ei mene sisätilojen lämmitykseen.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by JPM50 View Post

    Range lyhenee, kun renkaat kasvavat. Mielestäni hyvä kompromissi rangen ja ulkonäön suhteen ovat on 19" vanteet (245-40 renkaat edessä ja 255-40 renkaat takana).
    Näin sen pitäisi mennä ja itsekin pelkäsin isoa kulutuksen nousua kun talvirenkaat 245/50 19" vaihtui 245/45 275/35 20" kesäisiin mutta nyt näyttää siltä että muutosta ei juurikaan ole.

    Leave a comment:

Working...
X