Diesel on mun valinta. En välitä yhtään tankkaamisesta, vaikka vero onkin noissa kaiketi vajaat puolet dieselin verosta. Tulkitsin että 3.0 d (M57-TUD30) on ihan kelvollinen kone, mutta 5-vaihteinen automaatti (GM 5L40E) ei ole välttämättä kestävyydeltään paras, mutta menettelee normiajossa. Tuota automaattia on kuitenkin käsittääkseni X5, Z3, E46 ja E39 mallissa sekä monissa jenkeissä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ainoat harmitukset:
- pyyhkijämekanismi väljä, pitää ääntä
- puhallin kitisee satunnaisesti (taitaa olla kylmällä ja pienellä puhallinnopeudella)
- radio kuuluu huonohkosti ja rds ei vaihda saman kanavan eri taajuudelle automaattisesti
- ikkunat vetivät varsinkin kosteammilla syyskeleillä huuruun auto-asennossa. Raitisilmasuodattimen vaihdon, kosteudenpoistajapussin ja kuivempien kelien johdosta tilanne parantunut.
- kuskin puoleinen peili ei taitu koria vasten (oli tiedossa jo ostettaessa)
Lisäksi sporttiratti olisi parempi tuon ohutkehäisen, isohkon kolmipuolaisen tilalle. Comfort-jakkarat ovat laadukkaat, mutta näistä vanhoista puuttuu reisituen jatkopala ja niskatuesta se säädettävä pussi.
Vähävikainen on ollut ajettuna kolmessa vuodessa 250 000 - 320 000 km. Etupyörän laakeri meni viime kesänä ja startti kuoli tänä talvena. Akku on vaihdettu ja jarruremppa tehty. Imusarjan läpät poistatin ostettuani auton ja öljyt vaihdeltiin automaatti- ja jakolaatikkoon. Moottoriöljyjä olen vaihdellut 15 tkm välein.
Liukkailla ja lumikeleillä menee kuin juna ja tehoakin 3.0d:ssa (m57n2?) on ihan riittävästi. Tyytyväinen täytyy olla, vaikka fiilis kuskinpukilla onkin vähän kuin 90-luvulla.
EDIT: eiku jaa, takaluukun mikrokytkin vaihdettiin, ei kontti auennut enää kuin avaimesta, tämäkin vika oli enemmän ja vähemmän päällä ostettaessa.Last edited by Torsti19; 10-03-2020, 15:16.
Comment
-
-
Itsellä ollut 3,5 vuotta ( 228-330tkm) 2005 mallinen 2.0d manuaaliaskilla.
Kokonaisuutena paras auto mikä minulla on ollut. Bemariksi hyvä ajettava, jämäkkä ja hiljainen maantiellä. Epäilen, että autoni on lastutettu, kun se on sen verran pirteä kaksilitraiseksi, mutta itse en ole lastuttanut. Kulutus maantiellä hyvinkin kohtuullinen pikkasen reilu 6l/100km. Kaupungissakaan ei mahdottomia syö, mutta painava auto soveltuu huonosti hieman kankean manuaalivaihteiston pariksi pyöritysajossa. Vaihdetta saa vaihtaa koko ajan.
Omasta mielestä ollut vähävikainen, mutta ollut hyvällä pidolla ennen minunkin omistusta, joten se selittänee osan.
Reilun sadan tonnin aikana vaihdettu
- Takajouset ( Lesjöforsin HD jouset niin ei enää katkea päistä ja eivät ole kuitenkaan sietämättömän kovat, vaikkakin toki vakiota jämäkämmät)
- Vesipumppu ja termostaatit sekä laturin hihna ja yksi ohjainrulla vaihdettu varmuuden vuoksi
- Vasen moottorin kumityyny
- Etuvalopolttimoita (H7) läjä
- Lämmityslaitteen sähkövastus
- Kiertovesipumppu vaihdettu yhdesti käytettyyn ja on uudestaan rikki tällä hetkellä ( ei kyllä juurikaan huomaa ajossa)
- Kaksoismassa ja kytkin vaihdettu 250tkm kohdalla. Uusikin kaksoismassa on jo selkeästi hieman kulunut. Mielestäni pois vaihtamanikaan ei mahtanut olla enää alkuperäinen. Vaikuttaa vähän heikolta systeemiltä.
- Reaktiotangot vaihdettu eteen pehmeiden sisäpään kumihelojen vuoksi
- Kallistuksenvakaajan runkokumit vaihdettu eteen kun vakaaja kolisi. Alkanut taas kolista oikealta( vakaaja kulunut ohuemmaksi)
- Koiranluu vaihdettu vasemmalle eteen.
- Pitkittäistukivarsien etupäiden kumihelat vaihdettu taka-akselille
- Jakolaatikon öljyt piti vaihtaa 3-4 kertaa, että neliveto alkoi pelata pehmeästi.
- Muutamaan kertaan on sytytellyt vikavaloja ja testeri kertoo oikean etupyörän ABS-sensorin perusvälyksen olleen liian suuri... En ole korjannut kun vika on harvinainen
- Vaihdoiin hehkun releen, mutta testeri valittaa edelleen hehkujen kunnosta. Hehkuttaa kuitenkin, joten mikä lie mielenhäiriö
- CD-soitin meni rikki, joten vaihdoin tarvikeradion sen tilalle. Samalla sai Handsfreen ja bluetooth audion jne.
- Sama perusominaisuus kuin E46:ssa eli vedet valuu ovipahvin välistä lattialle, jos ei itse liimaa sikaliimalla ovipahvin takana olevia solumuoveja takaisin kiinni.
Muuten ei tule ihmeitä mieleen ainakaan nytten. Auto näyttää vastustavan hyvin ruostetta ja öljyjä olen vaihtanut 15tkm välein sekä ilmansuodatin, raikkari ja polttoainesuodatin kerran vuoteen yms. pientä hipistelyäLast edited by ockelbo4500; 11-03-2020, 20:57.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Toi hehkurele boxin virtajohto vois olla syyllinensigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
No ni. Lankesin ostamaan X3 -07 3,0 d aut. Mielestäni sain huippuyksilön kunnoltaan. Korissa ei virheitä. Jotain pientä tekemistä on, kuten mm. öljyvuotoa koneen takana oikealla, perän sivustefa vuotaa ja penkinlämmittimen lämpöanturi rikki. Voimaa on vähän turhankin paljon. Varusteita ei ole kovin paljoa kun on suomiauto. Olikos asiantuntijoila vinkkejä ao. juttuihin:
• Löydänkö varustelistausta jostain tähän?
• Ohjaus on parkkipaikalla hieman raskas, ilmeisesti ei ole servotronicia, voiko säätää kevyemmäksi?
• Onko kukaan vaihtanut penkinlämmittimen lämpöanturia? Ei taida saada erikseen:think
• Mietin 10,25” androidia, tekeeköhän niillä mitään järkevää? Aux-input näyttää olevan autossa. Garminin navin jos saisi integroitua tuohon näyttöön, niin olis helppo seurata pönttötutkia ja matkaa.
Comment
-
-
Varustelista pitäisi löytyä esim. tällä https://www.mdecoder.com/ kun syötät valmistenumeron lopun tuohon.
Servotronicin näkee toki varustelistasta. Jos on ja ohjaus raskas niin sitten se ei toimi. Itsellä joskus oireili hieman ja öljyjen vaihdolla parani mielestäni. Yhdellä tutulla tosin E39:stä paloi jokin ohjainboksin konkka tms. ja sitten servotronicci lakkasi toimimasta eli ohjaus oli paikoituksessa aina raskas.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Pitkästä aikaa täällä ja myöhässä sisään...
Oma 3.0sd lci 07
Ostohetkellä 03/2014 128tkm nyt 377tkm
Ainoat ”käskystä” vaihdetut osat koko omistushistorian aikana; katkenneet takajouset. Tyyppivika, kuten todettua. Ja jäykemmät laitoin. Alustan pitää tuntua perseessä. Toinen auto on perhekäyttöön...
Omaksi ja ”naapureiden” iloksi vaihdettua/tehtyä;
Alusta/voimansiirto
- etutolpat ja ”ne takajouset” jäykemmät
- powerflexit vakaajiin
- käytetty jakolaatikko ruotsista (toinen varalla, heikoin lenkki voimansiirrossa jos tehoa hakee)
- käytetty perä liettuasta (autovera, suosittelen)
- rättinivel kerran ja turhaan
- zf6hp vahvistus, konehuolto s, maaninka (sietää yli 1kN)
Moottori:
- ohjelmointi heti ostohetkellä 2014
- dpf tyhjäys
- läpät pois
Sittemmin;
- iso alum.cooleri (460*300*75)
- mittatilaus ahtimet
- r90 pumppu
- kaikki suuttimet vaihdettu
- downpipe rm motors
- egr delete kit
- perusmoottorin M57N2, ei avattu. Ei syö öljyä, eikä muitakaan nesteitä, ainoastaan kanssa-autoilijoiden (M3, M5, S - RS 3,4,5,6 ja 7, sekä erikoon MB AMG:t, Porschet ja mitänäitänyton) hermoja!
Kori:
- kesävanteet 20” alum (muuttuu 18, 19 tai 20” peltivanteiksi, kun nuo alum painaa niin paljon)
- ylimaalattu talvella 2020
- ”ei koskaan käytetty” takalasinpyyhin tyveä myöten poistettu
- irrotettava vetokoukku kalojen, kärryjen ja muiden vetämiseen, sekä oivana pusupuskurina toimimista varten
Teho;
- kesällä hymyilyttää, mutta talvella kieli kuivaa keskelle suuta ja häiritsee ajamista.
- tarpeetonta, mutta... (varttimaili syksyllä 2019: 12,83sek/172kmh)
Muut varusteet; Navi, Hud, ilmajouset, jne.
- niin mitkä?!?!
Kustannukset;
- tsabout toisen samanlaisen kipon verran, tai vähän sen yli tai alle
- jos saisin lantin jokaisesta esitetystä sormesta tai väläytetystä pitkästä, kääntyisi tulon puolelle
Kannattiko / kannattaako hankkia?
- Kyllä!
Ot: ainoa auto, mikä edes jollain tasolla kompensoisi nykyistä (jos merkissä pysytään), on Bmw X3 M competition! Ootappa kun katson? Ei nyt just satu olemaan, elleivät ilmaiseksi tarjoa.Last edited by RistiKolmonen; 23-03-2020, 00:22.
Comment
-
-
Originally posted by Munanjatke View PostPaljon on eturenkaan napamutterin kireys?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Vikakoodien suomennosta
Tervehdys,
Potilaana -08 2.0d n47. Seuraavat vikakoodit sain kun luin ja tarvitsen apuja mitä tässä pitäisi alkaa korjailemaan. Auto toimii eikä moottorin vikavalo pala
4C2E DDE control unit internal
4C29 DDE control unit internal
4C2F DDE control unit internal
4329 Fuel filter heating, activation
4A54 Glow plug, cylinder 2, activation HEHKU?
4BDA Fuel presupply-pressure control
4D03 Exthaust backpressure sensor
4C5E Particulate filter systemE83 X3-08
Ex. E36 320i Touring-96, E36 323i-95, E46 325xi-01
Comment
-
Comment