Originally posted by JHo
View Post
Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
nimenomaan. kun ei se mirkun peittokaan ole kunnon automaalin veroista. En näe edes isoa hintasäästöä miranolilla maalaamisessa.
-
Kannattaako tuohon nyt mitään 2k pohjamaaleja alle laittaa jos meinaa miranoolin vetää päälle. Ennemmin sitte vetää päällekkin jotain oikeaa maalia..
Leave a comment:
-
Happoväri kiehahtaa herkästi, mutta Miranol taas toisaalta muiden alkydivärien kanssa ei ole niin tarkka pohjistaan. Muistan -90-luvulla maalanneeni Miranolilla autoja ja alle olin suihkuttanut "vaan jotain" 1K-pohjamaalia.Originally posted by Tomba87 View PostVoiko 1k happopohjan päälle vetää suoraan pintavärin (miranol ruiskulla) vai pitääkö väliin laittaa 2k pohjamaali? Auton pohjan osittainen maalaus joten pinnalla ei niin väliä kunhan ei nyt kiehuisi tai tekisi muitakaan ihme temppuja.
Vedä silti varman päälle 2K-hiontaväriä ohennettuna pohjamaaliksi satsit, happo peittoon ja Miranolit perään, niin ei tule taatusti ongelmia.
Leave a comment:
-
Vetäisin itse 2-k epoksin siihen väliin.Originally posted by Tomba87 View PostVoiko 1k happopohjan päälle vetää suoraan pintavärin (miranol ruiskulla) vai pitääkö väliin laittaa 2k pohjamaali? Auton pohjan osittainen maalaus joten pinnalla ei niin väliä kunhan ei nyt kiehuisi tai tekisi muitakaan ihme temppuja.
Leave a comment:
-
Voiko 1k happopohjan päälle vetää suoraan pintavärin (miranol ruiskulla) vai pitääkö väliin laittaa 2k pohjamaali? Auton pohjan osittainen maalaus joten pinnalla ei niin väliä kunhan ei nyt kiehuisi tai tekisi muitakaan ihme temppuja.
Leave a comment:
-
Eli tarkoitus olisi kuiduttaa zetaan ducktail ja maalauttaa koko auto yli. Eli onko täällä tiedossa mitä kittejä ja hiontavärejä voin käyttää ettei tule lopullisen maalin kanssa ongelmia? Vai menenkö maalarin juttusille kysymään asiaa? :think
Leave a comment:
-
120 kuivahionta riittää ennen filleriä. Ja joku 500-600 kuivana ennen pintaa tai 800 märkähiontana. Kannattaa ostaa semmosia verkkomallisia hiontaluiskoja tohon 500 kuivahiontaan. Ja jonkinsortin hiontatuki niille. Saa tehtyä melko vauhilla valmista jälkeä.Originally posted by grab_ View Postkysytääs taas typeriä, eli tollanen autonraato rojektina, johon vedetty jos jotakin maalia, nyt päällä mattamusta ilmeisesti kilikoli jonka alla telalla vedetty keltanen, no nämä tietty hiodaan mitä jaksetaan, sit ostin siihen pohjamaaliksi trotonin filleriä, mutta millä karkeudella kannattaa hionta tehdä ennen tätä? päälle tulee sitten mipan akryyli ja sekin mietityttää millä karkeudella tuo hinkka kannattas hioda ennen pintaa? mitään näyttelytasoa ei olla tekemässä, eikä siihen riitä osamminen eikä tilatkaan, joten ihan viimesiä hifistelyjä ei olla tekemässä..
Tämä esim. tehtiin ko. taktiikalla ja samoilla tököteillä.
Leave a comment:
-
kysytääs taas typeriä, eli tollanen autonraato rojektina, johon vedetty jos jotakin maalia, nyt päällä mattamusta ilmeisesti kilikoli jonka alla telalla vedetty keltanen, no nämä tietty hiodaan mitä jaksetaan, sit ostin siihen pohjamaaliksi trotonin filleriä, mutta millä karkeudella kannattaa hionta tehdä ennen tätä? päälle tulee sitten mipan akryyli ja sekin mietityttää millä karkeudella tuo hinkka kannattas hioda ennen pintaa? mitään näyttelytasoa ei olla tekemässä, eikä siihen riitä osamminen eikä tilatkaan, joten ihan viimesiä hifistelyjä ei olla tekemässä..
Leave a comment:
-
Jos on kompura edes jonkinlainen ja pikkuruisku niin vetäisin sillä. Saa tarkemmin ja paksummin. Jos taas ei niin sitten kilikali 2-k:na
Leave a comment:
-
Juu noilla saa ihan yhtä kestävän pinnan mitä oikeilla 2k ruiskumaaleilla. Mut tosiaan hintaa on sen verran etttä vain pikku paikkojen korjailu on järkevää.
Leave a comment:
-
Tekeekös näillä 2K-spräykannuilla mitään? Esim. http://www.motormarket.fi/2k-epoksi-...31667-918.html
Kuvitellaan tilannetta jossa halutaan jotain pienehköä korjailla ilman paineilmaa mutta ei haluta tehdä heti uusiksi kuten marketin kilikaleilla.
Leave a comment:
-
Kuten edellä mainittiinkin, lähtee rasvanpoistovaiheessa ennen hinkkaväriä helposti loput jäämät pois. Jos vähän johonkin kohtiin on kittiin imenyt enemmän, ei aiheuta yleensä mitään reaktioita vielä hiontavärivaiheessa.Originally posted by pablo View PostMuotojen hakua kittaamalla menossa. Meneekö metsään jos suihkauttaa paukkumustaa tässä vaiheessa, kun päälle tulee kuitenkin 2k hiomaväri ennen maalia ja sitä paukkumaaliakin todnäk joutuu hiomaan pois.
-Anssi
Leave a comment:
-
Pyyhkäsee tinnerirätillä lopuksi pois ennen hinkkaväriä.Originally posted by pablo View PostMuotojen hakua kittaamalla menossa. Meneekö metsään jos suihkauttaa paukkumustaa tässä vaiheessa, kun päälle tulee kuitenkin 2k hiomaväri ennen maalia ja sitä paukkumaaliakin todnäk joutuu hiomaan pois.
-Anssi
Leave a comment:
Leave a comment: