Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gedd
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 479
    • Tampere

    Originally posted by aae30 View Post
    Kiertopalkintopatenttien ja vastaavien ainesosa nr.1 toi Sika
    Ollut varmaan huikea säästö tekijälleen sikatuubin ja tiivisteen erotuksella ostanut kenties vielä 24tlk olutta tai n.15l bensaa:think

    Voi olla että kysynyt jo aiemminkin, mutta oliko täällä kokemusta kenelläkään tästä:

    Tietäis jättää hyllyyn koristeeks, ja säästyä vesi-ilmausleikeiltä, jos joku jo todennu huonoks.
    Yhden letkun talvella räjäytin n10min polkemisella sisäkennon säädön ollessa kolmella sinisellä pallolla.
    Muuta syytä en tapahtumalle keksinyt kuin että vähä turhan kovaa rääkkiä saa vakio termarin lämmöillä,
    koska sama letku hieman lyhyempänä yhä paikoillaan ilman ongelmia, mutta sisäkennon säätö aina 3punaista...
    Kova yritys unohtaa test nr07, vaikka kesä ja lämpimät ilmat jo nurkilla.
    Itse varmasti selviäisin kesän ilman ongelmia autolla tuollaisenaan,
    mutta muija ja muut kuskit tuskin muistaa/jaksaa lämpöi seurata:think
    Joo, toimii kun junan vessa. Lämmöt 85-90 viileämmillä keleillä ja kuumilla keleillä toki nousee ruuhkassa samoihin kun alkuperäsellä kun flekti ei ota yhtään aiemmin kiinni tuolla.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Gedd View Post
      Joo, toimii kun junan vessa. Lämmöt 85-90 viileämmillä keleillä ja kuumilla keleillä toki nousee ruuhkassa samoihin kun alkuperäsellä kun flekti ei ota yhtään aiemmin kiinni tuolla.
      Eikös noissa pienemmissä koneissa olisi matalammalta tarraavaa viskoa?
      Sellaisella voisi saada ruuhkassa lämpöjä laskettua.

      Comment

      • Gedd
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 479
        • Tampere

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Eikös noissa pienemmissä koneissa olisi matalammalta tarraavaa viskoa?
        Sellaisella voisi saada ruuhkassa lämpöjä laskettua.
        Juu, jos sopii paikalleen. Siiven puolelta istuu kyllä mutta täsmääkö vesipumpun päästä? Ihan hyvä idea

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2694
          • .fi

          Mites muilla m62 roughness arvot inpalla katsottuna?
          Screeni otettu muistaakseni suht lämpöisestä koneesta tyhjäkäynnillä(500rpm).

          Ja onko toi arvo mikään mittari sille, että kannattaako enää edes tulppia vaihtaa moottorin loppuun polkemisen sijaan?
          Attached Files
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by aae30 View Post
            Mites muilla m62 roughness arvot inpalla katsottuna?
            Screeni otettu muistaakseni suht lämpöisestä koneesta tyhjäkäynnillä(500rpm).

            Ja onko toi arvo mikään mittari sille, että kannattaako enää edes tulppia vaihtaa moottorin loppuun polkemisen sijaan?
            En nyt menisi sanomaan että tuossa mitään oikeaa vikaa vielä olisi.

            Comment

            • Gedd
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 479
              • Tampere

              Originally posted by aae30 View Post
              Mites muilla m62 roughness arvot inpalla katsottuna?
              Screeni otettu muistaakseni suht lämpöisestä koneesta tyhjäkäynnillä(500rpm).

              Ja onko toi arvo mikään mittari sille, että kannattaako enää edes tulppia vaihtaa moottorin loppuun polkemisen sijaan?

              Aika samoissa mennään. Heti kun kaasua hipasee niin putoaa 0.

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                Originally posted by mrrk View Post
                Mielestäni Mobilin laatu muuttui noin 10 ? vuotta sitten, omakohtaisia kokemuksia on koneen osalta kyseinen pieni ääni kylmänä sekä todella pelottava meteli nostajista kun oli ajanut radalla pari kierrosta lappu lattiassa. Korjaantui öljymerkkiä vaihtamalla.

                Laatikossa alkoi Mobililla syncrot takeltelemaan. öljyillä ajettu noin 5 tkm.Merkin vaihto ja pari kilometriä niin jo huomasi eron parempaan.

                Lukkoperä alkoi ulisemaan ja nappasi välillä kiinni ja välillä vain toinen puoli piti, piti talven aikana remontoida mutta ei ehtinyt niin kokeilin eri öljymerkkiä ja kas kumma toimi normaalisti eikä ulissut. Kesän ajetut öljyt oli että ei oikein voi vanhoiksi sanoa

                Omiin laitteisiin ei tule Mobilia enää mihinkään.

                Kuparitahna toimii pakosarjan muttereissa
                Itsellä hyvin samanlaisia kokemuksia Mobilin öljyistä.

                En laita edes ruohonleikkuriin.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • jakeluvesimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2010
                  • 2726
                  • On the road @ Laplandia

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  En nyt menisi sanomaan että tuossa mitään oikeaa vikaa vielä olisi.
                  Mikäs noita roughneseja yleensä aiheuttaa..? Etenkin jos tulpatkin ois juuri uusittu:think

                  Comment

                  • Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

                    Originally posted by jakeluvesimies View Post
                    Mikäs noita roughneseja yleensä aiheuttaa..? Etenkin jos tulpatkin ois juuri uusittu:think
                    Lambdat, nokka/kampianturit, jakopää, vanos

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 957
                      • Salo

                      Originally posted by Gedd View Post
                      Lambdat, nokka/kampianturit, jakopää, vanos
                      Minullakin oli 2 kahdessa sylinterissä (5 ja 7) muista poikkeava arvo. Lisäsin pariin tankilliseen suuttimenpuhdistus-ainetta, palasivat ruotuun muiden kanssa :think
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • Gedd
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 479
                        • Tampere

                        Originally posted by kalevik View Post
                        Minullakin oli 2 kahdessa sylinterissä (5 ja 7) muista poikkeava arvo. Lisäsin pariin tankilliseen suuttimenpuhdistus-ainetta, palasivat ruotuun muiden kanssa :think
                        Juu, ja ehdottomasti redlinen kamaa. Nuo STP yms. eivät auttaneet esim. hapettuneeseen bensatankin poijuun mitään mutta redlinellä alkoi skulata

                        Comment

                        • Carbonfiber
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 5226
                          • Hki 43

                          Oliko niin, ettei M62 enää löysty nuo öljypumpun pultit?
                          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                          Z3 Roadster 2.8 '98
                          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5257
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Carbonfiber View Post
                            Oliko niin, ettei M62 enää löysty nuo öljypumpun pultit?

                            No pumppu on ihan sama ni eiköhän se löysty.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • asoh
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 289
                              • mikkeli

                              Originally posted by Carbonfiber View Post
                              Oliko niin, ettei M62 enää löysty nuo öljypumpun pultit?
                              Itse talvella käytin öljypohjan irti ihan mielenkiinnosta. Mitään irti olevaa ei löytynyt mutta järin tiukalla ei mikään myöskään ollut. Itse käytin öljypumpun pultit auki ja kierrelukitteella takas kiinni. Kone m62b35 ja mittarissa oli n. 205t
                              Nykyinen.
                              e39 535i V8

                              ex.
                              e36 320i

                              http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

                              Comment

                              • mrrk
                                BTCF Member
                                • Sep 2007
                                • 515
                                • Satakunta.

                                M60 ja M62 öljypumput on tehty eri materiaaleista vaikka muoto on sama.

                                Kokemuksen mukaan mitä noita on tullut pyöriteltyä niin M62 pultit pysyy paikoillaan mutta on silti löysässä.

                                Painottaisin sihdin avaamisen tärkeyttä koska siellä ne yllätykset tuntuu olevan piilossa.

                                Juuri laitoin takaisin paikoilleen 260 tkm ajetun pumpun ja paras minkä olen käytetyissä nähnyt. Eli on ollut sopiva öljynvaihtoväli. Silti sihdistä löytyi ylimääräistä materiaalia

                                Edelliseen sikeflex postaukseen viitaten voi varmaan laittaa myös että ei ehkä kannata runkopulttilla kiristää öljypumpun ketjua...
                                Siellä on kuusiokololle paikka ja ohjeet löytyy 5 minuutissa
                                Last edited by mrrk; 19-06-2015, 10:05.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎