Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Autobahnboy
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 400
    • Espoo

    Originally posted by JaPa_87 View Post
    Osaako joku kertoa johtuuko arvot viallisesta lambdasta ja mistä muualta vikaa kannattaisi etsiä?
    Viallinen lambda, jos et jaksa käyttää vikakoodien luvussa niin sitten osta suoraan vaikka uusi mallia bosch (muista nollata vikamuisti. Tarkasta myös sytytystulpat ja tutki imuvuodot. Noilla pitäs mennä läpi.

    Comment

    • TeeDee
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 497
      • Rovaniemi

      Hylätty tuli. e34 525i vm 1990 M50B25

      Tyhjäkäynnillä:

      CO%: 0
      CO²: 14,8
      HC ppm: 3
      O²: 1,3

      Kierroksilla

      CO%: 0
      CO²:14,3
      HC ppm: 2
      O²:1,5
      Lambda: 1,08

      Mistähän sitä alkais vikaa etsimään?
      Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

      Comment

      • K.S.
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 649
        • Espoo

        Originally posted by TeeDee View Post
        Hylätty tuli. e34 525i vm 1990 M50B25

        Tyhjäkäynnillä:

        CO%: 0
        CO²: 14,8
        HC ppm: 3
        O²: 1,3

        Kierroksilla

        CO%: 0
        CO²:14,3
        HC ppm: 2
        O²:1,5
        Lambda: 1,08

        Mistähän sitä alkais vikaa etsimään?
        putki vuotaa...

        Comment

        • Rusina
          Newbiemmer
          • Jun 2006
          • 15

          Katit hajalla... taas e39 540

          Terve!

          Vuosi sitten heinäkuussa vaihdettiin Magnaflowin katit alle, kun auto ei katsastuksessa läpäissyt pakokaasutestiä. Molemmat katalysaattorit oli silloin ihan tyhjät. Viime viikolla alkoi sitten auton alta kuulumaan ikävää kolinaa ja selvisi, että molemmat katit on taas paskana. Molemmista sisukalut on irti. Tiesin kyllä, että eivät ne vuosikausia kestä, mutta en olisi uskonut, että jo vuoden kuluttua ovat hajalla.

          Alkuperäisiinkään en viitsisi investoida.
          Onko kellään suositella toista edullisempaa merkkiä?

          Kauan Magnat ovat muilla kestäneet?

          Comment

          • Radon
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 463
            • Suomi-Finland

            Originally posted by Rusina View Post
            Terve!

            Vuosi sitten heinäkuussa vaihdettiin Magnaflowin katit alle, kun auto ei katsastuksessa läpäissyt pakokaasutestiä. Molemmat katalysaattorit oli silloin ihan tyhjät. Viime viikolla alkoi sitten auton alta kuulumaan ikävää kolinaa ja selvisi, että molemmat katit on taas paskana. Molemmista sisukalut on irti. Tiesin kyllä, että eivät ne vuosikausia kestä, mutta en olisi uskonut, että jo vuoden kuluttua ovat hajalla.

            Alkuperäisiinkään en viitsisi investoida.
            Onko kellään suositella toista edullisempaa merkkiä?

            Kauan Magnat ovat muilla kestäneet?
            Kattien palaminen on vaan seuraus ei syy, vika on siis muualla.

            Comment

            • Rusina
              Newbiemmer
              • Jun 2006
              • 15

              Sitä vähän pelkäsinkin. Auto tomii kuitenkin ihan normaalisti.
              Missä voisi olla vika??

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                Kokeile metallikennoista kattia, kestävät keraamisia paljon paremmin. http://www.ht-tune.com/apps/keraily/....aspx?o=14&t=2
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Bouma
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 3108
                  • Tampere

                  Joo kerrotaan oma tarina tänne. Eli HC ja CO oli viime viikolla hieman korkealla. HC oli joutokäynnillä ja kierroksilla yli 200 ja CO olisi joutokäynnillä mennyt läpi mut kierroksilla oli 1,3x. No vaihdettiin lambda ja katsottiin uudestaan, ei vaikutusta. Sitten vasta välähti, imuputki ilmamäärämittarilta imusarjaan oli rikki. No se vaihtoon ja päästöt katsottiin sillain pikaisesti ja hyvältä näytti. Ei muutakun konttorille ja päästölapuissa oli jotain häikkää koska CO2 oli niin pieni lukema(jotain 7,64) ja katsuri sano et sen pitää olla enemmän ja katsottiin uudestaan päästöt. No nyt ne näytti näin:

                  Joutokäynnillä HC 150 ja CO 0,06
                  Yli 2000rpm HC 113 ja CO 0,68

                  Outoo No hylky tuli ja lähdin motarille ottaa vähän lämpöö kateille ja menin läheiseen huoltoon missä usein käytän autoani ja kappas vaan nyt oli sitten kaikki arvot kohdillaan. No nyt sain sellasen lapun missä kaikki arvot on niinku pitää. Sellanen tarina eilen. Hauska juttu ku tuli hylky myös etulevyistä, oli 1,5mm liian kapeat Oli ilmesesti kateellinen katsuri
                  Last edited by Bouma; 16-07-2008, 12:05.
                  MB CLS-12 350CGI AMG

                  MYSTINEN.FI

                  Comment

                  • Valtsude
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2007
                    • 739
                    • Jyväskylä

                    Hmm... Hylätty tuli, autona E30 316i.

                    Hc 762 ja O2 5,40. Muut sallittujen rajoissa.

                    Mistähän siis vikaa alkaisi etsimään? Putkessa on ihan todella pieni vuotokohta yhdessä saumassa, hönkii todella vähän ilmaa siitä. Tuntuisi uskomattomalta jos niin pienestä nostaisi arvoja. Kaikki letkutkin tuntuisivat olevan ehjiä konehuoneessa, mutta auto vähän aaltoilee käynnistettäessä. Katsastusmies sanoi auton käyvän ehkä hieman laihalla.

                    Onko jotain masinolikikkaa yms, jolla auton saisi vain leimasta läpi, kiire kun sillä tahtoo vähän olla? Oikean vian korjaamiseen kerkeäisi panostaa hieman myöhemmin... :\
                    E34

                    Comment

                    • Karva
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 125

                      Originally posted by Bouma View Post
                      Hauska juttu ku tuli hylky myös etulevyistä, oli 1,5mm liian kapeat Oli ilmesesti kateellinen katsuri
                      Jos uudessa jäähdytetyssä levyssä on seinämävahvuus esim. 7 mm ja alamittaansa kuluneessa 5 mm, niin 4,25 mm on sinun autossa ihan OK ?

                      Comment

                      • M40 Power
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 584
                        • Turun seutu

                        Originally posted by Lurjus View Post
                        Hmm... Hylätty tuli, autona E30 316i.

                        Hc 762 ja O2 5,40. Muut sallittujen rajoissa.

                        Mistähän siis vikaa alkaisi etsimään? Putkessa on ihan todella pieni vuotokohta yhdessä saumassa, hönkii todella vähän ilmaa siitä. Tuntuisi uskomattomalta jos niin pienestä nostaisi arvoja. Kaikki letkutkin tuntuisivat olevan ehjiä konehuoneessa, mutta auto vähän aaltoilee käynnistettäessä. Katsastusmies sanoi auton käyvän ehkä hieman laihalla.

                        Onko jotain masinolikikkaa yms, jolla auton saisi vain leimasta läpi, kiire kun sillä tahtoo vähän olla? Oikean vian korjaamiseen kerkeäisi panostaa hieman myöhemmin... :\
                        Sen pakoputkivuodon ei tosiaankaan tarvii olla edes kauheen iso, että o2-arvo nousee noin suureksi.
                        EX: E30, E34, E36, E36 compact

                        Nyk. -99 320D

                        Comment

                        • Bimmer530d
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 52

                          Onko kellään tietoa e36 325 ilmamassamittarista että miten se mitataan onko ehjä???

                          Kun toi hc oli liian korkea!!!

                          tulpat vaihdettu ja oli aika mustat!

                          MUITA IDEOITA????

                          Comment

                          • Bouma
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 3108
                            • Tampere

                            Originally posted by Bimmer530d View Post
                            Onko kellään tietoa e36 325 ilmamassamittarista että miten se mitataan onko ehjä???

                            Kun toi hc oli liian korkea!!!

                            tulpat vaihdettu ja oli aika mustat!

                            MUITA IDEOITA????
                            Paljon oli HC? Onko imuputki ilmamassamäärä mittarilta imusarjaan tarkistettu? Itsellä oli HC lähes 300 tuon takia.
                            MB CLS-12 350CGI AMG

                            MYSTINEN.FI

                            Comment

                            • Bimmer530d
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2006
                              • 52

                              Originally posted by Bouma View Post
                              Paljon oli HC? Onko imuputki ilmamassamäärä mittarilta imusarjaan tarkistettu? Itsellä oli HC lähes 300 tuon takia.

                              On tarkistettu hc oli jotain 170 sallittu 100

                              Comment

                              • Bouma
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 3108
                                • Tampere

                                Originally posted by Bimmer530d View Post
                                On tarkistettu hc oli jotain 170 sallittu 100
                                Oot ottanu sen imuputken ihan irti ja tarkistanu ne liitoskohdat sieltä putken alta?? Lambda??

                                E: Käy ajaa n.20min lenkki motarilla niin saat katit kuumiks ja sitten katsot päästöt. Ja lue mun postaus http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=878
                                Last edited by Bouma; 17-07-2008, 14:38.
                                MB CLS-12 350CGI AMG

                                MYSTINEN.FI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎