Lambda vaihdettu ja ajettu kunnolla kuumaksi, ja haettu hyväksytty päästölappu. O2 oli jonkun verran pienempi tällä kertaa eli mahdollisesti katsurin mittalaite ei ollut kunnolla putken sisällä. CO oli vieläkin aika rajoilla. Tiedä sitten mikä tuon lambdan vaikutus oli mutta en jaksa miettiä sitä sen enempää. Laitetaan nyt vielä tuo vanha lappu näytille josta tuli hylky, uusi paperi jäi konttorille.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eilinen tulos, m50b25 11/93:
tyhjäk.
co 0,005
co2 15,2
hc 3
o2 0,28
lambda 1,014
kierroksilla
co 0,002
co2 15,3
hc 0
o2 0,29
lambda 1,017
ajettu ennen testiä 20 km, kone kylmä lähtiessä, ei sammutettu ennen mittausta. Vakio kone ym, joku eurochip boksissa. Toimii.
Niin, tämä siis paikallisella st1-huoltiksella mutta eiköhän tuo päästöjen puolesta hyväksytä leimalla.
Comment
-
-
Varmaan täällä joku vastannutkin kysymykseen, mutta enpä nyt keksinyt sopivia hakusanoja. Eli auto hylättiin katsastuksessa päästöistä. Inssi ei pahemmin autoa jaksanut polkea vaan totesi, että kyllä niitten yhdellä lämmittelyllä pitää laskea. Viime vuonna kuitenkin vajaa kymmenen minuuttia lämmiteltiin ja läpi meni. Voinko käydä mittauttamassa jossain muualla ja viedä lapun konttorille ja leima paperiin? Vai onko se mitattava siellä asemalla? Jos ei onnistu, niin taidan sitten viedä kokonaan uudelleen katsastukseen päästölapun kanssa.
Autona tosiaan -97 523iA ja tarvikekatilla. Vaatinut aina aika paljon lämmittelyä, että menee läpi.Last edited by Agio; 24-11-2014, 18:34.BMW 730DA -06
Ex-BMW 530dA Touring -02
Ex-BMW 523iA -97
Comment
-
-
Nyt ei bemmi ihan menny päästöistä läpi ja lambdavikaan kallistuis vaivat, lambdasta kävin mittaamassa yleismittarilla lambda paikoillaan, niin antaa 0.45v ja 800-4000rpm kun kierrättää niin luku on 0.45-0.44 ja vasta kun kaasuttaa 5000-6000rpm nii voltit käy jossain 0.60 voiko tuosta todeta jo että lambda ois hajalla?
Comment
-
-
Originally posted by oregano View PostNyt ei bemmi ihan menny päästöistä läpi ja lambdavikaan kallistuis vaivat, lambdasta kävin mittaamassa yleismittarilla lambda paikoillaan, niin antaa 0.45v ja 800-4000rpm kun kierrättää niin luku on 0.45-0.44 ja vasta kun kaasuttaa 5000-6000rpm nii voltit käy jossain 0.60 voiko tuosta todeta jo että lambda ois hajalla?
Vaikuttaa että rikki on kun ei jännite vaihtele ja eikös lambdan tieto sivuuteta kierrosluvun x jälkeen :think
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostJa auto on... ?
Vaikuttaa että rikki on kun ei jännite vaihtele ja eikös lambdan tieto sivuuteta kierrosluvun x jälkeen :think
Comment
-
-
Originally posted by akomu View Postmikähän mättää päästöissä?
Autona e36 328 -95
tyhjäkäynnillä:
co: 0.38
co2: 13.8
hc ppm: 118 (liian korkea)
o2: 1.3
lambda: 1.00
kierroksilla:
co: 0.86 (liian korkea)
co2: 13.9
hc ppm: 46
o2: 0.65
lambda: 1.00
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostMitkä muuten on ne raja-arvot vähäpäästöiseksi merkitylle autolle esim. vuosimallia 1991?
Tyhjäkäynti < 1000 rpm
CO 0,5%
HC 100
O2 < 5,0%
Kierrokset 2000+ rpm
Co 0,3%
HC 100
O2 < 5,0% <= Käytännössä alle 1, jos kaikki muu on kunnossa. Muutoin lambda-arvo karkaa rajoista
Lambda 0,97-1,03
CO2 ei ole rajaa, mutta käytännössä arvo pyörii 13-15%N62 Money Spender Club
Comment
-
Comment