Originally posted by mige95
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Originally posted by TON-III View PostToki myös ulosotettu teho/vääntö ratkaisee ? Mainituissa alkupään koneissa oli selkeästi vähemmän jerkkua.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Korjatkaa jos olen tyystin väärässä mutta:
Laakeriliuska ei tietääkseni kosketa kampiakselin kaulaa kuin kylmäkäynnistyksessä tai jos voitelukalvo pettää.
Arvelen että ohjelmoidun moottorin kasvanut sylinteripaine kasvattaa siinä sivussa laakerille tulevaa Painetta, näin ollen riski voitelukalvon pettämiseen kasvaa.
Tästä syystä öljyjen vaihto ja tässä tapauksessa myös laatu ratkaisee alkaako liuska kulua vai ei.
Tosiasia lienee että sylinteripaineet ovat ihan sieltä automaailman korkeimmasta päästä
On myös mahdollista että vaurion syntymiseen vaikuttaa myös mahdollinen rakenteellinen ongelma jonka takia laakereiden näkemä öljynpaine on riittämätön. Öljyllähän on 2 tehtävää laakerissa: toimia pinnat toisistaan erottavana tekijänä, sekä jäähdyttää.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKorjatkaa jos olen tyystin väärässä mutta:
Laakeriliuska ei tietääkseni kosketa kampiakselin kaulaa kuin kylmäkäynnistyksessä tai jos voitelukalvo pettää.
Arvelen että ohjelmoidun moottorin kasvanut sylinteripaine kasvattaa siinä sivussa laakerille tulevaa Painetta, näin ollen riski voitelukalvon pettämiseen kasvaa.
Tästä syystä öljyjen vaihto ja tässä tapauksessa myös laatu ratkaisee alkaako liuska kulua vai ei.
Tosiasia lienee että sylinteripaineet ovat ihan sieltä automaailman korkeimmasta päästä
On myös mahdollista että vaurion syntymiseen vaikuttaa myös mahdollinen rakenteellinen ongelma jonka takia laakereiden näkemä öljynpaine on riittämätön. Öljyllähän on 2 tehtävää laakerissa: toimia pinnat toisistaan erottavana tekijänä, sekä jäähdyttää.
Start-stop = not good...
Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostJoka käynnistyksessa tapahtuu kosketuksia. Jossain tuolla taaempana on juttua siitä. Samoin tietysti jos Woimaa on liikaa riski tuohon kasvaa. Lyijytön liuska ei enää ole "itsevoiteleva" ja kestää kosketuksia huonommin.
Start-stop = not good...
Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...
Kylmässä, kun öljy on aivan jankkia, tuo kyseinen voitelematon aika voi olla huomattavasti pitempi.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJoo tämä on tosi, siinä on aina pieni hetki ennenkuin öljynpaine nousee, tosin onhan siellä se öljykalvo pinnoilla vaikka paine ei olisi vielä noussut.
Kylmässä, kun öljy on aivan jankkia, tuo kyseinen voitelematon aika voi olla huomattavasti pitempi.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Minkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
Comment
-
-
Originally posted by bem035 View PostMinkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
Jakopään tarkistus vaatii suutinten ja venakopan irrotuksen.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by bem035 View PostMinkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMulle on 100 kertaa lähetetty ääniviestejä ja videoita siitä, mille jakopää kuulostaa. Kertaakaan siitä ei ole voinut sanoa juuta eikä jaata.
Jakopään tarkistus vaatii suutinten ja venakopan irrotuksen.
Comment
-
-
Sen verran tilastollista dataa N47 vs N57 jakopään suhteen, että tälläkään päivämäärällä ei ole yhtään tehtaan tiedotetta julkaistu N57 jakopäiden takia. N47 on jokunen....-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by bem035 View PostEli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by bem035 View PostEli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostJoka käynnistyksessa tapahtuu kosketuksia. Jossain tuolla taaempana on juttua siitä. Samoin tietysti jos Woimaa on liikaa riski tuohon kasvaa. Lyijytön liuska ei enää ole "itsevoiteleva" ja kestää kosketuksia huonommin.
Start-stop = not good...
Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...
Esim F01 pre-lci ei ole tuota automatiikkaa joten voisiko nämä N57 koneet olla teoriassa paremmin kestäviä seiskassa :think- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment