Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    Originally posted by Kraftwerk View Post
    Mielenkiintoinen video.


    Mikä on foorumin otanta, paljonko ajettuja N57 koneita on foorumilaisilla ja onko ollut laakeriongelmia tai ketjumurheita?
    N57 - 11 180kw 232tkm ajettuna ensimmäinen runkolaakeri korkannut, lohkosta sai tehtyä ja tuli toinen akseli ja öljypumppu. Ketju oli myös aika rajoilla, kiristin miltei kokonaan ulkona.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7516
      • Jyväshyvä

      265 tkm ajetusta 535xd:stä laakerit hajosi, syynä lienee se että edellinen huolto oli tehty 5 tkm myöhässä ja käyttäjän ajotapana on revitellä kylmällä autolla... Auto olisi halunnut 22 tkm jälkeen öljynvaihdon joka jo kertoo että ajotapa ei ole ihan normaali, normaali käyttäjällä öljynvaihtoväliksi tulee lähemmäksi 30 tkm ajotietokoneen mukaan ja muutenkin kannattaisi ne öljyt vaihtaa ajoissa...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7516
        • Jyväshyvä

        Originally posted by joko View Post
        N57 - 11 180kw 232tkm ajettuna ensimmäinen runkolaakeri korkannut, lohkosta sai tehtyä ja tuli toinen akseli ja öljypumppu. Ketju oli myös aika rajoilla, kiristin miltei kokonaan ulkona.
        Mitäs moinen projekti kustansi suunnilleen, teetettynä vai itse tehtynä?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Kraftwerk
          Bimmer Rookie
          • Mar 2022
          • 133
          • Joensuu area

          Tässä varmaan joutuu harkitsemaan ennaltaehkäisevää alakerran avausta, kun 200 tkm lähestyy. Hyvä moottori, olisi pitänyt ostaa M57:lla oleva auto tai sähköauto suoraan.
          F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

          Comment

          • mige95
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 1170
            • lahti

            Originally posted by Kraftwerk View Post
            Tässä varmaan joutuu harkitsemaan ennaltaehkäisevää alakerran avausta, kun 200 tkm lähestyy. Hyvä moottori, olisi pitänyt ostaa M57:lla oleva auto tai sähköauto suoraan.
            Sulla on viimesin versio n57:skasta siinä on huomioitu laakerit ja jakoketju jo valmistuksessa, olisin aika huoletta jos huollot ok.
            -g20 330e
            -e31 840ci sc
            -e46 316i (m52tub25)

            EX- f11 530d lci
            Ex- f01 730d
            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
            Ex: -06 e61 535d m-sport
            Ex:-02 e39 530d manual
            Ex -93 e34 520i

            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

            M62tu ajoitustyökalut.
            N47/n57 ajoitustyökalut.

            Comment

            • Kraftwerk
              Bimmer Rookie
              • Mar 2022
              • 133
              • Joensuu area

              Originally posted by mige95 View Post
              Sulla on viimesin versio n57:skasta siinä on huomioitu laakerit ja jakoketju jo valmistuksessa, olisin aika huoletta jos huollot ok.
              Samaa katselin myös. Saksassa olessa huollot on tehty asiallisesti 10-25 tkm välein Bemarilla useampaan kertaan vuodessa, mutta edellinen suomalainen omistaja oli sitten yhden huollon venäyttänyt hienosti 20 kk 32 tkm. Kone käy hyvin eikä öljynsuodattimessa ollut metallia, ei ole siis oireillut. Olen aika neuroottinen koneiden suhteen, että varmuuden tietysti saisi uudet runkolaakerit sekä ketju ja suutinhuollon samalla tekemällä.
              F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17500
                • Turku

                Originally posted by Kraftwerk View Post
                edellinen suomalainen omistaja oli sitten yhden huollon venäyttänyt hienosti 20 kk 32 tkm. Kone käy hyvin eikä öljynsuodattimessa ollut metallia, ei ole siis oireillut.
                Eikö F11 N57 anna muutenkin 24kk tai 35tkm öljynvaihtoväliksi? Ts. onko edes vedetty yli tuota vaihtoa?
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2134
                  • Vantaa

                  30tkm/24kk.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1567

                    Koodamalla voi muuttaa tuon öljynvaihtovälin niin tulee vaihdettua ajoissa

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17500
                      • Turku

                      Originally posted by VilleP View Post
                      30tkm/24kk.
                      Minulla näyttää nyt 31tkm, kuukausi sitten vaihdettu, 1000km ajettu ja vaihdon jälkeen taisi olla 32tkm. Muistelen, että aiemmilla ajoilla on ollut vaihdon jälkeen 35tkm.
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2134
                        • Vantaa

                        Liukuvahan se on. Nätillä ajolla voi näyttää ylikin. En muista että itselläni olisi yli 30tkm näyttänyt koskaan.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7516
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by VilleP View Post
                          30tkm/24kk.
                          Tuo on normaalisti maksi, eräässä 535xd -13 27500 km öljyillä ajettuna näytti jo -5000 km, kuskin ajotyyli on idioottimainen ja koneen laakerit porsi 2 tkm öljyjen vaihdon jälkeen...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Kraftwerk
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2022
                            • 133
                            • Joensuu area

                            32 tkm vaihtoväliä näyttää huollon jälkeen tasaisella ajotyylillä maantiepainotteisessa ajossa. Öljyt ajan aina käyntilämpöön ja kuormitusta ei ikinä kylmänä ennen kuin öljymittari keskellä käyntilämmössä.

                            Otannan perusteella taitaa hajonneista aika iso osa olla 535:sia. Ostaako agressiivisesti ajavat noita, ja sitten laakerit ihmeissään tupla-ahdetun vääntöjen kanssa.

                            Jännä olisi tietää algoritmia, rokottaako enemmän pätkäajosta, polkemisesta tai molemmista.
                            F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1964
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Mitäs moinen projekti kustansi suunnilleen, teetettynä vai itse tehtynä?
                              Tein itse, ei hirmu paljon rahaa mennyt en ihan tarkkaan laskenut mutta muistelisin että alle 2ke meni. Jos tarvitset niin minulla on kokonainen 180kw moottori köyntikuntoinen ja sitten löytyy - 16 mallin eu6 n57 ehjä 130tkm ajettu lohko. 6kpl setti mäntiä ja kankia tuosta 130tkm ajetusta koneesta. Käsivarastossa on hyvä pitää aina muutama n57 kun sitten kun semmosta tarvitsee niin kerta kaikkiaan mistään ei löydy yhtään järkevällä hinnalla
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1170
                                • lahti

                                Originally posted by Laku View Post
                                Minulla näyttää nyt 31tkm, kuukausi sitten vaihdettu, 1000km ajettu ja vaihdon jälkeen taisi olla 32tkm. Muistelen, että aiemmilla ajoilla on ollut vaihdon jälkeen 35tkm.
                                Mulla f01 sanoo 27tkm vaihtoväliks ja vaihdan kerran tolla välillä eli 10-15tkm välein.
                                Last edited by mige95; 17-05-2022, 11:46.
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎