Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2003
    • Tampere/kainuu

    Viereinen kangen kaula ehjä. Eka ei riko kk.ta.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4591
      • Tampere

      Originally posted by zakspeed View Post
      Viereinen kangen kaula ehjä. Eka ei riko kk.ta.
      Kyllä tuo varmaan ajolla olisi myös pettänyt. Jotain muutakin tuossa on. Kampi on vielä kunnostettavissa. ~ mitat on tuossa lapulla.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • OVi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2016
        • 514
        • Oulu

        Originally posted by fraatti View Post
        Kyllä tuo varmaan ajolla olisi myös pettänyt. Jotain muutakin tuossa on. Kampi on vielä kunnostettavissa. ~ mitat on tuossa lapulla.
        Sehän riippuu siitä, että lähteekö 1. runkolaakerilta öljy viereiselle kangenkaulalle. Jos ei lähde, niin tuskin se rikkoo kangenlaakereita. Jos lähtee, niin rikkoo varmasti.
        Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4591
          • Tampere

          Originally posted by OVi View Post
          Sehän riippuu siitä, että lähteekö 1. runkolaakerilta öljy viereiselle kangenkaulalle. Jos ei lähde, niin tuskin se rikkoo kangenlaakereita. Jos lähtee, niin rikkoo varmasti.
          Tuota ei tullut katsottua mutta täytyy tarkistaa mistä runkolaakerilta menee mihinkäkin kiertokangelle.

          Tältä tuo kuitenkin näytti kun ensimmäinen runkolaakeripukki oli auki.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4591
            • Tampere

            Muita sekalaisia räpsyjä










            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4591
              • Tampere

              Kiertokangen laakerit. Silmämääräisesti hyvässä kunnossa.



              Runkolaakerit, kaikki selkeästi kuluneita.


              1. runkolaakerit & kampiakselin pää


              1. runkolaakerin pesä


              Eräässä toisessa ketjussa oli tälläinen kone missä kilsoja oli jotakuinkin samaa luokkaa. Tuossa ketjupyörä oli kulunut piikeille. Tässä se ei ole kulahtanut niin paljoa.


              Öljypumppu, ensimmäistä indeksiä tästä 009 osasta.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4591
                • Tampere

                Myös yläpuolen runkolaakerit kuluneet. Näitähän oli muutamat aukoneetkin. Ovatko runkolaakerit yleisesti ottaen olleet tämän näköisiä näissä missä on ollut laakerivikaa? Jotenkin tulee nyt mieleen että kilsat ovat tässä motissa tullut täyteen runkolaakerien osalta kun kulumaa on jokaisessa laakerissa. :think
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • atcc
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2014
                  • 373
                  • Joensuu

                  Oliko ketjut millaisessa kunnossa?
                  F15 X5 M50d -15
                  Ex:
                  F11 530dA xDrive -11
                  E61 530xdA M-sport LCI -07

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4591
                    • Tampere

                    Originally posted by atcc View Post
                    Oliko ketjut millaisessa kunnossa?
                    Omaan silmään kaikki jäkopään osat olivat loistavassa kunnossa lukuunottamatta pientä poikkeusta. Ketjujen venymää en pysty toteamaan kun ei ole uusia ketjuja verrokeiksi.

                    Vetelin ketjuista oli yläpään ketju ja jäykin öljynpumpun ketju.


                    Ketjuissa oli moiset merkinnät ja valmistaja lienee https://www.iwis.com/


                    Laahaimet ja kiristin myös saman firman tekelettä. Laahaimissakaan ei ollut kovin paljoa kulumaa.


                    Jousivoimakin oli molemmissa kiristimissä varsin hyvä.


                    Joskus tuli myös vastaan juttu että kiristimen pää oli lintassa ja öljyreikä siitä syystä osittain tukossa. Tässä ei...




                    Tässäkään rattaassa ei juuri ollut kulumaa


                    Toisella puolella ratasta oli sen sijaan tuollaisen pienet halkeaman näköiset viivat. Mahtaakohan rattaassa olla joku pieni särö?


                    Myös valo taittaa tuosta kohdasta eri lailla eri puolilla.


                    Toinen jäljistä oli suora ja toinen hiukan eri tavalla kaareutuva. Pättymiskohta oli myös eri paikassa. Nämä eivät olleet mitään valusta tulleita purseita.


                    Kaikki jakopään himmelit
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4591
                      • Tampere

                      Alipainepumpun pesä näytti myös hyvälle.


                      Itse lavan reunassa oli hiukan kulumaa.


                      Itse alipainepumpun päädystä kuva. Sihti oli täysin puhdas.


                      Öljypumpun puoli


                      Rattaissa ja pesissä ei juurikaan kulumaa.




                      Kuva öljypumpun päädystä
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4591
                        • Tampere

                        Öljykanavista ja mistä turbolle tulee öljy oli myös jossain välissä keskustelua. Näyttäisi että lohkossa menee kaksi pääöljykanavaa. Itse öljypumpusta öljy kulkee kanavaan joka menee öljysuodattimeen ja sieltä laakereille. Oranssi nuoli.

                        Lohkonpäissä on nuo tulpat pitkittäisille öljykanaville. Turbon öljykierron lähtö on samassa pitkittäisessä öljykanavassa kuin mäntien öljyruiskut.

                        Sininen nuoli on kohta mistä alipainepumppu ilmee alipaineen.

                        Jossain kohdassa ketjua oli kuvia myös koneesta missä tuolla jakopäänkotelon päädyssä oli tiiviste mistä oli hilseillyt maalia irti. Tässä kotelo oli tiivistetty vain liimalla ja näin ollen koko tiivistettä ei ollut ollenkaan.


                        Öljykanavat lienevät varsin samalla tavalla tässä N57 moottorissa kuin M57:ssa.
                        Last edited by fraatti; 17-10-2019, 16:46.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1170
                          • lahti

                          Yks risa lisää

                          Täällä reilu 290tkm ajettu 2011 525d ohjelmoitu, täyskaasu kiihdytyksen jälkee alko kolisee kun kierroksia reilu 2000rpm, öljypohja pois ja tilanne seuraava 1-5 syl kiertävät hyvät ei mitää sanottavaa, 1-6 runkolaakerit kuluneita suht tummia väriltää, 6 sen kiertävä pyörähtäny ja 7 runkolaakeri urilla eli rikki. Öljyt vaiheltu 25tkm välein.
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • mixah
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2011
                            • 40
                            • Switzerland

                            Löytyykö näille muutamalle tapaukselle jokin muu yhdistävä tekijä kuin ohjelmointi? öljyn laatu? moottorin lämmitys? start-stop? moottorin tärinä/tukikumit? Olisi varmasti hyödyllistä löytää jotain yhtäläisyyksiä näille hajoamisille..

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 2003
                              • Tampere/kainuu

                              Originally posted by mixah View Post
                              Löytyykö näille muutamalle tapaukselle jokin muu yhdistävä tekijä kuin ohjelmointi? öljyn laatu? moottorin lämmitys? start-stop? moottorin tärinä/tukikumit? Olisi varmasti hyödyllistä löytää jotain yhtäläisyyksiä näille hajoamisille..
                              Pääosin kyseessä ollut aina N57S moottori ja tähän asti AINA ollut ohjelmoitu. Näin omalle kohdalle osuneet ja käsittääkseni tässäkin viestiketjussa esiintyneet.

                              Saa korjata jos olen väärässä.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1170
                                • lahti

                                Originally posted by zakspeed View Post
                                Pääosin kyseessä ollut aina N57S moottori ja tähän asti AINA ollut ohjelmoitu. Näin omalle kohdalle osuneet ja käsittääkseni tässäkin viestiketjussa esiintyneet.

                                Saa korjata jos olen väärässä.
                                Nää n57 moottori nimitykset on kyllä niin sekavia wikipediassa sanotaa n57s olevan m50d kone kun realoem sanoo et n57s on 35d kone ja n57x on m50d tähän päälle kaikki muut variaatiot (wikipediassa)
                                Ekat 25&30d koneet on ainaki n57d30a joka on 01.08.2009 -> sitä en tiedä mikä ero on mallilla joka on omassaki autossa mitä painettii vuoden 2008-2009.
                                Ja ekat 35d koneet on n57d30b näissä kaikissa ainaki laakerit tehtaalta samoja, m50d kone on sitte eriksee ja ne kaiketi kestänykki ketjun,pumpun ja laakereitten osalta ? :think
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎