Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TON-III
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2018
    • 480
    • Turku

    Originally posted by mige95 View Post
    Mutta on myös mainittava että kaveripiirissä on yks +360tkm ajettu alkupään f01 730d joka on nyt vastikää ohjelmoitu, toistaseks ehjä. Tiedä sit onko noissa ihan ekoissa n57:ssa eri materiaalin laakerit.
    Toki myös ulosotettu teho/vääntö ratkaisee ? Mainituissa alkupään koneissa oli selkeästi vähemmän jerkkua.
    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1173
      • lahti

      Originally posted by TON-III View Post
      Toki myös ulosotettu teho/vääntö ratkaisee ? Mainituissa alkupään koneissa oli selkeästi vähemmän jerkkua.
      13hp&20nm eroa, uskon että toi vääntö joka alkaa 200rpm aikasemminku ekas versios on näistä merkittävämpi seikka.
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • TON-III
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2018
        • 480
        • Turku

        Originally posted by mige95 View Post
        13hp&20nm eroa.
        Aaa sekoitin 30d ja 40d mallit,sama kone mutta eri teholuokat.
        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5272
          • Pirkkala

          Korjatkaa jos olen tyystin väärässä mutta:
          Laakeriliuska ei tietääkseni kosketa kampiakselin kaulaa kuin kylmäkäynnistyksessä tai jos voitelukalvo pettää.
          Arvelen että ohjelmoidun moottorin kasvanut sylinteripaine kasvattaa siinä sivussa laakerille tulevaa Painetta, näin ollen riski voitelukalvon pettämiseen kasvaa.
          Tästä syystä öljyjen vaihto ja tässä tapauksessa myös laatu ratkaisee alkaako liuska kulua vai ei.
          Tosiasia lienee että sylinteripaineet ovat ihan sieltä automaailman korkeimmasta päästä

          On myös mahdollista että vaurion syntymiseen vaikuttaa myös mahdollinen rakenteellinen ongelma jonka takia laakereiden näkemä öljynpaine on riittämätön. Öljyllähän on 2 tehtävää laakerissa: toimia pinnat toisistaan erottavana tekijänä, sekä jäähdyttää.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Korjatkaa jos olen tyystin väärässä mutta:
            Laakeriliuska ei tietääkseni kosketa kampiakselin kaulaa kuin kylmäkäynnistyksessä tai jos voitelukalvo pettää.
            Arvelen että ohjelmoidun moottorin kasvanut sylinteripaine kasvattaa siinä sivussa laakerille tulevaa Painetta, näin ollen riski voitelukalvon pettämiseen kasvaa.
            Tästä syystä öljyjen vaihto ja tässä tapauksessa myös laatu ratkaisee alkaako liuska kulua vai ei.
            Tosiasia lienee että sylinteripaineet ovat ihan sieltä automaailman korkeimmasta päästä

            On myös mahdollista että vaurion syntymiseen vaikuttaa myös mahdollinen rakenteellinen ongelma jonka takia laakereiden näkemä öljynpaine on riittämätön. Öljyllähän on 2 tehtävää laakerissa: toimia pinnat toisistaan erottavana tekijänä, sekä jäähdyttää.
            Joka käynnistyksessa tapahtuu kosketuksia. Jossain tuolla taaempana on juttua siitä. Samoin tietysti jos Woimaa on liikaa riski tuohon kasvaa. Lyijytön liuska ei enää ole "itsevoiteleva" ja kestää kosketuksia huonommin.
            Start-stop = not good...

            Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5272
              • Pirkkala

              Originally posted by fraatti View Post
              Joka käynnistyksessa tapahtuu kosketuksia. Jossain tuolla taaempana on juttua siitä. Samoin tietysti jos Woimaa on liikaa riski tuohon kasvaa. Lyijytön liuska ei enää ole "itsevoiteleva" ja kestää kosketuksia huonommin.
              Start-stop = not good...

              Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...
              Joo tämä on tosi, siinä on aina pieni hetki ennenkuin öljynpaine nousee, tosin onhan siellä se öljykalvo pinnoilla vaikka paine ei olisi vielä noussut.

              Kylmässä, kun öljy on aivan jankkia, tuo kyseinen voitelematon aika voi olla huomattavasti pitempi.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Joo tämä on tosi, siinä on aina pieni hetki ennenkuin öljynpaine nousee, tosin onhan siellä se öljykalvo pinnoilla vaikka paine ei olisi vielä noussut.

                Kylmässä, kun öljy on aivan jankkia, tuo kyseinen voitelematon aika voi olla huomattavasti pitempi.
                Tämän vuoksi B sarjan moottoreissa irox pinnoitetut (punaiset) laakeriluiskat. Kiertokangella ylempi ja rungoissa taitaa olla molemmat.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • bem035
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2017
                  • 91
                  • P-Pohjanmaa

                  Minkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5272
                    • Pirkkala

                    Originally posted by bem035 View Post
                    Minkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
                    Mulle on 100 kertaa lähetetty ääniviestejä ja videoita siitä, mille jakopää kuulostaa. Kertaakaan siitä ei ole voinut sanoa juuta eikä jaata.

                    Jakopään tarkistus vaatii suutinten ja venakopan irrotuksen.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      Originally posted by bem035 View Post
                      Minkälainen homma on tarkastaa jakopään kunto n57:sta? Mitä mieltä ko käyntiäänestä, kuulu kylmällä koneella. https://youtu.be/WgsKHq6BoLs vänkärin puolelta. Auto e70 40d, 230tkm ajettu
                      Yläketjun venymä on helppo ja nopea todeta BMW korjaamossa purkamatta konetta ketjunkiristäjää enemmän. Alaketjun venymää ei saa muuten, kuin venttiilikoppa irti ja nokan ajoituksen tarkastus..
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • bem035
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2017
                        • 91
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Mulle on 100 kertaa lähetetty ääniviestejä ja videoita siitä, mille jakopää kuulostaa. Kertaakaan siitä ei ole voinut sanoa juuta eikä jaata.

                        Jakopään tarkistus vaatii suutinten ja venakopan irrotuksen.
                        Eli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 1996
                          • Tampere/kainuu

                          Sen verran tilastollista dataa N47 vs N57 jakopään suhteen, että tälläkään päivämäärällä ei ole yhtään tehtaan tiedotetta julkaistu N57 jakopäiden takia. N47 on jokunen....
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5272
                            • Pirkkala

                            Originally posted by bem035 View Post
                            Eli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?
                            No ei alkuunkaan vaihda samalla vaivalla
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by bem035 View Post
                              Eli samalla vaivalla vaihtaa jakoketjut ja hilppeet jos purkaa. Onko yläketju se joka nuista yleensä venyy?
                              Kuten tuossa todettiin, niin ei kyllä samalla vaivalla vaihda. Ketju takana, joten laatikko pois tai sitten kone irti. Eli kyllä tuossa melkoisesti on lisää jumppaa pelkkään tarkastukseen verrattuna.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by fraatti View Post
                                Joka käynnistyksessa tapahtuu kosketuksia. Jossain tuolla taaempana on juttua siitä. Samoin tietysti jos Woimaa on liikaa riski tuohon kasvaa. Lyijytön liuska ei enää ole "itsevoiteleva" ja kestää kosketuksia huonommin.
                                Start-stop = not good...

                                Myös jos lohko on tehoihin nähden "pehmeä" niin käy huonosti kun paikat muuttavat muotoaan...
                                Onkohan porukalla huomioita hajoaako laakereita enemmän autoista missä start-stop?
                                Esim F01 pre-lci ei ole tuota automatiikkaa joten voisiko nämä N57 koneet olla teoriassa paremmin kestäviä seiskassa :think
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎