Originally posted by Urpo_rotta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
-
-
Originally posted by janne[l View PostLöysäksi ja takas momenttiin vedin omani. Ihan vaan silläkin jos olis athenan ulosvuotamisen saanu loppuun, mutta ei edelleen kusee hiukan jäähdytinnestettä pihalle. Ja mulla lämmöt pyörii samassa kun pazilla rautalohkolla. Heti jos käyttää paikallaan pidempään niin kipuaa kyllä päälle sadan. Toi nestekierto on kyllä todella hämärä m50 koneessa kun nostaa lämmöt noin korkeella vaikka syylärissä olis 70 asteista tarjolla ja sähkönen lisävesipumppu surraa. Heti kun antaa kierroksia ja mekaaninen pumppu alkaa pyöriä kovempaa, lämmöt lähtee laskeen. Eri kohdassa kantta/lohkoa lämmöthän voi olla vielä paljon korkeammatkin kun ei olen kuin tuo yksi anturi yhdessä kohtaa kantta. Urheilumielessä vois laittaa toisen anturin kannen takaosaan ja vertailla lämpöjä.
Originally posted by Urpo_rotta View PostTuli ylläolevasta keskustelusta mieleen, että onko kukaan kokeillut reilusti matalamman lämpötilan termaria käyttää? Vaikka luokkaa 75°c
Teoriassa siitä on hieman tehollista hyötyä, ja kesäautossa haitat lienisivät olemattomat.
Ahdetussa luotettavuuskin saattaisi parantua hivenen
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKyllä mulla on pysyy lämmöt vakaana vaikka pitempäänkin kävis paikallaan auto. Sen jälkeen kun otin käyttöön PWM ohjatun e39 flektin ja ecu pyrkii sitä ohjaamalla pitämään syyläristä ulostulevan nesteen alle 60 asteisena :think m52tu ja m54 koneissa on nyt kuitenkin parempi jäähdytinnestekierto ja sähköinen termari että semmosella saa vielä paremmin pelaamaan.
Millä tavalla tehollista hyötyä :think Viinakone kannattaa ainakin pitää lämpimänä että se öljyn sekaan huuhtoutunu viina haihtuu pikapikaa pois sieltä.
Puhutaan aika marginaalisista asioista, hyötysuhteeseen se kuitenkin liittynee.
Ihan kirjallisuudesta peräisin tieto että melko kylmällä termarilla kone antaa paremmat teholukemat.
E85 käytössä varmaankin on järkevää ajaa ihan normitermarilla.
Naulausherkkyys kasvaa mitä korkeammalla koneen lämmöt ovat. Mielenkiintoista olisi testata miten esim 15 asteen muutos lämmöissä alaspäin vaikuttaisi siihen, paljonko kone sietää ennakkoa
Kun käyntilämpötilaa lasketaan, vähenee myös koneen ulospäin lähettämä lämpösäteily, joka ei myöskään ole paha asia.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTuli ylläolevasta keskustelusta mieleen, että onko kukaan kokeillut reilusti matalamman lämpötilan termaria käyttää? Vaikka luokkaa 75°c
Teoriassa siitä on hieman tehollista hyötyä, ja kesäautossa haitat lienisivät olemattomat.
Ahdetussa luotettavuuskin saattaisi parantua hivenen
Eikai muuten mutta antaa hieman pelivaraa lämpöjen suhteen, varsinkin kun on vesikiertonen ahdinkin kaverina.
Normi +15 kelillä sen 86c lämmöt ja kummalla kaupungissa paikallaankin niin harvoin pamahtaa 100c rikki.
Jäähdytystä äkkiä parantaa kyllä vaikka kuitupelillä jossa GTR style aukot. Saa sen kuuman ilman helvataan sieltä konehuoneestaE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Paljonko tuosta avaamattomasta m52b25 koneesta uskaltaa puristaa penkissä pihalle? Ihan mitään huipputehoja ei tarvi, mieluummin hyvin heräävä ja kohtuu sivistynyt käytös. Vai onko se Holsetilla toiveajattelua 😀
Bensalla mennään ja 630cc suuttimet...Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Tuplavanoksen solenoidi sinkkuvanossolenoidin tilalle.
Pari kysymystä mikäli täällä olisi tarkempaa tietoa, pazi88:n video katsottu läpi joten projektihan etenee seuraavasti.
https://www.youtube.com/watch?v=2IjBddEne4o
1. Lyhennettään sinkkuvanoksen solenoidin "mäntää" niin paljon kuin pystyy
2. Porataan sinkkuvanoksen öljynsyöttöreikä vastamaan tupalvanoksen reikää
3. Laitetaan tuplavanokseen erikoispaksu o-rengas sekä kupari prikka o-renkaan ympärille, onko kellään tarkempia mittoja o-renkaalle sekä kupariprikalle ?
4. Sinkkuvanoksen solenoidissa johto minkä perässä liitin kun taas tuplavanoksen solenoidissa suoraan liitin,ajattelin duunata tohon väli johdon niin tarvitse alkaa sen ihmeemmin kikkailemaan. Pysyykä napaisuus samana noissa? Eli tuplavanoksen pin 1 menee tohon m50 vanoksen johtosarjaan pin 1:seen ?
Comment
-
-
Mitenkä pitkälle on m50 non vanos venttiilikoneisto riittänyt vakiona. Pohjustan asiaan sen verran että itse rakennan m60b40 kansilla olevaa turbomoottoria jossa on samat hydrauliset venttiilinostimet kuin m50 moottoeissa ja tuplaventtiilijouset.
Koviin nostajiin pitää siirtyä rajuilla nokilla mutta en usko että sellaisia tarvitaan että saadaan mukavasti heräävä ahdin. Minkälaisilla nokilla ja ahtopaineilla ja rajoittimella olette todenneet vakio setupin vielä toimivan ja jos ette ole todenneet toimivaksi minkälaista reseptiä olisi venttiilikoneistoon?Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by MH motorsport View PostMitenkä pitkälle on m50 non vanos venttiilikoneisto riittänyt vakiona. Pohjustan asiaan sen verran että itse rakennan m60b40 kansilla olevaa turbomoottoria jossa on samat hydrauliset venttiilinostimet kuin m50 moottoeissa ja tuplaventtiilijouset.
Koviin nostajiin pitää siirtyä rajuilla nokilla mutta en usko että sellaisia tarvitaan että saadaan mukavasti heräävä ahdin. Minkälaisilla nokilla ja ahtopaineilla ja rajoittimella olette todenneet vakio setupin vielä toimivan ja jos ette ole todenneet toimivaksi minkälaista reseptiä olisi venttiilikoneistoon?
Vakio nv venttiilikoneisto tuplaimunokilla 7000 rpm ja 1.7bar, ei ongelmia.
nv venttiilikoneisto + jäykemmät ulkojouset, enem 280 nokat. 7500rpm ja 1.85bar, ei ongelmia.
Ei siis mitenkään hirveän limitillä testailtua vakiosetuppia mutta ehkä jotain suuntaa antavaa.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostRajut nokat -> käyttöalue siirtyy ylemmäs -> ahtimen herääminen siirtyy ylemmäs -> = ei rajuja nokkia.
Vakio nv venttiilikoneisto tuplaimunokilla 7000 rpm ja 1.7bar, ei ongelmia.
nv venttiilikoneisto + jäykemmät ulkojouset, enem 280 nokat. 7500rpm ja 1.85bar, ei ongelmia.
Ei siis mitenkään hirveän limitillä testailtua vakiosetuppia mutta ehkä jotain suuntaa antavaa.
No replacement for Displacement
Itellä m52 vakio koneiso mikä heikompi ja 7700rpm +1.8bar
Ei ongelmia. Eli ei tuokaan millään lailla viellä limitillä ole.
Jos siinä on samat 35mm hytikat, niin siihenhän voi tilata nuo VW kevyemmät Inat mitkä luvataan 8500rpm kestävän :thinkE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
löyty rempan yhteydessä halkeama pakoseetistä imuseetiin. vesitilaan asti ei ole mennyt ja kynnellä ei tunnu mitään pykälää. Mitenkään tuo ei vielä ainakaan oireillut. Uskaltaako enään kiinni laittaa vai onko iso vaara että seeti tipahtaa ? 500km ajettu täydellisen kansirempan jälkeen niin ei huvittaisi roskiin heittää jos tuolla vielä ajelee. On nää kannet kyllä herkkiä halkeenLast edited by janne[l; 13-08-2021, 11:02.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Vetäisin pikkasen vingulla auki ja kannen esilämmitys ja tigillä hitsausAutopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
M50b25
Alkaa tuo turbobuumi olemaan itsellä ohi.
Missäköhän hinnoissa pyörii m50b25turbo tekniikat?
84mm wisecot, arp ylhäällä ja alhaalla, h profiili veivit, athenan paffi, laakeroitu ja kansi tehty täys perus remppa, kahdella imunokalla, hx40 super 16 pesällä, rewonmotorssin pakosarja, siemens deca 875cc ja mega ms1 ohjaa.
Penkitetty re85 460hp
Max 5000km ajettu
Jotenkin vaikea lähteä hinnoittelemaan, tämän takia kyselenkin täältä.
Comment
-
Comment