Voi kilin kellit... Mätkähti ilmeisesti 325 TDSA:n lootaöljynjäähdyttimen putki/letku.. Tänään tarvis vuoto tilkitä ja saada uudet öljyt sisään. Mutta mutta, milläs tuo onnistuu? Tikku ja putki puuttuu. Kuinka paljon? Miten? Minne? Aika kortilla töissä, joten ei haun kautta kovinkaan helpolla jelppistä löytynyt. Kiitos.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Mikkeri View PostVoi kilin kellit... Mätkähti ilmeisesti 325 TDSA:n lootaöljynjäähdyttimen putki/letku.. Tänään tarvis vuoto tilkitä ja saada uudet öljyt sisään. Mutta mutta, milläs tuo onnistuu? Tikku ja putki puuttuu. Kuinka paljon? Miten? Minne? Aika kortilla töissä, joten ei haun kautta kovinkaan helpolla jelppistä löytynyt. Kiitos.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostKiitos, helpotti todella paljon...
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostTD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Nonni... Nyt on sitten ölpät lootassa taas ja toimii kuten ennenkin.
Mielenkiintoista tuo huuhtelemalla tehtävä öljynvaihto ilman selkeitä vinkkejä..
Mutta sain vanhat pois ja uudet tilalle.
Oli vaihteistoöljynjäähdytin kihnuttanut itsensä puhki välijäähdytintä vasten.. Joka oli myös puhki.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Tänään vaihdettu sigun 105000km ajettuun peliin tomaatin öljyt huuhtelemalla Powermaticilla.
Kuu ei tippunut taivaalta tai en voittanut lotossa, mutta ongelmia ei tullut. Päin vastoin. Parempaan suuntaan (kohti uutta) meni lootan toiminta, nyt luistattaa yleistiottaen vähemmän. Vanhasta öljypohjasta ei löytynyt mitään sinne kuulumattomia partikkeleita tai hippuja. Eli varmasti olisi toiminut ilman öljynvaihtoa vielä pitkään, mutta jokainen tietää, että turhaan luistava turbiini ei ainakaan paranna vaihteiston hyötysuhdetta.
Yksittäinen suurin huomattava muutos:
Ennen vaihto 2->3 ei ollut aina yhtä nopea ja pehmeä kuin muilla vaihtella, ilmiö esiintyi yleensä hidastetöyssyyn jarruttaessa ja sitten kiihdyttäessä siitä ~puolella kaasulla. Luistatti ja vaihtoi ei niin sivistyneesti kuin muilla vaihtella, nyt vaihtaa 2->3 kuin uutena.
Comment
-
-
Originally posted by lao View PostTänään vaihdettu sigun 105000km ajettuun peliin tomaatin öljyt huuhtelemalla Powermaticilla.
Kuu ei tippunut taivaalta tai en voittanut lotossa, mutta ongelmia ei tullut. Päin vastoin. Parempaan suuntaan (kohti uutta) meni lootan toiminta, nyt luistattaa yleistiottaen vähemmän. Vanhasta öljypohjasta ei löytynyt mitään sinne kuulumattomia partikkeleita tai hippuja. Eli varmasti olisi toiminut ilman öljynvaihtoa vielä pitkään, mutta jokainen tietää, että turhaan luistava turbiini ei ainakaan paranna vaihteiston hyötysuhdetta.
Yksittäinen suurin huomattava muutos:
Ennen vaihto 2->3 ei ollut aina yhtä nopea ja pehmeä kuin muilla vaihtella, ilmiö esiintyi yleensä hidastetöyssyyn jarruttaessa ja sitten kiihdyttäessä siitä ~puolella kaasulla. Luistatti ja vaihtoi ei niin sivistyneesti kuin muilla vaihtella, nyt vaihtaa 2->3 kuin uutena.
Aja muutama tuhat kilometriä ja voilaa`...ne ei enään olekkaan uudet ja laatikio käytös on taas kuin silloin ennen....
Eli niiden öljyjen ei kuulukkaan olla uudet...kuin uutena.
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostMilläs sinä sen laatikon lämmön katsot jollei koneella tai testerillä? Salavalikosta tuota lämpöä ei taida näkyä?
Comment
-
-
Ite tehny muutaman automaattilootan öljynvaihon ja käyttäny infrapuna mittaria lämpötilan tarkistamiseen. Öljyä ei kannata säästellä kun huuhdellaan kunnolla loota, ite joutunu puottaan lootan läpi 15l öljyä ennenku paska on suurimmaks osaks lähteny. Parissa edellisessä huuhtelussa oon käyttäny fortte tyylistä paskan irrotin tököttiä huuhteluöljyn seassa ja hyvin tuli tavallista enemmän paskaa pois. Ainakin toistaiseksi on pelannut kuin uusi.
Comment
-
-
Originally posted by lao View PostTänään vaihdettu sigun 105000km ajettuun peliin tomaatin öljyt huuhtelemalla Powermaticilla.
Kuu ei tippunut taivaalta tai en voittanut lotossa, mutta ongelmia ei tullut. Päin vastoin. Parempaan suuntaan (kohti uutta) meni lootan toiminta, nyt luistattaa yleistiottaen vähemmän. Vanhasta öljypohjasta ei löytynyt mitään sinne kuulumattomia partikkeleita tai hippuja. Eli varmasti olisi toiminut ilman öljynvaihtoa vielä pitkään, mutta jokainen tietää, että turhaan luistava turbiini ei ainakaan paranna vaihteiston hyötysuhdetta.
Yksittäinen suurin huomattava muutos:
Ennen vaihto 2->3 ei ollut aina yhtä nopea ja pehmeä kuin muilla vaihtella, ilmiö esiintyi yleensä hidastetöyssyyn jarruttaessa ja sitten kiihdyttäessä siitä ~puolella kaasulla. Luistatti ja vaihtoi ei niin sivistyneesti kuin muilla vaihtella, nyt vaihtaa 2->3 kuin uutena.
Comment
-
Comment