Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    #961
    Voi kilin kellit... Mätkähti ilmeisesti 325 TDSA:n lootaöljynjäähdyttimen putki/letku.. Tänään tarvis vuoto tilkitä ja saada uudet öljyt sisään. Mutta mutta, milläs tuo onnistuu? Tikku ja putki puuttuu. Kuinka paljon? Miten? Minne? Aika kortilla töissä, joten ei haun kautta kovinkaan helpolla jelppistä löytynyt. Kiitos.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #962
      Originally posted by Mikkeri View Post
      Voi kilin kellit... Mätkähti ilmeisesti 325 TDSA:n lootaöljynjäähdyttimen putki/letku.. Tänään tarvis vuoto tilkitä ja saada uudet öljyt sisään. Mutta mutta, milläs tuo onnistuu? Tikku ja putki puuttuu. Kuinka paljon? Miten? Minne? Aika kortilla töissä, joten ei haun kautta kovinkaan helpolla jelppistä löytynyt. Kiitos.
      Aika on kortilla muillakin, joten jos viitsisit faqista katsoa?

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        #963
        Kiitos, helpotti todella paljon...
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8975
          • Kellokoski

          #964
          Originally posted by Mikkeri View Post
          Kiitos, helpotti todella paljon...
          No sieltähän se FAQ löytyy

          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Mikkeri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2011
            • 805
            • Suomi

            #965
            Originally posted by _nixu_ View Post
            Kiitos linkistä... Klikkailin muutaman kerran tuota hienoa "FAQ" nappulaa yläpalkissa ja joka kerta oli 0 osumaa, vaikka laittoi pelkän kirjaimen "a" hakuun.
            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
            TDS osaa.

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              #966
              Nonni... Nyt on sitten ölpät lootassa taas ja toimii kuten ennenkin.
              Mielenkiintoista tuo huuhtelemalla tehtävä öljynvaihto ilman selkeitä vinkkejä..
              Mutta sain vanhat pois ja uudet tilalle.

              Oli vaihteistoöljynjäähdytin kihnuttanut itsensä puhki välijäähdytintä vasten.. Joka oli myös puhki.
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • lao
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2010
                • 278
                • Tampere

                #967
                Tänään vaihdettu sigun 105000km ajettuun peliin tomaatin öljyt huuhtelemalla Powermaticilla.

                Kuu ei tippunut taivaalta tai en voittanut lotossa, mutta ongelmia ei tullut. Päin vastoin. Parempaan suuntaan (kohti uutta) meni lootan toiminta, nyt luistattaa yleistiottaen vähemmän. Vanhasta öljypohjasta ei löytynyt mitään sinne kuulumattomia partikkeleita tai hippuja. Eli varmasti olisi toiminut ilman öljynvaihtoa vielä pitkään, mutta jokainen tietää, että turhaan luistava turbiini ei ainakaan paranna vaihteiston hyötysuhdetta.

                Yksittäinen suurin huomattava muutos:

                Ennen vaihto 2->3 ei ollut aina yhtä nopea ja pehmeä kuin muilla vaihtella, ilmiö esiintyi yleensä hidastetöyssyyn jarruttaessa ja sitten kiihdyttäessä siitä ~puolella kaasulla. Luistatti ja vaihtoi ei niin sivistyneesti kuin muilla vaihtella, nyt vaihtaa 2->3 kuin uutena.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #968
                  Originally posted by lao View Post
                  Tänään vaihdettu sigun 105000km ajettuun peliin tomaatin öljyt huuhtelemalla Powermaticilla.

                  Kuu ei tippunut taivaalta tai en voittanut lotossa, mutta ongelmia ei tullut. Päin vastoin. Parempaan suuntaan (kohti uutta) meni lootan toiminta, nyt luistattaa yleistiottaen vähemmän. Vanhasta öljypohjasta ei löytynyt mitään sinne kuulumattomia partikkeleita tai hippuja. Eli varmasti olisi toiminut ilman öljynvaihtoa vielä pitkään, mutta jokainen tietää, että turhaan luistava turbiini ei ainakaan paranna vaihteiston hyötysuhdetta.

                  Yksittäinen suurin huomattava muutos:

                  Ennen vaihto 2->3 ei ollut aina yhtä nopea ja pehmeä kuin muilla vaihtella, ilmiö esiintyi yleensä hidastetöyssyyn jarruttaessa ja sitten kiihdyttäessä siitä ~puolella kaasulla. Luistatti ja vaihtoi ei niin sivistyneesti kuin muilla vaihtella, nyt vaihtaa 2->3 kuin uutena.
                  Tottakai vaihtaa "kuin uutena" kun kerran sisässä on uudet öljyt.
                  Aja muutama tuhat kilometriä ja voilaa`...ne ei enään olekkaan uudet ja laatikio käytös on taas kuin silloin ennen....
                  Eli niiden öljyjen ei kuulukkaan olla uudet...kuin uutena.

                  Comment

                  • Mik@
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 1413
                    • Nurmes

                    #969
                    Originally posted by R Power View Post

                    Onnistuuko tuo öljy määrän tarkistus milllä ohjelmalla? Eli kotikonstein? Vai pitääkö olla joku testeri tms?
                    E61 520Da

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #970
                      Originally posted by Mik@ View Post
                      Onnistuuko tuo öljy määrän tarkistus milllä ohjelmalla? Eli kotikonstein? Vai pitääkö olla joku testeri tms?
                      Tuossa ohjeessa se kerrotaan. Ei tarvitse testeriä.

                      Comment

                      • TKGL
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 260
                        • Tampere

                        #971
                        Ei mitään. Olen puusilmä.
                        Last edited by TKGL; 13-07-2011, 10:07. Reason: Puusilmä

                        Comment

                        • Mik@
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1413
                          • Nurmes

                          #972
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Tuossa ohjeessa se kerrotaan. Ei tarvitse testeriä.
                          Milläs sinä sen laatikon lämmön katsot jollei koneella tai testerillä? Salavalikosta tuota lämpöä ei taida näkyä?
                          E61 520Da

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #973
                            Originally posted by Mik@ View Post
                            Milläs sinä sen laatikon lämmön katsot jollei koneella tai testerillä? Salavalikosta tuota lämpöä ei taida näkyä?
                            Vaikka infrapuna lämpömittarilla öljypohjasta jos haluaa olla tarkka. Riittävän tarkkuuden saa myös kädellä kokeilemalla. Kädenlämpöinen on ok.

                            Comment

                            • bmw525tds
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 94
                              • North Pole

                              #974
                              Ite tehny muutaman automaattilootan öljynvaihon ja käyttäny infrapuna mittaria lämpötilan tarkistamiseen. Öljyä ei kannata säästellä kun huuhdellaan kunnolla loota, ite joutunu puottaan lootan läpi 15l öljyä ennenku paska on suurimmaks osaks lähteny. Parissa edellisessä huuhtelussa oon käyttäny fortte tyylistä paskan irrotin tököttiä huuhteluöljyn seassa ja hyvin tuli tavallista enemmän paskaa pois. Ainakin toistaiseksi on pelannut kuin uusi.

                              Comment

                              • hattiwatti
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 255
                                • Vantaa

                                #975
                                Originally posted by lao View Post
                                Tänään vaihdettu sigun 105000km ajettuun peliin tomaatin öljyt huuhtelemalla Powermaticilla.

                                Kuu ei tippunut taivaalta tai en voittanut lotossa, mutta ongelmia ei tullut. Päin vastoin. Parempaan suuntaan (kohti uutta) meni lootan toiminta, nyt luistattaa yleistiottaen vähemmän. Vanhasta öljypohjasta ei löytynyt mitään sinne kuulumattomia partikkeleita tai hippuja. Eli varmasti olisi toiminut ilman öljynvaihtoa vielä pitkään, mutta jokainen tietää, että turhaan luistava turbiini ei ainakaan paranna vaihteiston hyötysuhdetta.

                                Yksittäinen suurin huomattava muutos:

                                Ennen vaihto 2->3 ei ollut aina yhtä nopea ja pehmeä kuin muilla vaihtella, ilmiö esiintyi yleensä hidastetöyssyyn jarruttaessa ja sitten kiihdyttäessä siitä ~puolella kaasulla. Luistatti ja vaihtoi ei niin sivistyneesti kuin muilla vaihtella, nyt vaihtaa 2->3 kuin uutena.
                                Mitäs tuli hintaa hommalle? :think

                                Comment

                                Working...
                                X