Originally posted by juster
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
-
-
Mä toin saksasta e39 539da -99 ja se "pitäs" olla ajettu 176tkm ja ajattelin vaihdattaa öljyt kun se vähän niinku olis luistanu 2->3 ja 3->4 vaihdettaessa hain laakkoselta öljyt(6L) ja suodattimen kun äijä sano että menee joku 5l niin ajattelin ottaa 6 ettei lopu kesken. no vaihtohan vissiiin meni hyvin mutta kysäisin sepältä joka vaihtoi ne että menikö kaikki niin se sano että kaikki meni.no mä kysyin että jäikö se vajaaks?se että ei mun mielestä.....???vaikutti aika hyvältä???no nyt on ajettu öljyn vaihdon jälkeen n.1500km ja nyt se luistaa aika paljon 2->3 ja 3->4 vaihtaessa???
Onko vika nyt sitten missä???
Liian vähän öljyä vai paskat lähti liikenteeseen vai mikä on???
oon ajanu sillä nyt yhteensä 6tkm alkaa pikkuhiljaa vituttaa jos laatikko on jo sökö!!!!!
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer530d View PostMä toin saksasta e39 539da -99 ja se "pitäs" olla ajettu 176tkm ja ajattelin vaihdattaa öljyt kun se vähän niinku olis luistanu 2->3 ja 3->4 vaihdettaessa hain laakkoselta öljyt(6L) ja suodattimen kun äijä sano että menee joku 5l niin ajattelin ottaa 6 ettei lopu kesken. no vaihtohan vissiiin meni hyvin mutta kysäisin sepältä joka vaihtoi ne että menikö kaikki niin se sano että kaikki meni.no mä kysyin että jäikö se vajaaks?se että ei mun mielestä.....???vaikutti aika hyvältä???no nyt on ajettu öljyn vaihdon jälkeen n.1500km ja nyt se luistaa aika paljon 2->3 ja 3->4 vaihtaessa???
Onko vika nyt sitten missä???
Liian vähän öljyä vai paskat lähti liikenteeseen vai mikä on???
oon ajanu sillä nyt yhteensä 6tkm alkaa pikkuhiljaa vituttaa jos laatikko on jo sökö!!!!!Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer530d View PostMä toin saksasta e39 539da -99 ja se "pitäs" olla ajettu 176tkm ja ajattelin vaihdattaa öljyt kun se vähän niinku olis luistanu 2->3 ja 3->4 vaihdettaessa hain laakkoselta öljyt(6L) ja suodattimen kun äijä sano että menee joku 5l niin ajattelin ottaa 6 ettei lopu kesken. no vaihtohan vissiiin meni hyvin mutta kysäisin sepältä joka vaihtoi ne että menikö kaikki niin se sano että kaikki meni.no mä kysyin että jäikö se vajaaks?se että ei mun mielestä.....???vaikutti aika hyvältä???no nyt on ajettu öljyn vaihdon jälkeen n.1500km ja nyt se luistaa aika paljon 2->3 ja 3->4 vaihtaessa???
Onko vika nyt sitten missä???
Liian vähän öljyä vai paskat lähti liikenteeseen vai mikä on???
oon ajanu sillä nyt yhteensä 6tkm alkaa pikkuhiljaa vituttaa jos laatikko on jo sökö!!!!!
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS Touring View PostVaikea sanoa onko laatikko pilalla, mutta luistaminen ilmenee kierrosten ryntäämisenä vaihtohetkellä / vaihdon jälkeen. Öljyähän laitetaan niin kauan kunnes laatikon lämpö on sen 30°C - 50°C ja öljyä alkaa valua yli täyttöaukosta. Kaikki muu on liian vähän. Sun tarttis antaa jonkun automaateista perillä olevan ajaa autoas. Missäpäin vaikutat?
vaihdon jälkeen se irrottaa kunnolla vasta vähän ennen 3.5tonnin kohalla.sen huomaa oikeen kun se nukäsee hieman ja vasta sitten alkaa kulkee kunnolla!!!
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostVaikuttaa jotta olisi vähänä öljy. Taikka sitten pakat on olleet muutenkin loppu. Eikös tuossa ole enää ollenkaan perinteistä öljytikkua mistä määrän voi tarkistaa???
Comment
-
-
528iA steptronic
Auto on E39 528iA steptronic vm.1997. Öljyt vaihdatin Tuusulan Bemu Oy:ssä 20tkm sitten. Mielestäni laatikon toiminta muuttui selvästi "terhakammaksi" ja vaihdot pehmeämmäksi. Terhakkuudella tarkoitan liikkeellelähtöjä, jotka jarrua löysätessä tapahtuvat nyt paljon napakammin. Vaihdon hetkellä lasissa oli 186tkm. En tiedä millä menetelmällä vaihtoivat, mutta sanoivat saaneensa menemään 8 litraa. Operaatio + peräöljyjen vaihto kustansi 300 euroa. Ei valittamista.
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer530d View PostEn tiedä onko öljytikkua!Saako noita pakkoja vaihdettua ja mitä tämmönen homma maksaa???voiko olla jo että pakat olisi kulunu niin paljon kun reilu 170tkm "ajettu" tai siis pitäisi kyllä siinä nyt oli BMW huoltokirja ja kuitit mutta vittu ei niistä lapin polttajista tiedä!!!Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer530d View PostVantaalla...
vaihdon jälkeen se irrottaa kunnolla vasta vähän ennen 3.5tonnin kohalla.sen huomaa oikeen kun se nukäsee hieman ja vasta sitten alkaa kulkee kunnolla!!!Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS Touring View PostEi toi oire oikein sovi kuluneisiin kytkinpakkoihin, sullahan on autossas GM: n laatikko, minkä takia en aivan varma voi olla, mutta ZF: n toosassa E-kytkin on ns. päävetokytkin, joka on 3 vaihteesta ylöspäin käytössä, eli jos sen levyt on kuluneet, tai pakalta on öljynpaine jostain syystä pienentynyt, niin laatikko luistaa kokoajan. Kokeile jostain vajaan 100km/h vauhdista painaa reilusti kaasua, kuitenkin niin ettei vaihda pienemmälle. Jos silloin kierrokset "ryntää", eikä vauhti kiihdy, niin kitkat on lopussa, jos ei luista, vaan kiihtyy kuin manuaalilaatikolla, niin silloin ehkä joku softan päivitys vois auttaa. Parempaa "diagnoosia" ei oikein tässä pysty tekemään.
Se kyllä lähtee kiihtymään normaalisti mutta kun jostain 60km/h painan kaasun pohjaan niin aina vaihdon jälkeen tekee sen että luistaa ja tämä alkoi vasta öljyjen vaihdon jälkeen...???:think
Kyllä se vetää joka vaihteella jos on manuaalina ja vaikka 3 painan 80km/h kaasun pohjaan niin menee ihan normaalisti mutta siitä kun pitäs vaihtaa niin voi voi laatikko parkaa!!!!!:think :think :think
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer530d View PostSe kyllä lähtee kiihtymään normaalisti mutta kun jostain 60km/h painan kaasun pohjaan niin aina vaihdon jälkeen tekee sen että luistaa ja tämä alkoi vasta öljyjen vaihdon jälkeen...???:think
Kyllä se vetää joka vaihteella jos on manuaalina ja vaikka 3 painan 80km/h kaasun pohjaan niin menee ihan normaalisti mutta siitä kun pitäs vaihtaa niin voi voi laatikko parkaa!!!!!:think :think :thinkEx-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS Touring View PostMenee kinkkiseks.:think Ihan ensiks kannattaa se öljyjen määrä varmistaa, tai vaikka vaihtaa se öljypohjallinen samalla ja katsoa onko magneetteihin tarttunu epäilyttäviä määriä sontaa, ja että onko öljy minkä laatuista. Jos öljy haisee pistävän palaneelle, silloin kitkat on luistanu, mutta jos ei haise, niin luisto tulee turbiinilta ja johtuu ohjauspuolesta ,eli solenoidiventtiileistä ym. Tässä kohtaa vois olla paras kääntyä Jarkko Siekkisen puoleen. (http://www.konehuolto.vze.com/ 0440-945767 ) Ajamatta kyseistä autoa ei oikein voi muuta kuin tällälailla arvailla syitä.
Kokeillaan näillä!hain just laakkoselta uudet öljyt ja huomenna vaihdetaan...kokeilen sitä sulake juttuu vielä siinä samalla!mutta huomenna näkee mitä on käyny!!!
Iso Kiitos tässä kohtaa!!!
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer530d View PostKokeillaan näillä!hain just laakkoselta uudet öljyt ja huomenna vaihdetaan...kokeilen sitä sulake juttuu vielä siinä samalla!mutta huomenna näkee mitä on käyny!!!
Iso Kiitos tässä kohtaa!!!
Onneksi ei mitään vakavaa!!!
Kiitoksia kaikille osanottajille
Comment
-
Comment