Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Originally posted by AnXD View Post
    Prkl...piti kaivaa oikein lisävarustelista esille...ja eihän sitä siellä näkynyt mutta koneen kyljessä sen näköinen pönttö roikkuu...oisko ruuvattu jälkeenpäin?
    Ettei tuo nyt olis ihan normaali katti?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • MrBubbles
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 799
      • Seinäjoki

      Originally posted by Clavurion View Post
      Ettei tuo nyt olis ihan normaali katti?
      Siltä nyt kyllä haiskahtaa..
      No life, no friends, just motorsport!

      -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
      -jokunen e30.
      -e28

      Comment

      • erese
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 478
        • Vantaa

        Originally posted by MrBubbles View Post
        Siltä nyt kyllä haiskahtaa..
        Saahan tuon DPF:n jälkikäteen retrofittinä jos haluaa eikä se eroa kovin paljoa normaalista katalysaattorista ainakaan ulospäin.
        Että vaikea sanoa jos vaikka olisi kyseisessä tapauksessa retrofitattu :think

        http://www.realoem.com/bmw/showparts...63&hg=18&fg=10
        Last edited by erese; 24-05-2010, 23:51.
        F40 -20
        F20 -13
        E46 320D Touring -01
        E36 "nokivasara" Touring -99

        Comment

        • sasu`
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 352
          • Tuusula

          Onko porukat kokeilleet näitä bemareita ilman dpf:iä? -09 sprinteriin suora rosteriputki dpf:n tilalle -> painemittareihin 90-asteen kulmat putken sisälle ja anturit vakiopaikoille, ei minkäännäkösiä vikatiloja + puhdistussykli menee normaalisti päälle ja loppuukin normaalisti. ~1l/100km vielä putosi kulutuskin...

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            Isännällä on CRV jossa DPF ja rupesi kitisemään tukkeutumisesta ja uudelleen poltot ohjelmallisesti eivät auttaneet, uusi DPF Hondaan 4000€ ! ! ! ! Hakattiin sisuskalut pois ja anturit (2kpl paine-ero) paikoilleen ja sen jälkeen herjaa, että DPF:ssä reikä. No soitin Motorbittiin, jossa oma Accordini oli softattavan ja kerroin asiata ja viikon päästä CRV sinne ja nyt ei herjaa mistään ja tehoakin on mukavasti! Katsastuksessakaan ei kukaan huomaa DPF:n poistosta kun alkup. kuoret on paikoillaan antureineen.

            Ohjelmasta poistettiin regenerointi ja antureiden raja-arvot asetettiin nolliksi. Hondan ohjelmassa oli myös pakko-regenerointi, joka menee päälle 800km välein vakkei anturit huomaisikaan paine-eroa riittävän suureksi, sekin on nyt poistettu, eikun kilometrejä!!

            Sama setti bemareihin luulisi toimivan vaikka anturit erilaiset. Itsellä pömpössä mittarissa 200tkm ja DPF näyttää vaihtoa 170tkm päästä, mahtaako sinne saakka päästä...
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • jussi_r
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1655
              • Nurmijärvi

              Tou. Kai se on taas parin tojotamiehen puheenvuoron jälkeen syytä muistuttaa tähän keskusteluun jo kirjoittamastani DPF:n pesusta. Pesemällä DPF:stä saa uudenveroisen, auto toimii kuten kuuluukin, eikä savuta. Suhteellisen typerän näköistä kun joku uudehko auto vetää savupilveä perässään.

              Jos mikään muu ei saa sitä paineilmavasaraa kädestä tippumaan, niin miettikää edes sitä mitä rikottu DPF tekee auton jälleenmyyntiarvolle. Mä en ainakaan ostaisi mitään E6X/E9X:ää joka savuttaa.
              M3 Cabrio Individual
              530d GT xDrive
              GL420 CDI
              ZX-12R

              Comment

              • Matson^
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2113
                • Seinäjoki

                Originally posted by sasu` View Post
                Onko porukat kokeilleet näitä bemareita ilman dpf:iä? -09 sprinteriin suora rosteriputki dpf:n tilalle -> painemittareihin 90-asteen kulmat putken sisälle ja anturit vakiopaikoille, ei minkäännäkösiä vikatiloja + puhdistussykli menee normaalisti päälle ja loppuukin normaalisti. ~1l/100km vielä putosi kulutuskin...
                On. Tekee polton todella usein (huomaa että jotain outoa tekeillä) ja lopulta muistaakseni 700km ajon jälkeen antaa vikakoodin, mikäli siis ohjelmaan ei puututa mitenkään.
                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                | Nissan Navara TREK-1 |
                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by jussi_r View Post
                  Tou. Kai se on taas parin tojotamiehen puheenvuoron jälkeen syytä muistuttaa tähän keskusteluun jo kirjoittamastani DPF:n pesusta. Pesemällä DPF:stä saa uudenveroisen, auto toimii kuten kuuluukin, eikä savuta. Suhteellisen typerän näköistä kun joku uudehko auto vetää savupilveä perässään.

                  Jos mikään muu ei saa sitä paineilmavasaraa kädestä tippumaan, niin miettikää edes sitä mitä rikottu DPF tekee auton jälleenmyyntiarvolle. Mä en ainakaan ostaisi mitään E6X/E9X:ää joka savuttaa.
                  Äh ei se mitään haittaa, varsinkaan kun suurin osa muustakin liikenteestä on nykyään perässä vedettäviä, sen pienen savuhunnun lisäksi DPF on ehjänä ja toimivana hyllyssä odottamassa kukkahattutätien iskua.

                  edit. toki siis jos pdf on ainoastaan tukossa vakioautossa niin järkevintä (halvinta&helpointa) on vain pestä se laittaa takaisin, kuten jussi_r sanoi.
                  Last edited by Matson^; 21-06-2010, 14:47.
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    Just kävin Turbotekissä Karalan juttusilla,
                    nykyään he poistavat koko DPF:n toiminnan,
                    eli myös regenerointi poistuu,
                    vuosi sitten se jäi vielä ohjelmaan ja toistui n. 800 km välein
                    vaikka se pönttö olisikin heivattu mäkeen...
                    Nämä siis softauksen jälkeen...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      Pitääpä vetää takaisin DPF:n osalta.

                      Auton historiaa tuli selviteltyä hiukan lisää, ja löytyikin huoltokerta jossa asentajalla tullut vähän huonot merkkaukset vihkoon. Näyttää olevan ruksi enemmän "nein" päällä kuin "ja" kohdassa. Noissahan on tollanen 5mm väliä..

                      No ei siinä mitään, iloista se on kun näin päin selviää, eli autoon on vaihdettu DPF jo saksassa 3kk ennen kuin auto on itselle tullut . Ilmankos se DPF oli kaikilta lukemiltaan kunnossa vaikka kilometrit tulivat "täyteen".
                      Nyt voikin huoletta pestä sen kun on tuskin kovin tukossa.

                      Avainsana oli jälleen kerran avain.
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • häjjy
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 79
                        • uleåborg

                        Pesuhommat

                        180 000 mittarissa ja herja tuli... veto hävisi.
                        Pesuhommat tuli kokeiltua: löpö liuotus yön yli. Aamulla puskin pumpulla löpöä läpi molempiin suuntiin. Paskaa kertyi kahvikupillinen...
                        Sitten koekäyttö: savua ihan saatanasti eikä vetoja vieläkään. Sitten savu loppui eikä vetoja... Lopulta iski ilmeisesti poltot päälle ja savua tuli myös pellin alta... jonka jälkeen vetoa oli ainakin entiseen malliin!
                        Saapas nähdä kuin kauan tätä iloa kestää

                        Comment

                        • sassi
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2008
                          • 412
                          • Nivala

                          Joku puhui jossain vaiheessa, että katsoi Inpalla livedataa ja siellä näkyy nuo paineanturin arvot ennen ja jälkeen DPF:n?

                          Mistä nuo löytyy Inpassa?
                          --
                          Sassi
                          - F10 530d
                          - KTM 690 Enduro
                          Ex. E90 330d, E46 330d

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Originally posted by sassi View Post
                            Joku puhui jossain vaiheessa, että katsoi Inpalla livedataa ja siellä näkyy nuo paineanturin arvot ennen ja jälkeen DPF:n?

                            Mistä nuo löytyy Inpassa?
                            Ei löydy Inpasta, saatoin olla minäkin joka niin sanoi mutta tosiaan vaatii jonkun eri laitteen.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • sassi
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2008
                              • 412
                              • Nivala

                              Originally posted by Cell View Post
                              Ei löydy Inpasta, saatoin olla minäkin joka niin sanoi mutta tosiaan vaatii jonkun eri laitteen.
                              Kiitän.

                              Kahlasin nyt paremmalla ajalla tämän viestiketjun läpi ja siellä tosiaan puhutaan Autocomista sekä DIS:stä.
                              Ois vain ollut kiva katsoa, mitä nuo painearvot näyttää tuossa omassa ja tarvittaessa vaikka vähän peseskellä.
                              Ei tuolla kyllä ole ajettu vasta kuin 86tkm, mutta ainahan kaikki kiinnostaa
                              --
                              Sassi
                              - F10 530d
                              - KTM 690 Enduro
                              Ex. E90 330d, E46 330d

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5419
                                • S:t Karins

                                Paljonko tuolla filtterillä mahtaa ajaa? Itsellä nyt 222 th mittarissa eikä herjoja ole tullut? I-drive näyttää jotain 150 th vaihtoon. Auto tuli minulle 170 th ajettuna...
                                Last edited by Tommix; 13-08-2010, 19:13.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎