Originally posted by jussi_r
View Post
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Huono kontakti oli ruiskupumpun määräventtiilillä. Koska kontakti oli huono (markan vika) ajoi auto itsensä vikatilaan, jolloin DPF:n poltto ei aktivoitunut (-> parin tonnin vika). Eli siis päätin pestä DPF:n vielä varsinaisen viankorjauksen jälkeen, vaikka alkaneet poltot olisivatkin voineet auttaa nekin.Originally posted by Anzafin View PostHmmm... kertoisitko lisää? Miten pesit, ja millä liittimellä oli huono kontakti? Oliko sillä osuutensa DPF:n herjoihin? :think
Pestiin ensin Fairylla ja kuumalla vedellä, ja sitten lopuksi vielä bräkleenillä. Kakan irtoamisen paras ketsuppiefekti nähtiin kun suihkutettiin sitä bräkleeniä tulopuolelta ja pidettiin se puoli alaspäin. Sitten kaadettiin spädärin suunnasta ämpärillä vettä tukkoiseen suodattimeen, painettiin putkeen kiinni tupolla tiivistetty paineilmapistooli, ja tuupattiin se ämpärillä kaadettu kuuma vesi paineella läpi. Yhteensä pestiin sitä kavereiden kanssa varmaan 3 tuntia, ja lopuksi oltiin suht' vakuuttuneita onnistumisestamme. Penkitys vahvisti pesun jälkeiset persdynoveikkaukset oikeiksi, ja nyt olen oikein tyytyväinen lopputulokseen.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
Mitä vikakoodeja auto antoi?Originally posted by jussi_r View PostHuono kontakti oli ruiskupumpun määräventtiilillä. Koska kontakti oli huono (markan vika) ajoi auto itsensä vikatilaan, jolloin DPF:n poltto ei aktivoitunut (-> parin tonnin vika). Eli siis päätin pestä DPF:n vielä varsinaisen viankorjauksen jälkeen, vaikka alkaneet poltot olisivatkin voineet auttaa nekin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Ok, kiitti...Originally posted by jussi_r View PostHuono kontakti oli ruiskupumpun määräventtiilillä. Koska kontakti oli huono (markan vika) ajoi auto itsensä vikatilaan, jolloin DPF:n poltto ei aktivoitunut (-> parin tonnin vika). Eli siis päätin pestä DPF:n vielä varsinaisen viankorjauksen jälkeen, vaikka alkaneet poltot olisivatkin voineet auttaa nekin.
Pestiin ensin Fairylla ja kuumalla vedellä, ja sitten lopuksi vielä bräkleenillä. Kakan irtoamisen paras ketsuppiefekti nähtiin kun suihkutettiin sitä bräkleeniä DPF-puolelta ja pidettiin se puoli alaspäin. Sitten kaadettiin spädärin suunnasta ämpärillä vettä tukkoiseen suodattimeen, painettiin putkeen kiinni tupolla tiivistetty paineilmapistooli, ja tuupattiin se ämpärillä kaadettu kuuma vesi paineella läpi. Yhteensä pestiin sitä kavereiden kanssa varmaan 3 tuntia, ja lopuksi oltiin suht' vakuuttuneita onnistumisestamme. Penkitys vahvisti pesun jälkeiset persdynoveikkaukset oikeiksi, ja nyt olen oikein tyytyväinen lopputulokseen.
Olen tähän asti epäillyt suodattimen sisältävän jotain nukkaa ja muuta karhuvillaa ja pelännyt veden vaurioittavan sisuksia. Mutta ei ilmeisesti...
Komppaan Clavurionia, millaisia vikakoodeja sait tuosta ruiskutuspumpusta?
Comment
-
Duoda noin. Siihenhän vaihdettiin moottori, ja sen jälkeen puutunut akku. Voit varmaan arvata, että niitä koodeja oli suhteellisen paljon.Originally posted by Clavurion View PostMitä vikakoodeja auto antoi?
Tämä ratkaiseva määräventtiilin (päällä ollut) vika taisi olla 4302. Ongelman ratkaisi lopulta Laakkonen.
Nyt näyttää viat olevan poissa, ja sikäli kun tilanne sellaisena pysyy, en valita.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
Jep, niitä on varmaan ollut omiksi tarpeiksi. Ajoinkin takaa, antoiko suoraan koodin määräventtiililtä.Originally posted by jussi_r View PostDuoda noin. Siihenhän vaihdettiin moottori, ja sen jälkeen puutunut akku. Voit varmaan arvata, että niitä koodeja oli suhteellisen paljon.
Tämä ratkaiseva määräventtiilin (päällä ollut) vika taisi olla 4302. Ongelman ratkaisi lopulta Laakkonen.
Liitekuvasta selviää DPF:n perusrakenne. Kennot ovat keraamia (piikarbidi), joissa platinapitoinen pinnoite katalyyttinä. Noiden pesuaineiden vaikutus katalyyttiseen pinnoitteeseen hieman epäilyttää. Miten lie toimivat pestyt sitten pitkässä juoksussa.Originally posted by Anzafin View PostOlen tähän asti epäillyt suodattimen sisältävän jotain nukkaa ja muuta karhuvillaa ja pelännyt veden vaurioittavan sisuksia. Mutta ei ilmeisesti...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Katalyytti? Eikös BMW:n DPF:ssä ole aktiivinen puhdistustoiminto, eli regenerointi?Originally posted by Clavurion View PostLiitekuvasta selviää DPF:n perusrakenne. Kennot ovat keraamia (piikarbidi), joissa platinapitoinen pinnoite katalyyttinä. Noiden pesuaineiden vaikutus katalyyttiseen pinnoitteeseen hieman epäilyttää. Miten lie toimivat pestyt sitten pitkässä juoksussa.
Joka tapauksessa pestyistä taitaa olla jo jonkin verran kokemuksia, ja näin näppituntumalla sanoisin, että toimii yhtä hyvin kuin läpätön imusarja. Meillä on lähiaikojen projektina puukottaa yksi DPF auki, perehtyä sen sielunelämään ja tutkia miten se on parhaiten pestävissä. Mun tuoppi sanoo, että pesu on toimiva ratkaisu, ja ainakaan se ei tilannetta voi huonontaa.
Pesu tuntihinnalla ulkopuolisella teettämällä taitaa kyllä tulla kalliimmaksi kuin tarvike-DPF.:thinkM3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
Nuo nyt äkkiä tuli mieleen http://www.konig.fi/cms/etusivu/remus_putkistot.html ja http://www.isla.fi/Originally posted by al73 View PostMikäs firma(t) myy Suomessa noita Remuksen putkia ja pönttöjä?-12 F11 530Da
Comment
-
Aktiivinen regenerointihan näissä BMW:n laitoksissa on. Ohessa ote TIS:stä koskien tuota katalyyttiä.Originally posted by jussi_r View PostKatalyytti? Eikös BMW:n DPF:ssä ole aktiivinen puhdistustoiminto, eli regenerointi?
Joka tapauksessa pestyistä taitaa olla jo jonkin verran kokemuksia, ja näin näppituntumalla sanoisin, että toimii yhtä hyvin kuin läpätön imusarja. Meillä on lähiaikojen projektina puukottaa yksi DPF auki, perehtyä sen sielunelämään ja tutkia miten se on parhaiten pestävissä. Mun tuoppi sanoo, että pesu on toimiva ratkaisu, ja ainakaan se ei tilannetta voi huonontaa.
Pesu tuntihinnalla ulkopuolisella teettämällä taitaa kyllä tulla kalliimmaksi kuin tarvike-DPF.:think
Eipä siinä, varmasti itsekin tuohon pesuun turvautuisin, jos DPF:n kanssa pitäisi taikinoida. Kritiikkini koski ainoastaan käytettyjä pesuaineita. Eli miten paljon ne "myrkyttävät" platinayhdisteitä (mm. rikki- ja fosforijäänteet).The diesel particulate filter is porous (permeability approx. 50%) and treated with a platinum-based catalytic coating. The purpose of the coating is to reduce the ignition temperature for the soot particulates.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Aika kovia pesuaineita jos platina pohjaista pinnoitetta jotenkin vaurioittaisiOriginally posted by Clavurion View PostEipä siinä, varmasti itsekin tuohon pesuun turvautuisin, jos DPF:n kanssa pitäisi taikinoida. Kritiikkini koski ainoastaan käytettyjä pesuaineita. Eli miten paljon ne "myrkyttävät" platinayhdisteitä (mm. rikki- ja fosforijäänteet).
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Onnistuisko tuohon ultraäänipesu? Töissä ainakin pestään isoja ahtoilmacoolereita ultralla, ja hyvin lähtee.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
Comment