OBD lukija kertoo kyllä että "regenerointi" sallittu. Siis näen kolme asiaa, regenerointi sallittu, pyydetty ja aktiivinen.. siis noiden joo/ei arvot. Tosin niinkuin sanoin, en koskaan ole nähnyt tuota omin silmin regenerointi aktiivinen=joo.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jengstro View PostOBD lukija kertoo kyllä että "regenerointi" sallittu. Siis näen kolme asiaa, regenerointi sallittu, pyydetty ja aktiivinen.. siis noiden joo/ei arvot. Tosin niinkuin sanoin, en koskaan ole nähnyt tuota omin silmin regenerointi aktiivinen=joo.
En kyllä huolestuisi asiasta vielä, vasta sitten kun takuuaika lähenee loppuaan.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEi ainakaan BMW:n dokumenteissa mainita mitään hehkujen aktivoinnista regeneroidessa.
mm. mersu, citroen, toyota käyttää hehkuja regeneroinnin avuksi ja antaa herjan myös dpf:stä jos hehkuja menee!Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNo polttaako se ollenkaan jos suodatin toimii vielä hyvin, ts. jos sen vaste ei ole riittävän iso... Tosin tuskin se 15 tkm kestää ennenkuin eka poltto alkaa...
En kyllä huolestuisi asiasta vielä, vasta sitten kun takuuaika lähenee loppuaan.
että joko järjestelmä tunnistaa suodattimen "riittävästi" täyttyneen, tai jokin, ohjelmaan määritelty pakkopolton normi täyttyy.
Se voi olla jokin "todellinen", eli km-, tai polttoaineen määrä.
Tai eri tekijöistä laskettu.
Mikäli polttoon liittyvistä tekijöistä yksikään ei toteudu, tulee siitä jonkinlainen herja.
Eli en oikeastaan huolehtisi, auto kertoo kyllä, jos on jotain.
Epäilyttää kovin tuo hehkuteoria.
Kuvittelisin, että pakokaasut saadaan lämpiämään ihan ylimääräisellä hapella ja "liian" myöhäisillä ruiskutuksilla.
Melkolailla samoilla lääkkeillä olen omastani poltellut useammankin ahtimen piloille...
Nämä on nähtävissä siellä ohjelmassakin, mutta täytyy kyllä sekin sanoa, etten koko hehkuasiaa ole edes miettinyt, saatikka ohjelmasta katsellut.
...Eli en uskalla kyllä tyrmätäkkään ajatusta.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Kyllä BMW oma testeri sanoo, että hehkut tulee toimia regeneroidessa ja samoin imusarjan läpät suljetaan kun auto tekee tuota regenerointia. Eli kun autoissa on ollut ongelmaa dpf:n kanssa on testeri pyytänyt tarkistamaan hehkut ja että läpät on toiminnassa.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostKyllä BMW oma testeri sanoo, että hehkut tulee toimia regeneroidessa ja samoin imusarjan läpät suljetaan kun auto tekee tuota regenerointia. Eli kun autoissa on ollut ongelmaa dpf:n kanssa on testeri pyytänyt tarkistamaan hehkut ja että läpät on toiminnassa.Diesel, fuel of satin man
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostKyllä BMW oma testeri sanoo, että hehkut tulee toimia regeneroidessa ja samoin imusarjan läpät suljetaan kun auto tekee tuota regenerointia. Eli kun autoissa on ollut ongelmaa dpf:n kanssa on testeri pyytänyt tarkistamaan hehkut ja että läpät on toiminnassa.
DPF Regeneration
Glow plug system
Swirl flaps
TIS: SI Techniques 18 02 03 062E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
ei pysty sanomaan miksei noista ole mitään mainintaa mut tosiasia on, että useammpia tapauksia on meillä ollut joissa dpf ei ole pelannut ja sekä isis että dis käskee tarkistamaan hehkut ja läpät. Nuo läpät nyt on kyllä jäänyt pois noissa tapauksissa mut aina niissä on ollut hehku vikaa jonka korjaaminen tosin ei ole saanut dpf toimimaan vaan on joko vaihdettu uus tai putsattu vanha. Tuo hehku yksikkö vika tuntuu olevan melko yleinen näissä. Ja sekä m57n että n2 koneisia e9 ja e6x autoja on tullut vastaan näissä dpf ongelmissa.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Postpakokaasut saadaan lämpiämään ihan ylimääräisellä hapella ja "liian" myöhäisillä ruiskutuksilla.
Tuo viimeisin olisi mielenkiintoista poistaa ruiskutusohjauksesta, eli M57:ssa vähenisi 4:sta 3:een ja M57TU2:ssa 7:sta 6:een per työtahti. Mielestäni se viimeinen ruiskutus on vain haitallinen kun EGR on poistettu tai minimiasetuksella.---
Comment
-
-
Niin mullakin hävisi dpf:n pysyvä vika kun vaihdoin hehkut, edelleen silti tekee useasti polttoja, mutta dpf vikoja ei muistissa näy! Hehkujen ollessa rikki niin herjasi liian usein tehtyä polttoa ja tukkeutuvaa hiukkassuodatinta.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostMuttamutta.. Eikös hapen kulkua koneeseen rajoiteta throttle valvella juuri polton aikana? Silloin käsittääkseni tehostetaan EGR-kierron osuutta entisestään, jolloin isompi osa ilmasta on vähähappista. En tiedä mitä tapahtuu niille ruiskutuksen osille jotka suoritetaan vasta varsinaisen palotapahtuman jälkeen (siis ne jotka syöttävät aina palamatonta polttoainetta pakosarjaan EGR:ää varten).
Tuo viimeisin olisi mielenkiintoista poistaa ruiskutusohjauksesta, eli M57:ssa vähenisi 4:sta 3:een ja M57TU2:ssa 7:sta 6:een per työtahti. Mielestäni se viimeinen ruiskutus on vain haitallinen kun EGR on poistettu tai minimiasetuksella.
Lamda-anturi mittaa sitä hiukkaspöntölle menevää hapen määrää, jonka täytyy olla riittävän suuri, että se riittää polttamaan kunnolla pöntössä olevan noen poikkeen.
Egr on täysin kiinni puhdistuspolton aikana, kierrätyskaasut viilentää pakokaasuja ja tässä tapauksessa ne täytyy saada nousemaan riittävästi, jotta ohjelma "uskoo" olosuhteiden niiltä osin olevan sopivat oikeanlaiselle ja todelliselle puhdistumiselle.
Puhdistuspoltolle on omat ahtopaineen pyyntikartat, joissa näkyy olevan "vakiota" enemmän painetta.
Silloin ei ole mitään järkeä rajoittaa läpillä ilman kulkua.
Ohjelma vaan varmastikkin tarkastaa, että läpät toimii ennen puhdistuspolttoa.
Kun koko hiukkasosio käännetään ohjelmasta "pois päältä", niin silloin kaikki siihen liittyvät toimet jälkiruiskutuksineen jää poikkeen.
Samalla voi sen koko kierrätyksenkin ottaa pois päältä.
Lopputuloksena on "vanhan mallin" diesel, jossa ei ole mitään saastevermeitä päällä.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEn tarkoita imusarjan läppiä vaan throttle valvea joka on ennen imusarjaa, EGR:n edessä.
Yhtäkaikki, auki sen pitää olla polton aikana.
Pakokaasuihin pitää saada lämpöä tosi paljon, että järjestelmä "hyväksyy" polton onnistuneeksi.
Eli paljon happea.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostYhtäkaikki, auki sen pitää olla polton aikana.
Pakokaasuihin pitää saada lämpöä tosi paljon, että järjestelmä "hyväksyy" polton onnistuneeksi.
Eli paljon happea.
A throttle valve is necessary for all diesel engines equipped with a particle filter system. The throttle valve chokes the intake air to ensure that the necessary increased exhaust-gas temperatures required for regeneration of the particulate filter are reached.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment