Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Originally posted by peto2 View Post
    No perkele siihen se sitten kosahti.. Nämä olikin siis stroukkaajan unelmakoneita :( ..custom mäntäsarjalle tuleekin sen verran hintaa että saa unohtaa koko idean..

    E: Mutta kiitos tiedosta, on hyvä että joku edes tietää Täytyy myöntää ettei käynyt edes mielessä tommonen veiviratkaisu.
    Eikös se 11-11,5 ruttu riitä jos vähän kansista höylää. Siis jos tekee 4-4,4 koneen.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16352
      • Leppävirta

      Originally posted by Morkai View Post
      Jep, E-boksin pohjalla vettä.. siellä on pyyhkijän releet ja abs/asc-releet.
      Missä tämä boksi sijaitsee?
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        Originally posted by Haju69 View Post
        Missä tämä boksi sijaitsee?
        Se on se boksi konehuoneessa, jossa sijaitsee sulakkeet, dme, egs jne. Pohjalla on vedenpoistoreikä, joka tahtoo mennä tukkoon ja sitten tulee kaikenlaisia ongelmia kun vedenpinta alkaa nousemaan.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16352
          • Leppävirta

          Originally posted by Morkai View Post
          Se on se boksi konehuoneessa, jossa sijaitsee sulakkeet, dme, egs jne. Pohjalla on vedenpoistoreikä, joka tahtoo mennä tukkoon ja sitten tulee kaikenlaisia ongelmia kun vedenpinta alkaa nousemaan.
          Mustalla kannella apukuskin puolen takakulmassa "boksi" siis?
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by jannmann View Post
            Eikös se 11-11,5 ruttu riitä jos vähän kansista höylää. Siis jos tekee 4-4,4 koneen.
            Ei mulla ollut ajatuksena mitään huipputehoja tavotella vaan ihan alarekisteriin vääntöä tuohon jo olemassa olevaan B30 kattilaan, kovat puristukset olisi tullut sivutuotteena. Jos B40/44 akselille lähtisin niin sitten olisi järkevintä vaihtaa autoa :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Haju69 View Post
              Mustalla kannella apukuskin puolen takakulmassa "boksi" siis?
              Juuri se.

              Comment

              • mixxis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2009
                • 1877
                • Jyväskylä / Uurainen

                m60b40:

                13: Lambdasondesignal sonde 1.
                201 & 203: Lambdaintegrator bank 1 & 2.


                Eilen:
                Yht'äkkinen käyntihäiriö lämpimällä moottorilla, tyhjäkäynti alkoi vajoamaan eikä tahtonut pysyä käynnissä ilman kaasua. Kävi nätisti, ei hirvittävää röpeltämistä, vaan vaikutti kuin ei saisi välillä ainetta ja sammuisi siksi. Lähti joka kerta heti uudelleen startatessa käyntiin, sammui melkein joka kerta kun päästi tyhjäkäynnille, viimeistään 30sek kuluessa. Pintakaasulla pientä hyytymistä, isolla kaasulla suht normaali toiminta.

                Tänään:
                Pari sekuntia tavallista pidempi starttaus, käy huonosti, savuttaa, ei kuitenkaan sammunut kertaakaan parin minuutin aikana (kone ei siis paljoa ehtinyt lämmetä). Pidempään ei kehdannut tuossa kerrostalon pihassa kärytellä.... siinä nyt saisi varmaan edes konepeltiä avata
                Inpa antoi yllä mainitut koodit eilisen jäljiltä, joista integrator-koodit palasivat tuon tyhjäkäynnin aikana. Alkuun olivat sporadic, ja nyt staattisia. Ajamassa en ehtinyt käymään

                Vaikea uskoa siihen että lambda(t) olis yks kaks kakkina, saiskohan se jostain välistä yks kaks vähän ilmaa :think Melkein laahustettava johonkin muualle tuo auto ennenkuin pääsee enemmän roplaamaan ja käyttämään, menee ensi viikkoon varmaan on tässä tullut selattua suunnilleen kaikki foorumin käyntihäiriötarinat...pää menee sekasin...


                Autolla kun muutenkin on ongelmaa Inpan(kin) kanssa keskustelussa (väylää jumissa tms, on kokeiltu usealla pc:llä, piuhalla ja softalla) niin sit tuo moottorin liven seuraaminen katkeilee myös jatkuvasti. Jotain ehdin napata, mutta paljon jäi nappaamatta ja näkemättä...

                Kertookos nämä nyt yhtikäs. Adaptioarvot 0 ja -76?



                ___________________________________
                __________________________________________________
                At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                [ Focus stw ]
                [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  Originally posted by mixxis View Post
                  m60b40:


                  Eilen:
                  Yht'äkkinen käyntihäiriö lämpimällä moottorilla, tyhjäkäynti alkoi vajoamaan eikä tahtonut pysyä käynnissä ilman kaasua. Kävi nätisti, ei hirvittävää röpeltämistä, vaan vaikutti kuin ei saisi välillä ainetta ja sammuisi siksi. Lähti joka kerta heti uudelleen startatessa käyntiin, sammui melkein joka kerta kun päästi tyhjäkäynnille, viimeistään 30sek kuluessa. Pintakaasulla pientä hyytymistä, isolla kaasulla suht normaali toiminta.

                  Tänään:
                  Pari sekuntia tavallista pidempi starttaus, käy huonosti, savuttaa, ei kuitenkaan sammunut kertaakaan parin minuutin aikana (kone ei siis paljoa ehtinyt lämmetä). Pidempään ei kehdannut tuossa kerrostalon pihassa kärytellä.... siinä nyt saisi varmaan edes konepeltiä avata
                  Inpa antoi yllä mainitut koodit eilisen jäljiltä, joista integrator-koodit palasivat tuon tyhjäkäynnin aikana. Alkuun olivat sporadic, ja nyt staattisia. Ajamassa en ehtinyt käymään

                  Vaikea uskoa siihen että lambda(t) olis yks kaks kakkina, saiskohan se jostain välistä yks kaks vähän ilmaa :think Melkein laahustettava johonkin muualle tuo auto ennenkuin pääsee enemmän roplaamaan ja käyttämään, menee ensi viikkoon varmaan on tässä tullut selattua suunnilleen kaikki foorumin käyntihäiriötarinat...pää menee sekasin...


                  Autolla kun muutenkin on ongelmaa Inpan(kin) kanssa keskustelussa (väylää jumissa tms, on kokeiltu usealla pc:llä, piuhalla ja softalla) niin sit tuo moottorin liven seuraaminen katkeilee myös jatkuvasti. Jotain ehdin napata, mutta paljon jäi nappaamatta ja näkemättä...

                  Kertookos nämä nyt yhtikäs. Adaptioarvot 0 ja -76?

                  Unohda noi lambda-hommat (tosin toi ykkös-bankin lamda näyttäs olevan pimeä). Vika sulla on joko raju imuvuoto (jos savuttaa, niin imusarjan takakansi) tai maffi on mennyt rikki tai bensanpaineensäädin tahi itse bensapumppu. Lähtisin ite liikkeelle siitä imuvuodon metsästyksestä.

                  edit: Maffivika näissä ilmenee sillälailla, että päästää kaasulta niin sammuu. Maffin piuhan ottaa irti, niin pitäs toimia normaalisti jos vika oli siinä.
                  Last edited by Morkai; 11-10-2013, 20:47.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1995
                    • Tampere

                    -76 adaptaatio on jo aika iso. Eli bensaa menee aikalailla liikaa koneeseen, siksi ecu pienentää ruiskutusaikaa. Sytytyskatkoksia yms.

                    Morkain neuvoilla pitäisi korjaantua.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5265
                      • Pirkkala

                      Mistäs kannattaisi hankkia tiivisteet kun tarve olisi m62b44 alakerran tiivistesarjalle sekä m60b40 yläpään tiivistesarjalle.
                      Tarkoituksena tehdä siis sekasikiö noista, ja jakopää tulee m60:stä, joten tiivisteet jakopäähän sen mukaan. vai käykö jakopään koppien tiivisteet keskenään ristiin m60/m62?

                      M62:ssa yläpään tiivistesarja vaihtuu 8/98 jotenkin erilaiseksi, mitä eroa koneissa on?

                      Vähän tein googletuksia ja kyllähän noita maailmalta saa, tosin Ebay antoi aika laihan tuloksen. Myös schmiedmann myy ko. tavaraa.

                      Mutta mistä noita saa halvimmalla ja järkevällä toimitusajalla? kl on varmaan hinnan takia pois pelistä. onko väliä mitä merkkiä laitetaan?

                      Jos jollain on asiaan vinkkiä, niin otetaan vastaan, otetaan vastaan.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Edellistä kompaten.

                        Yläpään tiivistesarja ALPINAn 4,6l moottoriin. Mikä tuohon nyt kannen tiivisteeksi kannattaisi valita, M62B46 vai S62B50 tiivisteet? Vai onko joku muu, esim. onko aftermarket tiivisteet tuossa paikassa parempia (eli käyttävätkö ahdetuissa e39 M5:ssä vakiotiivisteitä vai jotain jytympää?).

                        Toimitusajalla ei väliä, kunhan kevättalveksi saisi.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Daa Daa
                          BTCF Member
                          • Aug 2004
                          • 910
                          • Jyväskylä

                          Paikallisen varaosaliikkeen kautta saivat hommattua m60b40 moottoriin Victor reinzin täydellisen tiivistesarjan ilman kansipahveja, ei löytynyt miltään tukkurilta suomesta vaan joutuivat tilaamaan suoraan tehtaalta. Hinta oli muistaakseni noin 280e.

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by Daa Daa View Post
                            Paikallisen varaosaliikkeen kautta saivat hommattua m60b40 moottoriin Victor reinzin täydellisen tiivistesarjan ilman kansipahveja, ei löytynyt miltään tukkurilta suomesta vaan joutuivat tilaamaan suoraan tehtaalta. Hinta oli muistaakseni noin 280e.
                            Toi BMW:n oma tiivistesarja 11 11 9 070 240 josta myös puuttuu kannentiivisteet, maksaa 142e +rahti kun sitä viimekuussa sakuista kysyin.
                            Tiedä sitten miten paljon puuttuu verrattuna Victor reinzin sarjaan.

                            bemmeri, varmista oikea tiiviste tuolta.
                            [email protected]
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4645
                              • Tuusula

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Mistäs kannattaisi hankkia tiivisteet kun tarve olisi m62b44 alakerran tiivistesarjalle sekä m60b40 yläpään tiivistesarjalle.
                              Tarkoituksena tehdä siis sekasikiö noista, ja jakopää tulee m60:stä, joten tiivisteet jakopäähän sen mukaan. vai käykö jakopään koppien tiivisteet keskenään ristiin m60/m62?
                              Kaikki tiivisteet poislukien kansipaffit M60;stä, M62:sa on täysin eri tiivisteet jakopäässä.

                              Kannattaa säästää M60 kansipahvin jakopää-osa, sen joutuu käyttämään uudelleen (tai hommaamaan paksua tiivistepaperia), M62 kansipahvissa ei ole tuota uloketta.
                              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              • Daa Daa
                                BTCF Member
                                • Aug 2004
                                • 910
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by jannmann View Post
                                Tiedä sitten miten paljon puuttuu verrattuna Victor reinzin sarjaan.
                                Täytyy varmaan ensi kerralla testata tollanen setti.

                                Tuossa Victor reinzin sarjassa oli kaikki, imusarjan päätytiivisteistä, pakosarjojen ja pakoputken välisiin tiivisteisiin saakka.


                                Edittiä: jannmannin mainitsemassa sarjassa on vain moottorin lohkoon tulevat tiivisteet, eli puuttuu kaikki kansiin ja imusarjaan tulevat tiivisteet.
                                Last edited by Daa Daa; 25-10-2013, 11:28.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎