Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skunkki^
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 688
    • Espoo

    Originally posted by Rifu View Post
    Nii ku oon miettiny et jos uudet niin kyl sit kaikki kerralla mut sit vois köyhäillä ja vaihtaa vaan se yks käytettyyn.
    Miksi ihmeessä vaihtaisit kaikki? Vaihdatko kaikki renkaat jos yksi puhkeaa? Esimerkkinä siis.
    Ennemmin vaihdat vuoden välein uuden alkuperäisen/vastaavan suuttimen rikkinäisen tilalle kun että tuhlaat rahasi halpoihin kopioihin jotka porsii kuukauden päästä.
    Varsinkin, kun m60 tuo suuttimien/suuttimen vaihto on 15min homma.
    KIA Optima PHEV

    Exät:
    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

    Comment

    • jakusa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 515
      • Lempäälä

      Mikähän voisi olla nelilitraisessa syypäänä, kun kylmän moottorin käynnistyksen jälkeen käy ehkä 2-3s 300-400rpm, jonka jälkeen kierrokset nousevat normaaliin. Kovilla pakkasilla (-15->) sammuu heti 1. käynnistymisen jälkeen, mutta heti perään kun käynnistää uudestaan, niin toimii normaalisti (kierrokset eivät siis jää tuonne 300-400 tienoille). Jos painaa kaasupetaalia heti käynnistymisen jälkeen niin pysyy käynnissä. Lämpimän moottorin kanssa ei mitään ongelmia.

      Mittasin moottorin lämpöanturin ja pitäisi olla kunnossa. Lisäksi testasin MAFin irroittamalla johdon koneen käydessä ja koneen käynti muuttui. Huohottimen kalvon olen vaihtanut ja mielestäni tyhjäkäynti on muuten täysin normaali ja suht värinätön.
      -after all is said and done more is said than done-


      Comment

      • Skunkki^
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 688
        • Espoo

        Originally posted by jakusa View Post
        Mikähän voisi olla nelilitraisessa syypäänä, kun kylmän moottorin käynnistyksen jälkeen käy ehkä 2-3s 300-400rpm, jonka jälkeen kierrokset nousevat normaaliin. Kovilla pakkasilla (-15->) sammuu heti 1. käynnistymisen jälkeen, mutta heti perään kun käynnistää uudestaan, niin toimii normaalisti (kierrokset eivät siis jää tuonne 300-400 tienoille). Jos painaa kaasupetaalia heti käynnistymisen jälkeen niin pysyy käynnissä. Lämpimän moottorin kanssa ei mitään ongelmia.

        Mittasin moottorin lämpöanturin ja pitäisi olla kunnossa. Lisäksi testasin MAFin irroittamalla johdon koneen käydessä ja koneen käynti muuttui. Huohottimen kalvon olen vaihtanut ja mielestäni tyhjäkäynti on muuten täysin normaali ja suht värinätön.
        Onko autossa orikinaali MAF:i paikallaan? Ainakin mulla teki samaa, kun tarvike mittari oli kiinni, tosin jatko humppaamista kylmällä koneella.
        Kokeile myös putsata tyhjäkäyntimoottori ja kaasuläppä, ettei niistä kumpikaan jumita.
        KIA Optima PHEV

        Exät:
        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          Originally posted by jakusa View Post
          Mikähän voisi olla nelilitraisessa syypäänä, kun kylmän moottorin käynnistyksen jälkeen käy ehkä 2-3s 300-400rpm, jonka jälkeen kierrokset nousevat normaaliin. Kovilla pakkasilla (-15->) sammuu heti 1. käynnistymisen jälkeen, mutta heti perään kun käynnistää uudestaan, niin toimii normaalisti (kierrokset eivät siis jää tuonne 300-400 tienoille). Jos painaa kaasupetaalia heti käynnistymisen jälkeen niin pysyy käynnissä. Lämpimän moottorin kanssa ei mitään ongelmia.

          Mittasin moottorin lämpöanturin ja pitäisi olla kunnossa. Lisäksi testasin MAFin irroittamalla johdon koneen käydessä ja koneen käynti muuttui. Huohottimen kalvon olen vaihtanut ja mielestäni tyhjäkäynti on muuten täysin normaali ja suht värinätön.

          Vaihda se imuilman anturi ilmanputsarista, saatas auttaa :think
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • jakusa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 515
            • Lempäälä

            Saattaapi sittenkin olla tuo moottorin lämpöanturi. Nimittäin aiemmin ihmettelin, että kylmästä moottorista huolimatta vaihteisto ei käytä kylmän moottorin vaihto-ohjelmaa ja kylmän moottorin tyhjäkäynti oli noin 500rpm.

            Nyt on pari kertaa käynnistynyt ja jäänyt käymään normaalisti kylmänä, tyhjäkäynti aluksi n.700 ja vaihteisto on käyttänyt kylmän moototrin vaihto-ohjelmaa. Ehkäpä tuo lämpöanturi antaa pakkasella vääriä arvoja, mutta nyt kun on nollassa, niin näyttää oikein.

            MAF:sta en tiedä onko orggis, tyhjäkäyntimoottorin putsasinkin jo aiemmin.
            -after all is said and done more is said than done-


            Comment

            • juhixx
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 52

              käykös tähän 6-koneen hihnan kiristimet,70mm ja 80mm on koot mitkä näkys löytyvän varaosa puljustaki.vai voiko noihin vaihtaa laakereita?on jonki aikaa ääntä pitäny,ei vaan oo kehannu pakkasessa ruveta vaihtamaan,vaan nyt pitää jo semmosta ääntä että pakko kai se on.

              Comment

              • Skunkki^
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 688
                • Espoo

                Originally posted by juhixx View Post
                käykös tähän 6-koneen hihnan kiristimet,70mm ja 80mm on koot mitkä näkys löytyvän varaosa puljustaki.vai voiko noihin vaihtaa laakereita?on jonki aikaa ääntä pitäny,ei vaan oo kehannu pakkasessa ruveta vaihtamaan,vaan nyt pitää jo semmosta ääntä että pakko kai se on.
                Hihnat on erilevysiä, joten suoraan ei ainakaan käy(?). Schmiedmannilta muistaakseni 50€ kuumastakin rullasta kun noita kattelin.
                Ei pitäisi kasin omistajaa kirpasta.
                Last edited by Skunkki^; 28-02-2012, 22:14.
                KIA Optima PHEV

                Exät:
                520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  Originally posted by Rifu View Post
                  Nii ku oon miettiny et jos uudet niin kyl sit kaikki kerralla mut sit vois köyhäillä ja vaihtaa vaan se yks käytettyyn.
                  Löytyis parit huolletut suuttimet sekä useampi sarja käytettyjä, soittele
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • BBBimmer
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 477
                    • Nivala

                    Yritin search:lla löytää tietoa remmien vaihdosta tuloksitta.
                    Mitäs kaikkea kannattaa vaihtaa E34 Touring M60B30:n vesipumpun/ohjaustehostimen remmi, ilmastoinnin kompuran remmi, vesipumppu, termostaatti. Entäs kiristimiä kaikkine osineen vai pelkät rattaat:think
                    Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                    Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                    Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                    ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                    Comment

                    • Vibaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 581
                      • Vaasa

                      Originally posted by BBBimmer View Post
                      Yritin search:lla löytää tietoa remmien vaihdosta tuloksitta.
                      Mitäs kaikkea kannattaa vaihtaa E34 Touring M60B30:n vesipumpun/ohjaustehostimen remmi, ilmastoinnin kompuran remmi, vesipumppu, termostaatti. Entäs kiristimiä kaikkine osineen vai pelkät rattaat:think
                      Termostaatin kotelo metalliseen, uus hihnankiristin ja rullat jos laakerit väljänä.
                      sigpic
                      E34 530iA

                      Comment

                      • SushiX
                        BTCF Member
                        • Apr 2008
                        • 2107
                        • ǝɓuᴉʌʎH

                        Originally posted by BBBimmer View Post
                        Yritin search:lla löytää tietoa remmien vaihdosta tuloksitta.
                        Mitäs kaikkea kannattaa vaihtaa E34 Touring M60B30:n vesipumpun/ohjaustehostimen remmi, ilmastoinnin kompuran remmi, vesipumppu, termostaatti. Entäs kiristimiä kaikkine osineen vai pelkät rattaat:think
                        Itse meinasin omaan M60B40 koneeseen vaihtaa vesipumppu/termarin vaihdon yhteydessä vaihtaa kaikki kiristäjät ja pyörittäjät, oli ne rikki tai ei.. Samalla vaivalla vaihtaa ne kaikki..
                        E90 07 335D
                        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19175
                          • -

                          Originally posted by jakusa View Post
                          Mikähän voisi olla nelilitraisessa syypäänä, kun kylmän moottorin käynnistyksen jälkeen käy ehkä 2-3s 300-400rpm, jonka jälkeen kierrokset nousevat normaaliin. Kovilla pakkasilla (-15->) sammuu heti 1. käynnistymisen jälkeen, mutta heti perään kun käynnistää uudestaan, niin toimii normaalisti (kierrokset eivät siis jää tuonne 300-400 tienoille).
                          Löysitkö ratkaisun tähän ongelmaan? Oliko vika lämpöanturissa vai jossain muualla?
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • jakusa
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 515
                            • Lempäälä

                            Originally posted by Juhis View Post
                            Löysitkö ratkaisun tähän ongelmaan? Oliko vika lämpöanturissa vai jossain muualla?
                            Ei ole löytynyt vielä. Vikakoodeja ei ollut. Pitäisi katsoa kovilla pakkasilla mitä lämpöanturi näyttää, mutta ei taida enään tulla kovia pakkasia. Puolilämpimällä koneella lämpöanturi näytti oikein. Nyt kone on kyllä käynnistynyt melkein aina oikein ja vaihteistokin on käyttänyt sitä moottorin lämmitys vaihto-ohjelmaa. Toisinaan tyhjäkäynti (paikoillaan ja D vaihde päällä) laskee lämpimällä koneella hieman turhan alas, ~450-500rpm.
                            Last edited by jakusa; 22-03-2012, 20:30.
                            -after all is said and done more is said than done-


                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19175
                              • -

                              Voisiko kampiakselin asentotunnistin aiheuttaa tuollaisia ongelmia M60-moottorissa? Ja jos ei, niin entä ilmamassamittari?
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • Jonsku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 4647
                                • Tuusula

                                Originally posted by Vibaa View Post
                                Termostaatin kotelo metalliseen, uus hihnankiristin ja rullat jos laakerit väljänä.
                                Ihan hyvin se uusi "muovinen" termarin kotelo pelaa myös, turha tilailla kaukaa ulkomailta metallisia..
                                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                                ... and many more

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎