Originally posted by bemmeri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ike24 View PostMiten porukka siirtäny huohotuksen pois imusarjasta??
EDIT. Siis toi öljyseparaattori tötterö http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...oil_separator/Last edited by pope; 07-11-2013, 00:11.e34 m60b40 tuplaturbo 912hv
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View Post... tai maffi on mennyt rikki ...
edit: Maffivika näissä ilmenee sillälailla, että päästää kaasulta niin sammuu. Maffin piuhan ottaa irti, niin pitäs toimia normaalisti jos vika oli siinä.
Inpa muuten ei löytänyt maf:sta koodia mutta sitten Boschin yleistesterillä kyllä_____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Kaverin m60 e38 740i:ssa kans erikoinen käyntivika. Käy tyhjäkäyntiä hytkyen ja rikkaalla.
Vaihdettua / tehtyä
-Vikakoodit luettu. Ei mitään
-Savukoe tehty. Ei imuvuotoja
-Puolat mitattu. Ehjät
-Tulpat uusittu
-Kokeiltu ilman:
-Lambdoja
-Imm mittaria
-Ecu lämpötila anturia
-Nokan anturi mitattu. Ehjä
-Johtosarjat perkattu
-Katteja hakattu .Toinesta sisuskaluja irti,mutta pelaa kierroksilla hyvin.
-Kone maadotettu uudelleen
-Puolien irroittelu käynnissä vaikuttaa käyntiin.
Tosiaan kierroksilla pelaa hyvin. ''Tuputtelee'' tasaisesti kummastakin putkesta tyhjäkäynnillä. Auton alla kuunnellessa aivan kuin oikea syl.ryhmä ei kävisi kuin kolmella.
Onko vaihtoehjoa enään kuin :
-Suutin
-Puristukset
-Jos ecu:sta löytyy ''lastu''
?E61 M-sport
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View PostMiten porukka siirtäny huohotuksen pois imusarjasta??Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
M60B40
Öljypumpun ketju pirun löysällä. Kiristetäänkö se kiinnityspulttien alla olevia ruuveja avaamalla vai? Varmaan kun tallille pääsee niin tajuu kun kattoo mutta jos faktatietoa olisi että kuinka kireääle vedän? Pieni sivuttaisliike? Meinaa nyt liikkuu useamman sentin Myös se ketjukoppa puuttuu mutta tuskin se kiristää ketjua.
Tis löyty venäjäksi ja kääntäjällä toimii ni sieltä löyty kaukki tarvittava momentteja myöten.
Mutterin sisällä on ruuvi
Installation:
Adjust chain deflection (A = 10
±
2 mm) by turning adjustment hex screw in
the oil pump. Install screw and tighten down.
Note:
Use screwdriver insert (bit), Allen key (long version) or similar tools with long hex
head. In the procedure illustrated in this diagram, the short leg of a standard Allen
key is shortened to approx. 32 mm.
If necessary, remove oil pressure control piston.
Press sleeve downwards with suitable drift.
Caution!
High spring pressure.Last edited by MH motorsport; 07-11-2013, 12:41.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostKaverin m60 e38 740i:ssa kans erikoinen käyntivika. Käy tyhjäkäyntiä hytkyen ja rikkaalla.
Vaihdettua / tehtyä
-Vikakoodit luettu. Ei mitään
-Savukoe tehty. Ei imuvuotoja
-Puolat mitattu. Ehjät
-Tulpat uusittu
-Kokeiltu ilman:
-Lambdoja
-Imm mittaria
-Ecu lämpötila anturia
-Nokan anturi mitattu. Ehjä
-Johtosarjat perkattu
-Katteja hakattu .Toinesta sisuskaluja irti,mutta pelaa kierroksilla hyvin.
-Kone maadotettu uudelleen
-Puolien irroittelu käynnissä vaikuttaa käyntiin.
Tosiaan kierroksilla pelaa hyvin. ''Tuputtelee'' tasaisesti kummastakin putkesta tyhjäkäynnillä. Auton alla kuunnellessa aivan kuin oikea syl.ryhmä ei kävisi kuin kolmella.
Onko vaihtoehjoa enään kuin :
-Suutin
-Puristukset
-Jos ecu:sta löytyy ''lastu''
?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Mites porukan m60 koneet lähtee käyntiin pitkän seisonnan jälkeen ( > 2 viikkoa kylmässä)?
Oma m60b30 tuntuu vaativan melko paljon pyöritystä ennen kuin käynnistyy (+20 sek) vaikka akku ladatty tätä ennen täyteen lämpimässä.. Sama homma talvisäilytyksen aikana, vajaan kuukauden välein oon käyttäny pannun kuumaksi, nii vaatinu kunnon pyörityksen.
Vai onko kyseessä vaan kasin ominaisuudet ku jenkkipaskoilla tuntuu olevan kanssa vaatimuksena reipas pyöritys ennen käynnistymistä? Valuuko tuossa ajassa öljykalvo pois sylinterinseinämiltä aiheuttaen puristusten häviämisen / pienenemisen?
Moottorin peruskunto hyvä, -93' / 300 000 km, kriittiset anturit vaihdettu marmorimallisiin, ja öljynä magnatec 10/40, vaihdettu aina 10 tkm jälkeen ja keväällä ennen ajokauden aloitusta. Lämpimänä ja parin päivän / viikon seisotukselta lähtee laakista käymään kylmiltäänkin, ilman lämmitystä. ..Ja omassa huomassa ollut viimeset 70 000km..."...joku ihme fetissi viiskolmekymppiin..."
'20 G30 530e iPerformance
ex:'08 E60 530xdA /// Sport edition // '93 E34 530iA "M60 / Pikkulohko" sekä kaiken maailman kippoja...
Comment
-
-
Originally posted by Mechanica View PostMites porukan m60 koneet lähtee käyntiin pitkän seisonnan jälkeen ( > 2 viikkoa kylmässä)?
Oma m60b30 tuntuu vaativan melko paljon pyöritystä ennen kuin käynnistyy (+20 sek) vaikka akku ladatty tätä ennen täyteen lämpimässä.. Sama homma talvisäilytyksen aikana, vajaan kuukauden välein oon käyttäny pannun kuumaksi, nii vaatinu kunnon pyörityksen.
Vai onko kyseessä vaan kasin ominaisuudet ku jenkkipaskoilla tuntuu olevan kanssa vaatimuksena reipas pyöritys ennen käynnistymistä? Valuuko tuossa ajassa öljykalvo pois sylinterinseinämiltä aiheuttaen puristusten häviämisen / pienenemisen?
Moottorin peruskunto hyvä, -93' / 300 000 km, kriittiset anturit vaihdettu marmorimallisiin, ja öljynä magnatec 10/40, vaihdettu aina 10 tkm jälkeen ja keväällä ennen ajokauden aloitusta. Lämpimänä ja parin päivän / viikon seisotukselta lähtee laakista käymään kylmiltäänkin, ilman lämmitystä. ..Ja omassa huomassa ollut viimeset 70 000km...
Viime talvena herättelin seikan mottia parin kuukauden pihalla seisomisen jälkeen, öbaut 15 asteen pakkasesta lataamatta akkua joka oli koko ajan autossa kiinni. Kone hörähti tulille aivan yhtä nopeasti kuin kesälläkin, alle sekunnin startilla. Kävi kuitenkin pari sekuntia röpeltäen ennen kuin käynti tasaantui. Mielestäni toimii kuten pitääkin. :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View PostMinkähänlaista puolaa kannattaa laittaa alkuperäsen tilalle?? Tuommonen v8 ahdin rojektiin.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostEikös vakioilla pärjää aika pitkälle? Jos ei riitä niin sitten yks vaihtoehto vois olla vag cop puolat, niitä ainakin on käytetty tehokkaissa ahdetuissa hyvällä menestyksellä.
Joko ZSE012 tai ZSE042.
Tuolta saa niin possun kun vaginan puolia hyvällä valikoimalla: http://www.q11-shop.de/k/beru/elektr...eile/zundspuleAprilia RSV4
Comment
-
-
Onkos kukaan mittaillut eri sylinteriryhmien kansien paluuvesien lämpötiloja?
Tuntuu 7-8 pytyt ottavan helpoimmin itseensä jos kovasti rankaisee.
Itsellä osuu hivenen silmään noi vesikanavien kokoerot ryhmien välillä..
Tiedä sitten onko kokoerolla kompensoitu mahdollista virtausvastuksen eroa, vai onko vain jäänyt tollaiseksi kun vakioissa 3-4l koneissa ongelmaa ei ole.
Itse uskon, että eroja lämpötiloissa on ja että ne ovat vielä melko isotkin.
Onko kukaan törmännyt netissä tai livenä m60/m62 koneen kohdalla, että vedenkierto olisi käännetty?
Saa esittää mielipiteitä.
Oheisessa kuvassa kanavat ympäröity punaisella kehällä.
Aprilia RSV4
Comment
-
Comment