Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    Originally posted by bemmeri View Post
    Ok. Kyllähän nuo kannattaa samaan konkurssiin vaihtaa...


    Löytyykö jostain netistä M60 moottorin korjaus/asennus ohjetta? Josta ilmenee nokka-akseleiden, yms. asetus, yms.

    Sain alpinalta ohjeen käyttää m60b40 ajoitustyökaluja.


    (en ole itse asentamassa, mutta kiinnostaisi katsella muuten vain... )
    TIS kun ei toimi nii googleen vaan m60b40 timing pdf niin löytyy.
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • pope
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 687
      • Harjavalta

      Originally posted by ike24 View Post
      Miten porukka siirtäny huohotuksen pois imusarjasta??
      Mä ajattelin tehä huohotuksen venttiilikopista. Imusarjan alta alkup. huohotuksen paikan kai tukin tai vien siitäkin letkun huohotuspönttöön. En nyt tarkkaan muista miten se tötterö siellä jakopäässä menee, mutta sen ajattelin jättää kokonaan pois. Mikäli se nyt jätettävissä on..

      EDIT. Siis toi öljyseparaattori tötterö http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...oil_separator/
      Last edited by pope; 07-11-2013, 00:11.
      e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

      Comment

      • mixxis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2009
        • 1877
        • Jyväskylä / Uurainen

        Originally posted by Morkai View Post
        ... tai maffi on mennyt rikki ...

        edit: Maffivika näissä ilmenee sillälailla, että päästää kaasulta niin sammuu. Maffin piuhan ottaa irti, niin pitäs toimia normaalisti jos vika oli siinä.
        Tämähän se oli. Pitää vielä seurata noita lambdoja, onko ne oikeasti kunnossa.

        Inpa muuten ei löytänyt maf:sta koodia mutta sitten Boschin yleistesterillä kyllä
        ___________________________________
        __________________________________________________
        At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



        [ Focus stw ]
        [ A6 C7 3.0tdi Q ]

        Comment

        • atte.o
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2009
          • 894
          • haukipudas

          Kaverin m60 e38 740i:ssa kans erikoinen käyntivika. Käy tyhjäkäyntiä hytkyen ja rikkaalla.

          Vaihdettua / tehtyä

          -Vikakoodit luettu. Ei mitään
          -Savukoe tehty. Ei imuvuotoja
          -Puolat mitattu. Ehjät
          -Tulpat uusittu
          -Kokeiltu ilman:
          -Lambdoja
          -Imm mittaria
          -Ecu lämpötila anturia
          -Nokan anturi mitattu. Ehjä
          -Johtosarjat perkattu
          -Katteja hakattu .Toinesta sisuskaluja irti,mutta pelaa kierroksilla hyvin.
          -Kone maadotettu uudelleen
          -Puolien irroittelu käynnissä vaikuttaa käyntiin.

          Tosiaan kierroksilla pelaa hyvin. ''Tuputtelee'' tasaisesti kummastakin putkesta tyhjäkäynnillä. Auton alla kuunnellessa aivan kuin oikea syl.ryhmä ei kävisi kuin kolmella.

          Onko vaihtoehjoa enään kuin :

          -Suutin
          -Puristukset
          -Jos ecu:sta löytyy ''lastu''

          ?
          E61 M-sport

          Comment

          • MH motorsport
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 2301
            • Turku

            Originally posted by ike24 View Post
            Miten porukka siirtäny huohotuksen pois imusarjasta??
            Letku kerääjäpöntölle jossa ilmansuodatin ja takakanteen peitelevy alumiinilevystä johon tulee nippa bensapaineensäädintä varten. Separaattorin kannestakin saa muokattua kun tukkii kolot.
            Autopalvelu MH-motor
            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
            Maxxecu myynti ja asennus
            www.mh-motor.fi
            0503218217
            Kulkineet:
            E6 2000 touring
            E6 2002 touring
            E30 318is ///Mtechnic 2
            E34 ///M5 nürburgring
            E34 S62b50 turbo dct
            E39 523i ///Msport
            F30 320d

            Comment

            • MH motorsport
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 2301
              • Turku

              M60B40

              Öljypumpun ketju pirun löysällä. Kiristetäänkö se kiinnityspulttien alla olevia ruuveja avaamalla vai? Varmaan kun tallille pääsee niin tajuu kun kattoo mutta jos faktatietoa olisi että kuinka kireääle vedän? Pieni sivuttaisliike? Meinaa nyt liikkuu useamman sentin Myös se ketjukoppa puuttuu mutta tuskin se kiristää ketjua.

              Tis löyty venäjäksi ja kääntäjällä toimii ni sieltä löyty kaukki tarvittava momentteja myöten.


              Mutterin sisällä on ruuvi

              Installation:
              Adjust chain deflection (A = 10
              ±
              2 mm) by turning adjustment hex screw in
              the oil pump. Install screw and tighten down.
              Note:
              Use screwdriver insert (bit), Allen key (long version) or similar tools with long hex
              head. In the procedure illustrated in this diagram, the short leg of a standard Allen
              key is shortened to approx. 32 mm.
              If necessary, remove oil pressure control piston.
              Press sleeve downwards with suitable drift.
              Caution!
              High spring pressure.
              Last edited by MH motorsport; 07-11-2013, 12:41.
              Autopalvelu MH-motor
              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
              Maxxecu myynti ja asennus
              www.mh-motor.fi
              0503218217
              Kulkineet:
              E6 2000 touring
              E6 2002 touring
              E30 318is ///Mtechnic 2
              E34 ///M5 nürburgring
              E34 S62b50 turbo dct
              E39 523i ///Msport
              F30 320d

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5265
                • Pirkkala

                Originally posted by atte.o View Post
                Kaverin m60 e38 740i:ssa kans erikoinen käyntivika. Käy tyhjäkäyntiä hytkyen ja rikkaalla.

                Vaihdettua / tehtyä

                -Vikakoodit luettu. Ei mitään
                -Savukoe tehty. Ei imuvuotoja
                -Puolat mitattu. Ehjät
                -Tulpat uusittu
                -Kokeiltu ilman:
                -Lambdoja
                -Imm mittaria
                -Ecu lämpötila anturia
                -Nokan anturi mitattu. Ehjä
                -Johtosarjat perkattu
                -Katteja hakattu .Toinesta sisuskaluja irti,mutta pelaa kierroksilla hyvin.
                -Kone maadotettu uudelleen
                -Puolien irroittelu käynnissä vaikuttaa käyntiin.

                Tosiaan kierroksilla pelaa hyvin. ''Tuputtelee'' tasaisesti kummastakin putkesta tyhjäkäynnillä. Auton alla kuunnellessa aivan kuin oikea syl.ryhmä ei kävisi kuin kolmella.

                Onko vaihtoehjoa enään kuin :

                -Suutin
                -Puristukset
                -Jos ecu:sta löytyy ''lastu''

                ?
                Itsellä täysin sama ominaisuus. Syyllinen lienee nokkien ajoitus, joka pielessä venyneen ketjun takia.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • ike24
                  BTCF Member
                  • Mar 2011
                  • 957
                  • haapavesi

                  Minkähänlaista puolaa kannattaa laittaa alkuperäsen tilalle?? Tuommonen v8 ahdin rojektiin.

                  Comment

                  • Mechanica
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2009
                    • 63
                    • Espoo

                    Mites porukan m60 koneet lähtee käyntiin pitkän seisonnan jälkeen ( > 2 viikkoa kylmässä)?
                    Oma m60b30 tuntuu vaativan melko paljon pyöritystä ennen kuin käynnistyy (+20 sek) vaikka akku ladatty tätä ennen täyteen lämpimässä.. Sama homma talvisäilytyksen aikana, vajaan kuukauden välein oon käyttäny pannun kuumaksi, nii vaatinu kunnon pyörityksen.

                    Vai onko kyseessä vaan kasin ominaisuudet ku jenkkipaskoilla tuntuu olevan kanssa vaatimuksena reipas pyöritys ennen käynnistymistä? Valuuko tuossa ajassa öljykalvo pois sylinterinseinämiltä aiheuttaen puristusten häviämisen / pienenemisen?

                    Moottorin peruskunto hyvä, -93' / 300 000 km, kriittiset anturit vaihdettu marmorimallisiin, ja öljynä magnatec 10/40, vaihdettu aina 10 tkm jälkeen ja keväällä ennen ajokauden aloitusta. Lämpimänä ja parin päivän / viikon seisotukselta lähtee laakista käymään kylmiltäänkin, ilman lämmitystä. ..Ja omassa huomassa ollut viimeset 70 000km...
                    "...joku ihme fetissi viiskolmekymppiin..."

                    '20 G30 530e iPerformance
                    ex:'08 E60 530xdA /// Sport edition // '93 E34 530iA "M60 / Pikkulohko" sekä kaiken maailman kippoja...

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Voisko bensan paineet pudota ja sen takia joutuu pyörittää enempi? Kokeile "hehkuttaa" seuraavalla kerralla kun pitempi seisokki, vai lähteekö näissä bensapumppu pyörimään kun laittaa virrat päälle?
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Mechanica View Post
                        Mites porukan m60 koneet lähtee käyntiin pitkän seisonnan jälkeen ( > 2 viikkoa kylmässä)?
                        Oma m60b30 tuntuu vaativan melko paljon pyöritystä ennen kuin käynnistyy (+20 sek) vaikka akku ladatty tätä ennen täyteen lämpimässä.. Sama homma talvisäilytyksen aikana, vajaan kuukauden välein oon käyttäny pannun kuumaksi, nii vaatinu kunnon pyörityksen.

                        Vai onko kyseessä vaan kasin ominaisuudet ku jenkkipaskoilla tuntuu olevan kanssa vaatimuksena reipas pyöritys ennen käynnistymistä? Valuuko tuossa ajassa öljykalvo pois sylinterinseinämiltä aiheuttaen puristusten häviämisen / pienenemisen?

                        Moottorin peruskunto hyvä, -93' / 300 000 km, kriittiset anturit vaihdettu marmorimallisiin, ja öljynä magnatec 10/40, vaihdettu aina 10 tkm jälkeen ja keväällä ennen ajokauden aloitusta. Lämpimänä ja parin päivän / viikon seisotukselta lähtee laakista käymään kylmiltäänkin, ilman lämmitystä. ..Ja omassa huomassa ollut viimeset 70 000km...

                        Viime talvena herättelin seikan mottia parin kuukauden pihalla seisomisen jälkeen, öbaut 15 asteen pakkasesta lataamatta akkua joka oli koko ajan autossa kiinni. Kone hörähti tulille aivan yhtä nopeasti kuin kesälläkin, alle sekunnin startilla. Kävi kuitenkin pari sekuntia röpeltäen ennen kuin käynti tasaantui. Mielestäni toimii kuten pitääkin. :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5265
                          • Pirkkala

                          Originally posted by ike24 View Post
                          Minkähänlaista puolaa kannattaa laittaa alkuperäsen tilalle?? Tuommonen v8 ahdin rojektiin.
                          Eikös vakioilla pärjää aika pitkälle? Jos ei riitä niin sitten yks vaihtoehto vois olla vag cop puolat, niitä ainakin on käytetty tehokkaissa ahdetuissa hyvällä menestyksellä.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Eikös vakioilla pärjää aika pitkälle? Jos ei riitä niin sitten yks vaihtoehto vois olla vag cop puolat, niitä ainakin on käytetty tehokkaissa ahdetuissa hyvällä menestyksellä.
                            Tai sitten possun (cayenne turbo) puolat. Eivät ole niin herkkiä lämmölle mikä ainakin osaa vaginan puolia vaivaa.
                            Joko ZSE012 tai ZSE042.
                            Tuolta saa niin possun kun vaginan puolia hyvällä valikoimalla: http://www.q11-shop.de/k/beru/elektr...eile/zundspule
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • ike24
                              BTCF Member
                              • Mar 2011
                              • 957
                              • haapavesi

                              Nojoo kyllähän nekin ehkä piisaiis mutta mutta.joo nuita vag cop puoliahan ne on käyttäny että vois olla hyvä vaihtoehto.

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Onkos kukaan mittaillut eri sylinteriryhmien kansien paluuvesien lämpötiloja?
                                Tuntuu 7-8 pytyt ottavan helpoimmin itseensä jos kovasti rankaisee.

                                Itsellä osuu hivenen silmään noi vesikanavien kokoerot ryhmien välillä..
                                Tiedä sitten onko kokoerolla kompensoitu mahdollista virtausvastuksen eroa, vai onko vain jäänyt tollaiseksi kun vakioissa 3-4l koneissa ongelmaa ei ole.

                                Itse uskon, että eroja lämpötiloissa on ja että ne ovat vielä melko isotkin.

                                Onko kukaan törmännyt netissä tai livenä m60/m62 koneen kohdalla, että vedenkierto olisi käännetty?

                                Saa esittää mielipiteitä.

                                Oheisessa kuvassa kanavat ympäröity punaisella kehällä.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎