Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daa Daa
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 910
    • Jyväskylä

    KK-kaulan koko on alunperin 47.975-47.991.
    Glycolta ei saa kuin STD laakereita, jotka on tarkoitettu 47.975-47.991 kokoiselle KK-kaulalle.
    Last edited by Daa Daa; 28-12-2013, 11:43.

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      .....
      Last edited by 2bar..ahhh; 28-12-2013, 12:10.
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5265
        • Pirkkala

        Kiitos tästä. Lisäkysymys, paljonko pulttisarja kustantaa noihin kankiin? Ja mistä olette niitä ostellu? Nehän on kai vaihdettava jos avaa.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • kovaluu330Ci
          Newbiemmer
          • May 2008
          • 15

          Mistä johtuu kun tuo mun seiska pätkii mankan virtoja ja mittaristosta sumuvalon merkkivalo katoaa kun nopeus nousee +60km/h sekä mankan valot katoavat välillä kokonaan. volume myös hyppii. auto jopa sammuu joskus itekseen kun risteykseen pysähtyy. Ei vikakoodeja:think kaikki liittimet on käytetty auki ja putsattu.. auto siis 740 -95 m60b40

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Eiköhän se ole virtalukon pohja taikka kosteusvauriota esim apparin maton alla missä paljon isoja sulakkeita ja syöttöjä.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • kovaluu330Ci
              Newbiemmer
              • May 2008
              • 15

              Pitääpä tutkailla sinne maton alle, kiitos vinkistä!

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5265
                • Pirkkala

                Projektimoottorissani on kolhu juuri siellä missä ei missään tapauksessa saisi olla, eli kyseessä non vanos m62 ja 2. ja 3. Pytyn välisessä kannaksessa lohkon tasopinnassa aika paha kolhu, joka on noin 0.5 mm syvä.

                Kysymys kuuluukin voiko tuosta ottaa pois 0.5mm ilman että tulee muita ongelmia? Kansiksi on tulossa m60 kannet.

                Paljonko vakio m62:ssa männän pää tulee lohkon tasopinnasta ylös?

                Ehdotuksia? Ideoita?
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Projektimoottorissani on kolhu juuri siellä missä ei missään tapauksessa saisi olla, eli kyseessä non vanos m62 ja 2. ja 3. Pytyn välisessä kannaksessa lohkon tasopinnassa aika paha kolhu, joka on noin 0.5 mm syvä.

                  Kysymys kuuluukin voiko tuosta ottaa pois 0.5mm ilman että tulee muita ongelmia? Kansiksi on tulossa m60 kannet.

                  Paljonko vakio m62:ssa männän pää tulee lohkon tasopinnasta ylös?

                  Ehdotuksia? Ideoita?

                  Paljealue on vakiona luokkaa 0,8mm. 0,3mm saa kompensoitua vakiota paksummalla kansipahvilla jota bmw tarjoaa tällaisiin tilanteisiin, loppu on pois paljealueesta. Tolla koneella en kyllä uskaltais ajaa 0,5mm paljealueella. Vaihtoehdoksi jää koneistaa männistä hivenen pois tai teettää/ostaa aftermarket kansipahvi joka on 0,5mm vakiota paksumpi.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5265
                    • Pirkkala

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Paljealue on vakiona luokkaa 0,8mm. 0,3mm saa kompensoitua vakiota paksummalla kansipahvilla jota bmw tarjoaa tällaisiin tilanteisiin, loppu on pois paljealueesta. Tolla koneella en kyllä uskaltais ajaa 0,5mm paljealueella. Vaihtoehdoksi jää koneistaa männistä hivenen pois tai teettää/ostaa aftermarket kansipahvi joka on 0,5mm vakiota paksumpi.
                    Kiitos tästä tiedosta, huomenna koneistaja katsoo mitä asialle voi tehdä. Hän katsoo voisiko tuota tigillä ihan hiirenverran täyttää ja sitten oikaista siten, että lastu olisi mahdollisimman pieni. Uudet tiivisteet on jo tilattu joten ei haluttaisi toiseen kertaan niitä ostaa.

                    Onko normaalia että sylinterin seinämät ovat hieman laikukkaat? kaikissa sylintereissä näyttäisi olevan suurinpiirtein samalla korkeudella muutama hieman erinäköinen läntti. Pinta on ihan saman tuntuinen kuin muuallakin. Naarmuja ei näy missään.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Mechanica
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2009
                      • 63
                      • Espoo

                      Originally posted by Mechanica View Post
                      Mites porukan m60 koneet lähtee käyntiin pitkän seisonnan jälkeen ( > 2 viikkoa kylmässä)? ...bla bla bla...
                      Originally posted by Morkai View Post
                      Varmaan pieni vuoto bensalinjassa ja pääsee tyhjentymään ajan kanssa. Esim. bensanpaineensäätimen O-renkaassa pieni jälki, takaiskuventtiilissä tai joku suutin vuotaa.
                      Originally posted by Mechanica View Post
                      Pumppu uusittu koko pakettina ääntämisen takia.... ...blablabla...

                      Tutkiskellaan, .... ..
                      Tutkittu, akkuhanse perkele kyykkäs
                      Vanha akku rokkas kesällä hyvin kun käytettiin, uudella akulla kylmästä säilytyksestä ilman roikkia tai muita vippaskonsteja käyntiin kuin palmun alta
                      "...joku ihme fetissi viiskolmekymppiin..."

                      '20 G30 530e iPerformance
                      ex:'08 E60 530xdA /// Sport edition // '93 E34 530iA "M60 / Pikkulohko" sekä kaiken maailman kippoja...

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        Eräs asia on jäänyt vaivaamaan ja haluaisin varmistaa ettei aiheuta ongelmia. Eli toisenpuolen nokkaketju oli löysällä. Uskaltaako koneen käynnistää ja odottaa öljynpaineen nousua, vai toimiiko tuo kiristäjä öljynpaineella?
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Pikkuvelii View Post
                          Eräs asia on jäänyt vaivaamaan ja haluaisin varmistaa ettei aiheuta ongelmia. Eli toisenpuolen nokkaketju oli löysällä. Uskaltaako koneen käynnistää ja odottaa öljynpaineen nousua, vai toimiiko tuo kiristäjä öljynpaineella?
                          Oli löysällä? vaihdoit siis kiristimen?

                          Taitaa olla jousikiristenen ja öljyvaimenteinen murikka.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            En vaihtanut kiristäjää. Koko kone ei ole minulla käynytkään. Huom nokkaketjun laahaimen kiristäjä.
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • 2bar..ahhh
                              BTCF Honorary Member
                              • Nov 2004
                              • 3351
                              • haapavesi

                              Originally posted by Pikkuvelii View Post
                              En vaihtanut kiristäjää. Koko kone ei ole minulla käynytkään. Huom nokkaketjun laahaimen kiristäjä.
                              nokat voi ajatuksen verran pyörähtää vasten jolloi on löysällä kettinki koska öljy on hävinnyyt siitä kiristimeltä... kiristyy kun tulee öljynpaine ( oletan ettei nokan pulteja ole käytetty auki.)
                              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                              Comment

                              • MH motorsport
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 2301
                                • Turku

                                Ei ole pultteja käytetty auki.
                                Autopalvelu MH-motor
                                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                                Maxxecu myynti ja asennus
                                www.mh-motor.fi
                                0503218217
                                Kulkineet:
                                E6 2000 touring
                                E6 2002 touring
                                E30 318is ///Mtechnic 2
                                E34 ///M5 nürburgring
                                E34 S62b50 turbo dct
                                E39 523i ///Msport
                                F30 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎