Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • micke_
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1154
    • Lojo

    Originally posted by _racing_ View Post
    Meneekö m30 vauhtis m50?
    Originally posted by Tonton View Post
    ei mene
    e36 öljypohjan kanssa menee, e34 ölypohjaa joudut hieman muokkaamaan tai sitten sorvaamaan vauhtipyörästä 2-3mm pois.
    E24 ///M635CSI
    E61 520d LCI
    Ex: E30 1006hv/1161nm
    ig: m1ckee_

    Comment

    • Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1702
      • Rovaniemi

      Originally posted by primerap10gtr View Post
      18# on vielä T3 laippanen ja tosta isommat menee T4,.
      20# porttitonpesä on myös T3 laipalla.
      E24 635csi

      Comment

      • saki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 247

        Originally posted by Muumi View Post
        20# porttitonpesä on myös T3 laipalla.

        Hyviä arvauksia mikä olisi sopivin vaihtoehto tähän pakettiin? Ehkä kuitenkin se 18# ettei herkkyys katoa?
        BMW i3 REX

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          saki:

          Kirjoittaisitko koko sun setupin tähän kun se taitaa olla toimiva setti
          Kaiken, alakerta, ahdin, pahvi, kansi, nokat, puolat, ohjaus, kytkin, vaihdelaatikko, putkisto jne jne...

          Alkoi kiinnostamaan tuolla tallissa lepäävän moottorin kellotus
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • saki
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 247

            Originally posted by Dunky View Post
            saki:

            Kirjoittaisitko koko sun setupin tähän kun se taitaa olla toimiva setti
            Kaiken, alakerta, ahdin, pahvi, kansi, nokat, puolat, ohjaus, kytkin, vaihdelaatikko, putkisto jne jne...

            Alkoi kiinnostamaan tuolla tallissa lepäävän moottorin kellotus
            Ihan ok joo. Vaikka kehiteltävää tietty riittää aina.. Ja siis hyvin budjetti hengellä puuhasteltu peli kaikinpuolin.. Rahalla sais paljon hienompiakin ratkaisuja moneen kohtaan.. Ja kun vielä ite tekee niin tulee väistämättä sen näköistä kun tulee..

            Muistellaas.. Peruskone M50b25 -91

            -Megasquirt 2 + AEM "034" puolat hukkakipinällä ohjattuna + finjector kupari tulpan johdot Audi/Bosch hatuilla.

            -vakio kansi ja vakio nokat. Tulossa nyt imunokka myös pakopuolelle.
            -84,5mm porauksella Maxsil männät puristus hiukan yli 10:1
            -ACL Race laakerit alakerrassa
            -M52b25 öljypumppu jos muistan oikein.. uudempi kuitenkin ja rajapainetta vähän shimmattu kovemmaksi.
            -M50b25 imusarja ja vakio 65mm läppä
            -Cooperring kansipahvi
            -ARP kannen pultit
            -Motul 300v 20w60 öljyt ja bkr7eix tulpat

            -vakio vesipumpusta poistettu siivet ja termostaatti poistettu. Tilalla Davies Craig EWP115 sähköinen vesipumppu ja tupla sähkö flektit.
            Jäähdytin Raision jäähdytin huollossa teetetty nelirivinen kuparikenno.
            => ei lainkaan lämpöhuolia!

            -Vakio Ösuodatin jalka muutettu ulkoiselle öljynsuodattimelle ja samassa kierrossa on öljynjäähdytin keulalla.

            -Öljypohjaa (e34) muokattu melko paljon jotta hivenen pystympään nostettu koneen asento(n.15 astetta) on kompensoitu ja samalla saatu hitusen maavaraa lisää ja toisaalta "hyvät" loiskelevyt öljypohjaan.

            -Huohotus kerätään Cuscon pönttöön josta se pääsee palautumaan öljypohjaan.

            -60mm kiinan hukkaportti
            -Holset HX40Super 14# pesällä
            -Pakosarja 3-2-1 systeemillä + pakolämmön ja paineen mittauksella
            -pakoputken loppu 80mm ja alku 76mm/3" ja osin pitänyt painaa hiukan lommolle jotta mahtuu menemään ahtaasta välistä.

            -DewilsOwn vesi/metanoli ruisku yhdellä suuttimella(En muista kokoa mutta selvitettävissä) ja painekytkimellä ohjattuna -> n.0,7bar nyt menee päälle.

            -Bensalinjat: tankista 255l Walbro siirtää kamaa 3l keruu säiliöön josta AN8 linjoja pitkin Aeromotive A1000 pumpun voimin Nuke bensakiskolle ja Aeromotiven paineen säätimelle. Suuttimet oli 788cc.. nyt tulossa suurempaa. Ajetaan siis re85:lla.

            -Vauhtipyörä zJarkin tekemä Kevee billet pyörä jossa Sachs -765 asetelma ja Clutchmasters nelilapainen jousittamaton sintteri. paine laakerina joku e21 323 malli jos muistan oikein.. silti työsylinterin tankoa vähän hienosäädetty pidemmäksi.

            -Vaihteisto ZF e34 525 -91 autosta eli se melkein M3 malli

            - kotitekoinen kardaani viimeistelty Säleellä Laitilassa. -> e36 automaatin alkupää ja loppupää Nissanista. Perä Nissan R200 Quaifen rataslukolla.

            Ei kai muuta mainittavaa ainakaan BMW osastolta.. Muutama foto. Jotain tarkempiakin saattaa olla jos joku yksityiskohta kiinnostaa.









            EDIT Lisätään vielä pakosarjan kuva pyynnöstä



            Last edited by saki; 01-01-2013, 23:29.
            BMW i3 REX

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              Thanks saki!!

              Tuostahan on helppo plagioida
              Olisi tosiaan B28 irti tallissa ja -89 320:n kori vailla "hieman" tehokkaampaa tekniikkaa Jos vaikka sais talvenaikana solmun potkeen ja koneen keulille...

              HX50 puhallinta saisi aika edukkaasti Ebaystä... Millähän pakopesällä tuo heräisi "suht järkevällä" kierrosalueella...

              Mä en ole näiden turbojen kanssa leikkinyt since Volvo 242 R-Sport vm 79
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                Mä saan muuten teetettyä tuollaisia teräspunos letkuja edullisemmin kuin mitä liikkeestä saa
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • SaHe
                  BTCF Member
                  • Apr 2010
                  • 178
                  • Oulu

                  onko sulla Saki muuten vakiot kiertokanget ja pultit ja missäs kierroksissa tulee punaraja?? :thinkja on muuten mielenkiintoinen mosa
                  Last edited by SaHe; 02-01-2013, 13:34.
                  e30 325i (ex)
                  e36 320i (ex)
                  e46 328i (ex)
                  e30 325i (ex)
                  e46 320d (ex)
                  e46 323i (ex)
                  e60 535d (ex)
                  e46 330d

                  Comment

                  • saki
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 247

                    Originally posted by SaHe View Post
                    onko sulla Saki muuten vakiot kiertokanget ja pultit ja missäs kierroksissa tulee punaraja?? :thinkja on muuten mielenkiintoinen mosa
                    Vakio kanget ja pultit on.. punaraja on ollut 7200rpm.
                    BMW i3 REX

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      Nyt tarvitaan tietoa eikä arvauksia
                      Eikö ollut niin että E36:n öljypohja ei sovi E30:een, vaan pitää olla E34:n?
                      Kone M50B25...
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Joma
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 1320
                        • Masku

                        E34 on bolton
                        E30 M52b28 M122h Amme
                        E28 x monta
                        E23 728i Ministeri
                        E10 1600-2 Garret

                        VW LT50 Huoltoajoneuvo
                        HD lapio jätskikruiseri

                        Comment

                        • SaHe
                          BTCF Member
                          • Apr 2010
                          • 178
                          • Oulu

                          ja jos e36sta kone ja vaihat e34 öpohjan nii pumpun imuputki pitää myös vaihtaa
                          e30 325i (ex)
                          e36 320i (ex)
                          e46 328i (ex)
                          e30 325i (ex)
                          e46 320d (ex)
                          e46 323i (ex)
                          e60 535d (ex)
                          e46 330d

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            Thanks Joma Sahe
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • _racing_
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 296
                              • Inkoo

                              Originally posted by micke_ View Post
                              e36 öljypohjan kanssa menee, e34 ölypohjaa joudut hieman muokkaamaan tai sitten sorvaamaan vauhtipyörästä 2-3mm pois.
                              Meneekö vakio startilla vielä? Jos sorvaisi vauhtipyörää vähän :think

                              Comment

                              • 525TurboIC
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 663
                                • Pomarkku

                                Originally posted by _racing_ View Post
                                Meneekö vakio startilla vielä? Jos sorvaisi vauhtipyörää vähän :think
                                Starttikehä pitää vaihtaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎