Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
saki:
Kirjoittaisitko koko sun setupin tähän kun se taitaa olla toimiva setti
Kaiken, alakerta, ahdin, pahvi, kansi, nokat, puolat, ohjaus, kytkin, vaihdelaatikko, putkisto jne jne...
Alkoi kiinnostamaan tuolla tallissa lepäävän moottorin kellotusVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View Postsaki:
Kirjoittaisitko koko sun setupin tähän kun se taitaa olla toimiva setti
Kaiken, alakerta, ahdin, pahvi, kansi, nokat, puolat, ohjaus, kytkin, vaihdelaatikko, putkisto jne jne...
Alkoi kiinnostamaan tuolla tallissa lepäävän moottorin kellotusJa kun vielä ite tekee niin tulee väistämättä sen näköistä kun tulee..
Muistellaas.. Peruskone M50b25 -91
-Megasquirt 2 + AEM "034" puolat hukkakipinällä ohjattuna + finjector kupari tulpan johdot Audi/Bosch hatuilla.
-vakio kansi ja vakio nokat. Tulossa nyt imunokka myös pakopuolelle.
-84,5mm porauksella Maxsil männät puristus hiukan yli 10:1
-ACL Race laakerit alakerrassa
-M52b25 öljypumppu jos muistan oikein.. uudempi kuitenkin ja rajapainetta vähän shimmattu kovemmaksi.
-M50b25 imusarja ja vakio 65mm läppä
-Cooperring kansipahvi
-ARP kannen pultit
-Motul 300v 20w60 öljyt ja bkr7eix tulpat
-vakio vesipumpusta poistettu siivet ja termostaatti poistettu. Tilalla Davies Craig EWP115 sähköinen vesipumppu ja tupla sähkö flektit.
Jäähdytin Raision jäähdytin huollossa teetetty nelirivinen kuparikenno.
=> ei lainkaan lämpöhuolia!
-Vakio Ösuodatin jalka muutettu ulkoiselle öljynsuodattimelle ja samassa kierrossa on öljynjäähdytin keulalla.
-Öljypohjaa (e34) muokattu melko paljon jotta hivenen pystympään nostettu koneen asento(n.15 astetta) on kompensoitu ja samalla saatu hitusen maavaraa lisää ja toisaalta "hyvät" loiskelevyt öljypohjaan.
-Huohotus kerätään Cuscon pönttöön josta se pääsee palautumaan öljypohjaan.
-60mm kiinan hukkaportti
-Holset HX40Super 14# pesällä
-Pakosarja 3-2-1 systeemillä + pakolämmön ja paineen mittauksella
-pakoputken loppu 80mm ja alku 76mm/3" ja osin pitänyt painaa hiukan lommolle jotta mahtuu menemään ahtaasta välistä.
-DewilsOwn vesi/metanoli ruisku yhdellä suuttimella(En muista kokoa mutta selvitettävissä) ja painekytkimellä ohjattuna -> n.0,7bar nyt menee päälle.
-Bensalinjat: tankista 255l Walbro siirtää kamaa 3l keruu säiliöön josta AN8 linjoja pitkin Aeromotive A1000 pumpun voimin Nuke bensakiskolle ja Aeromotiven paineen säätimelle. Suuttimet oli 788cc.. nyt tulossa suurempaa. Ajetaan siis re85:lla.
-Vauhtipyörä zJarkin tekemä Kevee billet pyörä jossa Sachs -765 asetelma ja Clutchmasters nelilapainen jousittamaton sintteri. paine laakerina joku e21 323 malli jos muistan oikein.. silti työsylinterin tankoa vähän hienosäädetty pidemmäksi.
-Vaihteisto ZF e34 525 -91 autosta eli se melkein M3 malli
- kotitekoinen kardaani viimeistelty Säleellä Laitilassa. -> e36 automaatin alkupää ja loppupää Nissanista. Perä Nissan R200 Quaifen rataslukolla.
Ei kai muuta mainittavaa ainakaan BMW osastolta.. Muutama foto. Jotain tarkempiakin saattaa olla jos joku yksityiskohta kiinnostaa.
EDIT Lisätään vielä pakosarjan kuva pyynnöstä
Last edited by saki; 01-01-2013, 23:29.BMW i3 REX
Comment
-
-
Thanks saki!!
Tuostahan on helppo plagioida
Olisi tosiaan B28 irti tallissa ja -89 320:n kori vailla "hieman" tehokkaampaa tekniikkaaJos vaikka sais talvenaikana solmun potkeen ja koneen keulille...
HX50 puhallinta saisi aika edukkaasti Ebaystä... Millähän pakopesällä tuo heräisi "suht järkevällä" kierrosalueella...
Mä en ole näiden turbojen kanssa leikkinyt since Volvo 242 R-Sport vm 79Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Comment