Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juzbe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1066
    • Pori

    Originally posted by 525TurboIC View Post
    Starttikehä pitää vaihtaa.
    Tai sitten m20 startti,m20 vauhtipyörä+kytkinhilut ja 260 getrag m20 perästä.

    Comment

    • SaHe
      BTCF Member
      • Apr 2010
      • 178
      • Oulu

      ei sulla Saki olis mitään projektikertomusta missään ja tosi paljon kuvia?kiinnostais tuo sähkönen vesipumppu että meneekö se bolt on tuohon m50 koneeseen ja muutenki kasausvaiheesta kuvia
      e30 325i (ex)
      e36 320i (ex)
      e46 328i (ex)
      e30 325i (ex)
      e46 320d (ex)
      e46 323i (ex)
      e60 535d (ex)
      e46 330d

      Comment

      • hednam
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 959

        Originally posted by SaHe View Post
        ei sulla Saki olis mitään projektikertomusta missään ja tosi paljon kuvia?kiinnostais tuo sähkönen vesipumppu että meneekö se bolt on tuohon m50 koneeseen ja muutenki kasausvaiheesta kuvia
        Saako kysyä et minkä takia haluaisit sähköisen vesipumpun?

        2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

        Comment

        • saki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 247

          Originally posted by SaHe View Post
          ei sulla Saki olis mitään projektikertomusta missään ja tosi paljon kuvia?kiinnostais tuo sähkönen vesipumppu että meneekö se bolt on tuohon m50 koneeseen ja muutenki kasausvaiheesta kuvia
          Ei oikein ole hirveästi tullut kuvattua/pidettyä mitään kertomusta tuosta lähivuosina. Joka paikasta saattaa silti kuvia löytyä jos joku kohde kiinnostaa.

          Toi vesipumppu siis tulee suoraan tuohon alavesiletkun väliin. Alkuperäisestä pumpusta olen ottanut propellin pois mutta jättänyt sen edelleen laturin hihnalle välipyöräksi.. tuntui helpoimmalta niin




          Pumppu on kyllä ollut hyvä! Ennen on radalla tarvinnut jäähdyttely kierroksia välillä.. eikä nekään oikein ole auttanut.. Puhumattakaan jos tulee varikolle nousee lämmöt edelleen kun auto käy tyhjäkäynnillä ja orkkispumppu pyörii kovin hiljaa. Tällä voi antaa laitteen käydä tyhjää hetken varikolla ja sitten sammuttaa koneen mutta jättää pumpun ja flektin päälle.. -> lämpö tasaantuu hienosti. Ei tällaista silti pelkästään kadulla kurvailuun varmaan tarvitse.. vaikkei siitä haitaakaan ole kunhan siihen laittaa jonkun ohjaimen jotta koneen lämmöt nousee fiksusti. En tiedä voisiko tuon termostaatin jättää paikalleenkin.. useinhan näissä sähköpumpuissa käytetään joko ohjausta eculta tai sitten omaa erillistä ohjainta pumpulle jolloin pumpun saa päälle kun vaikka lämmöt on 80c
          Last edited by saki; 05-01-2013, 20:32.
          BMW i3 REX

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Hieman ehkä OT mut missä vuosimallissa on tuota M52B28:a valurautalohkolla?

            Tähän viitaten: "the M52 uses an aluminium block (except for North American models, which retained the iron block)."
            Last edited by Dunky; 06-01-2013, 12:23.
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Originally posted by Dunky View Post
              Hieman ehkä OT mut missä vuosimallissa on tuota M52B28:a valurautalohkolla?
              Sen enempää asiasta tietäen, vastaan että täälläpäin ei missään. Käsittääkseni Ameriikan touhua.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11131
                • Oulu

                Originally posted by Jasu View Post
                Sen enempää asiasta tietäen, vastaan että täälläpäin ei missään. Käsittääkseni Ameriikan touhua.
                Juurikin näin. Mut M50 rautalohkohan sinne passaa bolt-on.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • _racing_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 296
                  • Inkoo

                  Originally posted by Juzbe View Post
                  Tai sitten m20 startti,m20 vauhtipyörä+kytkinhilut ja 260 getrag m20 perästä.
                  Kestääkö tommonen m20b20 laatikko mitään? Getrag 240? Autossa tällä hetkellä m20b20 tekniikkaa kiinni ja pihalla oottais e34 purkuautosta m50b25 vanos tekniikka.

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    Originally posted by _racing_ View Post
                    Kestääkö tommonen m20b20 laatikko mitään? Getrag 240? Autossa tällä hetkellä m20b20 tekniikkaa kiinni ja pihalla oottais e34 purkuautosta m50b25 vanos tekniikka.
                    vaparina ei ainakaan ole ongelmaa...
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • Vinki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1048
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Vaihda männät. Tai koko moottori.

                      Kannattaa tässä vaiheessa tarkkaan harkita sen kaksilitraisen turbottamisen järkevyyttä koska kustannukset tulevat olemaan samat kun 2.5L turbottamisessa.

                      Nyt on hankittuna M50b25 vanokseton. Moottori alkaa pikkuhiljaa olla osissa, ja sais ruveta haalimaan huolto-osia moottoria varten. Acl laakereita oon etsiskellyt, Acl:n nettisivulla kyllä näkyy, että niitä tuohon moottoriin on saatavilla, mutta en ainakaan minkään suomalaisen firman nettisivulta niitä vielä ole löytänyt. Parista varaosaliikkeestä kysyny ohimennen, eikä ole tulosta syntynyt. Mistä väki on noita hommannut? Onkos porukka kuinka noita jakopään osia laittanu uusiksi samalla, kun on moottori ollut osissa? Ketjut ei näyttäisi hirveitä maksavan, mutta sopiiko uudet ketjut enää vanhoille rattaille, vai pitääkö ne uusia samalla jos tuohon hommaan lähtee?
                      F31 320i

                      e36 325tic

                      e30 330tic

                      Comment

                      • SaHe
                        BTCF Member
                        • Apr 2010
                        • 178
                        • Oulu

                        Originally posted by Vinki View Post
                        Nyt on hankittuna M50b25 vanokseton. Moottori alkaa pikkuhiljaa olla osissa, ja sais ruveta haalimaan huolto-osia moottoria varten. Acl laakereita oon etsiskellyt, Acl:n nettisivulla kyllä näkyy, että niitä tuohon moottoriin on saatavilla, mutta en ainakaan minkään suomalaisen firman nettisivulta niitä vielä ole löytänyt. Parista varaosaliikkeestä kysyny ohimennen, eikä ole tulosta syntynyt. Mistä väki on noita hommannut? Onkos porukka kuinka noita jakopään osia laittanu uusiksi samalla, kun on moottori ollut osissa? Ketjut ei näyttäisi hirveitä maksavan, mutta sopiiko uudet ketjut enää vanhoille rattaille, vai pitääkö ne uusia samalla jos tuohon hommaan lähtee?
                        vaihda ilman muuta rattaat ku nyt on kaikki levällään, Schmiedmannin kautta pystyt tilaan rattaat. itsellä samanlainen projekti menossa ja tulee kaikki rattaat ja ketjut uusia sekä omassa koneessa oli kaikista eninten se ratas kulunut joka tulee kampiakselin päähän. (selvästi vinot hampaat)
                        e30 325i (ex)
                        e36 320i (ex)
                        e46 328i (ex)
                        e30 325i (ex)
                        e46 320d (ex)
                        e46 323i (ex)
                        e60 535d (ex)
                        e46 330d

                        Comment

                        • Vinki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1048
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by SaHe View Post
                          vaihda ilman muuta rattaat ku nyt on kaikki levällään, Schmiedmannin kautta pystyt tilaan rattaat. itsellä samanlainen projekti menossa ja tulee kaikki rattaat ja ketjut uusia sekä omassa koneessa oli kaikista eninten se ratas kulunut joka tulee kampiakselin päähän. (selvästi vinot hampaat)
                          Näin pitää tehdä Taas kerran palaan tuohon kytkinasiaan. Tuossa m50b20 koneessa olis kova vauhtipyörä, onko kellään tietoa mikä asetelma siihen passaisi? Tarvikemotilla meinattiin että sachsin 731 olis käypä siihen, mutta netistä taas olin lukevinani vähän toista :think:

                          Tuo olis kyllä varmaan ihan passeli asetelma jos vaan sopii tuohon. Sintterillä luvataan 550nm kesto jo kaksoismassapyörälläkin..

                          Vauhtipyörä siis näyttää tältä:


                          Ja vakio asetelma tältä:
                          F31 320i

                          e36 325tic

                          e30 330tic

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11131
                            • Oulu

                            Näyttää kyllä sen verran mielenkiintoiselta tuo vauhtis, että ei taida normiasetelmat passata tuohon.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              Ite nakkaisin kyllä tollasen malmilohkareen Kuusakoskelle ja laittaisin M20B20-vauhtiksen -618 asetelmalla sintterin kanssa, jos pitää edullinen ja kestävä setti saada.
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              • _racing_
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 296
                                • Inkoo

                                Originally posted by SaHe View Post
                                vaihda ilman muuta rattaat ku nyt on kaikki levällään, Schmiedmannin kautta pystyt tilaan rattaat. itsellä samanlainen projekti menossa ja tulee kaikki rattaat ja ketjut uusia sekä omassa koneessa oli kaikista eninten se ratas kulunut joka tulee kampiakselin päähän. (selvästi vinot hampaat)

                                Muistatko paljon oli hintaan noilla jakopään osilla? Ite en löytänyt nettisivulta muutakun ketjut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎