kysytäämpä uuestaa että passaako etan vakio johtosarjaan mikään 2.5l ruisku boxi vai pitääkö vaihtaa johtosarjatki jos aikoo vaihtaa 2.5l kannen etaan? vakio boxin numero on 0 261 200 042 ja auto on vm 84 e28
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko mitään ns. varmaa ratkaisua siirtää kiertokangen ylälaakerointia esim 2-3mm alemmaksi? Täytehitsaus silmukan yläosan sisään ja työstää uusi reikä. Vaiko teettää yläosastaan sen verran vahvemmat laakerihelat kuin tarvetta siirtää. Onko kokemuksia?
E: Tarkemmin perehtyny nyt tuohon ajatukseen ja ei ainakaan vakiolla 22mm männäntapilla mitään jakoja.. ja tuskin muutenkaan.sigpic
e24 635csi
Ex e39 530i touring
Ex e36 325i coupe ratalelu
Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
Ex e39 528i
Ex e36 320i
Ex e36 "328i" cab Individual
Ex e46 330xi
Comment
-
-
Anteekis jo etukäteen, koska tämä kysymys esitetty varmasti jo miljoona kertaa, mutta kysyn silti: Eli jos lähdetään kasaa M20B25 lohkolla / kannella 2.7 litraista, niin ilmeisesti käytetään m21d24 kampura ja kanget, mutta milläs männillä kyseisen konversio on helpoin toteuttaa?
Luin kyllä tätä topikkia pitkän matkaa, mutta ei homma selvinnyt.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Kukin tyylillään, mutta tuolla muutamia malleja:
M20 roukkerisigpic
e24 635csi
Ex e39 530i touring
Ex e36 325i coupe ratalelu
Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
Ex e39 528i
Ex e36 320i
Ex e36 "328i" cab Individual
Ex e46 330xi
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostAnteekis jo etukäteen, koska tämä kysymys esitetty varmasti jo miljoona kertaa, mutta kysyn silti: Eli jos lähdetään kasaa M20B25 lohkolla / kannella 2.7 litraista, niin ilmeisesti käytetään m21d24 kampura ja kanget, mutta milläs männillä kyseisen konversio on helpoin toteuttaa?
Luin kyllä tätä topikkia pitkän matkaa, mutta ei homma selvinnyt.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostEtan 11 puristeiset?E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostTartteeko niistä veivata ylimäärästä pois?
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostEli jos lähdetään kasaa M20B25 lohkolla / kannella 2.7 litraista, niin ilmeisesti käytetään m21d24 kampura ja kanget,.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostEi ainakaan vakio nokalla.Originally posted by T3 View PostVastauksia tulikin jo edellä, mutta pieni lisäys: Et voi käyttää dieselin kiertokankia, erikokoisesta kangen yläsilmän koosta johtuen.
Etan mäntiä harvakseltaan enää tarjolla, joten varmaan uudet joutuu ostamaan, joten oiskos hinnoista hajuakaan?E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostKiitos tiedoista. Eli mitkäs kanget sitten kannattaa laittaa? B20, B23, B25?
Etan mäntiä harvakseltaan enää tarjolla, joten varmaan uudet joutuu ostamaan, joten oiskos hinnoista hajuakaan?
Jos mahdollista, etsi sellaiset männät, joilla voit käyttää vähintään 135mm-kankia. M52B28-mäntien kanssa ei mahdotonta. En voi muistaa enää tarkasti, kun viimeisen M20-koneen kasasin joskus vuonna 180ekr.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostKiitos tiedoista. Eli mitkäs kanget sitten kannattaa laittaa? B20, B23, B25?
Etan mäntiä harvakseltaan enää tarjolla, joten varmaan uudet joutuu ostamaan, joten oiskos hinnoista hajuakaan?
Multa esim. vois löytyä etan sekä dieselin kampura, 130mm veivit ja vähän ajetut etan 11.0:1 männät.
T3 puhui asiaa, eli vähintään 135mm kanki olisi hyvä.Last edited by Jasu; 29-07-2011, 06:34.
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostUudet alkuperäiset alkaen 600e/sarja (riippuen mistä ostaa) ja hyvät mittatilausmännät 1200e/sarja.
Multa esim. vois löytyä etan sekä dieselin kampura, 130mm veivit ja vähän ajetut etan 11.0:1 männät.
T3 puhui asiaa, eli vähintään 135mm kanki olisi hyvä.
Kaikki muut osat löytyy, mutta männät ei. Laitahan privalla tarjousta männistä, niin kattellaan!E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Terve.
Olisi 320i 12/87, johon ajattelin vaihtaa 7/89 525i:stä moottorin poislukien kannen. Minulla on siis kaikki 2,5L hilut, mutta ei kantta...
Reseptinä olisi:
-B25 alakerta E30:n öljypohjalla
-B20 kansi B25 venttiileillä
-B25 imusarja
Vähän sekalaista tietoa bongasin tästä topikista, joten on kysyttävä että käykö tuo B20-kansi suoraan vakioon B25-alakertaan? Riittääkö, että kanteen työstää isommat kolot B25-venttiileille, vai onko syytä ottaa muutakin pois? Käykö B20:n nokka-akseli, ja kuinka paljon sillä on eroa B25 nokka-akseliin?
Ei ole tarkoitus tehdä mitään hipo-konetta, kunhan vaan saisi jonkin verran enemmän tehoa työ/talvirassiin nurkista löytyvillä osilla ja pienellä budjetilla.Z3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
-
Originally posted by ///Make View PostTerve.
Olisi 320i 12/87, johon ajattelin vaihtaa 7/89 525i:stä moottorin poislukien kannen. Minulla on siis kaikki 2,5L hilut, mutta ei kantta...
Reseptinä olisi:
-B25 alakerta E30:n öljypohjalla
-B20 kansi B25 venttiileillä
-B25 imusarja
Vähän sekalaista tietoa bongasin tästä topikista, joten on kysyttävä että käykö tuo B20-kansi suoraan vakioon B25-alakertaan? Riittääkö, että kanteen työstää isommat kolot B25-venttiileille, vai onko syytä ottaa muutakin pois? Käykö B20:n nokka-akseli, ja kuinka paljon sillä on eroa B25 nokka-akseliin?
Ei ole tarkoitus tehdä mitään hipo-konetta, kunhan vaan saisi jonkin verran enemmän tehoa työ/talvirassiin nurkista löytyvillä osilla ja pienellä budjetilla..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostB20:n kansi ei mene heittämällä B25 alakertaan. Mäntä kolahtaa kanteen B25-männän patin vuoksi. Mutta... Joko männistä siivu veks, tai B20-kannen palotilaa muokkaamalla onnistuu. B20:n nokka-akseli käy, mutta nostoa/asteita hieman vähemmän---> pieni tehonlasku.Z3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
Comment