Originally posted by alaska
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tulokas View PostOmaan koneeseen tulossa seuraavanlainen kokoonpano:
- M50 vanos männät (PK 32,55)
- M50 non-vanos kiertokanget (135mm)
- ETA-kampura (81mm)
- ETA-lohko (korkeus 206,2mm)
- 3mm MLS kannentiiviste
Jos oikein olen laskenut niin männät tulisi n. 1,85mm yli lohkon tason, onko tarvetta sorvata männistä tavaraa pois tuon kannentiivisteen kanssa?
Ja siis turbo käyttöön tulossa.sigpic
e24 635csi
Ex e39 530i touring
Ex e36 325i coupe ratalelu
Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
Ex e39 528i
Ex e36 320i
Ex e36 "328i" cab Individual
Ex e46 330xi
Comment
-
-
Originally posted by ROne View PostNoista männistä ei turbokäyttöön kannata varmaan höylätä mahdottomia... lakivahvuus on alle 6mm.Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
Comment
-
-
Originally posted by Mäki View PostJoo, tuota olen itse miettinyt, että ehkä kannttaisi ajaa b25 kampuralla, niin ei tarvis höylätä männistä. Eli mielessä on "edullinen" turbo-kone.
perkele kun nuo "b27:n" kanget ja veivit ei tuu todennäkösesti kestämään..puhun nyt siis omista suunnitelmistani
laittakaahan tekniikka sepät vielä hyviä ehdotuksia etan lohkolla etan kampuralla m50 vanos männillä mutta mitkä veivit.. ja puristuksia minimissään 7,0:1 ja maksimissaan 9,0:1Last edited by alaska; 21-10-2011, 04:18.Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
-
Originally posted by alaska View Postperkele kun nuo "b27:n" kanget ja veivit ei tuu todennäkösesti kestämään..puhun nyt siis omista suunnitelmistani
laittakaahan tekniikka sepät vielä hyviä ehdotuksia etan lohkolla etan kampuralla m50 vanos männillä mutta mitkä veivit.. ja puristuksia minimissään 7,0:1 ja maksimissaan 9,0:1
Jos pienellä budjetilla tekee, niin ne etan 9.0:1 männät ja veivit kestää varmasti.Last edited by Jasu; 23-10-2011, 18:45.
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostJaa että kanget ja veivit ei kestä? (väittäisin että jommatkummat kestää)
Jos pienellä budjetilla tekee, niin ne etan 9.0:1 männät ja veivit kestää varmasti.
enhän minäkään voi aina ihan täysillä vetää tuota en kyllä ymmärrä että miten se budjetti vaikuttaa siihen että kestääkö nuo orkkis roippeet
tiivistelmänä siis jos budjetti olisi 10k niin orkkis kamat kestäisi ?
karman lakihan menee niin että jos sitä fyrkkaa löytyy ja ei viitsi panostaa kokoon panoon ja laittaa takokamoja niin männässä on reikä alta aikayksikön ja sama vaikka fyrkkaa ei olisikaan silloin vain yleensä vielä tulee veiviä lohkon kyljestä läpi tai jotain muuta mukavaa
-pieni budjettihan tarkoittaa yleensä enemmän painetta ::shock::Last edited by alaska; 24-10-2011, 11:31.Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
-
Originally posted by alaska View Postei viitsi panostaa kokoon panoon ja laittaa takokamoja niin männässä on reikä alta aikayksikön.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by alaska View Postmiksi taas pitää nyt on aamu ja se väsyttää
Ellei nakutusta kuule, sen oppii kuulemaan....
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostÄlä nyt hyvä mies herneitä. Aiemmasta viestistäsi sai vain sellaisen käsityksen, että ellei viitsi panostaa tako-osiin sun muihin, sulaa moottori samantien.
Ellei nakutusta kuule, sen oppii kuulemaan...
voi fak tää menee viskin juomiseks tänäänki
emmä herneit ja anteeksi että antoi väärän käsityksen!Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
-
Originally posted by alaska View Postenhän minäkään voi aina ihan täysillä vetää tuota en kyllä ymmärrä että miten se budjetti vaikuttaa siihen että kestääkö nuo orkkis roippeet
tiivistelmänä siis jos budjetti olisi 10k niin orkkis kamat kestäisi ?
karman lakihan menee niin että jos sitä fyrkkaa löytyy ja ei viitsi panostaa kokoon panoon ja laittaa takokamoja niin männässä on reikä alta aikayksikön ja sama vaikka fyrkkaa ei olisikaan silloin vain yleensä vielä tulee veiviä lohkon kyljestä läpi tai jotain muuta mukavaa
-pieni budjettihan tarkoittaa yleensä enemmän painetta ::shock::
Käsitin että sulla olisi nuo mainitsemani osat valmiina, jolloin se on mielestäni säästöä.
Comment
-
-
Tämä ei millään tapaa liity ylikokoihin mutta kirjoitan silti..
M20 orkkis hilut kestää mielestäni oikein käytettyinä yllättävän hyvin tätä nyky trendiä eli ahtamista, kunhan vaan on järki mukana.
Itse joskus aikoinaan ahdoin avaamattoman 230tkm ajetun 10.0 puristuksilla olevan b20 moottorin, vaihdoin vain kiertokangen laakerit, suuttimet ja moottorin ohjauksen. Ahtimena oli kkk k26+ulkoinen hukkis. Ahtopaineet olivat alkuun 0.7-0.8bar, mutta kun nakutusta ei ilmennyt ja soppaakin riitti niin ahdot nostin 1.bariin. Kokeilin myös 1.2baria mutta alkoi olemaan naku herkkä 98okt bensalla.
1.barin ahdoilla tuli ajeltua koko kesä pääsiäisestä lumien tuloon, noi 15tkm ilman sääliä. Tuloksena oli kaksi rikkinäistä laatikkoa, kolme rikkinäistä perää, muutama ulkonivelestä poikinut vetari ja repullinen katkenneita keinuja, sekä yksi ehjä m20!
Moottori purettiin syksyllä ja kas kummaa se oli aivan ehjä, normaalisti kulunut noin 250tkm ajettu moottori. Ei siis missään mitään poikkeavaa, ei edes alkuperäisessä kannentiivisteessä.
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostEi sun tarvi ymmärtää.
Käsitin että sulla olisi nuo mainitsemani osat valmiina, jolloin se on mielestäni säästöä.Last edited by alaska; 25-10-2011, 17:30.Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
-
Mä kyselen taas vähän tyhmiä mutta tässä pähkäilly muutamaa juttua ton auton kanssa.
1. Mitä sytytys tulppia kannattas käyttää?
2. Minkälaista öljyä suosittelisitte moottoriin?
Konehan on M-sportin puukan rakentama b20 lohkosta porattu, b23 kampura ja volkkarin männät??? jnejne. Joku kireempi nenäkeppikin laitettu. Vuosimallia '88, motronicilla ja ei oo mitään katteja putkessa
Tulpissa lähinnä miettiny että käyttääkö ihan normaali tulppaa mikä b20 on eli esim. bosch W8LCR tai onks se nykyään WR8LC, kun eikös taas b25 käytetä eri tulppaa? Ainankin nii olin autodatasta katsovinaan? Puristuksia tossa kyseisessä koneessa taitaa olla jonkin verran enemmän ku normaalisti m20 ni onkos sillä sitten paljonkin vaikutusta asiaan?Last edited by ChilileipÄ; 27-10-2011, 08:31.F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
-
Osaisko tietäjät sanoa mitkä männät kyseessä?
Lohko on 325:sta ja kampura on H81, eli diisselin?
Männissä on sisäpuolella tälläset numerot:
Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
Comment