Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tunika
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 808
    • Seinäjoki

    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Eikös etan koneessa ole 84mm männät? Mietin vaan et oliko ne paikoillaan lohkossa kun sen ostit? Jos oli niin ei varmaankaan ole etan lohko? Vai oonko ihan tuuliajolla?
    Oli männät lohkossa kun sen ostin. En tiedä onko ikinä pyörinyt noilla männillä. Ja ainakin lohko valmistenumeron perusteella on eta.
    e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
    e39 530da touring -01
    ------------------------------- Duo Osmo
    Smart fortwo coupe -00 ex
    mb 190 2.5-16 -89 ex
    e36 328I sedan -95 ex
    e36 318Is coupe -93 ex

    Comment

    • timpa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 257
      • Akaa

      Olikohan noissa m20 lohkoissa korkeuseroja? Voihan se olla etan lohko jossa 2.3 kampi-akseli ja noi männät
      speed limits are for pussies

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        Originally posted by timpa View Post
        Olikohan noissa m20 lohkoissa korkeuseroja? Voihan se olla etan lohko jossa 2.3 kampi-akseli ja noi männät
        Puoli milliä etan lohko alkujaan matalampi.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Maikkeli
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 1301
          • Nousiainen

          Noniin eli pitäisi alotella kohta moottoria rakentaa, ei varsinaisesti mitenkään ylikokohommia, mutta m20b20 l-jet koneesta tarkoitus tehdä 2.3.

          Kampiakseleita löytyy, mutta mistä tohon settiin sopivat männät?

          E: Tarkoitus olisi pysyä siis 80mm koossa.
          Last edited by Maikkeli; 08-03-2012, 22:32.
          E30 316 M42TBO -87
          BMW 1502 Turbo -77

          ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

          Comment

          • Peksu_M20
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 2124
            • Lahti

            Originally posted by pekka_hirvonen View Post
            Eikös etan koneessa ole 84mm männät? Mietin vaan et oliko ne paikoillaan lohkossa kun sen ostit? Jos oli niin ei varmaankaan ole etan lohko? Vai oonko ihan tuuliajolla?
            Eli on kyllä melkosen holo pakkaus jos poraus on 84 ja männät 83,5? Ainekin keinuvat männät mukavasti :think
            Mahtiala kustom - No connection
            Bmw E21 320A -81 "330i"
            Bmw e30 318is

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Originally posted by Maikkeli View Post
              Noniin eli pitäisi alotella kohta moottoria rakentaa, ei varsinaisesti mitenkään ylikokohommia, mutta m20b20 l-jet koneesta tarkoitus tehdä 2.3.

              Kampiakseleita löytyy, mutta mistä tohon settiin sopivat männät?

              E: Tarkoitus olisi pysyä siis 80mm koossa.
              Vaikka B23:sta.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • Maikkeli
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1301
                • Nousiainen

                Originally posted by Jasu View Post
                Vaikka B23:sta.
                Älä muuta sano, mutta noita ei paljoa markkinoilla ole

                Yksi hyvä tarjous privaan tulikin jo tosin B23 männistä..
                E30 316 M42TBO -87
                BMW 1502 Turbo -77

                ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                Comment

                • basso72
                  BTCF Member
                  • Dec 2004
                  • 1837
                  • Ylä-Pinsiö

                  Tuosta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=232072
                  Tietääkseni paketti majailee Tampereella. Kauppaa ylimääräiset pois,niin saa kohtuuhintaiset e21 lohkon ja männät. Oli hyväkuntoiset,ainakin kun multa lähti. Saahan noita b23-mäntiä tietysti uutenakin,mutta maksanee n. 500€/kierros.
                  sigpic
                  Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                  320i -77

                  Comment

                  • Maikkeli
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1301
                    • Nousiainen

                    Kiitoksia vaan linkistä ja neuvoista. Nurkista löytyy jo m20b20 kone ja B23-männätkin löytyivät. Seuraavaksi sitten kampiakselia etsimään, tosin ei sillä vielä kiire, rahatilanteen vuoksi..
                    E30 316 M42TBO -87
                    BMW 1502 Turbo -77

                    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                    Comment

                    • tunika
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 808
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                      Eli on kyllä melkosen holo pakkaus jos poraus on 84 ja männät 83,5? Ainekin keinuvat männät mukavasti :think
                      Kyllä poraus lohkossa 84. Sen enempää ihmettelemättä löin 84mm männät sisään. Nyt vasta itsellenikin selvis, että noi männät 83,5
                      e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
                      e39 530da touring -01
                      ------------------------------- Duo Osmo
                      Smart fortwo coupe -00 ex
                      mb 190 2.5-16 -89 ex
                      e36 328I sedan -95 ex
                      e36 318Is coupe -93 ex

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by tunika View Post
                        Kyllä poraus lohkossa 84. Sen enempää ihmettelemättä löin 84mm männät sisään. Nyt vasta itsellenikin selvis, että noi männät 83,5
                        Tosiasiahan on, että M-Sport (Puukka) on joutunut kasaamaan noita tekemiään koneita (johtuen männistä) hieman suuremmilla välyksillä, kuin normaalisti, mutta että sieltä löytyisi noinkin suuri välys :think
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • Peksu_M20
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 2124
                          • Lahti

                          Originally posted by T3 View Post
                          Tosiasiahan on, että M-Sport (Puukka) on joutunut kasaamaan noita tekemiään koneita (johtuen männistä) hieman suuremmilla välyksillä, kuin normaalisti, mutta että sieltä löytyisi noinkin suuri välys :think
                          Onko kenties jotain oikeesti järkevää selitystä sille miksi joudutaan käyttämään suurempia välyksiä vw:n männillä. Kuitenkin vesijäähdytteisessä lämmöt ei pitäisi olla ongelma. Eikös noi ole valmistettu suunnilleen samasta seoksesta kuin muutkin männät? Vai onko niissä joku Aatun spesiaali seos alumiinissa?
                          Mahtiala kustom - No connection
                          Bmw E21 320A -81 "330i"
                          Bmw e30 318is

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            0,5mm käyntivälys Normaalisti kuitenkin alle kympin, 6-8 satasta kai.
                            Ilmajäähykoneen männät lienee eri seosta ja laajenemisen takia suurempia välyksiä käytetty:think Viisammat korjatkoon.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • timpa
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 257
                              • Akaa

                              Ilmajäähykoneen männät lienee eri seosta ja laajenemisen takia suurempia välyksiä käytetty:think Viisammat korjatkoon.[/QUOTE]

                              Juuri näin,mutta ei ihan noin isolla välyksellä pitäis tarvita porata.
                              Itellä ollut myös joskus tällänen Veijon tekele.Taitaa olla muuten
                              männäntapin linjauskin niissä männissä toisessa laidassa.Ja jollen
                              väärin muista,aika ohkaset männät helmoistaan
                              speed limits are for pussies

                              Comment

                              • Martin330d
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 45
                                • Pietarsaari

                                Mistä porukat on ostanu näille runokolaakereita ykskynsisiä etsiskelen, acl laakerieita näille on myynnis mut toinen liuska on 2 kyntinen enkä viittis ostaa kaks sarjaa... voisko tehdä niin että laittaa acl:ät alas ja orkkikset yläpuolelle kun noi laakerit ottaa alapuolelt enemmän hittiä säästäis siinä ainakin vähäsen...

                                perhana kun tää auto on ensirekisteröity 1/88 näköjään vielä vanhat laakerit moottoris..
                                Monta bemaria, pari mersua ja joku italialainen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎