Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16414
    • Asikkala

    Originally posted by Throttle View Post
    b27 on 81?
    Siis m20b27 ? Kyllä kuten myös m21, m51 en osaa sanoa.

    Comment

    • Jukka81
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 1176

      M51D25 on 82,8mm iskulla.
      -E30 325i M-TechII Turbo
      -E39 528iA M-Sport
      -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

      Comment

      • Peksu_M20
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 2124
        • Lahti

        Onks pojilla kokemusta tästä muutoksesta?

        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • Ezpej
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2012
          • 252
          • Pilkanmaan ylipaineistaja

          Kysymys kuuluu että tarviiko athenan liekkirengas kannen tiiviste uraa itse renkaalle. Rengas on yhtä paksu kuin tiiviste ja rengaissa on toisella puolella kaksi uraa. mietiskelin itse että jos työstää uran lohkoon niin silloihan rengas jaa tiiviste pinnan alle jolloin ei ole ns. täydessä puristuksessa.

          Jos renkaissa on urat niin eikös ne näin ollen puristu lohkoon. Ymmärtääkseni ne ovat tällöin kertakäyttö renkaat.

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Originally posted by Ezpej View Post
            Kysymys kuuluu että tarviiko athenan liekkirengas kannen tiiviste uraa itse renkaalle. Rengas on yhtä paksu kuin tiiviste ja rengaissa on toisella puolella kaksi uraa. mietiskelin itse että jos työstää uran lohkoon niin silloihan rengas jaa tiiviste pinnan alle jolloin ei ole ns. täydessä puristuksessa.

            Jos renkaissa on urat niin eikös ne näin ollen puristu lohkoon. Ymmärtääkseni ne ovat tällöin kertakäyttö renkaat.
            Ei tarvitse uraa.
            Kynnet kanteen päin.
            Renkaat voi käyttää uudelleen.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • Dille_
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 226
              • Järvenpää

              Hei! Olen laiska enkä jaksa lukea koko topiccia. Tulee mun korviin välillä sellasta siirappia että saan aivokasvaimen, eli kertokaas joku nyt tyhmälle:

              Miten saan helpoiten selville onko mun kolmenelkun m20 2.5 vai 2.7?
              Kyseisen moottorin sisuskalusto ylipäätänsä on senverran vierasta tavaraa ettei meikäläinen niistä selkoa ottais vaikka purkaisin atomeiksi, kun ei ole edes varmasti vakio b25:sta vertailukohteeksi saatavilla. Eikä myöskään innostus riitä käyttöauton moottorin purkamiseen pelkän tiedon saamiseksi, joten oliskohan tämän selvittämiseen jotain helpompaa keinoa? :think

              kiitos ja anteeksi
              E30 -90 M20 Turbo
              sigpic

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by Dille_ View Post
                Hei! Olen laiska enkä jaksa lukea koko topiccia. Tulee mun korviin välillä sellasta siirappia että saan aivokasvaimen, eli kertokaas joku nyt tyhmälle:

                Miten saan helpoiten selville onko mun kolmenelkun m20 2.5 vai 2.7?
                Kyseisen moottorin sisuskalusto ylipäätänsä on senverran vierasta tavaraa ettei meikäläinen niistä selkoa ottais vaikka purkaisin atomeiksi, kun ei ole edes varmasti vakio b25:sta vertailukohteeksi saatavilla. Eikä myöskään innostus riitä käyttöauton moottorin purkamiseen pelkän tiedon saamiseksi, joten oliskohan tämän selvittämiseen jotain helpompaa keinoa? :think

                kiitos ja anteeksi
                Jos et tiedä hyvää ennustajaa, niin öljypohja on avattava asian varmistamiseksi.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • Dille_
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2010
                  • 226
                  • Järvenpää

                  Originally posted by Jasu View Post
                  Jos et tiedä hyvää ennustajaa, niin öljypohja on avattava asian varmistamiseksi.


                  Ja etsin kampurasta tekstiä? numeroita? mittoja x?
                  E30 -90 M20 Turbo
                  sigpic

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by ZoMbiE View Post
                    Riittää, tai ainakin riitti aikoinaan itselläni .
                    Mielikuvan perusteella osa m30 mittareista voisi toimia aivan suoraan ilman piirilevyn vaihtoakin.

                    Itselläni oli pakkauusi motronic m20b20 mittari ja e34 535i:ssä kulunut mittari, vaihdoin siihen kuluneeseen isoon mittariin tuon m20 koneisen piirilevyn ja sain oikein hyvin toimivan mittarin.

                    Jotenkin vistolta tuntui palastella useamman satasen hintaista uutta morkulaa ja toivoa että se toimisi risteytettynä toiseen, mutta onneksi palkitsi.
                    Olli.

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by Dille_ View Post
                      Ja etsin kampurasta tekstiä? numeroita? mittoja x?
                      Kyllä. Kampuran keskivaiheilta pitäisi löytyä merkintä H75 tai H81.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16414
                        • Asikkala

                        Originally posted by Jasu View Post
                        Kyllä. Kampuran keskivaiheilta pitäisi löytyä merkintä H75 tai H81.
                        Ja tarkoittaa iskunpituutta, H75 = 2,5 l. ja H81 = 2,7 l.

                        Comment

                        • Dille_
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 226
                          • Järvenpää

                          Suurkiitokset avusta
                          E30 -90 M20 Turbo
                          sigpic

                          Comment

                          • Ezpej
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2012
                            • 252
                            • Pilkanmaan ylipaineistaja

                            Originally posted by Jasu View Post
                            Ei tarvitse uraa.
                            Kynnet kanteen päin.
                            Renkaat voi käyttää uudelleen.
                            Kiitti jasu, varmistin samalla ppf:ltä ja sanovat saman.
                            Noh selvispähän toi uudelleen käytettävyyskin

                            Tack tack!


                            Edit. Olikos kellään tietoa noista PPF:n kankien mukana tulleiden ARP 2000 pulttien kiristys momenteista? Paketissa ei ollut asennus ohjetta, käväsin arp:in sivuilla mutta kun tyrkyttää kokoajan, että syötä tuotenumero.
                            Kanteen tulevien pulttien mukana tuli ohje kyllä.
                            Last edited by Ezpej; 08-11-2012, 20:37.

                            Comment

                            • Throttle
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 793
                              • -

                              Miten kannattaa tehdä? Autossa l-jet b20 kone, tarkoitus joskus istuttaa stroukattu moottori, ollut kiinni autossa missä Motronic.
                              Heitänkö l-jetillä vesilintua vai pärjääkö silläkin?
                              Antureita ym jäänee yli?

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16414
                                • Asikkala

                                Originally posted by Throttle View Post
                                Miten kannattaa tehdä? Autossa l-jet b20 kone, tarkoitus joskus istuttaa stroukattu moottori, ollut kiinni autossa missä Motronic.
                                Heitänkö l-jetillä vesilintua vai pärjääkö silläkin?
                                Antureita ym jäänee yli?
                                Pärjää l-jetillä, ajanut m20b23 -> porattu b26 ja voimaa + kulkua oli oikeasti eikä vain puheissa vaikka harvempi 3.15 perä. 3 bar. pa-paineen säädin, sytkä käännetty 4 ast. aikaisemmalle, joku schrick-nokka, kantta vähän siivottu, muuten vakiokilkkeet. Toki motronic parempi tai helpommin muokattavissa kuulemma, mikä on uuden koneen koko ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎