Originally posted by Dille_
View Post
M10 -aiheisia kysymyksiä
Collapse
X
-
Jakopielessä?
Nokalta lovi voiteluputken keskellä ja hihnapyörän lovi tapin kohdalla mutta laatikon tirkistys reijjästä ei näy lovea(eikä näy muitakaan merkkejä vaikka pyöritelty) ja kun lovi näkyy niin ei ole hihnapyörän lovi tapin kohdalla. Onko tyhmä nyt tajunnu jotain väärin vai miten tästä lähtä nyt eteneen
ja oireena että ampuu kaasariin käynnistäessä.
Last edited by säämi; 23-08-2017, 14:41.
Comment
-
Oikea löytö kyseessä kaverin kaveriltaOriginally posted by jr66 View PostOikein. Onko tehty jotakin remonttia vai halpa nettiautolöytö kun jakoa tarkastellaan ?
Ja vikana on että ei lähe käyntiin ja paukuttaa kaasariin. Eli pitäiskö sieltä laatikon reijjästä näkyä merkki kun on jakopään merkit kohillaan?
Last edited by säämi; 23-08-2017, 16:01.
Comment
-
Kun hihnapyörän ja nokan merkit on kohdallaan, pitäisi myös virranjakajan pyörijän kärjen osoittaa jakajan reunalla olevaa lovea kohti. Ellei, niin jakajan kiinnitystä löysälle ja kääntö jakajan rungosta siihen suuntaan, että pyörijän kärki osoittaa kohti lovea. Sitten jakaja taas tiukalle, kansi paikalleen ja kone tulille.Originally posted by säämi View PostOikea löytö kyseessä kaverin kaverilta
Ja vikana on että ei lähe käyntiin ja paukuttaa kaasariin. Eli pitäiskö sieltä laatikon reijjästä näkyä merkki kun on jakopään merkit kohillaan?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Joo tuo jakajan homma oli tiedossa ja tarkistettu uudelleen seki ja tulpan johtojen järjestys. Nyt huomattiin että ilman ryyppyä ei pauku kaasariin mutta heti kun kaasua antaa nii pamauttaa eikä lähe käyntiin. mistähän tuo vois johtua?Originally posted by T3 View PostKun hihnapyörän ja nokan merkit on kohdallaan, pitäisi myös virranjakajan pyörijän kärjen osoittaa jakajan reunalla olevaa lovea kohti. Ellei, niin jakajan kiinnitystä löysälle ja kääntö jakajan rungosta siihen suuntaan, että pyörijän kärki osoittaa kohti lovea. Sitten jakaja taas tiukalle, kansi paikalleen ja kone tulille.
Comment
-
Kestääkö vanhan 84mm porauksella olevan M10-lohkon porata 89mm? Tulossa tehokkaaseen vaparikäyttöön.
Ja minkähän takia kymppiin on saanu 89.06 kokoista ylikoko mäntää? 89mm lohkosta kun ei pysty noin vähän poraamaan ja hoonaamalla ei tule kuulemma hyvä. Mulla on tämmöiset 2002ti männät ja näille viisasta alakertaa koitan keksiä.
Toivottavasti se alakerta ei ole perunakellarin ylähylly.Last edited by turisti; 15-02-2018, 12:02.sigpic
- Vanha Liitto Powered by M10 -
Comment
-
S14 kannentiiviste m10:mppiin
Pelaako m10:ssä 90mm porauksella s14 kannentiiviste ihan jees kun vaan modifioi jakokopan kohdan , hiemanhan siinä reikä on isohko 90 poraukselle mut meinaako mitään?1502 turbo -77
316 m10 2.0 NA -88
316i original -90
525i touring -03
Comment
-
S14 tiivarista en tiedä mutta tiin kynsitiiviste on 90mm poraukselle just sopiva.Originally posted by aisi316 View PostPelaako m10:ssä 90mm porauksella s14 kannentiiviste ihan jees kun vaan modifioi jakokopan kohdan , hiemanhan siinä reikä on isohko 90 poraukselle mut meinaako mitään?
Comment
-
Saattaa kestääkin mutta osaako kukaan sanoa varmasti. Mulla on fiilis että niitä olisi porattu 90:ksi. Ehkä ei auta kun porata ja kokeilla. Ultraäänimittaus?Originally posted by turisti View PostKestääkö vanhan 84mm porauksella olevan M10-lohkon porata 89mm? Tulossa tehokkaaseen vaparikäyttöön.
Ja minkähän takia kymppiin on saanu 89.06 kokoista ylikoko mäntää? 89mm lohkosta kun ei pysty noin vähän poraamaan ja hoonaamalla ei tule kuulemma hyvä. Mulla on tämmöiset 2002ti männät ja näille viisasta alakertaa koitan keksiä.
Toivottavasti se alakerta ei ole perunakellarin ylähylly.
Tuo mäntäkoko on kyllä mysteeri mullekin.
Comment
-
Vanhasta "pikkulohko" moottorista puuttui pari laakeripukkia et ny jää tämä operaatio testaamatta. STD 1.8i moottorin lohko olisi näillä näkymin se vaihtoehto mistä ny joutuu hoonaamalla tekemään ellei jollain olisi 84mm lohko puoli-ilmaiseksi joutilaana.Originally posted by racing02 View PostSaattaa kestääkin mutta osaako kukaan sanoa varmasti. Mulla on fiilis että niitä olisi porattu 90:ksi. Ehkä ei auta kun porata ja kokeilla. Ultraäänimittaus?
Tuo mäntäkoko on kyllä mysteeri mullekin.sigpic
- Vanha Liitto Powered by M10 -
Comment
-
Purettujen lohkojen seinämävahvuuksia pystyy karkeesti (riittävän tarkasti) mittaamaan jos vähän aikaa askartelee. Tai siis ainakin sylinteriseinämän paksuutta.
Mikä siinä muuten on että porukka kiertää kuin ruttoa sopivien uusien mukien hankintaa? Ne nyt ei niiin kalliita ole kuitenkaan remontoidun moottorin kokonaishinnassa.Last edited by petrolhead; 19-02-2018, 22:57.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Mulla juuri käyttämättömät noi 2002ti männät. Toki haluan osat ajoon hyllyltä pölyttymästä. Ja olivat halvat! Takosarjaan verrattuna säästin noin 500€ Ja sillä rahalla laitoin uuden nokan, keinut, jouset, akselit.Originally posted by petrolhead View PostPurettujen lohkojen seinämävahvuuksia pystyy karkeesti (riittävän tarkasti) mittaamaan jos vähän aikaa askartelee. Tai siis ainakin sylinteriseinämän paksuutta.
Mikä siinä muuten on että porukka kiertää kuin ruttoa sopivien uusien mukien hankintaa? Ne nyt ei niiin kalliita ole kuitenkaan remontoidun moottorin kokonaishinnassa.
Kaikki on suhteellista.
sigpic
- Vanha Liitto Powered by M10 -
Comment
Comment