Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esjonne
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jätä se katti paikalleen tai alkaa haista kun mannelavetti. Pönttö auki ja DPF pois, hitsaten kasaan ja asennus.

    näin se varmaa pitää tehä, löytyykö jostai jonkunnäkösiä ohjeita mitä pitää irrottaa jne. en oo ite löytäny. nimenomaan tähä lci, ymmärtääkseni vaikeemmassa paikassa? löyty englanniks..
    Last edited by Esjonne; 18-11-2018, 23:31.

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kyllä pääsee eroon kun kuittaa vaihdetuksi.
    Kiitos
    Löytyiskö koodaria aiheelle Helsinki, Vantaa tienoilta?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Järppä View Post
    Löytyiskö täältä tieto tähän. En oo kiireiltäni kerinnyt Carlystä katsomaan onko Carlyssä uuden dpf:n kuittaus mutta

    Saako 004D4A koodin pois valittamasta kuittaamalla autolle että on uusi DPF?

    Rupes herjaa DPF:stä kikotin ihan kunnolla, 452A ja 4D4A

    Polttoa ei varmaan tarvii tehdä kun polttelee kyllä ja carlyn mukaan avg. 350 km välein. Soottia oli 20 g ja ashia 64 g
    Kyllä pääsee eroon kun kuittaa vaihdetuksi.

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Löytyiskö täältä tieto tähän. En oo kiireiltäni kerinnyt Carlystä katsomaan onko Carlyssä uuden dpf:n kuittaus mutta

    Saako 004D4A koodin pois valittamasta kuittaamalla autolle että on uusi DPF?

    Rupes herjaa DPF:stä kikotin ihan kunnolla, 452A ja 4D4A

    Polttoa ei varmaan tarvii tehdä kun polttelee kyllä ja carlyn mukaan avg. 350 km välein. Soottia oli 20 g ja ashia 64 g

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Esjonne View Post
    525da e61 -08. mites ootte näihin LCI- malleihin tehny ton mekaanisen poiston? ymmärtääkseni vähän hankalemmassa paikassa? pitääkö siis irrottaa kokonaan? reikä vai pönttö auki ja suodatin pois? ootteko kuitenki katin jättäny paikoilleen, ja jos poraa niin meneekö se katistakin läpi? itellä ny 321tkm ajettu ja viimeviikolla ohjelmoitii pönttö pois ni nyt pitäs ottaa jo mekaanisesti. tekeekös joku näitä pelkäästää täälläpäin ja mihi hintaan ne menee?
    Jätä se katti paikalleen tai alkaa haista kun mannelavetti. Pönttö auki ja DPF pois, hitsaten kasaan ja asennus.

    Leave a comment:


  • Esjonne
    replied
    dpf poisto

    525da e61 -08. mites ootte näihin LCI- malleihin tehny ton mekaanisen poiston? ymmärtääkseni vähän hankalemmassa paikassa? pitääkö siis irrottaa kokonaan? reikä vai pönttö auki ja suodatin pois? ootteko kuitenki katin jättäny paikoilleen, ja jos poraa niin meneekö se katistakin läpi? itellä ny 321tkm ajettu ja viimeviikolla ohjelmoitii pönttö pois ni nyt pitäs ottaa jo mekaanisesti. tekeekös joku näitä pelkäästää täälläpäin ja mihi hintaan ne menee?

    Leave a comment:


  • dolby
    replied
    Foorumille avautumiselle oli välitön vaikutus, nimittäin auto teki eilen ns. kunnon polton. Moottorin lämmöt nousi 94 asteeseen, muuta en päässyt seuraamaan kun ei ollut laitteita mukana.


    Tänä aamuna katsoin mihin oli päästy ja soothia oli jäljellä 32 g. Hetken ajon jälkeen määrä alkoi taas pienentyä, mutta nyt oli kyseessä löysempi poltto, lämmöt normaalina. Saa nähä miten tästä jatkuu soothin suhteen, mennääkö pikkuhiljaa nollaa kohti vai kasvavaan suuntaan. Auto käsittääkseni kuitenkin pyrkii saamaan soothin nollaan? Onko muuten tietoa onko tuo sooth luku ihan todellinen vai joku laskennallinen vain?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Tee huoltopoltto jollakin laitteella tai korjaamolla. Sen jälkeen seuraa tilannetta.
    Lämpötilathan nousevat dpf:ssä ruiskutusajankohtaa ja pituutta muuttamalla joten selvästikään sitä ei tapahdu.
    Tayskaasulla paine on korkeahko.
    J-nesteen lämpötilan pysyminen aloillaan kielii myös että polttoa ei tapahdu. Tosin näkisin että tärkeintä on että lämmöt on riittävät että poltto ylipäätään alkaa.

    Katsele myös livedatasta lämpötilaantureiden näyttämät että ovat järkeviä. Esim jos joku rikki niin polttoa ei tapahdu. Vikakoodia niistä ei välttämättä tule.

    Leave a comment:


  • dolby
    replied
    Auto 530 xd 2006, ajettu 268 tkm. Viimeisen noin kuukauden aikana on alkanut ihmetyttää DPF poltot, nimittäin niitä tulee kokoajan. Nehän huomaa todella helposti esim. kulutusmittarin ja laatikon käytöksestä.

    Olen välillä seurannut asiaa salavalikon moottorin lämpötilasta, ja silmään on pistänyt se, että lämmöt ei muutu normaalista 89 asteesta mihinkään polton aikana. Esim viime talvena-keväänä nousi 94-95. Tästä päättelin, että tuskinpa nousee pakolämmötkään.

    Asian varmistamiseksi kävin äsken veivaamassa autolla vajaan tunnin Carlysta tilannetta seuraten. Kuten epäilin pakolämmöt polton aikana aivan normaalit noin 200-250 astetta. Soot pysyy 40 g tietämillä kokoajan ja hetkellinen poltto ei tiputa sitä kuin pari grammaa. Tästä syystä renegeration request koko ajan päällä (1).

    Kysymys siis kuuluukin mistä ko. käytös johtuu, ja voiko "kunnon" polttoa pakottaa jotenkin päälle? Näitä polttomodeja taisi olla useampia.

    Nollasin joskus alkukesästä DPF laskurin kun se tuli täyteen ja tästä syystä ash näyttää tällä hetkellä vain 2,11 g. Tällä tuskin on vaikutusta polttokäytökseen, koska tilanne on muuttunut vasta äskettäin.

    Pöntön paineet seuraavat: tyhjäkäynti ~15 mbar, tasakaasulla tasaisella ~45 mbar, täyskaasulla ~350 mbar.

    Auto siis kohtuu rasittava ajettava, kun laatikko venyttää vaihtoja ja soppa tietenkin maistuu.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by zorb View Post
    Eikö tuohon olisi voinut samantien survaista isomman reiän tai suolistaa kokonaan? :think
    Kuva on jostain netistä bonganttu, viittasin sillä vain siihen että miksi paine ei nouse kaasulla.

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Eikö tuohon olisi voinut samantien survaista isomman reiän tai suolistaa kokonaan? :think

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Olitte aivan oikeassa, kokeilin uudelleen ja kyllä se täydellä kaasulla nousee 250-270 ja vaihtelee tätä väliä melko tasaisesti.

    Lisäksi tutkin noita eri polttoja, tekee 34km välein tuon polton jossa nostaa 300-350 asteeseen ja vieläkään (300km) ajettu tehnyt sitä 600-700 asteen polttoa.

    Muut aikaisemmat lukemat (mbar) pitivät paikkansa tälläkin mittaus kerralla.
    Tasakaasulla 50mbar 90kmh nopeudella tasamaalla 6vaihteella.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Itse täysin samaa mieltä, täyskaasu vastapaine ei ole suhteessa muihin.
    Muiden perustella voisi orastavaa tukkeutumista olla tiedossa, mutta täyskaasun perusteella virtaa todella hyvin.


    ?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Itse täysin samaa mieltä, täyskaasu vastapaine ei ole suhteessa muihin.
    Muiden perustella voisi orastavaa tukkeutumista olla tiedossa, mutta täyskaasun perusteella virtaa todella hyvin.
    Juu ei käy oman järkeen nuo lukemat. Tyhjäkäynnillä vähän turhan korkealla, tasavauhdin painetta vähän paha kommentoida kun tähän vaikuttaa moottorin kuormitus (mäki, nopeus jne.). Tyhjäkäynnin perusteella voisi olla vähän tukkeutumassa, mutta taas täyskaasulla virtaa kyllä todella hyvin, ehkä liiankin hyvin (muistaakseni noin matalia vastapaineita en kyllä ole nähnyt täyskaasulla). Täyskaasulla vastapainetta pitäisi olla suhteessa enemmän noihin muihin verrattuna, koska silloin syöttöä ja täten pakokaasu on niin paljon enemmän.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Näin pikaisesti kuulostaa kyllä ihmeellisen matalalta tuo täydellä kaasulla kiihdytyksen vastapaine suhteessa tyhjäkäynnin ja tasakaasun vastapaineeseen.
    Itse täysin samaa mieltä, täyskaasu vastapaine ei ole suhteessa muihin.
    Muiden perustella voisi orastavaa tukkeutumista olla tiedossa, mutta täyskaasun perusteella virtaa todella hyvin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎