Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Mauritius View Post
    Ovatko ne katti/dpf pöntöt tehty rosterista vai onko tavallista peltiä? Pitäisi tyhjentää dpf ja mietin millä langalla sen hitsaisi kasaan tyhjennyksen jälkeen.
    Rosterisia ovat.

    Leave a comment:


  • Mauritius
    replied
    Ovatko ne katti/dpf pöntöt tehty rosterista vai onko tavallista peltiä? Pitäisi tyhjentää dpf ja mietin millä langalla sen hitsaisi kasaan tyhjennyksen jälkeen.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Minulla on 325D LCI mr.Tuikun ohjelmalla ja dpf paikallaan, 20tkm menty ilman ongelmia lyhyesti sanottuna kannattaa viedä osaavalle pajalle että eikä tarvi tulevaisuudessakaan stressata katsastuksien tai auton jälleenmyynnin kanssa.
    Juu jos dpf:ssä ei ole mitään vikaa (tukkeessa) niin ei sitä ole tarve tyhjentää vaikka virittelisikin.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    Olen katsellut seuraavaksi autoksi jotain vm2003-2007 diesel-bemaria ja mietin onko sillä jotain käytännön merkitystä ostaako tehtaalta alunperin ilman dpf-pönttöä tulleen yksilön, vai dpf:llä varustetun ja poistaa sen itse? Tarkoitus olisi myös ohjelmoida/virittää autosta tehoja lisää, joten dpf:n pitää lähteä joka tapauksessa. Mietin että jos joskus tulevaisuudessa katsastuksessa tiukennetaan noita hiukkas-mittauksia, niin dpf:n poistaneena tulee ehkä pientä stressiä läpäseekö testin.
    Minulla on 325D LCI mr.Tuikun ohjelmalla ja dpf paikallaan, 20tkm menty ilman ongelmia lyhyesti sanottuna kannattaa viedä osaavalle pajalle että eikä tarvi tulevaisuudessakaan stressata katsastuksien tai auton jälleenmyynnin kanssa.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by ooopeee View Post
    No dpf tuli pakolliseksi vasta 2007 käsittääkseni

    Ps pakolliin mainostus, hae multa diesel e61
    2009 se tuli vasta.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    No dpf tuli pakolliseksi vasta 2007 käsittääkseni

    Ps pakolliin mainostus, hae multa diesel e61

    Leave a comment:


  • Rey
    replied
    Olen katsellut seuraavaksi autoksi jotain vm2003-2007 diesel-bemaria ja mietin onko sillä jotain käytännön merkitystä ostaako tehtaalta alunperin ilman dpf-pönttöä tulleen yksilön, vai dpf:llä varustetun ja poistaa sen itse? Tarkoitus olisi myös ohjelmoida/virittää autosta tehoja lisää, joten dpf:n pitää lähteä joka tapauksessa. Mietin että jos joskus tulevaisuudessa katsastuksessa tiukennetaan noita hiukkas-mittauksia, niin dpf:n poistaneena tulee ehkä pientä stressiä läpäseekö testin.
    Last edited by Rey; 21-05-2017, 08:59.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Partikkelifiltterin huoltovalot sit syttyi.. ei anna tehdä polttoa, ja ei juitenkaan tunnu vaikuttavan tehoihin.

    Vikakoodeissa oli että dpf:n kilometrit olisi tullu täyteen.

    Miten saan nollattua tuon huoltovälin? Ja onko siitä jotain huolta jos nollaa vaihtamatta dpf:ää?

    Ista d olisi softana käytössä. Pärjääkö tuolla vai tarviiko jonku toisen?

    Autona 525d -09


    Edit. Olisi voinut katsoa aikaisemminkin kuinka istaa käytetään. Nyt on välit nollattu ja kokeillaan toimisiko poltto
    Last edited by kaikkone; 17-05-2017, 17:09.

    Leave a comment:


  • jyrkij
    replied
    Originally posted by bore^ View Post
    Meillä nyt etäisyyttä hieman liikaa mutta vastaan silti carlylla pakkopolton tekeminen ei ole yhtä varmaa kuin inpa ista yhdistelmällä. Carly laittaa sen pyynnön sinne mutta alkaa odottelemaan että soot mass nousee tarpeeksi polton aloitukseen. Istalla saa pakotettua huomattavasti aikaisemmin polton aktiiviseksi. Myös se että carlylla ei nopea vikakoodien poistelu ole tarpeeksi nopea. 480a vikakoodia poistellessa ei mennyt kuib muutama minuutti kun inpalla nollaili eikä palannut takaisin. Poltto alkoi välittömästi kun koodia ei enään ilmaantunut.
    Sain käsiini OBDII-Bluetooth -donglen ja Androidin. Nyt näyttää siltä, että sain Carlyllä nollattua tuon vian, eikä ole vielä uusinut... Toivotaan, ettei uusikaan.

    Leave a comment:


  • bore^
    replied
    Originally posted by jyrkij View Post
    Pakkopolttopyyntö siellä oli tietääkseni päällä. Vikakoodien jatkuvaa nollausta ei kokeiltu, ainoastaan nollattiin koodin tullessa. Muistelisin, että suodattimen vaihto kuitattiin aikanaan. Oisko joku paikallinen foorumilainen kiinnostunut kokeileen tuota nollailua? Vai pitääkö tässä hankkia itelle Carly?

    EDIT: Parasta olisi, jos joku paikallinen kerkeäisi tuota katsomaan pikaisesti. Carlyyn tarvittavalla donglella kuitenkin menee joku hetki saapua tänne...
    Meillä nyt etäisyyttä hieman liikaa mutta vastaan silti carlylla pakkopolton tekeminen ei ole yhtä varmaa kuin inpa ista yhdistelmällä. Carly laittaa sen pyynnön sinne mutta alkaa odottelemaan että soot mass nousee tarpeeksi polton aloitukseen. Istalla saa pakotettua huomattavasti aikaisemmin polton aktiiviseksi. Myös se että carlylla ei nopea vikakoodien poistelu ole tarpeeksi nopea. 480a vikakoodia poistellessa ei mennyt kuib muutama minuutti kun inpalla nollaili eikä palannut takaisin. Poltto alkoi välittömästi kun koodia ei enään ilmaantunut.

    Leave a comment:


  • jyrkij
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Riittää poltolle mutta jos koodia jo heittelee niin tarvitsee testerillä pyytää pakkopolttoa ja nollailla vikakoodeja koko ajan kunnes pönttö aukeaa niin paljon että poltto pysyy itsestään päällä. Tuli muuten mieleen, mikä vikakoodi sulla siellä kummittelee, vai onko vaan hiukkassuodattimen kilometrilaskuri täynnä ja tarttis kuitata uuden suodattimen vaihto?
    Pakkopolttopyyntö siellä oli tietääkseni päällä. Vikakoodien jatkuvaa nollausta ei kokeiltu, ainoastaan nollattiin koodin tullessa. Muistelisin, että suodattimen vaihto kuitattiin aikanaan. Oisko joku paikallinen foorumilainen kiinnostunut kokeileen tuota nollailua? Vai pitääkö tässä hankkia itelle Carly?

    EDIT: Parasta olisi, jos joku paikallinen kerkeäisi tuota katsomaan pikaisesti. Carlyyn tarvittavalla donglella kuitenkin menee joku hetki saapua tänne...
    Last edited by jyrkij; 27-03-2017, 10:17.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by jyrkij View Post
    EGR-termari vaihdettiin, ja nyt nousi lämmöt testilenkillä päälle 80 °C. DPF ei siltikään tykännyt tuosta, vaan heitti saman vian päälle lopulta. Eikö tuo > 80 °C pitäis riittää reilusti poltolle? Ei jaksais päätermaria tai laatikon lämmönvaihdinta alkaa vaihdattamaan, jos ei ihan pakko ole...
    Riittää poltolle mutta jos koodia jo heittelee niin tarvitsee testerillä pyytää pakkopolttoa ja nollailla vikakoodeja koko ajan kunnes pönttö aukeaa niin paljon että poltto pysyy itsestään päällä. Tuli muuten mieleen, mikä vikakoodi sulla siellä kummittelee, vai onko vaan hiukkassuodattimen kilometrilaskuri täynnä ja tarttis kuitata uuden suodattimen vaihto?

    Leave a comment:


  • jyrkij
    replied
    EGR-termari vaihdettiin, ja nyt nousi lämmöt testilenkillä päälle 80 °C. DPF ei siltikään tykännyt tuosta, vaan heitti saman vian päälle lopulta. Eikö tuo > 80 °C pitäis riittää reilusti poltolle? Ei jaksais päätermaria tai laatikon lämmönvaihdinta alkaa vaihdattamaan, jos ei ihan pakko ole...

    Leave a comment:


  • jyrkij
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onko termarit kunnossa? Ellei lämmöt nouse yli 75c, niin polttoa ei tapahdu -> vastapaineet nousee -> vikakoodia. Usein nämä tukossa olevat suodattimet saa auki pakkopoltolla&vikakoodien nollauksella. Ellei noilla saa auki, niin sitten pesee suodattimen ja laittaa takaisin.

    Ilmeisesti suodatin on ollut jo kuukausia paikallaan, joten voi hyvinkin olla tukossa, jos yhtään polttoa ei ole tapahnut. Enemmän ajava saa vastapaineet yli raja-arvojen jo viikossa.
    Juurikin näin. Suodatin vaihdettiin tammikuussa, eikä lämmöt näytä nousevan ainakaan 20 km testilenkillä yli 72 °C. Eli termarijumppa alkakoon! Jatkanpas termariketjussa jos tulee niihin liittyvää ihmetystä...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jyrkij View Post
    Niin tuo hiukkassuodatin alkoi täälläkin kiusata. 530dA 2004. Jokin kuukausi sitten hävisi tehot ylämäessä ja nopeus tippui 80 km/h -> 40 km/h. Tasaisella kulki vähän paremmin. Geneerinen vikakoodi hiukkassuodattimesta. Suodatin vaihdettiin, mutta tuo geneerinen vika tulee uudelleen päälle. Tänään vaihdettiin sitten anturikin, mutta ei auttanut. Wetteriltä tuli pikakommenttina, että pakkopoltto pitäisi suorittaa suodattimen vaihdon jälkeen. Mielipiteitä tai vinkkejä ennen kuin vien Wetterille?

    PS. Tiedän, jälkiviisaana olisi ehkä pitänyt tyhjentää suodatin... Kuinka moni loppujen lopuksi on tuon suodattimen vaihtanut? Nyt kun se kuitenkin on vaihdettu en halua tyhjätä tuota pönttöä...
    Onko termarit kunnossa? Ellei lämmöt nouse yli 75c, niin polttoa ei tapahdu -> vastapaineet nousee -> vikakoodia. Usein nämä tukossa olevat suodattimet saa auki pakkopoltolla&vikakoodien nollauksella. Ellei noilla saa auki, niin sitten pesee suodattimen ja laittaa takaisin.


    Originally posted by suppari View Post
    Hehe vai uusi pönttö pitää regeneroida

    Antaako koodia siis liian isosta paineesta vai eliniän täyttymisestä?
    Ilmeisesti suodatin on ollut jo kuukausia paikallaan, joten voi hyvinkin olla tukossa, jos yhtään polttoa ei ole tapahnut. Enemmän ajava saa vastapaineet yli raja-arvojen jo viikossa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎