Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2793
    • Tampere

    Originally posted by jhelen View Post
    Tottakai joku huonosti toimiva EGR on valmistajan osaamattomuutta jne. Ei rajojen asettajan. Nimittäin toisilla valmistajilla ei ole egrssä ollut mitään vikaa. Ettei vaan olisi säästetty taas vähän väärässä kohtaa.
    Se mikä autonvalmistajien osaamistason osoittelusta tekee hankalaa, on moottoreiden tehoerot. Suurempitehoisella moottorilla päästöjenmuodostus ja esim. EGR-järjestelmän toiminta ja toimintavarmuus on vaativampaa kuin pienempitehoisella moottorilla.
    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • jhelen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2015
      • 248
      • Ulvila

      Noh 2 litraisissa ongelmaa, mutta ei mun E61 3 litraisessa.
      Päästörajat on eri luokkaa, mutta kuitenkin. Ei se ihan 1:1 mene moottorin koon ja ongelmien suhteen. Eikä taida 550Dssäkään olla ongelmaa?

      Comment

      • arpuC
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1377

        Originally posted by ThemeJ View Post
        Eli jos joku antaa rajat mihin moottorin pitää mennä, ja jos moottorivalmistaja ei osaa rakentaa konetta, niin rajojen antajien pitäis korvata se ettei valmistaja vaan osaa?
        Miksi rajoja pitää asettaa? Me kuollaan kaikki muutenkin.
        Miks sä sytytit Bemarin palaa?
        En löydä enää sun luo
        Teitkö sä tän tahallaan?
        Nyt kaikki palaa.

        Comment

        • prh'
          Bimmer Rookie
          • May 2018
          • 122
          • Seinäjoki

          Originally posted by arpuC View Post
          Miksi rajoja pitää asettaa? Me kuollaan kaikki muutenkin.

          Sun mielestä ilmanlaadulla ei ole mitään väliä, koska kuollaan kuitenkin?

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4048
            • Turku

            Originally posted by jhelen View Post
            Noh 2 litraisissa ongelmaa, mutta ei mun E61 3 litraisessa.
            Päästörajat on eri luokkaa, mutta kuitenkin. Ei se ihan 1:1 mene moottorin koon ja ongelmien suhteen. Eikä taida 550Dssäkään olla ongelmaa?
            Menee niitä coolereita samaan malliin 50d:ssä, omaani vaihdettu about 100tkm:ssä jäähdytysnestevuodon takia&bypass putki poikki.

            Jännä juttu tässä munkin autossa, 2014 m50d f15, kampanja oli auki vielä n.1vk sitten, mutta ei enää. Selityksenä oli, että kaikkiin avattu aktio, ja sitten vasta lopulta arvottu mikä siihen kuuluu ja mikä ei
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • j-a
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 1522
              • PohojosPohojammaa

              Originally posted by arpuC View Post
              Miksi rajoja pitää asettaa? Me kuollaan kaikki muutenkin.
              Kannattaa varmaan pistäytyä vaikka delhissä kokeilemassa miltä se tuntuu kurkunpäässä kun ilma ei oo ihan niin raikasta kuin siellä perähikiällä kotopuolessa. Tai jos ei pinkka sinne asti riitä niin Krakovassakin pääsee tyynenä päivänä jo tunnelmaan.

              En ole itsekään ituhippeyden kannalla, mutta ei nyt sentään ihan kaikkipaskaksvaan -meiningilläkään tähän maailmaan voi suhtautua.
              Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

              Ylimääräisenä tarjolla:

              E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

              F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1483
                • Porvoo

                Kai jonkun pitää palaa tonne kotteroon, ennen kuin BMW ottaa tosissaan nämä asiat, niin valitettavaa kuin se onkin. Tuolla liikevoitolla mitä bmw tekee ei pitäisi tuntua pahalta laittaa joku saaste venttiili kuntoon ja niellä tappionsa.

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2793
                  • Tampere

                  Originally posted by suppari View Post
                  Jännä juttu tässä munkin autossa, 2014 m50d f15, kampanja oli auki vielä n.1vk sitten, mutta ei enää. Selityksenä oli, että kaikkiin avattu aktio, ja sitten vasta lopulta arvottu mikä siihen kuuluu ja mikä ei
                  Jos haluaisi vähän ilkeästi spekuloida, niin saattahan imagosyistä olla suotuisampaa ilmoittaa että palovaaralliset mallit valmistusajankohtineen ovat vain kapea siivu, kuin myöntää rehellisesti että itse asiassa täytyykin joka ikinen korealaisosalla varustettu käyttää tarkastettavana. Voihan sitä aktiota myöhemmin kohun laimennettua laajentaa enemmänkin.
                  IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                  Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • radiaani
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2016
                    • 131
                    • Etelä-Suomi

                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Jos haluaisi vähän ilkeästi spekuloida, niin saattahan imagosyistä olla suotuisampaa ilmoittaa että palovaaralliset mallit valmistusajankohtineen ovat vain kapea siivu, kuin myöntää rehellisesti että itse asiassa täytyykin joka ikinen korealaisosalla varustettu käyttää tarkastettavana. Voihan sitä aktiota myöhemmin kohun laimennettua laajentaa enemmänkin.
                    Ihan rationaalista toimintaahan tuo on eikä pelkkää penninvenytystä. On kaikin puolin järkevää puuttua nopeasti versioihin, joissa riski on suurin ja jättää vähäisemmät riskit myöhemmäksi.

                    On varmaan ihan selvää, että miljoonia uusia EGR-härpäkkeitä ei materialisoidu merkkihuoltojen hyllyille käden käänteessä vaan osien valmistus ja varsinkin tarkastustyön suorittaminen ottaa aikansa.
                    Ajossa: F10 520d SE (2012)

                    Comment

                    • radiaani
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2016
                      • 131
                      • Etelä-Suomi

                      Originally posted by ThemeJ View Post
                      Eli jos joku antaa rajat mihin moottorin pitää mennä, ja jos moottorivalmistaja ei osaa rakentaa konetta, niin rajojen antajien pitäis korvata se ettei valmistaja vaan osaa?
                      Lähtökohdan kuitenkin pitäisi olla se, että rajoja ei annettaisi mielivaltaisesti vaan niille olisi kunnolliset faktaperusteetkin olemassa.

                      Autoteollisuudessakin on intressejä moneen suuntaan: tiukemmat rajat kun usein merkitsevät komponettivalmistajille tilaisuutta myydä uusia mötiköitä autonvalmistajille - ja myöhemmin kovemmalla hinnalla jälkimarkkinoille.

                      Jos kiinnostusta riittää, niin käykääpä vähän tonkimassa, millaista tieteellistä faktaa löytyy NOx-rajoitusten tueksi. Vakuuttaako?
                      Ajossa: F10 520d SE (2012)

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2793
                        • Tampere

                        Originally posted by radiaani View Post
                        On kaikin puolin järkevää puuttua nopeasti versioihin, joissa riski on suurin ja jättää vähäisemmät riskit myöhemmäksi.

                        On varmaan ihan selvää, että miljoonia uusia EGR-härpäkkeitä ei materialisoidu merkkihuoltojen hyllyille käden käänteessä vaan osien valmistus ja varsinkin tarkastustyön suorittaminen ottaa aikansa.
                        Tästä olen kanssasi samaa mieltä, että on varmasti sellainen näkökulma, jota BMW:llä joudutaan miettimään kun päivitettyä varaosaa ei ole riittävästi saatavilla - jos on ylipäätään tällä hetkellä. Täytyy ostaa aikaa hinnalla, joka ei ole kohtuuton. Mielestäni tässä on kuitenkin pyritty luomaan enemmänkin sellaista mielikuvaa, jonka perusteella ongelma olisi todellista mittakaavaa pienempi ilmoittamalla ainakin Euroopan markkina-alueella tarkastettavien ajoneuvojen kohdalla suhteellisen kapea otanta. Toisaalta kaupallisessa toiminnassa myös ymmärrettävää. Toisaalta onko korealaismarkkinoiden kohdalla tarkastusten ja korjausten laajuus sitten yliampuvaa, johon BMW:n vain oli taivuttava paikallisen ilmapiirin voimakaasta painostuksesta johtuen? Minulla tähän ei ole vastausta.

                        On kuitenkin toinen tarina, kuinka tämä on saatu konkretisoitua kuluttajille suunnattuun (autonsa syttymistä parhaillaan odottavien) viestintään tavalla, joka herättää enemmän luottamusta kuin epäilyksiä, ja kannustaa odottamaan rauhallisesti tilanteen kehittymistä. Varmasti myös siitä syystä, että samalla moni asiaa itsekseen pohtiva lukee lehdistä uutisia myös ensivaiheen kampanjan ulkopuolelle rajattujen autojen paloilmoituksista.

                        No rapatessa roiskuu, se on varmasti kaikkien leikkiin ryhtyneiden vain hyväksyttävä tässä vaiheessa.


                        Originally posted by radiaani View Post
                        Jos kiinnostusta riittää, niin käykääpä vähän tonkimassa, millaista tieteellistä faktaa löytyy NOx-rajoitusten tueksi. Vakuuttaako?
                        Kerro lisää, kun näkökulmasi jäi avoimeksi? Tarkoitatko että typenoksidien terveys- ja ilmastovaikutuksista ei oie tieteellistä näyttöä päästörajoitusvaatimusten tueksi - tai että näyttö on laadultaan vähintäänkin arveluttavaa? Miksi näin?
                        Last edited by JaniLap; 21-09-2018, 07:58.
                        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          Tuntuu, että ihan hatusta vedettyjä noi päästönormit, niin kuin monet muutkin säännöt ja asetukset, mitä EU levittää ympäriinsä.


                          Comment

                          • ThemeJ
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 997
                            • Turku/Raahe

                            Originally posted by radiaani View Post
                            Lähtökohdan kuitenkin pitäisi olla se, että rajoja ei annettaisi mielivaltaisesti vaan niille olisi kunnolliset faktaperusteetkin olemassa.

                            Autoteollisuudessakin on intressejä moneen suuntaan: tiukemmat rajat kun usein merkitsevät komponettivalmistajille tilaisuutta myydä uusia mötiköitä autonvalmistajille - ja myöhemmin kovemmalla hinnalla jälkimarkkinoille.

                            Jos kiinnostusta riittää, niin käykääpä vähän tonkimassa, millaista tieteellistä faktaa löytyy NOx-rajoitusten tueksi. Vakuuttaako?
                            Eipä kyllä kiinnosta NOx päästöt pätkääkään, ainakaan näin Suomalaisittain. Puhe olikin vaan siitä, että jos annetaan rajat mihin moottorin pitää mennä, oli se raja päästöjen, tehon tai vaikka männäntapin paksuuden raja, niin eikös se ole moottorinvalmistajan vika jos ei koneet niihin rajoihin rikkoutumatta pääse eikä sen rajojen asettajan? Se, että onko tuo nox raja mihin näiden palavien bemareiden pitää päästä kohtuuton niin enpä ota kantaa, mutta näemmä osa autovalmistajista pääsee niihin rajoihin ilman että auto syttyy palamaan.
                            Bmw E30
                            Bmw 2000Touring Scrap
                            Ex. Bmw E30 316
                            Ex. Bmw E36

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1424

                              ^ meneekö tässä typen oksidit ja hiilidioksidi sekaisin. Ensimmäinen on nimenomaan ongelmallinen paikallispäästö ja jälkimmäinen globaali ongelma.
                              e39 M54B22 manual
                              Polestar2 LRDM -21
                              Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                ruotsissakin palovammapotilaita, syy hieman eri.


                                joo, naamakirjasta ei saa kunnollista kuvan kopiota...

                                Last edited by nullzwei; 24-09-2018, 19:22.

                                Comment

                                Working...
                                X